החטא ועונשו :ג בראשית פרק הפיתוי
https://daat.ac.il › tanach › bereshit2015 › bereshit3בראשית פרק. :ג. החטא ועונשו. מבוא. בלימוד הפרק נעסוק במפגש עם הנחש ובדרכי הפיתוי שלו. כמו כן נתאר את עמידת האדם מול הקב"ה בעקבות.
פרשנות המקרא - daat.ac.il
https://daat.ac.il/he-il/tanach/parshanut_hamikraהרב נריה גוטל / פרשנות הלכתית לתורה (גיליון 4 ב תשנ"ג) פרופ' משה חלמיש / פרשנות קבלית לתורה (גיליון 4 ב תשנ"ג) הרב חיים ראובן רבינוביץ / ה"אבן עזרא" ויחסו לפרשני המקרא (למלאת שמונה מאות שנה לפטירתו)
בראשית פרק ג | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרשבראשית פרק ג. (א) וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה יְקֹוָק אֱלֹהִים הנחש היה חכם יותר מכל שאר ...
ביאור:רש"י בראשית ג – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:רש"י^ בראשית רבה יט ג ^ בראשית רבה יט ה (ולפי פירוש זה, "וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים יֹדְעֵי טוֹב וָרָע" משמעו: שתהיו כאלוקים, יוצרי עולמות, וכן גם תהיו יודעי טוב ורע, אבל מכך אין ה' חושש.
בראשית | סיפורה של חוה | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/torah/sefer...Jan 06, 2016 · פרק ד' בבראשית ידוע בדרך כלל כ'סיפור קין והבל'. אולם, כפי שנראה להלן, הדמות המרכזית בפרק היא דווקא אמם - חוה. ראשית, נסקור את מבנה הפרק: א. סיפור לידת קין והבל (פסוקים א-ב). ב. קורותיהם של קין והבל (ג ...
מאגר הכתר בראשית פרק ג עם פירוש רש"י
https://www.mgketer.org › mikraפרק ג [א] וְהַנָּחָשׁ֙ הָיָ֣ה עָר֔וּם מִכֹּל֙ ... [ג] וּמִפְּרִ֣י הָעֵץ֘ אֲשֶׁ֣ר בְּתוֹךְ־הַגָּן֒ אָמַ֣ר ...
פרק ל"ג: הפגישה עם עשו | בגרות בתנ"ך – בהוטנטוט: פרשנות ...
hottentot.co.il/bible-by-amos/wp/?p=41פרק ל"ג: הפגישה עם עשו. פורסם בתאריך 9 ביולי 2010 מאת adminamos. הפרק נפתח בכך שיעקב מסתכל ורואה לפתע את עשו וארבע-מאות האנשים אשר עימו. כאמור, יעקב מחלק את מחנהו לשלושה חלקים, על-פי מידת אהבתו אליהם ...
פרק ל"ג: הפגישה עם עשו | בגרות בתנ"ך – בהוטנטוט: פרשנות ...
hottentot.co.il › bible-by-amos › wpפרק ל"ג: הפגישה עם עשו. פורסם בתאריך 9 ביולי 2010 מאת adminamos. הפרק נפתח בכך שיעקב מסתכל ורואה לפתע את עשו וארבע-מאות האנשים אשר עימו. כאמור, יעקב מחלק את מחנהו לשלושה חלקים, על-פי מידת אהבתו אליהם ...
פירוש שד"ל על בראשית פרק ג
http://tora.us.fm › ... › שד"ל בראשיתפירוש שד"ל על בראשית פרק ג. קוד: שד"ל בראשית ג בתנ"ך. סוג: תוכן_מפורט. מאת: הקלדה: ברק רוזנפלד. אל: מימון: בעילום שם. חומש בראשית - פרק ג'. [א] והנחש היה ...
פרשנות המקרא בעת החדשה | לקסיקון לתרבות ישראל | תרבות.il
tarbutil.cet.ac.il › lexicon › פרשנותמבוא
בראשית פרק ג'
https://www.tora.co.il › pninim_ltora › perek_3דברי האישה בפסוקים 2-3 (פרק ג') שונים מן הצו האלוהי לאדם בפרק ב' פס' 16-17. ... פירוש מסורתי – חז"ל – דיברה התורה בלשון בני האדם – האנשה של אלוהים, מטפורה.
תנ"ך מנוקד - בראשית פרק ג
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t0103.htmבראשית פרק ג. א וְהַנָּחָשׁ, הָיָה עָרוּם, מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה, אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים; וַיֹּאמֶר, אֶל-הָאִשָּׁה, אַף כִּי-אָמַר אֱלֹהִים, לֹא תֹאכְלוּ מִכֹּל עֵץ הַגָּן. ב וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה, אֶל-הַנָּחָשׁ ...
בראשית כ"ג – מות שרה וקניית מערת המכפלה | בגרות בתנ"ך ...
www.hottentot.co.il/Bible-by-Amos/wp/?p=216בראשית כ"ג – מות שרה וקניית מערת המכפלה. פורסם בתאריך 11 ביולי 2011 מאת adminamos. פס 1 – 2 – מות שרה מיד לאחר סיפור העקדה, מגיע תאור מותה של שרה. חז"ל ניסו להסיק מתוך סמיכות הפרשיות כי שרה מתה מצער על ...
