חיפשת:

קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא

קדושה ראשונה וקדושה שניה | פתחו שערים
https://pitchu-shearim.org › ...
מפני שקדושה ראשונה – קידשה לשעתה, וקידשה לעתיד לבוא. מכלל דרבי אליעזר סבר: לא קידשה לעתיד לבוא. כלומר, נחלקו רבי אליעזר ורבי יהושע בשאלה, האם קדושה ראשונה, ...
מגילה י א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מגילה_י_א
מכלל דר"א סבר לא קידשה לעתיד לבוא א"ל רבינא לרב אשי ממאי דלמא דכולי עלמא קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא ומר מאי דשמיע ליה קאמר ומר מאי דשמיע ליה קאמר וכי …
etzion.gush.net
etzion.gush.net/vbm/archive/10-sichot/34yomyerusha.rtf
בכמה מקומות בש"ס דנה הגמרא בשאלה, האם "קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא". שאלה זו עולה הן לגבי קדושת הארץ והן לגבי קדושת ירושלים והמקדש.
עלון שבות 88 - קדושת ארץ ישראל וקדושת ירושלים בזמן הזה / אלי בלום
http://etzion.gush.net › shvut
קדושה ראשונה קידשה לשעתה ולעתיד לבוא ... כלומר למסקנה דוחה הגמרא העמדה זו היות ושניהם סוברים שקדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבא.
אנציקלופדיה יהודית דעת - קדושה ראשונה
daat.ac.il › encyclopedia › value
קדושה ראשונה קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבוא (חגיגה ג', ב) - שלמה המלך קידש את ירושלים ואת העזרה (את המקדש) לעתיד לבוא. קדושה ראשונה זו של ירושלים והמקדש לא בטלה והיא קיימת עד היום הזה.
קדושה ראשונה קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבא - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetails
מפני שקדושה ראשונה - קידשה לשעתה, וקידשה לעתיד לבוא". ואמרו בהמשך הגמרא שם: "אלא, כי הני תנאי. דתניא, אמר רבי ישמעאל ברבי יוסי: למה מנו חכמים את אלו?
מגילה י א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › מגי...
מפני שקדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא. מכלל דר"א סבר לא קידשה לעתיד לבוא א"ל רבינא לרב אשי ממאי דלמא דכולי עלמא קדושה ראשונה ...
קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא; "שמעתי"; "תנאי היא"
daf-yomi.com › DYItemDetails
מפני שקדושה ראשונה - קידשה לשעתה, וקידשה לעתיד לבוא. 3.1 הגמרא מדייקת שרבי יהושע חולק על רבי אליעזר וממילא רבי אליעזר סובר שקדושה ראשונה - קידשה לשעתה בלבד ולא קידשה לעתיד לבוא.
HebrewBooks.org -בבלי - מסכת מגילה דף י עמוד א
https://www.hebrewbooks.org › shas
... ע"ז היא וקא סבר קדושה ראשונה קידשה לשעתה ולא קידשה לעתיד לבוא דכתיב כי לא ... דלמא דכולי עלמא קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא ומר מאי דשמיע ...
שבועות | דף טז | קדושת הארץ וקדושת המקדש לאחר החורבן
https://www.etzion.org.il › talmud
... ומשתמשת במונחים "קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבא" או "לא קידשה לעתיד לבא", ... ולמה אני אומר במקדש וירושלים קדושה ראשונה קדשה לעתיד לבוא, ...
פורטל הדף היומי: קדושה ראשונה קדשה לשעתה... (מכות יט ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetails
"בקדושה ראשונה שקדשה שלמה שהוא קידש העזרה וירושלים לשעתן וקידשן לעתיד לבא". ובסעיף טז: "ולמה אני אומר במקדש וירושלים קדושה ראשונה קדשה לעתיד לבוא, ובקדושת שאר א"י לענין שביעית ומעשרות וכיוצא בהן לא קדשה לעתיד לבוא?
קדושה ראשונה קידשה לשעתה או לעתיד לבוא? | דין - שאל את הרב
https://din.org.il/2021/01/19/קדושה-ראשונה-קידשה-לשעתה-או...
