חיפשת:

קמצא ובר קמצא מסכת גיטין

פורטל הדף היומי: גיטין נה
daf-yomi.com › dafYomi
קמצא ובר קמצא : יאיר פורסטנברג: אקמצא ובר קמצא : אורי דסברג: עתיד ולמפרע ברמב"ם : הרב מרדכי הוכמן: על קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים : הרב שמואל יניב: אגדות גיטין : הרב אליהו זיני
'אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים': עיון בגרסאות שונות לסיפור - Sefaria
https://www.sefaria.org › sheets
A source sheet created with Sefaria's Source Sheet Builder.
קמצא ובר קמצא – חלקם של חכמים | מחלקי המים
www.mayim.org.il
Dec 14, 2021 · מסכת גיטין דף נה עמוד ב 3. אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים … על קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים 4 – אותו אדם שאוהבו היה קמצא ושונאו בר קמצא עשה סעודה (משתה). אמר לו לשמשו: לך והבא לי את קמצא.
סיכומים: סיכום בהיסטוריה: המרד הגדול וחורבן בית המקדש
https://xhfunho.blogspot.com/2013/07/blog-post_6764.html
Jul 25, 2013 · קמצא ובר קמצא תלמוד בבלי, מסכת גיטין דף נ"ה, עמוד ב'. מעשה שהיה באדם אחד בירושלים שעשה סעודה אמר לבן ביתו לך והזמן את קמצא אוהבי.
קמצא ובר קמצא – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/קמצא_ובר_קמצא
קמצא ובר קמצא הוא סיפור ידוע מאגדות החורבן, המתאר את ימיה האחרונים של ירושלים החוגגת לפני חורבנה בידי נירון קיסר רומא. ימים אלה, בסוף שנות ה־60 לספירה, כוללים יחסים רעועים בקרב היהודים בירושלים, מחלוקות ופלגנות אשר נובעים משנאת חינם בין היהודים לבין עצמם, ובשיא ההידרדרות החברתית הם מלשינים זה על זה בפני הקיסר הרומי. ישנם חוקרים רבים אשר מזהים את בר קמצא עם עשיר טברייני בשם קומפסוס בן קומפסוס, המוזכר בספר "חיי יוסף" …
פורטל הדף היומי: גיטין נה
https://daf-yomi.com/dafYomi.aspx?d=4&m=9&y=2008
קמצא ובר קמצא - צו השעה : הרב אליהו זיני: מראה מקומות לעיון (נד-ס) כולל הדף היומי: גליון חודשי (לב-סב) פניני הדף
גיטין נה ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/גיטין_נה_ב
רש"י. ומה טעם אמרו נודעה אינה מכפרת - דקתני מתניתין שלא נודעה מכפרת הא נודעה אינה מכפרת כלומר אינה קריבה: היינו דקתני חטאת - דאיכא אכילת כהנים: דכליל היא - ואמרי מזבח אוכל גזילות: איפכא מיבעי ליה - ועל חטאת הגזולה שנודעה לרבים שאינה מכפרת מפני תקנת המזבח: משלם תשלומי כפל ...
קמצא ובר קמצא - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › קמצא...
הסיפור עצמו מובא כציטוט מפורסם מאימרא של רבי יוחנן במסכת גיטין פרק ה':. אמר רבי יוחנן: מאי דכתיב "אַשְׁרֵי אָדָם מְפַחֵד תָּמִיד וּמַקְשֶׁה ...
קמצא ובר קמצא - אתר האגדה
https://agadastories.org.il › node
קמצא ובר קמצא. תלמוד בבלי, מסכת גיטין, דף נה, עמוד ב - דף נז, עמוד א ... עַל קַמְצָא וּבַר קַמְצָא חָרְבָה יְרוּשָׁלַיִם,.
קמצא ובר קמצא - חלקם של חכמים
www.mayim.org.il › wp-content › uploads
וכבר רבו המאמרים והמחקרים המשווים ביניהם. אבל הסיפור על קמצא ובר קמצא כפתיח לחורבן הבית מופיע רק בשניים הראשונים: גיטין ואיכה. בפתיחה זו "אקמצא ובר קמצא חרבה ירושלים" נבקש הפעם לעסוק.
אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים
daat.ac.il › chazal › maamar
(גיטין נה:-נו.) [תרגום: על קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים. שפעם אדם שהיה חברו של קמצא ובן-ריבו של בר-קמצא עשה סעודה. אמר לשמשו: לך הביא את קמצא. הלך והביא את בר-קמצא. ראה בעל הסעודה שבר-קמצא יושב בסעודתו.
גיטין נה ב - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › גיטי...
אמר רבי יוחנן מאי דכתיב (משלי כח, יד) אשרי אדם מפחד תמיד ומקשה לבו יפול ברעה אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים אתרנגולא ותרנגולתא חרוב טור מלכא ...
ד"סב על קמצא ובר קמצא - יחידת הוראה : עולם השיח של המקורות ...
https://meyda.education.gov.il › files › Hemed
קמצא ובר קמצא )בבלי, מסכת גיטין( תרגום. לשיקול דעתה של המורה. -. האם להציג גם את הגרסה הארמית או רק את. הגרסה המתוקנת. פעילות:.
