חיפשת:

ר' עקיבא כלבא שבוע

Rachel, wife of Rabbi Akiva - Wikipedia
https://en.wikipedia.org › wiki › Rachel,_wife_of_Rabb...
The wife of Rabbi Akiva (Hebrew: אשת רבי עקיבא) was a late 1st-century CE Jewish resident of Judea who is cited by the Talmud and Aggadah as a paragon of ...
על הזוגיות של רבי עקיבא ואשתו | Sefaria
www.sefaria.org › sheets › 216218
ר' עקיבא רועה של כלבא שבוע היה. ראתה רחל בתו של כלבא שבוע שהוא צנוע ומעולה. אמרה לו: אם אתקדש לך תלך לבית המדרש? אמר לה: הן.. שמע כלבא שבוע והוציאה מביתו והדירה הנאה מכל נכסיו.
כלבא שבוע – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/כלבא_שבוע
רבי עקיבא - ברסלב סיטי
https://breslevcity.co.il › הילולת-הצדיקי...
רבי עקיבא בן יוסף חי מזמן חורבן בית שני ועד למרד בר כוכבא והיה מגדולי התנאים. ... הוא היה רועה את צאנו של כלבא שבוע שהיה אחד משלושת האנשים העשירים והמכובדים ...
הרב משה טאובר - "רבי עקיבא ורחל בת כלבא שבוע" - ט"ז טבת תשפ"ב
www.youtube.com › watch
נושא השיעור: *מספר תובנות שיעזרו לנו לחינוך הילדים והתלמידים, לשלום בית וביחסים בין אדם לחברו ובין אשה ...
במסורת היהודית עקיבא כגיבור עממי מותו של ר ' בחינות ספרותיות עממיות
http://www.daat.ac.il › daat › loberboim-akiva01
רוקם מצביעה על תכונה חשובה נוספת של הספרות העממית. '- נטייתה להביע ... אומרים כי שם נקברה רחל אשת ר. ' עקיבא. ,. בתו של. כלבא. -. שבוע וקוראים לה.
עכשיו בכותרות - כיכר השבת
https://www.kikar.co.il › בית › חנוך לנוער
הרב אבי אברהם בטור חינוכי מעצים לחיים על דמותו של רבי עקיבא (חנוך לנוער) ... חז"ל מספרים כי לאחר גירושם מבית כלבא שבוע, כאשר חיו עקיבא ורחל ...
Creation and Composition: The Contribution of the Bavli ...
https://books.google.com › books
נדרים נע"א ר ' עקיבא איתקדשת ליה ברתיה ( דבר ) דכלבא שבוע שמע ( בר ) כלבא שבוע אדרה הנאה מכל נכסיה . אזלא ואיתנסיבה ליה בסיתוא הוה גנו בי תיבנא הוה קא מנקיט ...
על הזוגיות של רבי עקיבא ואשתו | Sefaria
https://www.sefaria.org/sheets/216218
ר' עקיבא רועה של כלבא שבוע היה. ראתה רחל בתו של כלבא שבוע שהוא צנוע ומעולה. אמרה לו: אם אתקדש לך תלך לבית המדרש? אמר לה: הן.. שמע כלבא שבוע והוציאה מביתו והדירה הנאה מכל נכסיו.
רבי עקיבא ורחל – סיפור אהבה מופת לרבים - חב"ד - אור אין סוף
https://abc770.org › article_node_763
ר' עקיבא רועה של כלבא שבוע היה. ראתה אותו בתו שהוא צנוע ומעולה, אמרה לו: אם מתקדשת אני לך, אתה הולך ללמוד בבית המדרש? אמר לה: כן. הלכה והתקדשה לו בצנעה.
כלבא שבוע – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › כלבא_שבוע
נכדיו של כלבא שבוע מרחל ורבי עקיבא היו שמעון (שמת בחיי אביו), רחל (שהתארסה עם בן עזאי על מנת שילמד תורה), ואולי גם רבי יהושע בן קרחה.
ר' עקיבא ונשותיו
https://www.haaretz.co.il/misc/1.886725
Jun 04, 2003 · אגדות רבות מהלכות סביב ר' עקיבא (כתיב אחר: עקיבה), ושיזורן במסכת חייו של אחד מהחשובים שבחכמי התלמוד רק מוסיף נופך ססגוני לדמות נערצת זו. מאמר זה עוסק בשלוש אגדות בלבד, אך המשתמע מצירופן זו לזו אומר דורשני ומלמד דבר על הנשים בחייו של ר' עקיבא.
ר' עקיבא ורחל - אתר האגדה
https://agadastories.org.il › node
ר' עקיבא ורחל. תלמוד בבלי, מסכת כתובות, דף סב, עמוד ב - דף סג, עמוד א; ... רַ' עֲקִיבָא רוֹעֶה שֶׁל כַּלְבָּא שָׂבוּעַ הָיָה.
הרב משה טאובר - "רבי עקיבא ורחל בת כלבא שבוע" - ט"ז טבת ...
https://www.youtube.com/watch?v=lBxQQN44aio
נושא השיעור: *מספר תובנות שיעזרו לנו לחינוך הילדים והתלמידים, לשלום בית וביחסים בין אדם לחברו ובין אשה ...
על הזוגיות של רבי עקיבא ואשתו - Sefaria
https://www.sefaria.org › ... › Torah
ר' עקיבא רועה של כלבא שבוע היה. ראתה רחל בתו של כלבא שבוע שהוא צנוע ומעולה. אמרה לו: אם אתקדש לך תלך לבית המדרש? אמר לה: הן.. שמע כלבא שבוע והוציאה מביתו ...
ר' עקיבא ונשותיו
www.haaretz.co.il › misc › 1
Jun 05, 2003 · אגדות רבות מהלכות סביב ר' עקיבא (כתיב אחר: עקיבה), ושיזורן במסכת חייו של אחד מהחשובים שבחכמי התלמוד רק מוסיף נופך ססגוני לדמות נערצת זו. מאמר זה עוסק בשלוש אגדות בלבד, אך המשתמע מצירופן זו לזו אומר דורשני ומלמד דבר על הנשים בחייו של ר' עקיבא.
רבי עקיבא | Family Wiki | Fandom
https://danielventura.fandom.com/he/wiki/רבי_עקיבא
גם כלבא שבוע הגיע אז, והתיר את נדרו, ונתעשר רבי עקיבא. רבי עקיבא נתעשר גם על ידי דברים אחרים [ראה בגמרא בנדרים דף נ ע"א]. המגפה [] בין פסח ל שבועות מתו 24,000 תלמידי …
הנשים הממתינות | מחלקי המים
www.mayim.org.il
Jun 03, 2020 · ר' עקיבא התקדשה לו בתו של (בר) כלבא שבוע. שמע (בר) כלבא שבוע והדירה הנאה מכל נכסיו. הלכה ונישאה לו. 2 בחורף היו ישנים במחסן תבן. היה מוציא (ר' עקיבא) את התבן משערותיה.
אנציקלופדיה יהודית דעת - עקיבא
daat.ac.il › encyclopedia › value
עיקר ישיבתו של ר' עקיבא היה בבני ברק (סנהדרין ל"ב:), והוא נמנה בין זקני בית הדין הגדול ביבנה. היה נכבד מאוד בעיני רבן גמליאל.