שביתת כלים – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/שביתת_כליםשביתת כלים הוא מונח הלכתי משיטת בית שמאי, המדבר על החלת איסורי המלאכה בשבת גם על כלים שפועלים מעצמם ללא התערבות אדם. האיסור כולל כל כלי שעושה מלאכה בשבת, כגון שעון שבת המדליק …
משנה שבת ג א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › משנ...ומה שאמרו בית הלל, שאסור לשהות התבשיל על גבי כירה אלא אם הוסקה בקש ובגבבא או שתהיה גרופה וקטומה, הוא בתבשיל שנתבשל חצי בשולו, לפי שנאמר גזירה "שמא יחתה בגחלים" ...
Rashi on Shabbat 36b:3:2 - Sefaria
https://www.sefaria.org › ... › Line 3עד שיגרוף - הגחלים משום דמוסיף הבל וטעמא פרישנא בפרק דלעיל שמא יחתה בגחלים: 6. או עד שיתן אפר - על גבי גחלים לכסותם ולצננם:.
גרופה וקטומה | עולמות - לימוד בעיון
https://olamot.net › shiur › גרופה-וקטומהטעם איסור "שהיה" הוא מחמת גזירה "שמא יחתה בגחלים", ועל כן התירו את השהיה כאשר הכירה "גרופה" או "קטומה". ונחלקו הראשונים האם ההיתר הוא משום "היכר" או משום ...
נתינת תבשיל על האש בשבת
https://people.brandeis.edu › shehiyaעד שיגרוף - הגחלים, משום דמוסיף הבל, וטעמא פרישנא בפרק דלעיל, שמא יחתה בגחלים. או עד שיתן אפר - על גבי גחלים לכסותם ולצננם. ג. גמרא שם.
משנה שבת ג א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_שבת_ג_אדאל"כ גזרירן שמא יחתה בגחלים. ולבעל המאור ור"ן די כשיגרפם מתחת הקדירה לצד אחר. אבל בהוציא כל הגחלים. אפי' לתת התבשיל*) על או תוך התנור מותר. ולדעה ראשונה אפי' גרפם לחוץ אסור אפי' על התנור.
פני יהושע על שבת ל״ו ב - ספריא
https://www.sefaria.org.il › Penei_Ye...כירה פרק שלישי. ב. במשנה כירה שהסיקוה כו' בגפת ובעצים לא יתן עד שיגרוף כו'. ופרש"י עד שיגרוף הגחלים משום דמוסיף הבל וטעמא פרישנא לעיל שמא יחתה בגחלים.
דיני "שהייה" בשבת - לימוד יומי
כאמור, כל החשש הוא שמא יחתה בגחלים כדי לזרז את הבישול. ולכן, אם המציאות היא כזו, שבכניסת השבת התבשיל אינו מבושל כלל, וגם על ידי חיתוי בגחלים לא יהיה התבשיל מוכן עד השעה הרגילה של סעודת ליל שבת ...
פלטה של שבת | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/halakha/orach-chaim/shabbat/פלטה-של-שבתApr 09, 2014 · למרות שאין איסור תורה בדבר, שכן המאכל הונח על האש ביום חול, הדבר אסור מדרבנן, מחשש "שמא יחתה בגחלים" - שמא האדם יחתה ויהפך את הגחלים כדי לסייע לבישול ולמהר אותו, ובכך …
דיני בישול בערב שבת - כושרות
https://www.kosharot.co.il/index2.php?id=42019&lang=HEBגזירת שמא יחתה בגחלים. הדין: מותר להניח תבשיל לא מבושל מערב שבת על גבי מקור חום, על מנת שיתבשל במהלך השבת. אך אסרו חכמים להשהות על גבי אש גלויה מערב שבת, תבשיל שעדין צריך בישול, …
גזירה - שמא יחתה - Tosfos In English
http://www.tosfosinenglish.com › pdf › Shabos'נחתום וכו, goes even according to ה"ב and these acts are prohibited out of concern .assumed initially גמרא explains what the תוספות Our .שמא יחתה בגחלים.
פרק ג - Capítulo 3 - Torá e Estudos
https://pt.chabad.org/library/article_cdo/aid/1106909/jewish/-.htmומפני זה מניחין מוגמר תחת הכלים עם חשיכה שאם יחתה בגחלים ישרף המוגמר ויעשן הכלים: יז. הא למדת שכל דבר שאנו אוסרין בענין זה אינו אסור משום שהוא נעשה בשבת אלא גזירה שמא יחתה בגחלים.
דיני בישול בערב שבת - כושרות
https://www.kosharot.co.il › index2גזירת שמא יחתה בגחלים. הדין: מותר להניח תבשיל לא מבושל מערב שבת על גבי מקור חום, על מנת שיתבשל במהלך השבת. אך אסרו חכמים להשהות על גבי אש גלויה מערב שבת, ...
שבת, פרק ג
https://daat.ac.il › mishna › shabatוטעמא, גזירה שמא יחתה בגחלים בשבת כדי למהר בישולו. ... מותר להשהותו על גבי כירה אע"פ שאינה גרופה וקטומה, ולא חיישינן שמא יחתה, הואיל והסיח דעתו ממנו.
משנה שבת א ו – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_שבת_א_ועכ"פ חיישינן שמא יחתה בגחלים וקיי"ל כב"ה (שם): בית שמאי אומרים אין פורשין מצודות חיה ועופות ודגים אלא כדי שיצודו מבעוד יום: ואף דזה א"א לשער. דתלוי במקרה ולא בזמן. י"ל דמיירי דפורשה ביער.
כיצד מותר לשים מאכל על הפלטה בערב שבת?
https://www.kikar.co.il/parshas/411675הסברא לכך היא, שכאמור טעם האיסור הוא מחשש שמא האדם יחתה בגחלים, אבל כאשר מדובר במאכל שבכל מקרה לא יתבשל לסעודת הערב, אין חשש חיתוי ומותר, וכן פסק השולחן ערוך (או''ח רנג, א). מידת …
השהיה (שבת) - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › השהי...... זה בגזרת חכמים מחשש שמא יבוא אדם להגביר את האש של מקור החום על מנת לזרז את הבישול, על מנת שהמאכל יהיה מוכן בזמן לסעודת ליל שבת ('שמא יחתה בגחלים'), ...
משנה תורה - ספר זמנים - הלכות שבת פרק ג
https://mechon-mamre.org/i/3103.htmטו נתן גדי שלם לתוך התנור--הרי זה כבשר העז או בשר שור, ואסור לשהותו, שמא יחתה בגחלים: אלא אם כן טח התנור. ומותר לשלשל כבש הפסח לתנור עם חשיכה, אף על פי שאינו טח, מפני שבני חבורה, זריזים הן.
HebrewBooks.org -בבלי - מסכת שבת דף לד עמוד ב
https://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=2&daf=34b&format=textמפני מה אמרו אין טומנין בדבר המוסיף הבל ואפילו מבעוד יום גזירה שמא יטמין ברמץ שיש בה גחלת אמר ליה אביי ויטמין גזירה שמא יחתה בגחלים: ת"ר ביה"ש ספק מן היום ומן הלילה ספק כולו מן היום ספק כולו מן …