חיפשת:

פי עשר או פי עשרה

שלוש עשרה העיקרים, 13 עיקרי האמונה, עיקרי האמונה על פי הרמב"ם
https://www.olam-jew.com/tfilot/ikarim.htm
שלוש עשרה עיקרי האמונה. אני מאמין באמונה שלימה ש: 1. שהבורא יתברך שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים, והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים. 2. שהבורא יתברך שמו הוא יחיד ואין יחידות כמוהו בשום פנים ...
אומרים פי שלוש או פי שלושה?
stips.co.il › ask › 5708604
שלושה. Love Yourself. לא.. המספר אחרי המילה פי יבוא תמיד בזכר.. מוזמנת לבדוק. ודרך אגב.. אומרים פי שניים.. Call me whatever u want. המורה שלנו ללשון אמר תמיד בפי להוסיף ל ואז זה פיל ופיל זה זכר אז אומרים שלושה ...
מספר העובדים גדל פי עשרה המחזור הכספי - פי מאה ⁩ — ⁨⁨למרחב⁩ 7 …
https://www.nli.org.il/he/newspapers/lmrv/1971/04/07/01/article/36
מספר העובדים גדל פי עשרה המחזור הכספי - פי מאה. עשר שוים ל"תדיראן" ן 1. מאת מ. יסוד. ף'* יו פעם בישראל שני מפע־ 1 י לים קטנים.
פרק אחד עשר או פרק אחת עשרה? - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › 2017/03/05 › פרק-אחד
Mar 05, 2017 · בדרך זו משתמשים במספרים סתמיים. מספרים אלו אינם שם תואר של המילה פרק, אלא הם מעין תמורה – השם שניתן לפרק על פי מקומו. על פי החלטת האקדמיה מספרים סתמיים מובעים תמיד בלשון נקבה. נעיר כי לא תמיד המספר הסתמי חופף למספר הסודר. למשל: בתים שמספריהם זוגיים נמצאים בדרך כלל בצד אחד של הרחוב, והבתים שמספריהם אי־זוגיים נמצאים בצידו האחר.
12 (מספר) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/12_(מספר)
במהלך מחזור של ארבע עונות מתרחשים על פי רוב 12 אירועים של מולד ירח. כתוצאה מזה, על פי מרבית לוחות השנה המקובלים כיום ובמהלך ההיסטוריה, ישנם 12 חודשים בשנה אחת, או לפחות בשנה שאינה מעוברת.
איך נכון לומר - פי שתיים או פי שניים? תודה. | תפוז פורומים
https://www.tapuz.co.il/threads/איך-נכון-לומר-פי-שתיים-או-פי...
Nov 08, 2009 · כדאי שתביני, לילך, את הסיבה. פי היא צורת הסמיכות של פה, ופה הנו ממין זכר, לכן פי שניים, פי ארבעה, פי עשרה. זה נקרא מספר כופל. לעומת זאת, אם משתמשים לציון הכפלה במילה "פעם" (והיא ממין …
עשרה או עשר מרואיינים? איך נכון לכתוב מספרים בעברית?
Mar 09, 2019 · למשל: חמישה עשר מרואיינים וחמש עשרה מרואיינות. 4# מאה = נקבה; אלף = זכר. למשל: שבע מאות לעומת תשעת אלפים. 5# שם המספר אחרי המילה 'פי' ייכתב בזכר. למשל: בתוך שש שנים גדל שטח היישוב פי שניים (ולא: שתיים).
ויקיפדיה:לשון – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › ויקיפדיה:לשון
פי עשר או פי עשרה? : אף שבלשון הדיבור נפוצה הצורה "פי עשר", הרי לפי כללי השפה העברית יש לומר "פי עשרה", משום שפי היא צורת הנסמך של פה, ופה הוא זכר.
פי - שם המספר - Google Sites
https://sites.google.com › srwt › tryk
פי. אחרי המילה 'פי', מופיעים המספרים בזכר. לדוגמה: ü פי שבעה. ü פי שנים עשר. ü פי עשרה. אולם, אחרי המילה 'פעם', מופיעים המספרים בנקבה. לדוגמה: ü פעם אחת.
⁨מספר העובדים גדל פי עשרה המחזור הכספי - פי מאה ⁩ &mdash ...
www.nli.org.il › he › newspapers
מספר העובדים גדל פי עשרה המחזור הכספי - פי מאה. עשר שוים ל"תדיראן" ן 1. מאת מ. יסוד. ף'* יו פעם בישראל שני מפע־ 1 י לים קטנים.
ויקיפדיה:לשון – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/ויקיפדיה:לשון
לכתיבה בעברית קווים מנחים ייחודיים, שבהם יש להתחשב, נוסף על העקרונות והקווים המנחים הכלליים של ויקיפדיה. עמוד זה כולל סדרה של כללים שנועדו לשפר את איכותם הלשונית של הערכים בוויקיפדיה.
