רמב"ן פר' בא: השגחה פרטית וכללית | עולמות - לימוד בעיון
olamot.net › shiur › רמבן-פר-בא-השגחהא. "כל דברינו ומקרינו ניסים אין בהם טבע ומנהגו של עולם". הרמב"ן בדבריו הידועים בסוף פרשת בא, קבע במסמרות את ההשקפה הברורה, שכל דבר נעשה בעולם בהשגחה פרטית, נעיין בהם היטב. הרמב"ן חזר על יסוד מוסד ...
רמב"ן על שמות יח – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ן_על_שמות_יחוכאשר נאמר למטה ( שמות יח כה ): " ויבחר משה אנשי חיל ", הנה הכל בכלל, שהיו יראי אלהים אנשי אמת שונאי בצע וחכמים ונבונים. ועוד, שאמר מכל ישראל, וטעמו המובחר מכל ישראל, והם שיש בהם כל המדות הללו, כי ...
רמב"ן פרשת בא - אידישע וועלט פארומס
www.yiddishworld.com/forum/viewtopic.php?t=21566רמב"ן פרשת בא. געשמאקע ארטיקלן און בילדער וכדו' ... שוין אזויפיל יארן אינעם לאנגען גלות און דאס איז די יסוד וואס די רמב"ן שטעלט אונז אראפ די וואך סוף סדרה.
רמב"ן פר' בא: השגחה פרטית וכללית | עולמות - לימוד בעיון
https://olamot.net/shiur/רמבן-פר-בא-השגחה-פרטית-וכלליתא. "כל דברינו ומקרינו ניסים אין בהם טבע ומנהגו של עולם". הרמב"ן בדבריו הידועים בסוף פרשת בא, קבע במסמרות את ההשקפה הברורה, שכל דבר נעשה בעולם בהשגחה פרטית, נעיין בהם היטב. הרמב"ן חזר על יסוד מוסד ...
פרשת בא תשכ"א - מצות תפילין - Sefaria
https://www.sefaria.org › sheets1. מה ההבדל בין הרמב"ם לרמב"ן בטעם מצות הנחת תפילין? 2. השוה לדבריהם את הטעם הניתן ע"י בעל ספר החנוך בגליון ...
רמב"ן על שמות יג - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › רמב...... כתב יציאת מצרים על היד ועל הראש כנגד הלב והמוח שהם משכנות המחשבה והנה נכתוב פרשת קדש והיה כי יביאך בטוטפות מפני המצוה הזאת שנצטוינו בהם ...
פירושי הרמב"ן על פרשת בא - ביאורי הרמב"ן | פרשת יהדות
https://parashat.co.il/r-boרמב"ן על פרשת בא. {א}כי אני הכבדתי את לבו. הודיע הקב"ה למשה שהוא הכביד את לבם עתה אחרי שפחדו ממנו בברד והתודו על עונם. ואמר לו הטעם כי עשיתי כן, למען שאשית בקרבם אלה האותות אשר אני חפץ לעשות בהם ...
רמב"ן על פרשת בא - חלק א' | הרב חיים כץ | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il/midrash/48923Jan 10, 2022 · פרשת השבוע ערוץ ישיבה ספריה פסקי דין בחן את עצמך ישיבה בשביל זה יש אינטרנט בית המדרש . פרשת שבוע ותנ"ך keyboard_arrow_left; בא ; לחץ להקדשת שיעור זה keyboard_arrow_left …
דברי הרמב"ן בסוף פרשת בא – המכלול
https://www.hamichlol.org.il/דברי_הרמב"ן_בסוף_פרשת_באהרמב"ן בסוף פרשת בא. ועתה אומר לך כלל בטעם מצות רבות. הנה מעת היות עבודת גילולים בעולם מימי אנוש, החלו הדעות להשתבש באמונה: מהם כופרים בעיקר ואומרים כי העולם קדמון, כיחשו בה' ויאמרו לא הוא. ומהם ...
רמב"ן על פרשת בא - חלק ב' | הרב חיים כץ | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il/midrash/48924Jan 11, 2022 · פרשת השבוע ערוץ ישיבה ספריה פסקי דין בחן את עצמך ישיבה בשביל זה יש אינטרנט בית המדרש . פרשת שבוע ותנ"ך keyboard_arrow_left; בא ; לחץ להקדשת שיעור זה keyboard_arrow_left …
שמות - רמב''ן
http://www.toratemetfreeware.com › ...פרשת שמות פרשת וארא פרשת בא פרשת בשלח פרשת יתרו פרשת משפטים פרשת תרומה פרשת ... ורבים פירשו (עי' רמב''ם בפירוש משנה סנהדרין ריש פרק י) כי אוהביו העובדים ...
רמב"ן על המקרא – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ן_על_המקראדפים המקושרים לכאן; שינויים בדפים המקושרים; דפים מיוחדים; קישור קבוע; מידע על הדף; ציטוט הדף הזה
דברי הרמב"ן בסוף פרשת בא - – המכלול
https://www.hamichlol.org.il › דברי_ה...הרמב"ן בסוף פרשת בא הוא הקטע האחרון בדברי הרמב"ן בפירושו על התורה בסוף פרשת בא (שמות י"ג ט"ז). קטע זה הוא אחד מקטעי פירוש הרמב"ן המפורסמים, ...