Jan 19, 2021 · שאלה: קדושה ראשונה קידשה לשעתה או קידשה לעתיד לבוא? תשובה: כידוע זו מחלוקת גדולה בגמרא, ולהלכה, אם קדושה ראשונה קידשה לשעתה ולא קידשה לעתיד לבוא, ורק קדושה שניה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא. מקורות: ראה סוגית הגמרא ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - קדושה ראשונה ;
https://daat.ac.il › encyclopedia › value
קדושה ראשונה קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבוא (חגיגה ג', ב) - שלמה המלך קידש את ירושלים ואת העזרה (את המקדש) לעתיד לבוא. קדושה ראשונה זו של ירושלים והמקדש לא ...
קדושה ראשונה וקדושה שניה | פתחו שערים
pitchu-shearim.org
המקורות למושג של קדושה ראשונה וקדושה שניה
קדושה ראשונה וקדושה שניה | פתחו שערים
https://pitchu-shearim.org/?p=351
קדושת הארץ | וורטס
www.vorts.co.il
Mar 22, 2016 · הגמרא בכמה מקומות דנה בשאלה האם "קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא". הביטוי "קדושה ראשונה" מתייחס לקדושה שחלה על הארץ בשעה שנכבשה ע"י יהושע, שהביאה לחיוב השטחים שנכבשו במצוות התלויות בארץ: תרומות ומעשרות, שביעית וכד'.
קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא; "שמעתי"; "תנאי ...
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=40461
מפני שקדושה ראשונה - קידשה לשעתה, וקידשה לעתיד לבוא. 3.1 הגמרא מדייקת שרבי יהושע חולק על רבי אליעזר וממילא רבי אליעזר סובר שקדושה ראשונה - קידשה לשעתה בלבד ולא קידשה לעתיד לבוא.
קדושת ירושלים | וורטס
https://www.vorts.co.il/?p=5130
May 10, 2018 · בכמה מקומות בש"ס דנה הגמרא בשאלה, האם "קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא". שאלה זו עולה הן לגבי קדושת הארץ והן לגבי קדושת ירושלים והמקדש.
אנציקלופדיה יהודית דעת - קדושה ראשונה
https://daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=2934
קדושה ראשונה קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבוא (חגיגה ג', ב) - שלמה המלך קידש את ירושלים ואת העזרה (את המקדש) לעתיד לבוא. קדושה ראשונה זו של ירושלים והמקדש לא בטלה והיא קיימת עד היום הזה.
קדושה ראשונה קידשה לשעתה או לעתיד לבוא? | דין - שאל את הרב
din.org.il › 2021/01/19 › קדושה-ראשונה
Jan 19, 2021 · שאלה: קדושה ראשונה קידשה לשעתה או קידשה לעתיד לבוא? תשובה: כידוע זו מחלוקת גדולה בגמרא, ולהלכה, אם קדושה ראשונה קידשה לשעתה ולא קידשה לעתיד לבוא, ורק קדושה שניה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא. מקורות: ראה סוגית הגמרא ...
שביעית בזמן הזה | עולמות - לימוד בעיון
https://olamot.net › shiur › שביעית-בזמ...
על פי דעה אחת בגמרא "קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא" - כיבוש הארץ בימי יהושע קידש את הארץ מכאן ולהבא, כך שגם לאחר שעם ישראל גלה מן הארץ, ...
פורטל הדף היומי: קדושה ראשונה קדשה לשעתה... (מכות יט ע"א)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=7104
"ואמר רבי יהושע: שמעתי שמקריבין אף על פי שאין בית, אוכלין קדשי קדשים אף על פי שאין קלעים, קדשים קלים ומעשר שני אף על פי שאין חומה. מפני שקדושה ראשונה - קידשה לשעתה, וקידשה לעתיד לבוא".
קדושת ירושלים | וורטס
www.vorts.co.il
May 10, 2018 · להלכה מחלק הרמב"ם בין הקדושות: לגבי קדושת הארץ הוא פוסק שהקדושה הראשונה בטלה, ורק הקדושה השנייה שהחיל עזרא תקפה לעתיד לבוא, ואילו לגבי קדושת ירושלים והמקדש פוסק הרמב"ם, שהקדושה הראשונה תקפה לעתיד לבוא. משמעות הדבר היא, שניתן כיום, מבחינה עקרונית, לאכול קודשי קודשים במקום המקדש ומעשר שני בירושלים, ומצד שני הנכנס למקום המקדש בטומאה חייב כרת.