שם המספר - השפה העברית
https://www.safa-ivrit.org › numbers
במקרה זה, ניתן להוסיף את המילה "מספר" אחרי שם העצם: קו (מספר) תשע עשרה, בית (מספר) ... פי שניים, פי שלושה, פי ששה עשר; וִיהִי נָא פִּי-שְׁנַיִם ...
השפה העברית - שם המספר
https://safa-ivrit.org/dikduk/numbers.php
חידון איך נכון לומר את המספר - פתרונות - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › חידון-...
המלצה זו היא על פי הצירוף המקראי פִּי שְׁנַיִם (דברים יז, ... דירת שלושה וחצי חדרים – ראו סעיף 5 בהחלטה נפרד או נסמך במספר המונה.
אומרים פי שלוש או פי שלושה?
https://stips.co.il › ask › אומרים-פי-שלו...
5 תשובות. פי שלושה ... המספר אחרי המילה פי יבוא תמיד בזכר.. מוזמנת לבדוק ... איך אומרים: שלושה עשר פרסים או שלוש עשרה פרסים או משהו אחר?
חידון איך נכון לומר את המספר - פתרונות - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/2017/06/07/חידון-איך-נכון-לומר-את...
איך אומרים מספרים בעברית - לינגולרן
https://www.lingolearn.co.il › למדו-שפות
אומרים שלוש שולחנות, או שלושה שולחנות? זה שני ביצים או שתי ביצים? ... שישה עשר. שבעה עשר. שמונה עשר. תשעה עשר. אחת עשרה. שתיים עשרה. שלוש עשרה. ארבע עשרה.
עשרה או עשר מרואיינים? איך נכון לכתוב מספרים בעברית? | עלי דפנה
iedit.co.il › how-to-correctly-write-numbers-in-hebrew
למשל: חמישה עשר מרואיינים וחמש עשרה מרואיינות. 4# מאה = נקבה; אלף = זכר. למשל: שבע מאות לעומת תשעת אלפים. 5# שם המספר אחרי המילה 'פי' ייכתב בזכר. למשל: בתוך שש שנים גדל שטח היישוב פי שניים (ולא: שתיים).
שם המספר, אותיות השימוש )וכל"ב( ונטיית מילות היחס
https://ariel72com.files.wordpress.com › 2018/02
נספר הוא זכר או נקבה ולהתא. י. ם את שם המספר ... העצם קובעים על פי צורת היחיד של שם העצם ... עשר. 19. תשע. עשרה. תשעה. עשר. המספר הסתמי. מספר סתמי הוא מספר.
האקדמיה ללשון העברית - פי שניים ולא "פי שתיים"! ‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍ אולי ... - פייסבוק
https://he-il.facebook.com › photos
אולי תופתעו לגלות כי יש לומר "יש לי פי שלושה יותר סוכריות ממך וגם פי שלושה שאלות". ‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍ אומנם... ... עשרה לשלוש או עשר לשלוש.
פרק אחד עשר או פרק אחת עשרה? - האקדמיה ללשון העברית
Mar 05, 2017 · פרק אחת; פרק שתיים; פרק אחת עשרה; פרק עשרים ושלוש וכדומה. בדרך זו משתמשים במספרים סתמיים. מספרים אלו אינם שם תואר של המילה פרק, אלא הם מעין …
הגה וצורות : שם המספר - שימושי שם המספר
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13674
שלוש חלקי אחת עשרה, שמונה חלקי שלושים וחמש. בשברים כאלה משתמשים במספר הסתמי, כלומר בצורות נקבה. 7.82. 8.54 . בשברים עשרוניים אם אינם מונים שם עצם כלשהו, יש לומר הכול בנקבה, כמו מספר סתמי.
עשרה או עשר מרואיינים? איך נכון לכתוב מספרים בעברית? | עלי דפנה
https://iedit.co.il › how-to-correctly-...
למשל: חמישה עשר מרואיינים וחמש עשרה מרואיינות. 4# מאה = נקבה; אלף = זכר. למשל: שבע מאות לעומת תשעת אלפים. 5# שם המספר אחרי המילה 'פי' ייכתב בזכר.
השפה העברית - שם המספר
safa-ivrit.org › dikduk › numbers
מספר סתמי
חידון איך נכון לומר את המספר - פתרונות - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › 2017/06/07 › חידון
Jun 07, 2017 · להרחבה: עשרים שקל או עשרים שקלים. 7. הערב אתחיל לקרוא את פרק 15. תשובה: חמש עשרה מספר סתמי, כמו פרק שלוש, פרק שמונה. לחלופין אפשר לומר ביידוע "אתחיל לקרוא את הפרק החמישה עשר" (כמו "את הפרק הראשון"). 8.