חיפשת:

שעטנז גץ בדק חיה

פרק ד - מכון גל עיני
https://galeinai.org.il › toc_h1_4
כתוב במסכת סופרים שיש ט אותיות – מלאכת סופר – שאין עליהן תגין, ו אותיות – בדק חיה – בעלות תג אחד בלבד ו-ז אותיות נוספות – שעטנז גץ – בעלות שלשה תגין בכל אות ...
אוכל מספרת בדק חיה שעטנז גץ - עמוד הבית
http://zoharhahim.zop.co.il › ...
יש כללים. באותיות. אוכל מספרת - אין תגין כלל. בדק חיה - יש תג אחד מעל האות. שעטנז גץ - שלושה תגין על כל אות. כעת. מה תהיה הסיבה.
למה יש "כתרים" על האותיות של ספר התורה? - יהדות כיצד?
he.chabad.org › library › article_cdo
בתורת הקבלה מופיעים הסברים נקודתיים לחלק מן התגים. אחד מהם, שהמילים 'שטן' 'עז' ו'גץ' רומזות לכוחות טומאה הרסניים ולכן האותיות המרכיבות מילים אלו צריכות להופיע בתורה בליווי התגים שמספקים 'הגנה' רוחנית מפני כוחות הטומאה 7. עם זאת, לרוב, משמעותם של התגים נותרת בגדר תעלומה.
הדף היומי בתע"ס חלק ז' | שיעור 14 - עמוד תקח - תקי - תלמוד ...
kab.li › tass › 7157
Mar 08, 2020 · ולכן נקראים שעטנז גץ. יש עוד אותיות שנקראות מלאכת סופר, ואותיות שנקראות בדק חיה. בדק חיה אלו אותם אחוריים של או"א, שהם הכלים האלה (ציור). אחרי שהיתה שבירה, אז הכלים האלה של אחוריים של או"א הם חזרו שוב למצב שלמטה מפרסא, למטה מהראש, למקום הגוף, כמו שהיו במצב הקטנות. אז הם רחוקים מהמקום הטבעי שלהם. לא פועלים את טבעם אבל גם לא מקולקלים.
תיוג אותיות בדק חיה - מקור - פורום אוצר החכמה
https://forum.otzar.org › viewtopic.php?t=28458
Jun 23, 2015 · תיוג אותיות בדק חיה - מקור. בשו"ת יביע אומר (ח"י יו"ד סי' כח) נשאל אודות כשרותו ס"ת שאין בו תגין כלל על אותיות בד"ק חי"ה. הגרע"י זצ"ל מכשיר הנ"ל, אלא שבתשובתו הוא חוזר מנין פעמים על העובדה כי "התגין של ...
מזוזות בבדיקה שנכתבו ללא תגים על בדק חיה בשעטנז גץ יש תגים מה …
https://www.doresh-tzion.co.il › QAShowAnswer.aspx?qaid=208850
שאלה - 208850 לכבוד הרב מוצפי שליט"א מזוזות בבדיקה שנכתבו ללא תגים על בד"ק חי"ה. בשעטנ"ז ג"ץ יש תגים.
למה יש "כתרים" על האותיות של ספר התורה? - יהדות כיצד?
https://he.chabad.org › library › article_cdo › aid › 5069804
למעט מקרים מיוחדים1, האותיות המעוטרות בשלושה תגים הן האותיות: ג ז ט נ ע צ ש (בתלמוד מובא סימן לזכירת האותיות: "שעטנז גץ")2; האותיות המעוטרות בתג בודד הן …
Lot-Art | Torah Scroll On Parchment, Poland, Circa 1750, Judaica.
https://www.lot-art.com › auction-lots › Torah-Scroll-On-Parchment-Poland-Circa-1750...
Torah Scroll On Parchment, Poland, Circa 1750, Judaica. Square Ashkenazi script (Bet Yosef). Tagin on the letters שעטנז גץ and on the letters בדק חיה. Other letters have prominent tag as א, ם, ס, ת Double space between...
