חיפשת:

שמור את יום השבת לקדשו פירוש

מצוה:לקדש את השבת בדברים – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מצוה:לקדש_את
זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. ( שמות כ, ז) בחז"ל תלמוד בבלי: מסכת פסחים, דף קו (עמ' א) בראשונים משנה תורה: הלכות שבת, פרק כט ספר המצוות לרמב"ם: עשה קנה ♦ ספר החינוך: מצוה לא ♦ ספר מצוות גדול: עשה כט. באחרונים שולחן ערוך: טור אורח חיים, סימן רסט - רעג. בספר המצוות לרמב"ם ...
שבת זכור ושמור - aspaklaria.info
www.aspaklaria.info › 300_SHIN › שבת זכור ושמור
א"ר פנחס מסתכל הייתי, שמירה היא ודאי בלב, ועל כן שמור הוא בלב, (שהיא מלכות), ולא במקום אחר, זכירה היא בזכר, דהיינו במוח, (שהוא ז"א) הרוכב ושולט על הלב, ואין זכירה אלא במוח, ועל כן זכור (את יום השבת), הוא לזכר (שהוא ז"א), ושמור (את יום השבת), הוא לנקבה (שהיא מלכות).
זכור ושמור, מה ההבדל ביניהם? | הרב משה צוריאל | בית המדרש
https://www.yeshiva.org.il › midrash
וכך כתב ר' עובדיה ספורנו על פסוק "שמור את יום השבת לקדשו כאשר ציוך" (על ... פירוש מהרז"ו): "זכור ושמור, אמר ר' יודן 'זכור' נתן לאומות העולם, 'שמור' נתן ...
שבת זכור ושמור - aspaklaria.info
www.aspaklaria.info/300_SHIN/שבת זכור ושמור.htm
א"ר פנחס מסתכל הייתי, שמירה היא ודאי בלב, ועל כן שמור הוא בלב, (שהיא מלכות), ולא במקום אחר, זכירה היא בזכר, דהיינו במוח, (שהוא ז"א) הרוכב ושולט על הלב, ואין זכירה אלא במוח, ועל כן זכור (את יום השבת), הוא לזכר (שהוא ז"א), ושמור (את יום השבת), הוא לנקבה (שהיא מלכות).
הלכות שבת - מעלת שמירת השבת וכבודה - תהילים
https://www.tehillim-center.co.il/article/2544
Aug 03, 2019 · התשובה מקרבת את הרחוקים, אמש היה זה שׂנוּי לפני המקום, משוקץ ומרוחק ותועבה - והיום הוא אהוב ונחמד, קרוב וידיד. אמש היה זה מובדל מה' אלוהי ישראל, צועק ואינו נענה, עושה מצוות וטורפים אותן בפניו.
׳׳זכור׳׳ או ׳׳שמור׳׳? למען מעשה בראשית, או יציאת מצרים? שני הבדלים ...
https://www.sefaria.org › ... › Shabbat
(יב) שָׁמ֣֛וֹר אֶת־י֥וֹם֩ הַשַׁבָּ֖֨ת לְקַדְּשׁ֑֜וֹ כַּאֲשֶׁ֥ר צִוְּךָ֖֣ ׀ יקוק אֱלֹקֶֽ֗יךָ (יג) ...
ביהדות: "זכור את יום השבת לקדשו"
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14456
ביהדות: "זכור את יום השבת לקדשו (פריט זה) בנצרות: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו" באסלאם – "בהישמע הקריאה לתפילה ביום השישי"
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - דברים פרק ה פסוק יב
www.mgketer.org › tanach › 5/5/12
שמור את יום השבת-כבר פירשתי בדברות הראשונים למה נאמר כאן "זכור" (שמ' כ, ח) וכאן שמור. כאשר צוך יי' אלהיך-כלומר: מה שמפרש הטעם בדברות הראשונים, "כי ששת ימים עשה יי' את השמים ואת הארץ" וגו' (שמ' כ, יא).
ביהדות: "זכור את יום השבת לקדשו" - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › item
בשלוש הדתות קיים יום מקודש בשבוע, שבו האדם חורג משִגְרַת ימי החול. כל דת קידשה יום אחר בשבוע: היהדות קבעה את יום השבת כיום המקודש, הנצרות קבעה את יום ...
זכור ושמור, מה ההבדל ביניהם? | הרב משה צוריאל | בית המדרש ...
www.yeshiva.org.il › midrash › 10672
הרב שמשון רפאל הירש חקר ( שמות לה, א עמ' תס"ו, ומבואר יותר ב"אגרות צפון", אגרת י"ג) מה ההבדל בלשון הקודש בין מלת "עבודה" למלת "מלאכה". והרי התורה לא אסרה לעסוק ב"עבודה" בשבת. (אמנם היא לפעמים אסורה מדרבנן, מחמת "שבות" של "דומה לעובדה של חול"). הרב הירש מסביר כי "עבודה" היא גופנית; טורח ...
מצוה:לקדש את השבת בדברים – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מצוה:לקדש_את_השבת_בדברים
זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. ( שמות כ, ז) בחז"ל תלמוד בבלי: מסכת פסחים, דף קו (עמ' א) בראשונים משנה תורה: הלכות שבת, פרק כט ספר המצוות לרמב"ם: עשה קנה ♦ ספר החינוך: מצוה לא ♦ ספר מצוות גדול: עשה כט. באחרונים שולחן ערוך: טור אורח חיים, סימן רסט - רעג. בספר המצוות לרמב"ם ...
"זכור" ו"שמור" - על גישתו הלשונית של רש"י
http://www.herzog.ac.il › tvunot › mega41_gamliel
פירושים אחרים הובאו לפי התקליטור של פרויקט השו"ת של אוניברסיטת. בר אילן, גרסה ... גרון אומר זכור את יום השבת לקדשו, תהא זוכרו מאחד בשבת, שאם.
