חיפשת:

ראש השנה זה כמו שבת

דבר תורה קצר לראש השנה. | שאל את הרב - כיפה
www.kipa.co.il › שאל-את-הרב › דבר-תורה
Sep 03, 2013 · בראש השנה אנחנו ממליכים את רבונו של עולם. אם יום כפור היה לפני ראש השנה, זה בעצם היה אומר שרק מי שהוא לא חוטא, או שמרגיש ראוי - יכול להמליך את הקב"ה אבל זה לחלוטין לא כך כל אחד כל אחת איפה שהוא
ראש השנה, שבת, שלושה ימים והרלוונטיות של סמכות חכמים היום ...
https://www.kipa.co.il/שאל-את-הרב/ראש-השנה-שבת-שלושה-ימים...
Sep 13, 2011 · כלומר, אף אחד חוץ מבית הדין בעצמו לא היה יכול לדעת מתי לחוג את ראש השנה - בל של חודש אלול או בלא של חודש אלול. על כן שלא כמו כל החגים האחרים כל העם חגג ראש השנה יומיים מתוך ספק. ז.
ראש השנה – תאריכים, ברכות ומנהגי החג - כיפה
https://www.kipa.co.il › יהדות › חגים
בתורה נקרא יום זה "יום תרועה" ומכאן המנהג לתקוע בשופר בראש השנה. ... תשליך - ביום הראשון של ראש השנה נהגו ללכת למקור מים, כמו בריכה או ים, ...
ראש השנה חל בשבת, מה חשוב שנדע לפני כניסת החג? - אחינו
www.acheinu.co.il/?p=26521
המדריך: הלכות ראש השנה - כל מה שחשוב לדעת - הידברות
https://www.hidabroot.org › article
יזהר אדם שלא לכעוס בראש השנה, כמו בכל השנה רק שבראש השנה אין זה סימן ... גז הפועל כמו שעון שבת הגורם לגז להיכבות לבדו, מכשיר זה נקרא "חגז".
מנהגי ראש השנה | הרב אליעזר מלמד | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrash
בתפילה ובקידוש נקרא ראש השנה 'יום הזיכרון', משום שביום זה זוכר ה' את ברואיו ... ראש השנה צריכות להיות יותר חשובות ומשמחות מסעודות שבת, אבל לא כמו סעודות ...
הלכות ראש השנה שחל בשבת בזמן קורונה - סרוגים
https://www.srugim.co.il › 491250-ה...
סרוגים | ראש השנה תשפ"א חל בשבת, מה שאומר שביום הראשון לא תוקעים בשופר, ובמוצאי שבת צריך לעשות הבדלה מיוחדת. מתי עושים תשליך?
שבת שלפני ראש השנה – חב"דפדיה
chabadpedia.co.il/index.php/שבת_שלפני_ראש_השנה
ראש השנה, שבת, שלושה ימים והרלוונטיות של סמכות חכמים היום ...
www.kipa.co.il › שאל-את-הרב › ראש-השנה
Sep 13, 2011 · כלומר, אף אחד חוץ מבית הדין בעצמו לא היה יכול לדעת מתי לחוג את ראש השנה - בל של חודש אלול או בלא של חודש אלול. על כן שלא כמו כל החגים האחרים כל העם חגג ראש השנה יומיים מתוך ספק. ז.
דבר תורה קצר לראש השנה. | שאל את הרב - כיפה
https://www.kipa.co.il/שאל-את-הרב/דבר-תורה-קצר-לראש-השנה
Sep 03, 2013 · בראש השנה אנחנו ממליכים את רבונו של עולם. אם יום כפור היה לפני ראש השנה, זה בעצם היה אומר שרק מי שהוא לא חוטא, או שמרגיש ראוי - יכול להמליך את הקב"ה אבל זה לחלוטין לא כך כל אחד כל אחת איפה שהוא
ראש השנה 2021 - כל מה שאתם צריכים לדעת
https://he.chabad.org › library › aid
הלכות ראש השנה והמנהגים שחשוב לזכור. הבא ». הדלקת נרות וקידוש לראש השנה 2021 · ראש השנה כבר כאן וזה הזמן להתכונן לחגוג אותו כמו שצריך.
ראש השנה חל בשבת, מה חשוב שנדע לפני כניסת החג? - אחינו
www.acheinu.co.il
'זום' בחג ראש השנה
הלכות ראש השנה שחל בשבת בזמן קורונה - סרוגים
https://www.srugim.co.il/491250-הלכות-ראש-השנה-שחל-בשבת-בזמן...