רמב"ן סוף פרשת בא - בכל דברינו ומקרינו שכולם נסים - האמנם? - פורום אוצר ...
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=43968May 16, 2016 · הרמב"ן בסוף פרשת בא הוא מן הדברים המפורסמים, אמנם אני בעניי לא הבנתי דבריו כלל. הרמב"ן כותב במקומות רבות בספרו עה"ת, שענין שכר לצדיקים ועונש לרשעים בעוה"ז, מן הנסים הנסתרים הוא.
רמב"ן – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › רמב"ןרמב"ן נולד בגירונה, קטלוניה, שבצפון מזרח ספרד המודרנית, בערך בין שנת 1195-1190.שמו הרשמי בקטלאנית בונאסטרוק סה פורטה Bonastruc ça Porta, ועם זאת בספרדית הוא קרוי כמו ברוב השפות הלטיניות "Nahmánides"- נחמנידס - "הנחמני" ביוונית.
רמב"ן פר' בא: השגחה פרטית וכללית | עולמות - לימוד בעיון
https://olamot.net › shiur › רמבן-פר-בא...פרשת בא. השגחה פרטית וכללית. א. "כל דברינו ומקרינו ניסים אין בהם טבע ומנהגו של עולם". הרמב"ן בדבריו הידועים בסוף פרשת בא, קבע במסמרות את ההשקפה הברורה, ...
רמב"ן על פרשת בא - חלק ב' | הרב חיים כץ | בית המדרש | אתר ישיבה
www.yeshiva.org.il › midrash › 48924פרשת השבוע ערוץ ישיבה ספריה פסקי דין בחן את עצמך ישיבה בשביל זה יש אינטרנט בית המדרש . פרשת שבוע ותנ"ך keyboard_arrow_left; בא ; לחץ להקדשת שיעור זה keyboard_arrow_left רמב"ן על פרשת בא - חלק ב'
רמב"ן על המקרא – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רמב"ן_על_המקראדפים המקושרים לכאן; שינויים בדפים המקושרים; דפים מיוחדים; קישור קבוע; מידע על הדף; ציטוט הדף הזה
הנסים הגלויים והנסים הנסתרים | הרב דוד דב לבנון | בית המדרש
https://www.yeshiva.org.il › midrashדברי הרמב"ן, על חשיבותה של פרשת בא, שעליה להיות חקוקה על ליבנו תמיד. מדוע זה ככה? מה חשיבות יתרה שיש בפרשתינו?. ראו כי רעה נגד פניכם. מדוע יציאת מצרים טפלה ...
רמב"ן (ב) – (יא) | vbm haretzion
https://torah.etzion.org.il › רמבן-ב-–-יאראינו כי הרמב"ן חולק על הרמב"ם ואומר כי התפילה אינה מצוות עשה מדאורייתא אלא מדרבנן, ... בקטע יסודי ביותר (שבסוף פירושו לפרשת בא) עוסק הרמב"ן במצוות המיועדות ...
פירושי הרמב"ן על פרשת בא - ביאורי הרמב"ן | פרשת יהדות
parashat.co.il › r-boרמב"ן על פרשת בא. {א}כי אני הכבדתי את לבו. הודיע הקב"ה למשה שהוא הכביד את לבם עתה אחרי שפחדו ממנו בברד והתודו על עונם. ואמר לו הטעם כי עשיתי כן, למען שאשית בקרבם אלה האותות אשר אני חפץ לעשות בהם ...
רמב"ן/שמות - אוצר הספרים היהודי השיתופי
https://wiki.jewishbooks.org.il › wikiפרשת בא: פרק י ♢ פרק יא ♢ פרק יב ♢ פרק יג (א-טז). פרשת בשלח: פרק יג (יז-כב) פרק יד ♢ פרק טו ♢ פרק טז ♢ ...
רמב"ן סוף פרשת בא - בכל דברינו ומקרינו שכולם נסים - האמנם?
https://forum.otzar.org › viewtopicהרמב"ן בסוף פרשת בא הוא מן הדברים המפורסמים, אמנם אני בעניי לא הבנתי דבריו כלל. הרמב"ן כותב במקומות רבות בספרו עה"ת, שענין שכר לצדיקים ועונש ...
הרמב"ן על סוף פרשת בא - ספר שמות - YouTube
https://www.youtube.com › watchספר שמות - הרמב"ן על סוף פרשת בא. Watch later. Share. Copy link. Info. Shopping. Tap to unmute. If playback doesn't begin shortly, ...
רמב"ן – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/רמב"ןרבי משה בן נחמן (ידוע בראשי התיבות רמב"ן; ד'תתקנ"ד, 1194 – ה'ל', 1270) היה מגדולי חכמי ספרד, פוסק, פרשן, משורר, הוגה, מקובל ורופא. בלשונות אירופה מקובל לכנות את רמב"ן ביוונית Nachmanides (נחמנידֶס).
דברי הרמב"ן בסוף פרשת בא – המכלול
www.hamichlol.org.il › דברי_הרמב"ןתקציר