תנ"ך מנוקד - שמואל א פרק ד
https://mechon-mamre.org/i/t/t08a04.htmתנ"ך-שמואל - הכול. שמואל א פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללא- שמואל ב פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכד. האזנה לפרק זה. שמואל א פרק ד. אוַיְהִי דְבַר-שְׁמוּאֵל, לְכָל-יִשְׂרָאֵל; וַיֵּצֵא יִשְׂרָאֵל לִקְרַאת פְּלִשְׁתִּים לַמִּלְחָמָה ...
שמואל ב פרק א | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרשהכפילות כאן היא כדרך הקינה הכופלת את דברי המקונן[61]: (כא) הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ ההרים שבחבל הארץ שנקרא "גלבוע", אני (דוד) מקלל אתכם בשתי הקללות הבאות:[62] ...
שמואל א פרק כד | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
www.otzar.org.il › בית-המדרש › ביאורהכוונה לדבריו של דואג האדומי, [33] לֵאמֹר כך אומר האדם שהולך רכיל, [34] הִנֵּה דָוִד מְבַקֵּשׁ רָעָתֶךָ (האדם שהולך רכיל אומר) דוד מבקש להרע לך [35]: (י) הִנֵּה הַיּוֹם הַזֶּה הרי ביום הזה, [36] רָאוּ עֵינֶיךָ אֵת אֲשֶׁר נְתָנְךָ יְקֹוָק הַיּוֹם בְּיָדִי בַּמְּעָרָה אתה ראית שה' מסר ...
שמואל א פרק כ אוצר התורה - מנוע חיפוש סרצ' - srch
https://srch.co.il › שמואל-א-פרק-כ-אוצר-...ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר שמואל א' פרק כב'. ... אוצר מפרשי התנ"ך ... (א) וַיֵּלֶךְ דָּוִד מִשָּׁם וַיִּמָּלֵט אֶל מְעָרַת ...
תנ"ך מנוקד - שמואל א פרק יח
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t08a18.htmתנ"ך-שמואל - הכול. שמואל א פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללא- שמואל ב פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכד. האזנה לפרק זה. שמואל א פרק יח. אוַיְהִי, כְּכַלֹּתוֹ לְדַבֵּר אֶל-שָׁאוּל, וְנֶפֶשׁ יְהוֹנָתָן, נִקְשְׁרָה בְּנֶפֶשׁ דָּוִד; ויאהבו ...
דף הבית | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.ilהחלק השני, "אוצר המאמרים", כולל אלפי מאמרים שנכתבו עד עתה, המבררים יסודות בפירוש הפסוקים, חלק מהם נושאים כלליים (פירוש המילה "נא" במקרא, האם המספרים שמוזכרים בפסוקים מעוגלים ועוד) או מאמרים בעלי חשיבות מקומית לפירוש (מי קבע את משמרות הכהונה וכדומה). המסקנות העולות ממאמרים אלו ...
שמואל א פרק יב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il/בית-המדרש/ביאור-ושננתם-על-התנך...שמואל א פרק יב (א) וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל שמואל אמר לכל בני ישראל: הִנֵּה שָׁמַעְתִּי בְקֹלְכֶם לְכֹל אֲשֶׁר אֲמַרְתֶּם לִי וָאַמְלִיךְ עֲלֵיכֶם מֶלֶךְ אני הרי קיבלתי את בקשתכם, והמלכתי עליכם מלך.
שמואל א | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il/בית-המדרש/ביאור-ושננתם-על-התנך...שמואל א - מאמרים. הצג קטגוריות. אוצר מפרשי התנ"ך. מאמרים כלליים. מאמרים על חמישה חומשי תורה. בראשית. שמות. ויקרא. במדבר.
תנ"ך מנוקד - שמואל א פרק יב
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t08a12.htmתנ"ך-שמואל - הכול. שמואל א פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללא- שמואל ב פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכד. האזנה לפרק זה. שמואל א פרק יב. אוַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל, אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, הִנֵּה שָׁמַעְתִּי בְקֹלְכֶם, לְכֹל אֲשֶׁר-אֲמַרְתֶּם לִי ...
ספר שמואל א עם ביאור 'ושננתם' | בני ציון - בונים קומה בתנ"ך
https://www.bneyzion.co.il › נביאים... הרב שמעון לוי והרב נתן מולאיוף, הרב שמעון שוהם, ושננתם - אוצר התורה, ישקו העדרים, מחבר לא ידוע, מכון דעת סופרים, סידור שים שלום, תלמוד תורה מורשה.
