חיפשת:

שני נסמכים לסומך אחד

שֶׁל - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/keyword/שֶׁל
מבנה זה מצוי גם בכתביהם של טובי הסופרים בעת החדשה, כגון "טבע ויצר לב האדם" (מנדלי מו"ס, בישיבה של מעלה), "ראשית ותכלית כל מעשה" (אחד העם, על פרשת דרכים), "וכל גאוני וצדיקי העיר חרדו מפניה" (ש"י עגנון, תמול שלשום. יש הסוברים שעגנון נקט מבנה זה ברצותו לשקף את סגנון הלשון הרבנית אך נמנע ...
סמיכות מפורקת | נקודת ראות
https://hadarperry.wordpress.com/2013/11/08/סמיכות-מפורקת
Nov 08, 2013 · כשיש שני נסמכים או יותר, כגון הבית והעלייה של שניים; זיכרון ומלכות ושופר של פורענות. 2. כשתואר מפריד בין הנסמך לסומך, כגון כור אחד של חיטים במקום …
שני נסמכים לסומך אחד - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/2012/07/18/שני-נסמכים-לסומך-אחד
Jul 18, 2012 · שני נסמכים לסומך אחד. בעברית בת ימינו רווחים מבנים מעין 'מורי ותלמידי הכיתה', 'תלמידי ותלמידות המכללה', 'העלאת והורדת נוסעים', 'חיפוש והפקת גז', 'הכרעת וגזר הדין', 'מספר והיקף ההונאות'. אלו מבני סמיכות שבהם שתי המילים הראשונות הן במעמד נסמך, ואחריהן בא סומך המשותף לשתיהן.
שֶׁל - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › keyword › שֶׁל
חוקרים שנדרשו לנושא מצביעים על מעט מזער דוגמאות של שני נסמכים לסומך אחד במקרא ובספרות חז"ל: "מִבְחַר וְטוֹב לְבָנוֹן" (יחזקאל לא, טז), "טעם ומראה יין" (ירושלמי פסחים י:יא, לג ע"ג), ועל דוגמאות ...
צירופי סמיכות | גלים
https://www.galim.org.il › unit › צירו...
אסור שיבואו שני נסמכים לסומך אחד. אין לומר "מורי ותלמידי המוסד" אלא "מורי המוסד ... שרשרת סמיכויות היא רצף של מילים שבו מילה אחת משמשת הן כסומך והן כנסמך:.
שני נסמכים לסומך אחד - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › 2012/07/18 › שני
Jul 18, 2012 · שני נסמכים לסומך אחד. בעברית בת ימינו רווחים מבנים מעין 'מורי ותלמידי הכיתה', 'תלמידי ותלמידות המכללה', 'העלאת והורדת נוסעים', 'חיפוש והפקת גז', 'הכרעת וגזר הדין', 'מספר והיקף ההונאות'.
Blogger - חונכות אקדמית
https://writingcen.blogspot.com
נהוג להבחין בין מקורות ראשוניים (פרק בתנ"ך, יצירה מוסיקלית, סיפור של עגנון וכדומה) לבין מקורות משניים (מאמרים תיאורטיים על נושאים מופשטים או מאמרי ניתוח ופרשנות של מקורות ראשוניים). v קרוב לודאי שתחום הידע מוכתב לכם על-ידי החוג שבו אתם לומדים, וכי הקורס שבו עליכם לכתוב את ...
עריכה לשונית – שני נסמכים – עריכה לשונית עם תוצאות: כל המידע ...
www.dovdevan.co.il › 2019/10/31 › עריכה
Oct 31, 2019 · אך אנו יודעים שאין להצמיד שני נסמכים לסומך אחד – עריכה לשונית תדע להפריד בין אלה. רצוי לומר או לכתוב: תלמידי בית הספר ומוריו, וגם מנהלי האגפים של העירייה ועובדיה וכו'.
עריכת תוכן – מה זה אומר לערוך טקסט? - עריכה לשונית
https://www.כתיבתתוכןלאתר.com/content-editor/text-editor
לפנינו שני נושאים – "גדולה", "עוצמה". לכן הנשוא חייב להיות בלשון רבים. "קטנות" ולא "קטנה". דוגמה נוספת: "האם ישראל היא המדינה היחידה שבה נקראים הבריות מושחתים?". "ברייה" – לשון נקבה. ברבים "בריות".
סמיכויות במשפט העברי - עריכה לשונית
http://www.כתיבתתוכןלאתר.com › סמיכו...
במשפט זה יש לנו שני נסמכים (חתן וכלת) לסומך אחד (האוסקר). במקורות, יש כמה משפטים הבנויים באורח כזה, אך רצוי להימנע ממבנה מסורבל זה.
עריכה לשונית – שני נסמכים – עריכה לשונית עם תוצאות: כל ...
https://www.dovdevan.co.il/2019/10/31/עריכה-לשונית-שני-נסמכים
Oct 31, 2019 · אך אנו יודעים שאין להצמיד שני נסמכים לסומך אחד – עריכה לשונית תדע להפריד בין אלה. רצוי לומר או לכתוב: תלמידי בית הספר ומוריו, וגם מנהלי האגפים של העירייה ועובדיה וכו'.
אפשר לסמוך עליהן: על שימוש נכון בסמיכויות - נמלה - עריכה לשונית
http://www.ant.co.il › smichut
כדי לזכור זאת אפשר לזכור את ראשי התיבות נ"ס (נסמך סומך). ... ואם בכללים מוּכּרים עסקינן, הרי לכם עוד אחד: כשמרבים סמיכות, ... שני נסמכים לסומך אחד.
