רש"י מנוקד על המקרא/ספר בראשית – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רש"י_מנוקד_עלפרשת לך־לך פרק יב לֶךְ לְךָ – לְהַנָּאָתְךָ וּלְטוֹבָתְךָ, וְשָׁם אֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל, כַּאן אִי אַתָּה זוֹכֶה לְבָנִים. וְעוֹד: שֶׁאוֹדִיעַ טִבְעֲךָ בָּעוֹלָם.
רש"י על בראשית כח – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רש"י_על_בראשית_כחרש"י על בראשית כח ... לצרכך ועליך מה שהבטחתי לאברהם על זרעו לך הבטחתיו ולא לעשו שלא אמרתי לו כי יצחק יקרא לך זרע אלא כי ביצחק ולא כל יצחק וכן כל לי ולך ולו ולהם הסמוכים אצל דיבור משמשים לשון על ...
רש"י מנוקד על המקרא/ספר בראשית/פרשת לך לך – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רש"י_מנוקד_עלפרשת לך־לך פרק יב לֶךְ לְךָ – לְהַנָּאָתְךָ וּלְטוֹבָתְךָ, וְשָׁם אֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל, כַּאן אִי אַתָּה זוֹכֶה לְבָנִים. וְעוֹד: שֶׁאוֹדִיעַ טִבְעֲךָ בָּעוֹלָם.
רש"י על בראשית יב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רש"י_על_בראשית_יבפסוק ו( כל הפרק)( כל הפסוק) עריכה. " ויעבר אברם בארץ " - נכנס לתוכה. " עד מקום שכם " - להתפלל על בני יעקב כשיבאו להלחם בשכם. " אלון מורה " - הוא שכם הראהו הר גריזים והר עיבל ששם קבלו ישראל שבועת התורה ...
לֶךְ לְךָ – אתר תנ"ך ממלכתי
edu.929.org.il › unit › לך-לך-2מבט מלמעלה. "לֶךְ לְךָ", הקריאה הראשונה של אלוהים לאברם. אברם הולך לארץ כנען שם הוא קורא בשם ה' ומקבל הבטחה שזרעו יירש את הארץ. בעקבות רעב בכנען אברם מחליט לפנות למצרים. שם שרי נלקחת לבית פרעה ...
לך-לך קריאת התורה - פרשת
he.chabad.org › parshah › torahreading_cdoהרימותי ידי: לשון שבועה, מרים אני את ידי לאל עליון וכן (בראשית כב טז) בי נשבעתי, נשבע אני, וכן (שם כג יג) נתתי כסף השדה קח ממני, נותן אני לך כסף השדה וקחהו ממני:
רש"י מנוקד על המקרא/ספר בראשית – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רש"י_מנוקד_על_המקרא/ספר_בראשיתאֲבָל מִדְרָשׁ אַגָּדָה (בראשית רבה לג,ה): מוּכָן הָיָה הָעוֹרֵב לִשְׁלִיחוּת אַחֶרֶת בַּעֲצִירַת גְּשָׁמִים בִּימֵי אֵלִיָּהוּ, שֶׁנֶּאֱמַר (מל"א יז,ו): "וְהָעוֹרְבִים מֵבִיאִים לוֹ לֶחֶם וּבָשָׂר".
פרשת לך לך: תקציר הפרשה וליקוטי רש"י - הידברות
https://www.hidabroot.org › article"וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ..." (בראשית יב, א): בהיות אברם בחרן, אמר לו ה' שיעזוב את בית אביו, ויצא מעירו, אך לא גילה ...
לך-לך קריאת התורה - פרשת
he.chabad.org › parshah › torahreading_cdoבראשית פרק י"ב. לך לך: להנאתך ולטובתך, ושם אעשך לגוי גדול, וכאן אי אתה זוכה לבנים. ועוד שאודיע טבעך בעולם: אל הארץ אשר אראך: לא גלה לו הארץ מיד, כדי לחבבה בעיניו, ולתת לו שכר על כל דבור ודבור. כיוצא ...
פרשת לך לך לפי הקבלה | פרק יב | עם פרוש רש"י - משה שרון
http://www.mo6.co.il › ...פרשת לך לך לפי הקבלה | פרק יב | עם פרוש רש"י. א. וַיֹּאמֶר יְ־הֹוָ־ה אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ ...
פרשת לך לך לפי הקבלה | פרק יב | עם פרוש רש"י
www.mo6.co.ilלך לך: להנאתך ולטובתך, ושם אעשך לגוי גדול, וכאן אי אתה זוכה לבנים. ועוד שאודיע טבעך בעולם: מארצך: והלא כבר יצא משם עם אביו ובא עד לחרן, אלא כך אמר לו התרחק עוד משם וצא מבית אביך: אל הארץ אשר אראך ...
לך להנאתך - לְָך לְֶך - אוניברסיטת בר אילן
https://www.biu.ac.il › inline-files › לך לך ברקאי PDFלְָך. -. לך להנאתך. יאיר ברקאי. וַיֹּאמֶ ר ה' אֶ ל. ַאבְ רָ ם. לְֶך. לְָך. מֵ ַארְ צְ ָך ... בראשית רבה. לט, א ובפירוש ".