שמואל א פרק כד | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il/בית-המדרש/ביאור-ושננתם-על-התנך...הכוונה לדבריו של דואג האדומי, [33] לֵאמֹר כך אומר האדם שהולך רכיל, [34] הִנֵּה דָוִד מְבַקֵּשׁ רָעָתֶךָ (האדם שהולך רכיל אומר) דוד מבקש להרע לך [35]: (י) הִנֵּה הַיּוֹם הַזֶּה הרי ביום הזה, [36] רָאוּ עֵינֶיךָ אֵת אֲשֶׁר נְתָנְךָ יְקֹוָק הַיּוֹם בְּיָדִי בַּמְּעָרָה אתה ראית שה' מסר ...
יונה פרק ב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il/בית-המדרש/ביאור-ושננתם-על-התנך...[2] תרגום + א"ע. רש"י: דג זה היה זכר ויונה היה במעיו ברווח ולאחר שיונה לא נתן אל ליבו להתפלל אל ה', הקיא הדג הזכר את יונה ובלעה אותו דג נקבה ושם היה יונה עומד צפוף בין עובריה.
שמואל א | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
www.otzar.org.il › בית-המדרש › ביאורשמואל א - מאמרים. הצג קטגוריות. אוצר מפרשי התנ"ך. מאמרים כלליים. מאמרים על חמישה חומשי תורה. בראשית. שמות. ויקרא. במדבר.
שמואל א פרק יב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
www.otzar.org.il › בית-המדרש › ביאורשמואל א פרק יב (א) וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל שמואל אמר לכל בני ישראל: הִנֵּה שָׁמַעְתִּי בְקֹלְכֶם לְכֹל אֲשֶׁר אֲמַרְתֶּם לִי וָאַמְלִיךְ עֲלֵיכֶם מֶלֶךְ אני הרי קיבלתי את בקשתכם, והמלכתי עליכם מלך.
שמואל ב פרק כא | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
www.otzar.org.il › בית-המדרש › ביאורמה שנאמר שבנים לא יומתו על אבות, נאמר רק כאשר העונש הוא בידי אדם, אך בעונש בידי שמיים, ייתכן שבנים יומתו בגלל חטא אבות. מלבי"ם בפירושו לפסוק א': החטא של הריגת הגבעונים היה קטן בחומרתו מהחטאים האחרים של שאול, ולכן הוא לא נענש על כך מיד, אלא רק צאצאיו.
ספר שמואל א - קסם התנ"ך | ד"ר חיה שרגא בן איון
https://www.magicbible.co.il/ספר-שמואל-אשמואל א פרק ד – נפילת ארון ה' בידי הפלישתים. נפילת ארון ה' בידי הפלישתים; פירושים, סיכום, סרטון מצגות, התבוסה באבן העזר, העשרה – ארון ה', המבשר ועלי הכהן, דפי.
תנ"ך מנוקד - שמואל א פרק יב
www.mechon-mamre.org › i › tתנ"ך-שמואל - הכול. שמואל א פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללא- שמואל ב פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכד. האזנה לפרק זה. שמואל א פרק יב. אוַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל, אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, הִנֵּה שָׁמַעְתִּי בְקֹלְכֶם, לְכֹל אֲשֶׁר-אֲמַרְתֶּם לִי ...
אוצר החכמה
https://tablet.otzar.orgצוות אוצר החכמה. אל תציג הודעה זו יותר. מפתח ערכים לאנציקלופדיה תלמודית. א ... שמואל א ב. מלכים א ב. ישעיה. ירמיה. יחזקאל. תרי עשר. דניאל, עזרא, נחמיה.
דף הבית | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
www.otzar.org.ilהחלק השני, "אוצר המאמרים", כולל אלפי מאמרים שנכתבו עד עתה, המבררים יסודות בפירוש הפסוקים, חלק מהם נושאים כלליים (פירוש המילה "נא" במקרא, האם המספרים שמוזכרים בפסוקים מעוגלים ועוד) או מאמרים בעלי חשיבות מקומית לפירוש (מי קבע את משמרות הכהונה וכדומה). המסקנות העולות ממאמרים אלו ...
שמואל ב פרק כא | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il/בית-המדרש/ביאור-ושננתם-על-התנך...מה שנאמר שבנים לא יומתו על אבות, נאמר רק כאשר העונש הוא בידי אדם, אך בעונש בידי שמיים, ייתכן שבנים יומתו בגלל חטא אבות. מלבי"ם בפירושו לפסוק א': החטא של הריגת הגבעונים היה קטן בחומרתו מהחטאים האחרים של שאול, ולכן הוא לא נענש על כך מיד, אלא רק צאצאיו.
שמואל א | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרשביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר שמואל א' פרק ב'. יד' אדר תשע"ח. שמואל א פרק ג. ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר ...