חיפשת:

פרשנות מסורתית בראשית פרק ג

הפיתוי והגירוש מגן עדן – בראשית ג' - מקראנט
https://mikranet.cet.ac.il › pages › item
סיפור האכילה מעץ הדעת בבראשית פרק ג' הוא סיפור מוכר לתלמידינו משיעורי התורה בכיתות הצעירות או מספרי הילדות המצוירים. הם מכירים את האישה המתפתה והמפתה, ...
פרשנות המקרא בעת החדשה | לקסיקון לתרבות ישראל | תרבות.il
tarbutil.cet.ac.il › lexicon › פרשנות
מבוא
ביאור:רש"י בראשית ג - – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › ביאו...
(א) וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה ... וכן בקין (בראשית ד ט) אמר לו "אֵי הֶבֶל אָחִיךָ".
בראשית | סיפורה של חוה | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/torah/sefer...
Jan 06, 2016 · פרק ד' בבראשית ידוע בדרך כלל כ'סיפור קין והבל'. אולם, כפי שנראה להלן, הדמות המרכזית בפרק היא דווקא אמם - חוה. ראשית, נסקור את מבנה הפרק: א. סיפור לידת קין והבל (פסוקים א-ב). ב. קורותיהם של קין והבל (ג ...
פירוש שד"ל על בראשית פרק ג
http://tora.us.fm › ... › שד"ל בראשית
פירוש שד"ל על בראשית פרק ג. קוד: שד"ל בראשית ג בתנ"ך. סוג: תוכן_מפורט. מאת: הקלדה: ברק רוזנפלד. אל: מימון: בעילום שם. חומש בראשית - פרק ג'. [א] והנחש היה ...
סיכום בתנ"ך לבגרות: בראשית פרק ג' הגירוש מגן העדן - טקסטולוגיה
https://www.textologia.net › ...
בפתיחה של סיפור גן העדן בבראשית פרק ג' הנחש מוצג מצד אחד כחיה בלתי רגילה- דוברת שפת האדם ויודעת לנבא את מעשי ה', אך מצד שני מודגש כי הוא "מכל חית השדה.. אשר עשה ...
בראשית פרק ג' – סיכומונה
sikumuna.co.il/wiki/בראשית_פרק_ג'
בראשית פרק ג' מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי. קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש. פרק ג' הסיום של פרק ב' מתקשר לפרק ג' על ידי משחק מילים. ב' 25 "ויהיו שניהם ערומים" ללא בגדים.
ביאור:רש"י בראשית ג – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:רש"י
^ בראשית רבה יט ג ^ בראשית רבה יט ה (ולפי פירוש זה, "וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים יֹדְעֵי טוֹב וָרָע" משמעו: שתהיו כאלוקים, יוצרי עולמות, וכן גם תהיו יודעי טוב ורע, אבל מכך אין ה' חושש.
החטא ועונשו :ג בראשית פרק הפיתוי
https://daat.ac.il › tanach › bereshit2015 › bereshit3
בראשית פרק. :ג. החטא ועונשו. מבוא. בלימוד הפרק נעסוק במפגש עם הנחש ובדרכי הפיתוי שלו. כמו כן נתאר את עמידת האדם מול הקב"ה בעקבות.
פרק ל"ג: הפגישה עם עשו | בגרות בתנ"ך – בהוטנטוט: פרשנות ...
hottentot.co.il/bible-by-amos/wp/?p=41
פרק ל"ג: הפגישה עם עשו. פורסם בתאריך 9 ביולי 2010 מאת adminamos. הפרק נפתח בכך שיעקב מסתכל ורואה לפתע את עשו וארבע-מאות האנשים אשר עימו. כאמור, יעקב מחלק את מחנהו לשלושה חלקים, על-פי מידת אהבתו אליהם ...
תנ"ך מנוקד - בראשית פרק ג
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t0103.htm
בראשית פרק ג. א וְהַנָּחָשׁ, הָיָה עָרוּם, מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה, אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים; וַיֹּאמֶר, אֶל-הָאִשָּׁה, אַף כִּי-אָמַר אֱלֹהִים, לֹא תֹאכְלוּ מִכֹּל עֵץ הַגָּן. ב וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה, אֶל-הַנָּחָשׁ ...
בראשית - daat.ac.il
daat.ac.il/he-il/tanach/parshanut_hamikra/full-text/sforno/bereshit
בראשית פרק כו. בראשית פרק כז. בראשית פרק כח. בראשית פרק כט. בראשית פרק ל. בראשית פרק לא. בראשית פרק לב. בראשית פרק לג. בראשית פרק לד.
פרשנות המקרא - daat.ac.il
daat.ac.il › he-il › tanach
הרב נריה גוטל / פרשנות הלכתית לתורה (גיליון 4 ב תשנ"ג) פרופ' משה חלמיש / פרשנות קבלית לתורה (גיליון 4 ב תשנ"ג) הרב חיים ראובן רבינוביץ / ה"אבן עזרא" ויחסו לפרשני המקרא (למלאת שמונה מאות שנה לפטירתו)
בראשית פרק ג | 929 – תנך ביחד
https://www.929.org.il › page
סיכומים הסברים מאמרים מעניינים וטורי דעה על בראשית פרק ג מאת מיטב הכותבים בישראל.