Sep 17, 2020 · זמני כניסת ויציאת ראש השנה תשפ"א. לכתבה המלאה בסרוגים >. בשנה זו עקב וירוס הקורונה, יש לעשות כהוראת משרד הבריאות בנוגע לטבילה במקוואות. מקום שיש בו אפילו ספק חשש, יש להמנע. ניתן להתקלח בזרם של 3-4 דקות, במקום טבילה במקוה בערב ראש השנה (אך הדבר אינו יכול להחליף טבילת נדה). מתן צדקה ...
המדריך השלם לראש השנה התשפ"ב: זמני כניסת החג ויציאתו - וכל ...
https://www.ynet.co.il/judaism/article/ryXSuX11rv
Sep 05, 2021 · תשליך: מנהג קהילות רבות בישראל לצאת אחרי מנחה ביום ראשון של ראש השנה למקום מים ו"להשליך" לשם את העוונות (ואם חל היום הראשון ביום שבת כמו השנה, יש הנוהגים לדחות את תפילת התשליך ליום המחרת).
הלכות ראש השנה שחל בשבת בזמן קורונה - סרוגים
www.srugim.co.il › 491250-הלכות-ראש
Sep 17, 2020 · הלכות ראש השנה שחל בשבת בזמן קורונה ראש השנה תשפ"א חל בשבת, מה שאומר שביום הראשון לא תוקעים בשופר, ובמוצאי שבת צריך לעשות הבדלה מיוחדת.
למה ראש השנה יומיים? | הרה"ג דוב ליאור | שאל את הרב | אתר ...
https://www.yeshiva.org.il/ask/89972
שבת מיוחדת עם הרב שמואל אליהו והרב שרקי בירושלים מבית אתר ישיבה ... לבעל המאור יש שיטה יחידה שבארץ ישראל עושים ראש השנה רק יום אחד כמו בשאר הימים הטובים, אך אין הלכה כמותו. ... יומיים יו"ט זה רק ...
ראש השנה | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il/?holy-event=ראש-השנה-5779
Oct 27, 2021 · ראש השנה, חל בימים א' וב' בתשרי. יומו הראשון של החג לעולם יחול באחד מהימים ב', ג', ה' או שבת, על פי הכלל "לא אד"ו ראש", דהיינו, ראש השנה לא יחול בימים א', ד' וו'
ראש השנה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › ראש...
"כֶּסֶּה" רומז לראש השנה ולמולד הירח ביום זה, כאשר הירח כביכול "מתכסה", בעקבות המדרש ... כמו כן, ספר הפטרות מירושלים מהמאה ה-11 מציין יומיים ראש השנה.
אלו הם זמני כניסת ויציאת ראש השנה תשפ"ב - מעריב
https://www.maariv.co.il › holidays
ראש השנה 2021 יחל ביום שני, ה-6 בספטמבר, כ"ט באלול, ויסתיים ביום רביעי, ... עשרת הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, הנקראים בשם זה, ...
שבת שלפני ראש השנה – חב"דפדיה
chabadpedia.co.il › index › שבת_שלפני_ראש
בנין המלכות · שמות ראש השנה · נסיעה לרבי · מבצע שופר. ניגונים. רחמנא דעני · ניגון דביקות לאדה"ז · ניגון קדיש (ברדיצ'וב) · מכלכל חיים · גאוותו גדלה · מן המיצר · ברכות קודם התקיעות · ניגון קודם 'קדיש' בתפילת מוסף · ארשת שפתינו · אשרי איש שלא ישכחך · הבן יקיר לי · היום תאמצנו.
יום טוב – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/יום_טוב
ראש השנה חל בשבת, מה חשוב שנדע לפני כניסת החג? - הרב של האינטרנט
ravinternet.org › ראש-השנה-חל-בשבת
בואו נתחיל מה'זום'.
המשמעות הפנימית - מדוע טובלים תפוח בדבש? ועוד מאמרים ...
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/563472
המצוות, המנהגים והמשמעות של ראש השנה בתכנית טלוויזיה מיוחדת ששודרה בערוץ הישראלי בטורונטו שבקנדה, הרב ישראל לנדא סוקר את היום המיוחד של ראש השנה.
המדריך השלם לראש השנה התשפ"ב: זמני כניסת החג ויציאתו - וכל ...
www.ynet.co.il › judaism › article
Sep 05, 2021 · תשליך: מנהג קהילות רבות בישראל לצאת אחרי מנחה ביום ראשון של ראש השנה למקום מים ו"להשליך" לשם את העוונות (ואם חל היום הראשון ביום שבת כמו השנה, יש הנוהגים לדחות את תפילת התשליך ליום המחרת).
המדריך השלם לראש השנה התשפ"ב: זמני כניסת החג ויציאתו - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › ראש השנה
כל הלכות ראש השנה ומנהגי החג, וגם מדריך הלכתי לחג שחל בקורונה. ... הראשון ביום שבת כמו השנה, יש הנוהגים לדחות את תפילת התשליך ליום המחרת).