רש"י מנוקד על המקרא/ספר בראשית/פרשת לך לך - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › פר...אֶלָּא כָּךְ אָמַר לוֹ: הִתְרַחֵק עוֹד מִשָּׁם וְצֵא מִבֵּית אָבִיךָ. אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ – לֹא גִלָּה לוֹ ...
פרשת לך לך תש"ד - אברהם
https://www.sefaria.org.il › sheetsד"ה ויהי ריב: לפי שהיו רועיו של לוט רשעים ומרעים בהמתם בשדות אחרים ורועי אברם מוכיחים אותם על הגזל, והם אומרים: ניתנה הארץ לאברם ולו אין יורש ולוט יורשו ...
לך-לך קריאת התורה - פרשת עם רש"י - בית חב"ד
https://he.chabad.org › jewish › pageבראשית פרק י"ב · ולאברם היטיב: פרעה בעבורה [נתן לו מתנות]:. יז · קח ולך: לא כאבימלך שאמר לו (כ טו) הנה ארצי לפניך, אלא אמר לו לך ואל תעמוד, שהמצרים שטופי זמה הם, ...
לך-לך קריאת התורה - פרשת
https://he.chabad.org/parshah/torahreading_cdo/aid/856678/p/complete/jewishלך לך: להנאתך ולטובתך, ושם אעשך לגוי גדול, וכאן אי אתה זוכה לבנים. ועוד שאודיע טבעך בעולם: ... (בראשית כב ב) את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק, כיוצא בו (כב ב) על אחד ההרים אשר אומר אליך, כיוצא בו (יונה ...
רש"י מנוקד על המקרא/ספר בראשית/פרשת לך לך – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רש"י_מנוקד_על_המקרא/ספר_בראשית...הֲלִיכָתוֹ עִם אַבְרָם (בראשית רבה מא,ד; בבא קמא צ"ג ע"א). (ו) וְלֹא נָשָׂא אֹתָם – לֹא הָיְתָה יְכוֹלָה לְהַסְפִּיק מִרְעֶה לְמִקְנֵיהֶם.
ביאור:רש"י בראשית א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:רש"י_בראשית_אכלומר המילה 'ראשית' תמיד באה בסמיכות לשם עצם או שם פועל (חוץ מכאן) , כמו ( שם. בספר ירמיהו (כשכתוב 'שָם' בציטוט פסוק, הכונה היא למקור שצוטט בפעם הקודמת) כו א) "בראשית ממלכות יהויקים", ( בראשית י, י) "ראשית ממלכתו", ( דברים יח, ד) "ראשית דגנך", אף כאן אתה אומר "בראשית ברא אלהים" וגו', כמו ...
רש"י על בראשית – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רש"י_על_בראשיתחזור ל דף ראשי >רש"י על בראשית פרקי בראשית א ב ג ד ה ו ז ח ט י יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל לא לב לג לד לה לו לז לח לט מ מא מב מג מד מה מו מז מח מט נ
מדרש רבה על לך לך – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מדרש_רבה_על_לך_לךביצחק, כתיב (בראשית יז): אבל שרה אשתך יולדת לך בן וגו'. בשלמה, מה הוא אומר (דה"א כב): הנה בן נולד לך, הוא יהיה איש מנוחה, והניחותי לו מכל אויביו, שלמה יהיה שמו.
רש"י על בראשית – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רש"י_על_בראשיתחזור ל דף ראשי >רש"י על בראשית פרקי בראשית א ב ג ד ה ו ז ח ט י יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל לא לב לג לד לה לו לז לח לט מ מא מב מג מד מה מו מז מח מט נ
בראשית - רש''י ושפתי חכמים - תצוגה משולבת - פרשת לך לך
http://www.toratemetfreeware.com › ...רש"י ויהי כבוא אברם מצרימה. · שפתי חכמים (א) וקשה למה לא פירש רש"י זה לעיל, על וירד אברם מצרימה (פסוק י) ועל ויהי כאשר הקריב לבא (פסוק יא) היה לו להקשות למה לא ...
רש"י על בראשית לב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רש"י_על_בראשית_לבעריכה. " גרתי " - לא נעשיתי שר וחשוב אלא גר, אינך כדאי לשנוא אותי על ברכות אביך שברכני "הוה גביר לאחיך" שהרי לא נתקיימה בי. עם לבן גרתי, לחן של , בביצוע להקת לב טהור. דבר אחר: " גרתי " בגימטריא תרי"ג ...
לך-לך קריאת התורה - פרשת
https://he.chabad.org/parshah/torahreading_cdo/aid/856678בראשית פרק י"ב. לך לך: להנאתך ולטובתך, ושם אעשך לגוי גדול, וכאן אי אתה זוכה לבנים. ועוד שאודיע טבעך בעולם: אל הארץ אשר אראך: לא גלה לו הארץ מיד, כדי לחבבה בעיניו, ולתת לו שכר על כל דבור ודבור. כיוצא ...