חיפשת:

שיר על ליל הגשרים

שיר הגשר - זמרשת
https://www.zemereshet.co.il › song
לֵילוֹת עַל לֵילוֹת רַבּוּ סִיּוּרִים ... ב"ליל הגשרים" נספו י"ד לוחמים בפיצוץ "גשר א-זיב", שליד אכזיב. מדי שנה מתקיים, ליד האנדרטה, ...
03. ליל הגשרים - טיולים שנתיים
https://sites.google.com/a/mevogalil.tzafonet.org...
ליל הגשרים. ליל הגשרים (נקרא גם " מבצע מרכולת ") הוא כינויה של פעולה מתואמת של ה פלמ"ח, במסגרת תנועת המרי העברי, בליל י"ט בסיוון תש"ו (הלילה שבין 16 ל- 17 ביוני 1946 ), שבמהלכה הותקפו בו זמנית אחד...
ליל הגשרים - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › ליל_...
ליל הגשרים (נקרא גם "מבצע מרכולת") הוא כינויה של פעולה מתואמת של הפלמ"ח, ... שנטל חלק בפיצוץ גשר שיח' חוסיין, כתב אחרי הפעולה את "שיר הגשר" ללחן עממי רוסי.
"מבצע מרכולת" - ליל הגשרים - מוזיאון הפלמ"ח
https://palmach.org.il › database
בלילה שבין ה-16 ל- 17 ביוני 1946 חיבל הפלמ"ח בגשרים שחיברו את ארץ-ישראל עם הארצות השכנות - המבצע הגדול והמקיף בכל מבצעי 'תנועת המרי העברי'.
אתר הפלמ"ח - פלוגות המחץ של ההגנה | מושגים
https://www.palmach.org.il/history/database/?itemId=5223
בלילה שבין ה-16 ל- 17 ביוני 1946 חיבל הפלמ"ח בגשרים שחיברו את ארץ-ישראל עם הארצות השכנות - המבצע הגדול והמקיף בכל מבצעי 'תנועת המרי העברי'. שם הקוד לפעולה: "מבצע מרכולת". במסגרת "מבצע מרכולת" נהרסו או חובלו באורח קשה, בתשע פשיטות, עשרה מתוך אחד-עשר הגשרים שהותקפו.
ניגון המעיינות גליון 264 - גיל עוז
https://www.gil-oz.org.il › item
שיר הגשר מדורו של פיטר פרידמן נוו-האיתן. ... לֵילוֹת עַל לֵילוֹת ... התגייס לפלמ"ח והשתתף בפיצוץ גשר "שייח חוסיין" ב"ליל הגשרים".
מה קרה בליל הגשרים - הארץ
https://www.haaretz.co.il › misc
בתגובה על "57 שנה לאחר ליל הגשרים - הרוגי גשר הזיו נקברו בקבר אחים" מאת אמנון ברזילי ("הארץ", 25.11) ... היה שווה לחכות שנים לסדרה של שיר ראובן.
שלושת הגשרים צוות הווי הנדסה קרבית עם יהודית רביץ קורין ...
https://www.youtube.com/watch?v=tGnAVSIH1tA
שירם של דוד בן אשר וחיים איטקיס על 3 קציני הנדסה שנפלו בצליחת התעלה במלחמת יום הכיפורים ...
אבי קורן: השיר שמחבר בין יום ההולדת לליל הגשרים ...
https://www.maariv.co.il › ... › מוזיקה
ב־16 ביוני 1946 התרחש "ליל הגשרים", המבצע הגדול של הפלמ"ח שעליו כתב חיים חפר את השיר "דחילק, מוטקה". באותו יום בדיוק חגגו שנה להולדתי.
אבי קורן: השיר שמחבר בין יום ההולדת לליל הגשרים | מעריב
https://www.maariv.co.il/culture/music/Article-772274
Jun 20, 2020 · ב־16 ביוני 1946 התרחש "ליל הגשרים", המבצע הגדול של הפלמ"ח שעליו כתב חיים חפר את השיר "דחילק, מוטקה". באותו יום בדיוק חגגו שנה להולדתי.
שיר הגשר - Izzy web site - Google Sites
https://sites.google.com › syr-hgsr
IZZY HOD שיר הגשר The bridge ... לֵילוֹת עַל לֵילוֹת ... [עופר גביש] ב"ליל הגשרים" נספו י"ד לוחמים בפיצוץ "גשר א-זיב", שליד אכזיב.
שיר אחד ביום - ================= ליל הגשרים - פייסבוק
https://he-il.facebook.com › posts › ל...
ליל הגשרים ("מבצע מרכולת") הוא כינויה של פעולה מתואמת של הפלמ"ח, במסגרת תנועת המרי העברי, בלילה שבין ה-16 ל-17 ביוני 1946, שבמהלכה הותקפו אחד עשר גשרים בו ...
ליל הגשרים – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/ליל_הגשרים
שיר הגשר, סיפורי שיר | עפר גביש - אירועי זמר
https://www.gavisho.com › שיר-הגשר
שירו היחיד שיצא מגבולות ביתו היה שיר הגשר, וגם הוא לא מבוצע רבות. גשר אכזיב. ליל הגשרים. על ליל הגשרים נכתב וסופר רבות, יאמר כאן בקצרה, שהיה זה המבצע הגדול ...
שיר הגשר, סיפורי שיר | עפר גביש - אירועי זמר
https://www.gavisho.com/שיר-הגשר
על חוויותיו בגשר כתב את" שיר הגשר" . הוא לא היה כותב מוכר, שמו מופיע תחת שיר אחד בלבד בספר משפחת הפלמ"ח, אוסף שירי הפלמ"ח שליקטו שני החיימים, חפר ו גורי (הוצאת ארגון חברי הפלמ"ח). מייזלר נולד בחיפה ב- 1927, וכחבר תנועת נוער (המחנות העולים) וכמי שהיה בגיל הנכון, היה זה טבעי שיצטרף ל ...
ליל הגשרים / אוריאל אופק - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org/read/14096