: מה ההלכה לגבי אותיות שעטנז גץ ואותיות בדק חיה האם חייבות תגים ואם
https://www.doresh-tzion.co.il › QAS...
מה ההלכה לגבי אותיות שעטנז גץ ואותיות בדק חיה האם חייבות תגים ואם אין תג באחד מאותיות אלה האם הספר לא מהודר או הספר פסול.
שעטנז – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › שעטנז
יג - אותיות, תגים, ניקוד וטעמים - פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il › ליקוטים א › ד - הלכות ספר התורה
... וצורת כל אחד מהם כצורת אות 'ז' קטנה ודקה מאוד, באופן כזה: שעטנז גץ. ... והן בד"ק חי"ה, כזה: בדק חיה, ואם לא תייג בהן, הכל מסכימים שהספר כשר.
אותיות ספר התורה - ערוץ מאיר לילדים
https://meirkids.co.il › Blog › Show
מעל האותיות 'שעטנז גץ' יש שלושה תגים, ומעל האותיות 'בדק חיה' יש תג אחד. מה מטרתם? לא רק לקשט: על רבי עקיבא מסופר שהיה דורש דרשות רבות על בסיס התגים הללו!
למה יש "כתרים" על האותיות של ספר התורה? - יהדות כיצד? - בית חב"ד
https://he.chabad.org › library › aid
... מובא סימן לזכירת האותיות: "שעטנז גץ")2; האותיות המעוטרות בתג בודד הן האותיות: ב ד ה ח י ק (סימן לזכירת האותיות: "בדק חיה")3; שאר האותיות אינן מעוטרות.
ספר תורה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › ספר_תורה
כיום נהוג לתייג את האותיות "שעטנז גץ" שלשה תגים מעל כל אות. תגים אלו נזכרו בתלמוד [16]. מנהג נוסף לתייג גם את האותיות "בדק חיה" תג אחד מעל כל אות. ואותיות "מלאכת סופר" אין לתייג. צורת התג המקובלת היא קו שעולה מגג האות, ובראשה ריבוע קטן (כיום הרוב עושים עיגול עקב המאמץ הכרוך בריבוע), ואם עשה את התגים ללא ראש, כשרים.
Pasarel - Complete Small Torah Scroll On Parchment, Italy, Ca ...
pasarel.com › product › 0099-4923
Square Sephardic script. Tagin on the letters שעטנז גץ and on the letters בדק חיה. Chet of R.Tam. Wawe’ Amudim. Petuchot and setumot according to Rambam and Rosh. Wooden rollers of brown wood turned at handles and tips. Besides the writing and parchments peculiarities it seems that the parchment’s seams are covered by a long strip of parchments.
Tag (Hebrew writing) - Wikipedia
https://en.wikipedia.org › wiki › Tag_(Hebrew_writing)
Placement. In modern practice, the letters Beth, Daleth, He, Heth, Yud and Quf have one tag (Mnemonic: BeDeQ-ChaYaH בדק חיה).The letters Gimel, Zayin, Tet, Nun, Ayin, Tzadi and Shin, as far back as Talmudic times, have 3 tags (Mnemonic: Sha´ATNeZ-GaTz שעטנז גץ). [citation needed] Some manuscripts feature embellished tagin on the top line of each column and some also on all ...
איך כותבים ספר תורה? צפו - ynet
https://www.ynet.co.il › articles › 0,7340,L-4288285,00.html
לקראת שמחת תורה, נפגשנו עם הרב שמואל נחושתן, מרבני צהר, כדי לברר איך בדיוק כותבים ספר תורה, מה מיוחד באותיות "שעטנז גץ" או "בדק חיה", ומה ההבדל בין לכתוב ספר תורה ללכתוב ספר.
