חיפשת:

שם המספר אחוזים

שם המספר - התרגול הגדול - לשונימי - הכנה לבגרות בלשון. נקודה.
https://www.lashonimi.co.il/quiz/numbers-and-prepositions/number-name/...
תרגלו את שם המספר לבגרות בלשון: תרגול בסיסי בשם המספר, שכולל שאלות מבגרויות קודמות. מבחן זה יכול לשמש אתכם גם כתרגול מצויין לקראת הבגרות בלשון.
השפה העברית - שם המספר
https://safa-ivrit.org/dikduk/numbers.php
שם המספר עֶשְ רֵ ה - נָה ֹשְ מֹו
https://campus.ort.org.il › mod › resource › view
*נציין את שם העצם ברבים כאשר נספור אותו מ. -. 2. –. 10. , לדוגמא: שלושה אחוזים, עשרה שקלים,. אבל: עשרים ושלושה אחוז/ אחוזים )שתי האפשרויות מתקבלות(. תאריכים.
שם המספר - הבעה בכיף - Google Search
https://sites.google.com/site/habaabekef/7/71
מונה= מציין כמות; מספר מונה מציין את כמות החפצים או האנשים שאותם אנו רוצים למנות. להלן מספר כללים בסיסיים לגבי המספר המונה. בהמשך תבוא טבלה ודגשים אשר יעזרו לכם להצליח. חוקי שם המספר. 1. מין המספר נקבע ע"פ מין שם העצם. דוגמה: שלוש חולצות / ולא שלושה …
תחומים 4.3 השימוש בשם המספר - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › topic › hahlatot
מותרת גם הבאת השם הנמנה בסוף המספר, כגון 'שניים ורבע אחוזים' (וביידוע: 'שניים ורבע האחוזים'), 'שלושה וחצי שקלים'. הדרך הראשונה היא הרגילה בספרות העברית לדורותיה ויש לראות בה הדרך המועדפת.
האם אתם מוכנים לבגרות בלשון? - שם המספר
https://www.lergo.org/index.html#!/public/lessons/5a097ca83b40642348ac...
בשיעור זה נתרגל 50 שאלות שונות בנושא שם מספר (כולל הסברים). השאלות מבוססות על שאלות מבגרויות. אפשר לתרגל החל מכיתה ח'. אני מקווה ליצור פעילויות נוספות מסוג זה כל פעם במיקוד על נושא אחר מהבגרות. שימו לב: המטרה של השיעור היא תרגול ולא לימוד. אם לא קיבלתם ציון טוב אז אתם צריכים ...
נושא שם המספר - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › שם-ה...
במספר המעורב ממספר שלם ומשבר – השם הנמנה בא בין המספר השלם לשבר, כגון 'שני אחוזים ורבע' (ביידוע: 'שני האחוזים ורבע'), 'שלושה שקלים וחצי'.
שם המספר - הבעה בכיף - Google Sites
https://sites.google.com › habaabekef
שם המספר מתחלק לשלושה תחומים עיקריים: ... במספרים מ- 11 ומעלה אפשר לציין את שם העצם גם ביחיד. וגם ברבים. דוגמה: חמישה עשר אחוז או חמישה עשר אחוזים.
שם המספר - שימושי שם המספר - CET
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13674
הגה וצורות : שם המספר - שימושי שם המספר
lib.cet.ac.il › pages › item
אלף הוא שם עצם בזכר ולכן סופרים את האלפים בזכר – שלוֹשת אלפים בנוֹת, שִבְעַת אלפים מכוניות. לא חשוב אם שם העצם שבא אחרי האלפים הוא זכר או נקבה. מתייחסים תמיד לאלפים, ולכן שם המספר יופיע בזכר.
סיכום שם המספר - לשונימי - הכנה לבגרות בלשון. נקודה.
https://www.lashonimi.co.il › 151-she...
שישה עשר אחוז ולא שש עשרה אחוז. ספירה סתמית. לפעמים אנחנו משתמשים במספרים כדי לציין זהות, ולא כדי לציין כמות. במקרה כזה הספירה נחשבת ״סתמית״, והיא תמיד בנקבה.
אחוזים זה זכר או נקבה (שם המספר)
https://stips.co.il › ask › אחוזים-זה-זכר-...
אחוזים זה זכר או נקבה (שם המספר). 24 בפברואר 2020, 09:05. לשון עברית. 7 תשובות. זכר. פ · פנינהלה. זכר. אחוז אחד, עשרה אחוזים וכדו'.
הגה וצורות : שם המספר - שימושי שם המספר - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › item
בשמות עצם בזכר המספר המונה מסתיים ב-סָה. · ממספר 2 ומעלה יבוא השם הספור ברבים: שלושה אחוזים (ולא *שלושה אחוז), שני שלישים (ולא *שני שליש). · את המאות תמיד סופרים ...
שם המספר, אותיות השימוש )וכל"ב( ונטיית מילות היחס
https://ariel72com.files.wordpress.com › 2018/02
שם המספר, אותיות השימוש )וכל"ב( ונטיית מילות היחס ... המספר . יש. לבדוק אם השם. ה. נספר הוא זכר או נקבה ולהתא. י. ם את שם המספר ... בעים אחוזים תמכו.