בראשית פרק ג' – סיכומונה
sikumuna.co.il/wiki/בראשית_פרק_ג'בראשית פרק ג' מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי. קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש. פרק ג' הסיום של פרק ב' מתקשר לפרק ג' על ידי משחק מילים. ב' 25 "ויהיו שניהם ערומים" ללא בגדים.
הפיתוי והגירוש מגן עדן – בראשית ג' - מקראנט
https://mikranet.cet.ac.il › pages › itemסיפור האכילה מעץ הדעת בבראשית פרק ג' הוא סיפור מוכר לתלמידינו משיעורי התורה בכיתות הצעירות או מספרי הילדות המצוירים. הם מכירים את האישה המתפתה והמפתה, ...
ביאור:רש"י בראשית ג - – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › ביאו...(א) וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה ... וכן בקין (בראשית ד ט) אמר לו "אֵי הֶבֶל אָחִיךָ".
פרשנות המקרא - daat.ac.il
daat.ac.il › he-il › tanachהרב נריה גוטל / פרשנות הלכתית לתורה (גיליון 4 ב תשנ"ג) פרופ' משה חלמיש / פרשנות קבלית לתורה (גיליון 4 ב תשנ"ג) הרב חיים ראובן רבינוביץ / ה"אבן עזרא" ויחסו לפרשני המקרא (למלאת שמונה מאות שנה לפטירתו)
תקציר בראשית פרק ג' | התנך - אתר התנ"ך
https://www.hatanakh.com › nodeפרקנו מספר על החטא הראשון שבמקרא - חטא הנחש, האישה והאדם. הנחש מנסה לשכנע את האישה לאכול (א-ה) לאחר תיאור הנחש כ"עָרוּם מִכֹּל חַיַּת ...
בראשית פרק ג | 929 – תנך ביחד
https://www.929.org.il › pageסיכומים הסברים מאמרים מעניינים וטורי דעה על בראשית פרק ג מאת מיטב הכותבים בישראל.
בראשית - daat.ac.il
daat.ac.il/he-il/tanach/parshanut_hamikra/full-text/sforno/bereshitבראשית פרק כו. בראשית פרק כז. בראשית פרק כח. בראשית פרק כט. בראשית פרק ל. בראשית פרק לא. בראשית פרק לב. בראשית פרק לג. בראשית פרק לד.
פירוש שד"ל על בראשית פרק ג
www.tora.us.fm/tnk1/jdl/MefarsheyTanach001-03.htmחומש בראשית - פרק ג' [א] והנחש היה ערום: נבוכו המפרשים בענין הנחש הזה, ודון יצחק אמר, כי הנחש לא דיבר אלא האשה ראתה אותו שאכל ולא מת, והתעוררה בעצמה לאכול גם היא, ולפי …
ביאור:רש"י בראשית ו – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:רש"יביאור:רש"י בראשית ו. דף זה הוא במרחב הביאור של ויקיטקסט, ומכיל פרשנות וביאורים של משתמשים בני ימינו, שאינם מייצגים בהכרח את הפרשנות המסורתית. ( ב) וַיִּרְאוּ בְנֵי הָאֱלֹהִים אֶת בְּנוֹת ...
סיכום בתנ"ך לבגרות: בראשית פרק ג' הגירוש מגן העדן - טקסטולוגיה
https://www.textologia.net › ...בפתיחה של סיפור גן העדן בבראשית פרק ג' הנחש מוצג מצד אחד כחיה בלתי רגילה- דוברת שפת האדם ויודעת לנבא את מעשי ה', אך מצד שני מודגש כי הוא "מכל חית השדה.. אשר עשה ...
בראשית - daat.ac.il
daat.ac.il › he-il › tanachבראשית פרק כו. בראשית פרק כז. בראשית פרק כח. בראשית פרק כט. בראשית פרק ל. בראשית פרק לא. בראשית פרק לב. בראשית פרק לג. בראשית פרק לד.
בראשית | דברי תורה על פרשת השבוע ,חגים, ועוד
https://divretorah.com/category/ספר-בראשית/בראשיתOct 25, 2019 · בראשית פרק ג ... כמובן שקריאה מסורתית, נוצרית, של הסיפור של הבריאה (כשהנחש הוא נחש נקודה) איננה עוזרת ורק מסבכת אותנו בחוסר אמינות וזלזול במקרא. ... כדי להשקיט את רגשי האשמה שלהם על פרשנות דחוקה ...
ביאור:רש"י בראשית ג – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:רש"י_בראשית_גהערות שוליים [] ^ פסוק כא ^ בראשית רבה יח, ו וכן ה, ב. גם רש"י חוזר על כך בפירושו לפסוק כ ^ בראשית רבה יט א ^ בראשית רבה יט ג, סנהדרין כט א ^ בראשית רבה יט ג ^ בראשית רבה יט ה (ולפי פירוש זה, "וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים יֹדְעֵי טוֹב ...
פירוש שד"ל על בראשית פרק ג
www.tora.us.fm › tnk1 › jdlחומש בראשית - פרק ג' [א] והנחש היה ערום: נבוכו המפרשים בענין הנחש הזה, ודון יצחק אמר, כי הנחש לא דיבר אלא האשה ראתה אותו שאכל ולא מת, והתעוררה בעצמה לאכול גם היא, ולפי זה אין מקום להודיע כי הנחש היה ערום, גם אין ראוי שיקולל.