איך כותבים ספר תורה? צפו - ynet
www.ynet.co.il › articles › 0,7340,L-4288285,00
לקראת שמחת תורה, נפגשנו עם הרב שמואל נחושתן, מרבני צהר, כדי לברר איך בדיוק כותבים ספר תורה, מה מיוחד באותיות "שעטנז גץ" או "בדק חיה", ומה ההבדל בין לכתוב ספר תורה ללכתוב ספר.
הדף היומי בתע"ס חלק ז' | שיעור 14 - עמוד תקח - תקי - תלמוד עשר …
https://kab.li › tass › 7157
Mar 08, 2020 · וכמו שאמרו רבותינו ז"ל גץ היוצא מתחת הפטיש, וזהו שעטנז גץ. לד) בדק חיה וכו' הם אחורים דאו"א: רומז על בחינת נה"י המגולים שהם אחור דאו"א כנ"ל: כי בד"ק פירושו תיקון, מלשון בדק הבית. חי"ה פירושו אור ...
הדף היומי בתע"ס חלק ז' | שיעור 15 - עמוד תקיא - תקיב - תלמוד ...
kab.li › tass › 7159
Mar 09, 2020 · נקרא בדק חיה. האותית שנקראות שעטנז גץ שייך לז"ת דנקודים שנשברו לגמרי ורחוקים מהקדושה ולכן מתוייגים בג' תגים. התגים זה מה שקושר אותם לקדושה. דהיינו, צריך איזשהי אמונה. התגים זה כמו כתרים. צריך אמונה כדי לקשור אותם למעלה. מה שכבר שייך למעלה לא צריך אמונה. ידוע שהם למעלה. כשלומד תורה, מבין שזה שייך לקדושה.
כסא רחמים על מסכת סופרים ח׳:ב׳
https://www.sefaria.org.il › ... › פרק ח׳
וא"ת דהלא התגין הם על אותיות שעטנז ג"ץ ג' תגין על כל אות מהם ועל אותיות בדק חיה תג אחד על כל אות והכא קתני דבאות ב' ד' תגין. וי"ל דחוץ מהתגין שעטנז גץ בדק ...
תיוג אותיות בדק חיה - מקור - פורום אוצר החכמה
http://forum.otzar.org › viewtopic
הד' זכתה לתג בגלל שה' מורכבת מד' ונקודה (י"א יו"ד). בעי זיונא בתלמוד כמדומה מתפרש על שעטנז גץ. חזור למעלה ...
בדק חיה - מנוע חיפוש סרצ'
https://srch.co.il › בדק-חיה
Jun 23, 2015 · תיוג אותיות בדק חיה - מקור הודעה על ידי שאלוני » ד' אוגוסט 10, ... אינדקס אתרים - יוחנן באנון - אוכל מספרת בדק חיה שעטנז גץ.
ספר תורה ספרדי למכירה ועליש דגם ברקת - כתב ספרדי - ספר תורה …
https://www.mountsinai.co.il › product › ספר-תורה-ספרדי-למכירה-דגם...
תיוג – מלא (שעטנז גץ | בדק חיה) סוג היריעה – קלף סוג א' הגהת אדם – 2 הגהות; בדיקת ספר תורה במחשב – 3 הגהות; אחריות – *אחריות מלאה עד 10 שנים ממסירת הספר. חסרות ויתרות לכל החיים.
Tag (Hebrew writing) - Wikipedia
en.wikipedia.org › wiki › Tag_(Hebrew_writing)
In modern practice, the letters Beth, Daleth, He, Heth, Yud and Quf have one tag (Mnemonic: BeDeQ-ChaYaH בדק חיה). The letters Gimel, Zayin, Tet, Nun, Ayin, Tzadi and Shin, as far back as Talmudic times, have 3 tags (Mnemonic: Sha´ATNeZ-GaTz שעטנז גץ).
My Blog | My WordPress Blog
https://mezuzah1.com
דוגמאות בתי מזוזה מהודרת גודל 30 ,כל הקלפים נכתבים על קלף לבן חלק מהודר ,הכיתוב כולל תגין שעטנז גץ,בדק חיה,ותגין האות י