קמצא ובר קמצא, גיטין נה ע"ב- נו ע"א
https://lib.cet.ac.il › pages › item
(2) אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים. (3) דההוא גברא, דרחמיה קמצא ובעל דבביה בר קמצא, עבד סעודתא. אמר ליה לשמעיה, זיל אייתי לי קמצא, אזל אייתי ליה בר קמצא. אתא ...
אגדות החורבן – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אגדות_החורבן
קמצא ובר קמצא, גיטין נה ע"ב- נו ע"א
lib.pshita.cet.ac.il › pages › item
סיפור קמצא ובר קמצא פותח קובץ ארוך של אגרות החורבן. שלושת חלקיו של הקובץ רמוזים במימרת ר' יוחנן העומדת בראש סוגייתנו: "אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים, אתרנגולא ותרנגולתא חרוב טור מלכא, אשקא דדיספק חרוב ביתר".
אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים
https://daat.ac.il › chazal › maamar
מסכת גיטין דף נה'. הרב יצחק בלאו. על ענווה וחורבן ירושלים אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים. דההוא גברא דרחמיה קמצא, ובעל דבביה בר קמצא עבד סעודתא.
קמצא ובר קמצא - חברותא
https://b-2.co.il › יהדות › 47-אגדתא
מסכת גיטין, דף נה אמר רבי יוחנן מאי דכתיב (משלי כח) (מה שכתוב בפסוק) אשרי אדם מפחד תמיד ומקשה לבו יפול ברעה אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים (בגלל המעשה בקמצא ...
קמצא ובר קמצא – חלקם של חכמים | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › holiday=...
מסכת גיטין דף נה עמוד ב. אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים … על קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים – אותו אדם שאוהבו היה קמצא ושונאו בר קמצא עשה סעודה ...
פורטל הדף היומי: ענוותנותו של רבי זכריה בן... (גיטין נו ע"א)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=32545
ומסיק בדבריו: "וזהו 'ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקילוס החריבה את ביתנו', כי לולא הענוה שבו, והיה מודיענו, היינו רואים איזה תחבולה להרבות בתפלה ותשובה לבורא ב"ה שירחם עלינו שיתבטל הגזירה, אך שענוותנותו גרמה לו כל זה שלא רצה לגלות ולהודיענו".
קמצא ובר קמצא, גיטין נה ע"ב- נו ע"א
https://lib.pshita.cet.ac.il/pages/item.asp?item=16875
תרנגול ותרנגולתא להלן נז ע"א (ותרנגולתא). שקא דריספק שם, קמצא ובר קמ צא איכה רבה פרשה ד ב (בר קמצא); בובר עמ' 142 (מרדו כך): גנזי מדרש, צ"מ רבינוביץ, עמ' 154-152. ענוותנותו של זכריה בן אבקולס תוספתא שבת פט"ז ה"ז, עמ' 77-76 (אבקולס).
אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים
https://daat.ac.il/chazal/maamar.asp?id=180
(גיטין נה:-נו.) [תרגום: על קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים. שפעם אדם שהיה חברו של קמצא ובן-ריבו של בר-קמצא עשה סעודה. אמר לשמשו: לך הביא את קמצא. הלך והביא את …
'אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים': עיון בגרסאות שונות לסיפור ...
www.sefaria.org › sheets › 217950
קמצא ובר קמצא (בבלי, מסכת גיטין) תרגום תרגום היה אדם אחד, שהיה לו חבר ושמו קמצא, והיה לו שונא ושמו בר קמצא. עשה (אותו האיש) סעודה. אמר לשמשו: לך הבא לי את קמצא (ידידי).
קמצא ובר קמצא – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › קמצא_ובר_קמצא
קמצא ובר קמצא. מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית. קמצא ובר קמצא הוא סיפור ידוע מ אגדות החורבן, המתאר את ימיה האחרונים של ירושלים החוגגת לפני חורבנה בידי נירון קיסר רומא. ימים אלה, בסוף שנות ...
קמצא ובר קמצא – חלקם של חכמים | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il/?holiday=קמצא-ובר-קמצא-חלקם-של-חכמים1
Dec 14, 2021 · מים אחרונים: לסיפור של קמצא ובר קמצא יש גם היבט הלכתי. ראה שו"ע או"ח הלכות שבת סימן שז סעיף יב בדבר האיסור בשבת לקרוא בשם האורחים מן הכתב שמא ישנה את רשימת האורחים (או התפריט) משום שאין לו מספיק ולא ירצה לבוא לידי תקלה כמו במקרה של קמצא ובר קמצא.
'אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים': עיון בגרסאות שונות לסיפור ...
https://www.sefaria.org/sheets/217950
קמצא ובר קמצא: המקור ממסכת גיטין בבבלי הסיפור המקורי מופיע במסכת גיטין בתלמוד הבבלי (דף נה-נו), בהקשר השאלה על מה חרבה ירושלים: אמר רבי יוחנן: מאי דכתיב [=מהו שכתוב] (משלי כח, יד) "אשרי אדם מפחד תמיד ומקשה לבו יפול ברעה"?