מבוא והקדמה להלכות שבת | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/halakha/orach-chaim/...
May 24, 2016 · כוונת דבריהם של הרמב"ם והרמב"ן היא שאין לראות במצות השבתון של התורה רק מצות עשה שהיא הצד הנגטיבי של איסור מלאכה, או בניסוח הלכתי 'ליתן עשה על לא תעשה'. לדעתם, מצוות השבתון מקיפה תחומים רחבים הרבה יותר מט"ל מלאכות, היא פונה אל האדם שישמור ויעניק ליום השבת צביון של יום …
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - דברים פרק ה פסוק יב
https://www.mgketer.org/tanach/5/5/12
שמור את יום השבת-כבר פירשתי בדברות הראשונים למה נאמר כאן "זכור" (שמ' כ, ח) וכאן שמור. כאשר צוך יי' אלהיך-כלומר: מה שמפרש הטעם בדברות הראשונים, "כי ששת ימים עשה יי' את השמים ואת הארץ" וגו' (שמ' כ, יא).
שמור את־יום השבת לקדשו כאשר צוך׀ ה' אלהיך: (דברים פרק ה פסוק יב)
https://www.mgketer.org › tanach
שמור את יום השבת - ובראשונות הוא אומר "זכור" (שמ' כ , ח)? - שניהם בדיבור אחד (ראה מכיל' יתרו בחדש ז) ובתיבה אחת נאמרו , ובשמיעה אחת נשמעו. אשר צוך - קודם מתן ...
עשרת הדיברות – פירוט עשרת הדיברות - הידברות
https://www.hidabroot.org/עשרת-הדברות
Jan 01, 2018 · זכור את יום השבת לקדשו, ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך, ויום השביעי שבת לה' אלוהיך, לא תעשה כל מלאכה אתה ובנך ובתך, עבדך ואמתך ובהמתך, וגרך אשר בשעריך, כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ, את הים ...
ביהדות: "זכור את יום השבת לקדשו"
lib.cet.ac.il › pages › item
ביהדות: "זכור את יום השבת לקדשו (פריט זה) בנצרות: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו" באסלאם – "בהישמע הקריאה לתפילה ביום השישי"
זכור ושמור, מה ההבדל ביניהם? | הרב משה צוריאל | בית המדרש ...
https://www.yeshiva.org.il/midrash/10672
הרב שמשון רפאל הירש חקר ( שמות לה, א עמ' תס"ו, ומבואר יותר ב"אגרות צפון", אגרת י"ג) מה ההבדל בלשון הקודש בין מלת "עבודה" למלת "מלאכה". והרי התורה לא אסרה לעסוק ב"עבודה" בשבת. (אמנם היא לפעמים אסורה מדרבנן, מחמת "שבות" של "דומה לעובדה של חול"). הרב הירש מסביר כי "עבודה" היא גופנית; טורח ...
קטגוריה:דברים ה יא – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:דברים_ה_יא
שמור את יום השבת לקדשו כאשר צוך יהוה אלהיך נוסח הפסוק לפי מהדורת וסטמינסטר · ראו פסוק זה בהקשרו במהדורת הכתיב של הפרק שָׁמוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ כַּאֲשֶׁר צִוְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ.
שבת - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › שבת
מצוות השבת מופיעה במקרא שמונה פעמים, כשהאזכור המרכזי מופיע בעשרת הדיברות במצווה הרביעית: זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. שֵׁשֶׁת ...
שבת זכור ושמור - Aspaklaria
https://www.aspaklaria.info › שבת זכ...
מצוה כ"ד לשמור את יום השבת, כמש"א זכור את השבת לקדשו, סוד השבת העמדנו בכל המקומות, ... שמור הוא שבת הרומז לעולם הבא, מלשון "ואביו שמר את הדבר", פירוש המתין, ...
מבוא והקדמה להלכות שבת | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › halakha
May 24, 2016 · כוונת דבריהם של הרמב"ם והרמב"ן היא שאין לראות במצות השבתון של התורה רק מצות עשה שהיא הצד הנגטיבי של איסור מלאכה, או בניסוח הלכתי 'ליתן עשה על לא תעשה'. לדעתם, מצוות השבתון מקיפה תחומים רחבים הרבה יותר מט"ל מלאכות, היא פונה אל האדם שישמור ויעניק ליום השבת צביון של יום מנוחה בכל ...
פרשנים - מאגר ספרות הקודש
https://kodesh.snunit.k12.il › comment
זכור את יום השבת לקדשו - אחר שצוה שנאמין בשם המיוחד יתברך שהוא הנמצא, הוא הבורא, הוא המבין, ... ובמשנה תורה (דברים ה יב) כתוב שמור את יום השבת לקדשו.
"שמור את יום השבת לקדשו" - אחינו
http://www.acheinu.co.il › ...
שמור את יום השבת לקדשו, כאשר צווך ה' אלקיך. ששת ימים תעבד ועשית כל מלאכתך ויום השביעי שבת לה' אלקיך לא תעשה כל מלאכה וגו'" (דברים ה', י"ב- י"ד).
זכור ושמור בדיבור אחד | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il/?parasha=זכור-ושמור-בדיבור-אחד1
Dec 18, 2021 · "זכור את יום השבת לקדשו", הכא כתב "זכור" ולהלן "שמור". רבי יודן רבי אייבו בשם ר' שמעון בן לקיש: למלך ששלח את בנו אצל החנוני ומסר לו איסר ונתן לו צלוחית. שיבר את הצלוחית ואיבד את האיסר.