חיפשת:

פנקס אדום מפא י

"אני דואגת מהמדינה, אבל גם בימי מפא"י היתה סתימת פיות ...
https://www.haaretz.co.il/blogs/israelimyths/BLOG-1.8799675
Apr 27, 2020 · "אני דואגת מהמדינה, אבל גם בימי מפא"י היתה סתימת פיות" ד"ר רות קלדרון לא חושבת שכל האמת אצלה, עושה כל שביכולתה "לנהל מחלוקות" גם בימים של שיסוי, ומנסה לשמור על סקרנות גם במחלוקות "נקיות טהורות".
מפא"י – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מפא"י
מפא"י בראשות בן-גוריון, הכינה עצמה לקראת הקמת המדינה מזה כעשור.מתוכנית בילטמור (), דרך ההחלטה על המאבק כנגד המנדט הבריטי ב־1945 והקמת תנועת המרי העברי, עד ההסכמה לתוכנית החלוקה, והכנת העם והצבא לקראת מלחמת העצמאות פעלה מפא ...
אבירמה גולן - library.osu.edu
library.osu.edu › projects › hebrew-lexicon
בת זקונים לאב "מפא"יניק עם פנקס אדום" שעלה ארצה ב-1925 ולאם שגדלה במשפחה חרדית. למדה בצעירותה בבית-הספר "יבנה" בתל-אביב וסיימה את הגימנסיה "רחביה" בירושלים. לאחר שירותה בלהקה צבאית למדה בחוג לתורת הספרות באוניברסיטת תל-אביב והתמחתה בתרגום וכן גילמה כמה תפקידים מרכזיים בתיאטרון-ילדים ובקולנוע.
"הפנקס האדום": בלי קומבינות? | ישראל היום
https://www.israelhayom.co.il › article
מעל לכל סמל הסטטוס היה הפנקס האדום - פנקס החבר שמעניק לבעליו את כל ... ארגון העובדים לבין מפא"י: במשך שנים חברי ההסתדרות נקראו להצביע למפא"י ...
"הפנקס האדום" סוקר את תולדות ההסתדרות, אך מסרב להרחיב את הקרע ...
www.ynet.co.il › entertainment › article
סיפורי זוועה על אנשים שלא החזיקו בפנקס אדום ולכן מודרו מהחיים הנורמטיביים - שכללו חיפוש פרנסה ושירותי בריאות - הם הלחם והחמאה של מאבק הקיפוח המזרחי ושנאת מפא"י.
"תגידו שלום לפנקס הכחול": מירי רגב הבטיחה לדאוג להסתדרות, וקיימה
https://www.globes.co.il › article
האם הכוונה ב"פנקס הכחול" לחזרה לימים האלו, כך שרק תומכי ליכוד יוכלו למצוא עבודה ... כנראה שלא, אנחנו דמוקרטיה חזקה בהרבה מאשר בימי מפא"י.
במאי הסרט ״הפנקס האדום״ שישודר הערב (ב׳): ״הגיע הזמן להתמודד ...
www.davar1.co.il › 272678
Jan 03, 2021 · הרגשתי שהגיע הזמן לשים אותו על השולחן ולהתמודד איתו״, אומר יריב מוזר במאי הסרט ׳הפנקס האדום׳, שישודר לראשונה הערב (שני), בערוץ 8 של הוט. הסרט הופק לציון 100 שנים להסתדרות. לדעתו של מוזר השנה היו ...
"הפנקס האדום" סוקר את תולדות ההסתדרות, אך מסרב …
https://www.ynet.co.il/entertainment/article/rJ7ieqWRD
Jan 05, 2021 · סיפורי זוועה על אנשים שלא החזיקו בפנקס אדום ולכן מודרו מהחיים הנורמטיביים - שכללו חיפוש פרנסה ושירותי בריאות - הם הלחם והחמאה של מאבק הקיפוח המזרחי ושנאת מפא"י.
מיתוס הפנקס האדום - מכתבים למערכת - הארץ
https://www.haaretz.co.il/opinions/letters/1.1675641
Mar 30, 2012 · עבדתי במשרד האוצר בין השנים 1956 ו-1965, שהיו ימי שלטון מפא"י. בתקופה זו מוניתי לסגן נציב מס הכנסה ולסגן הממונה על הכנסות המדינה. איש לא שאל אותי מעולם מה השקפותי הפוליטיות.
מפא"י - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › מפא"י
מפלגת פועלי ארץ ישראל (מַפָּא"י) הייתה מפלגת שמאל ציונית סוציאליסטית שנוסדה בארץ ישראל בשנת 1930 מאיחוד הפועל ... "פנקס אדום" שהיה בשימוש בשנות ה-50.
שובם של הסזון והפנקס האדום - News1
https://www.news1.co.il › Archive
פנקס אדום. ... בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל הייתה כאמור מפלגת מפא"י למפלגת השלטון העיקרית והציר המרכזי לקבלת ההחלטות במדינת ישראל.