صباح مهدي
https://www.iasj.net › iasj › pdf
הסמיכות היא אחד המאפניים המובהקים של השפות השמיות ... שתי מלים. (. שמות עצם. ) היוצרות מושג אחד כלומר בסמיכות זו ... אין להצמיד שני נסמכים לסומך אחד.
נמלה - עריכה לשונית | הגהה
www.ant.co.il/smichut.html
ב. פעילים חברתיים חוששים מפני נסיגת וצמצום מדינת הרווחה (נסיגה וצמצום נסמכים, מדינת הרווחה סומך) ג. בעלי, מנהלי ועובדי החברה התכנסו לדון במצב (בעלים, מנהלים ועובדים נסמכים, החברה סומך)
מדריך למתרגמים לעברית - Gengo
https://gengo.com/he/translators/resources/style-guide
צירוף שנשמע מוזר או חריג בקריאה ראשונה, לא לתרגם מילה במילה, אלא לבדוק שמא מדובר בניב / ביטוי, או בז'רגון מקצועי, שלא הכרת קודם. שמות מותגים, תוכנות, אפליקציות, אתרי אינטרנט, מקומות יישוב, רחובות, בתי מלון – אלא אם יש להם תעתיק מוכר ומקובל בעברית, יש להעתיק את האנגלית.
סמיכות – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/סמיכות
סמיכות היא צירוף של שני שמות עצם שיש ביניהם קשר הדוק. השם הראשון בצירוף נקרא נִסְמָךְ והשני סוֹמֵךְ. מבחינה תחבירית, הנסמך מתפקד כ"גרעין" והסומך מתפקד כלוואי. מבדילים בין סמיכות רגילה ("סמיכות דבוקה" או "חבורה"), שבה אין חציצה בין השמות או שהם מופרדים רק על ידי ה' הידיעה, לבין סמיכות מפורקת ("סמיכות פרודה"), שבה מילת היחס "של" מפרידה בין שני השמות. סמיכות היא אחת הדרכים לתאר שם עצם ולאפיינו מבחינות שונות.
סמיכות ) اﻹﺿﺎﻓﺔ
http://www.orianit.edu-negev.gov.il › regFiles
סמיכות היא צירוף של שני שמות. ... בית קברות , מנורת שולחן . המילה הראשונה בצירוף נקראת. " נסמך " ... בשרשרת סמיכויות משייכים שני נסמכים לסומך אחד שני.
סמיכויות במשפט העברי - עריכה לשונית
www.כתיבתתוכןלאתר.com › content-editor
צירוף סמיכות ושמות תואר
סמיכויות במשפט העברי - עריכה לשונית
https://www.כתיבתתוכןלאתר.com/content-editor/סמיכויות-במשפט...
סמיכות – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › סמיכות
שני נסמכים לסומך אחד, באתר האקדמיה ללשון העברית, 18 ביולי 2012; בית חולים שדה – צירופי סמיכות במעמד נסמך, באתר האקדמיה ללשון העברית; יושב הראש או היושב ראש, באתר האקדמיה ללשון העברית, 16 בספטמבר 2010
סמיכות מפורקת | נקודת ראות
hadarperry.wordpress.com › 2013/11/08 › סמיכות
Nov 08, 2013 · כשיש שני נסמכים או יותר, כגון הבית והעלייה של שניים; זיכרון ומלכות ושופר של פורענות. 2. כשתואר מפריד בין הנסמך לסומך, כגון כור אחד של חיטים במקום כור חיטים אחד; שורה של חמש גפנים; הצד המערבי של ...
נמלה - עריכה לשונית | הגהה
www.ant.co.il › smichut
בשני נסמכים (או יותר) שנשענים על סומך אחד, בשרשרת סמיכויות ובדו משמעות. ועכשיו לאט: שני נסמכים לסומך אחד . דוגמאות. א. יש לי ניסיון רב בעיצוב ובניית אתרים (עיצוב ובנייה נסמכים, אתרים סומך) ב.
שני נסמכים לסומך אחד - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › שני-נ...
שני נסמכים לסומך אחד. בעברית בת ימינו רווחים מבנים מעין 'מורי ותלמידי הכיתה', 'תלמידי ותלמידות המכללה', 'העלאת והורדת נוסעים', 'חיפוש והפקת ...
סמיכויות 1- תקינות - Yschool
https://rsc.yschool.co.il › articles
אין שני נסמכים לסומך אחד . במקרה כזה צריך לפרק את הסמיכות . •. למשל. : מורי והורי התלמיד . •. במקרה כזה לוקחים את אחד הנסמכים ומעבירים אותו לסוף הסמיכות.
האקדמיה ללשון העברית - האם מותר לומר 'הכרעת וגזר הדין', 'העלאת והורדת ...
https://m.facebook.com › photos
האם מותר לומר 'הכרעת וגזר הדין', 'העלאת והורדת נוסעים'? ואיך אפשר לומר את זה אחרת? תשובת השבוע: שני נסמכים לסומך אחד. http://bit.ly/18071201.
סמיכות - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › סמיכות
סמיכות · סמיכות היא צירוף של שני · צירופים שבהם שני שמות עצם או יותר נסמכים לסומך אחד (חיילי ומפקדי היחידה, עיבוד ועריכת הטקסט) נחשבים פסולים בעיני מתקני לשון ...