חיפשת:

שורש ב ח נ

נחת - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/נחת
שורשים, מילים ומשפחות מילים - of Education.
https://cms.education.gov.il › shorashimmore
הקשורה אליה בקשר של שורש )כלומר, מאותה משפחת מילים( והקיפו ... מאוזן: 2. אירוע חגיגי - ח.ת.נ. 4. מקום שכדאי לסתום בו את. האף... - ז.ב.ל.
נצח - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/נצח
שורשן – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › שורשן
שורשן. מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית. שורשן הוא תת-יחידה של שורש שמי אשר אינה משתנה ב נטיות השורש (כשלפני ואחרי כל שורשן עשויים הגאים להתווסף או להשתנות). השורשנים של שורש תלת־עיצורי הם ...
שורשים תנייניים ְמֻתְמָצת,ִ תְּמצ וּת ת.מ.צ.ת. ַ ...
https://fac.ksu.edu.sa › sites › default › files
נ.. שורש. מקורי. שם. שורש. תנייני. פעלים ושמות מהשורש. התנייני. שורש ... ב.ת. ְמֻתְרָ בּת. ש.ת.י./ה. תשתית. ש.ת.ת. השתית, הושתת. ב.ח.נ. א.ב.ח.נ. א.מ.נ.
שורש (שפות שמיות) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/שורש_(שפות_שמיות)
בדקדוק של שפות שמיות, בהן עברית, מקובל להתייחס לישות מורפולוגית המכונה שורש. שורש הוא יחידה בת 3-4 עיצורים (לעיתים נדירות: חמישה או שישה), הנתונים בסדר קבוע (בדומה ל"מחרוזת"), ומשתלבים במשקלים שונים ליצירת מילים. בבלשנות הערבית מכונה השורש: גִ'דְ'ר (جـِذر). המונח המקובל באנגלית הוא Semitic root.
אבחנה או הבחנה? - שרית זיו עריכה לשונית ועיצוב | מילה זו ...
https://kullmus.co.il/אבחנה-או-הבחנה
Oct 31, 2020 · שורש המילה הוא ב.ח.נ והמשקל אפעלה, כמו אחזקה. עם השנים נגזר מהמילה אבחנה הפועל אִבְחֵן, על ידי לקיחת האות א' ששימשה כתחילית המשקל והפיכתה לאות שורש במה שמכונה שורש תנייני.
שורשים תנייניים
https://ariel72com.files.wordpress.com › 2018/09
שורש שני חדש: -ת. -ח. ל. משורש תנייני זה אנו גוזרים פעלים ושמות חדשים, למשל הִ ... שורש תנייני. שנוצר ממוספית. א. -ב. -ח. נ. ←. )בחן, בחינה(. א. בחנ ה.
גזרת חפ"ן – סיכומונה
www.sikumuna.co.il › wiki › גזרת_חפ"ן
גזרת חסרי פה"פ נ' (חפ"נ). גזרת חפ"נ עוסקת בשורשים הפותחים ב-נ' וכאשר ה-נ' בשווא נח היא מידמה לאות שאחריה, ולאחר מכן היא מתלכדת איתה.(כלומר, היא נעלמת/נופלת) בעה"פ יופיע דגש משלים.
שורש (שפות שמיות) - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › שור...
בעברית החדשה גזירה של שורשים תנייניים היא נפוצה מאוד, למשל ת-פ-ק-ד (תִפְקֵד) - שורש תנייני מן פ-ק-ד (דרך המילה תפקיד), א-ב-ט-ח (אִבְטֵחַ) - שורש ...
לבחור – to choose – טבלאות הנטייה בעברית - Pealim
https://www.pealim.com › 206-livchor
לומדים עברית? השתמשו ב-pealim.com כדי לבדוק את הדקדוק שלכם: טבלאות פעלים שלמות, מילון, חיפוש ומדריך הגיה. ... שורש: ב - ח - ר. ע׳ הפועל במילה זו היא גרונית; ...