פירוש שד"ל על בראשית פרק ג
www.tora.us.fm/tnk1/jdl/MefarsheyTanach001-03.htm
חומש בראשית - פרק ג' [א] והנחש היה ערום: נבוכו המפרשים בענין הנחש הזה, ודון יצחק אמר, כי הנחש לא דיבר אלא האשה ראתה אותו שאכל ולא מת, והתעוררה בעצמה לאכול גם היא, ולפי …
פרק ל"ג: הפגישה עם עשו | בגרות בתנ"ך – בהוטנטוט: פרשנות ...
hottentot.co.il › bible-by-amos › wp
פרק ל"ג: הפגישה עם עשו. פורסם בתאריך 9 ביולי 2010 מאת adminamos. הפרק נפתח בכך שיעקב מסתכל ורואה לפתע את עשו וארבע-מאות האנשים אשר עימו. כאמור, יעקב מחלק את מחנהו לשלושה חלקים, על-פי מידת אהבתו אליהם ...
בראשית - daat.ac.il
daat.ac.il › he-il › tanach
בראשית פרק כו. בראשית פרק כז. בראשית פרק כח. בראשית פרק כט. בראשית פרק ל. בראשית פרק לא. בראשית פרק לב. בראשית פרק לג. בראשית פרק לד.
ביאור:רש"י בראשית ו – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:רש"י
ביאור:רש"י בראשית ו. דף זה הוא במרחב הביאור של ויקיטקסט, ומכיל פרשנות וביאורים של משתמשים בני ימינו, שאינם מייצגים בהכרח את הפרשנות המסורתית. ( ב) וַיִּרְאוּ בְנֵי הָאֱלֹהִים אֶת בְּנוֹת ...
ביאור:רש"י בראשית ג – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:רש"י_בראשית_ג
הערות שוליים [] ^ פסוק כא ^ בראשית רבה יח, ו וכן ה, ב. גם רש"י חוזר על כך בפירושו לפסוק כ ^ בראשית רבה יט א ^ בראשית רבה יט ג, סנהדרין כט א ^ בראשית רבה יט ג ^ בראשית רבה יט ה (ולפי פירוש זה, "וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים יֹדְעֵי טוֹב ...
מאגר הכתר בראשית פרק ג עם פירוש רש"י
https://www.mgketer.org › mikra
פרק ג [א] וְהַנָּחָשׁ֙ הָיָ֣ה עָר֔וּם מִכֹּל֙ ... [ג] וּמִפְּרִ֣י הָעֵץ֘ אֲשֶׁ֣ר בְּתוֹךְ־הַגָּן֒ אָמַ֣ר ...
בראשית פרק ג | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
בראשית פרק ג. (א) וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה יְקֹוָק אֱלֹהִים הנחש היה חכם יותר מכל שאר ...
פרשנות המקרא - daat.ac.il
https://daat.ac.il/he-il/tanach/parshanut_hamikra
הרב נריה גוטל / פרשנות הלכתית לתורה (גיליון 4 ב תשנ"ג) פרופ' משה חלמיש / פרשנות קבלית לתורה (גיליון 4 ב תשנ"ג) הרב חיים ראובן רבינוביץ / ה"אבן עזרא" ויחסו לפרשני המקרא (למלאת שמונה מאות שנה לפטירתו)
תקציר בראשית פרק ג' | התנך - אתר התנ"ך
https://www.hatanakh.com › node
פרקנו מספר על החטא הראשון שבמקרא - חטא הנחש, האישה והאדם. הנחש מנסה לשכנע את האישה לאכול (א-ה) לאחר תיאור הנחש כ"עָרוּם מִכֹּל חַיַּת ...
בראשית | דברי תורה על פרשת השבוע ,חגים, ועוד
https://divretorah.com/category/ספר-בראשית/בראשית
Oct 25, 2019 · בראשית פרק ג ... כמובן שקריאה מסורתית, נוצרית, של הסיפור של הבריאה (כשהנחש הוא נחש נקודה) איננה עוזרת ורק מסבכת אותנו בחוסר אמינות וזלזול במקרא. ... כדי להשקיט את רגשי האשמה שלהם על פרשנות דחוקה ...
בראשית כ"ג – מות שרה וקניית מערת המכפלה | בגרות בתנ"ך ...
www.hottentot.co.il/Bible-by-Amos/wp/?p=216
בראשית כ"ג – מות שרה וקניית מערת המכפלה. פורסם בתאריך 11 ביולי 2011 מאת adminamos. פס 1 – 2 – מות שרה מיד לאחר סיפור העקדה, מגיע תאור מותה של שרה. חז"ל ניסו להסיק מתוך סמיכות הפרשיות כי שרה מתה מצער על ...
פירוש שד"ל על בראשית פרק ג
www.tora.us.fm › tnk1 › jdl
חומש בראשית - פרק ג' [א] והנחש היה ערום: נבוכו המפרשים בענין הנחש הזה, ודון יצחק אמר, כי הנחש לא דיבר אלא האשה ראתה אותו שאכל ולא מת, והתעוררה בעצמה לאכול גם היא, ולפי זה אין מקום להודיע כי הנחש היה ערום, גם אין ראוי שיקולל.
בראשית פרק ג'
https://www.tora.co.il › pninim_ltora › perek_3
דברי האישה בפסוקים 2-3 (פרק ג') שונים מן הצו האלוהי לאדם בפרק ב' פס' 16-17. ... פירוש מסורתי – חז"ל – דיברה התורה בלשון בני האדם – האנשה של אלוהים, מטפורה.