מפא"י – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מפא"י
מפלגת פועלי ארץ ישראל (מַפָּא"י) הייתה מפלגת שמאל ציונית סוציאליסטית שנוסדה בארץ ישראל בשנת 1930 מאיחוד הפועל הצעיר ואחדות העבודה. המפלגה הפכה לגורם המרכזי ביישוב ובתנועה הציונית. מפא"י הייתה (גם בדמות ממשיכתה – מפלגת העבודה) מפלגת השלטון היחידה בישראל, מהקמת המדינה בשנת 1948 ועד ל"מהפך" בבחירות לכנסת התשיעית ב-1977. עם היווסדה של מפא"י עמד בראשה דוד בן-גוריון ולצידו ברל כצנלסון וחיים ארלוזורוב. בן-גוריון נבחר לראש מ…
ישראל - הסיפור המתועד: קרב ימי: מפ"ם מול מפא"י - השביתה ...
https://israelidocuments.blogspot.com/2015/11/1951_18.html
שביתת הימאים – גרסת מפא"י וההסתדרות במישור הטיעון הלאומי, ביקשה הנהגת מפא"י, הן בממשלה והן בהסתדרות ובמועצת פועלי חיפה להכפיף את מאבקי העובדים ל"אינטרסים של המדינה", כפי שנקבעו על-ידה.
קורות חיים - cms.education.gov.il
https://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/PrasIsrael/Tashas/ArieKrol
קרול: "שפירא ענה לי: חביבי, אני באמת מתרגש מהסיפור שלך, אבל מפא"י היא המטפלת ביהודי רוסיה, ורק מי שיש לו פנקס אדום מתקבל שם לעבודה. אף אחד עם כיפה סרוגה לא יעבור שם את השער."
אבירמה גולן - library.osu.edu
https://library.osu.edu/projects/hebrew-lexicon/00528.php
אבירמה גולן (1950) Avirama Golan. נולדה בגבעתיים בה' בשבט תש"י, 23 בינואר 1950. בת זקונים לאב "מפא"יניק עם פנקס אדום" שעלה ארצה ב-1925 ולאם שגדלה במשפחה חרדית. למדה בצעירותה בבית-הספר "יבנה" בתל-אביב וסיימה את ...
במאי הסרט ״הפנקס האדום״ שישודר הערב (ב׳): ״הגיע הזמן להתמודד עם ...
https://www.davar1.co.il › ...
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פותח מעטפה עם פנקס אדום (צילום מתוך הסרט) ... אומר מוזר, ״בסופו של דבר מפא״י הייתה מפלגה מסואבת.
סמי מיכאל – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/סמי_מיכאל
הקומוניסטים וההסתדרות | המפלגה הקומוניסטית הישראלית
maki.org.il › הקומוניסטים
מאת בנימין גונן "מק"י היא מפלגת המאבק המעמדי, מפלגה מהפכנית של מעמד העובדים וכל השכבות המנוצלות, מפלגת האינטרנציונליזם והפטריוטיזם האמיתי.
החלטתי לבחון את מפא״י של בן גוריון על פי ההגדרה הקלאסית ...
https://conspil.com/2018/07/mapai-shel-ben-gurion-al-pi-hagdarat-fashizm-shel-sternhell
Jul 20, 2018 · Idan De Eretz: בשביל השעשוע האינטלקטואלי, החלטתי לבחון את מפא"י של בן גוריון על פי ההגדרה הקלאסית לפאשיזם של פרופ' שטרנהל שמופיעה בויקיפדיה. בואו נראה: 1. "הרמוניה חברתית – הארגון החברתי צריך להיות מבוסס על תאגידים (קורפורציות ...
פנקס אדום - נוסטלגיה אונליין - אתר הנוסטלגיה הישראלית
http://www.nostal.co.il › Site › subjec...
ישראל של אז נחלקה לשניים: אלה שיש להם פנקס אדום, ואלה שלא. בעלי הפנקס האדום היו אלה שהיו קשורים בעבותות להסתדרות, בזמנים שההסתדרות אכן שלטה במדינה והעומד ...
סגנון הדיבור של הרב לוינשטיין הוא חטא חברתי שרבים בחברה ...
www.maariv.co.il › journalists › Article-577392
Mar 10, 2017 · לפני 60 שנה רק מי שהסתובב בארץ עם פנקס אדום ותעודת חבר מפלגה של מפא״י היה נחשב לחלק מהאליטה הישראלית. זה היה שלב הזחיחות של מפא״י ההיסטורית.
מיתוס הפנקס האדום - מכתבים למערכת - הארץ
www.haaretz.co.il › opinions › letters
Mar 30, 2012 · עבדתי במשרד האוצר בין השנים 1956 ו-1965, שהיו ימי שלטון מפא"י. בתקופה זו מוניתי לסגן נציב מס הכנסה ולסגן הממונה על הכנסות המדינה. איש לא שאל אותי מעולם מה השקפותי הפוליטיות.
"הפנקס האדום" סוקר את תולדות ההסתדרות, אך מסרב להרחיב ... - Ynet
https://www.ynet.co.il › article
זעמה לוי, כשהיא מבהירה שהביביזם הקנאי שלה הוא למעשה "רק לא מפא"י" שלה, ... סיפורי זוועה על אנשים שלא החזיקו בפנקס אדום ולכן מודרו מהחיים ...
הקומוניסטים וההסתדרות | המפלגה הקומוניסטית הישראלית
https://maki.org.il/הקומוניסטים-וההסתדרות
מאת בנימין גונן "מק"י היא מפלגת המאבק המעמדי, מפלגה מהפכנית של מעמד העובדים וכל השכבות המנוצלות, מפלגת האינטרנציונליזם והפטריוטיזם האמיתי. מפלגה יהודית-ערבית, הנאבקת למען העניינים האמיתיים של ישראל לטובת כל תושביה ...