דף תרגול שם המספר.doc - Google Docs
docs.google.com › viewer
Sign In. You may be offline or with limited connectivity. Try downloading instead.
שמות עצם עד 10 ומעל 10 - שם המספר
https://sites.google.com/site/hebrewgrammer/firstpage/srwt/mwt-lpym...
שלושה אחוזים עשרה חודשים. חמש ערים ארבעה שקלים. שבע שנים ששה מיליונים. לפיכך: קניתי במרכול גבינה תשעה אחוזים ולא: תשעה אחוז. אני משתחרר מהצבא בעוד עשרה חודשים ולא: עשרה חודש. מעל 10 - אחרי מספרים מ-11 ומעלה עשוי שם העצם להופיע גם ביחיד וגם ברבים, בעיקר לפני שמות שכיחים כמו: שקל ...
איך אומרים בעברית צחה: איך אומרים אחוזים בעברית
https://yaelhaksh.blogspot.com/2013/01/blog-post.html
07.01.2022 · ממספר 2 מציינים את שם העצם הספור ברבים, ומתחת ביחיד. מעל 10 אפשר לומר גם ביחיד וגם ברבים. לכן 0% יש לומר אפס אחוז, לעומת שני אחוזים (2%). 50% אפשר לומר חמישים אחוזים וגם חמישים אחוז. אם גם לכם יש שאלה בעברית - שלחו לי באמצעות הטופס באתר ואשמח לענות. פורסם על ידי Yael Hakshurian ב …
ו' החיבור במספרים - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/2017/01/30/ו-החיבור-במספרים
30.01.2017 · השנה הלועזית החדשה היא שנת אלפיים ו עשרים (ולא 'אלפיים עשרים') – כלומר בווי"ו החיבור לפני הרכיב האחרון של שם המספר. כך היה גם בשנים הקודמות – לפני הרכיב האחרון באה ו' החיבור: אלפיים ו אחת, אלפיים ו עשר, אלפיים וּ תשע עשרה. רוב שמות המספר בלשוננו מורכבים מכמה מילים ...
שם המספר - השפה העברית
https://www.safa-ivrit.org › numbers
במקרה זה, ניתן להוסיף את המילה "מספר" אחרי שם העצם: קו (מספר) תשע עשרה, בית (מספר) ... יום, חודש, מטר, שקל, דולר, אחוז, קילו), וכן בשמות נפוצים מסוימים.
שם המספר – סיכומונה
https://www.sikumuna.co.il/wiki/שם_המספר
שם המספר. 1. שם מספר יצויין בצורת הנפרד לפני שם עצם לא מיודע. דוגמא: שלושה ספרים , חמש מחברות 2. שם המספר יצויין בצורת הנסמך לפני שם עצם מיודע. כדי לקבוע את מינו של שם העצם כדאי להוסיף לו שם תואר.
תחומים 4.3 השימוש בשם המספר - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/topic/hahlatot/grammardecisions...
במספר המעורב ממספר שלם ומשבר – השם הנמנה בא בין המספר השלם לשבר, כגון 'שני אחוזים ורבע' (ביידוע: 'שני האחוזים ורבע'), 'שלושה שקלים וחצי'. מותרת גם הבאת השם הנמנה בסוף המספר, כגון 'שניים ורבע אחוזים' (וביידוע: 'שניים ורבע האחוזים'), 'שלושה וחצי שקלים'.
שם המספר - לימוד הדרגתי בשלבים - חלק ב' - כל פעם רק שלושה ...
www.lergo.org › index
שם המספר - כיתה ח' - לימוד הדרגתי בשלבים - כל פעם רק שלושה כללים - חלק ב' בחלק ב', נחזור ונתרגל: 1. שמות עצם הבאים אחרי המספרים 2 – 10 יבואו תמיד ברבים. שלושה אחוזים (ולא שלושה אחוז), חמישה שקלים (ולא חמישה שקל), שני שלישים (לא שני ...
שם המספר - הבעה בכיף
sites.google.com › site › habaabekef
חוקי שם המספר. 1. מין המספר נקבע ע"פ מין שם העצם. דוגמה: שלוש חולצות / ולא שלושה חולצות . חולצה= שם עצם נקבי. 2. שמות העצם הבאים אחרי המספרים 2 - 10 יבואו תמיד ברבים.
איך אומרים בעברית צחה: איך אומרים אחוזים בעברית
yaelhaksh.blogspot.com › 2013 › 01
צורת שם העצם הספור במקרה של מספר מעורב (כלומר שבר) יש לומר את המספר המלא, אחר-כך את שם העצם אותו מונים (במקרה זה - אחוזים) ולבסוף את השבר. ולכן 4.3% יש לומר: ארבעה אחוזים ושלושים מאיות האחוז.
שם המספר – סיכומונה
www.sikumuna.co.il › wiki › שם_המספר
שם המספר. 1. שם מספר יצויין בצורת הנפרד לפני שם עצם לא מיודע. דוגמא: שלושה ספרים , חמש מחברות 2. שם המספר יצויין בצורת הנסמך לפני שם עצם מיודע. כדי לקבוע את מינו של שם העצם כדאי להוסיף לו שם תואר.