קטגוריה:נבח (שורש) - ויקימילון
https://he.wiktionary.org › wiki › קטג...
נ־ב־ח, עבר, הווה/בינוני, עתיד, ציווי, שם הפועל. קַל, נָבַח, נוֹבֵחַ, יִנְבַּח, נְבַח, לִנְבֹּחַ. נִפְעַל. הִפְעִיל.
נחת - ויקימילון
he.wiktionary.org › wiki › נחת
נַחַת
נצח - ויקימילון
he.wiktionary.org › wiki › נצח
נִצַּח (גם: נִצֵּחַ) ב
שורש (שפות שמיות) – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › שורש_(שפות_שמיות)
בדקדוק של שפות שמיות, בהן עברית, מקובל להתייחס לישות מורפולוגית המכונה שורש.שורש הוא יחידה בת 3-4 עיצורים (לעיתים נדירות: חמישה או שישה), הנתונים בסדר קבוע (בדומה ל"מחרוזת"), ומשתלבים במשקלים שונים ליצירת מילים.
שורשים ומשפחות מילים
www.orianit.edu-negev.gov.il/yardeng/cp/homepage...
לדוגמה: חָקַרְתִי ח-ק-ר חֲקִירָה מהי משפחת מילים? משפחת מילים היא קבוצת מילים שיש להן אותן אותיות שורש, כלומר אותיות שורש משותפות החוזרות על עצמן במשפחת מילים.
ספר המצוות רמב"ן שרשים/שורש ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ספר_המצוות_רמב
ספר המצוות רמב"ן שרשים/שורש ב. העיקר הב' גזר בו הרב ז"ל שאין כל מה שלמדו אותו באחת משלש עשרה מדות שהתורה נדרשת בהן או בריבוי ראוי למנותו בכלל המצות. ושאל למה לא מנו כיבוד בעל האם ואשת האב מצוה ...
תרגיל- דרכי היווצרות שורשים
https://campus.ort.org.il › mod › resource › view
שורש ראשוני (מקורי), שם עצם בעל מוספית, שורש תנייני, פעלים ושמות חדשים מהשורש התנייני. ב-ח-נ, אַבְחָנָה, א-ב-ח-נ, אִבְחוּן, מְאַבְחֵן. ח-ב- ...
שורשים ומשפחות מילים
www.orianit.edu-negev.gov.il › yardeng › cp
לדוגמה: חָקַרְתִי ח-ק-ר חֲקִירָה מהי משפחת מילים? משפחת מילים היא קבוצת מילים שיש להן אותן אותיות שורש, כלומר אותיות שורש משותפות החוזרות על עצמן במשפחת מילים.
שורשן – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/שורשן
שורשן הוא תת-יחידה של שורש שמי אשר אינה משתנה בנטיות השורש (כשלפני ואחרי כל שורשן עשויים הגאים להתווסף או להשתנות). השורשנים של שורש תלת־עיצורי הם בדרך־כלל שלושת עיצורי השורש: פ״א הפועל, עי״ן הפועל ולמ״ד הפועל.
יש שורש כזה ב-ח-נ?
https://stips.co.il › ask › יש-שורש-כזה-...
כן.יש שורש להכל. כל מילה בנויה משורש. ד · דובון לא אכפת לי :) באותו הנושא: יש עוד שמות לבנים שמתחילים ב-מ' ונגמרים ב-ן' כמו מתן נגיד?
Paḥad Yitsḥaḳ - Page 5 - Google Books Result
https://books.google.com › books
... ח"ן מהררי"ק שורש פ"ט סימן נ ' ושורש כ ' וק " א'תשובת חביב סימן ק"ט " הכהן ח"ב סימן פ"ו * רשר"ס ח"ו סימן קי"ו שכ"א שמ"ח מחילה אס מוגילה כשיר לאחרים ובשטר ...