חיפשת:

עיר הבירה של ירדן

עמאן (מחוז) - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › עמאן...
מחוז עמאן (בערבית: محافظة العاصمة – מחוז הבירה) הוא אחד משנים עשר המחוזות של ירדן. הוא ממוקם בלב המדינה ובירתו היא העיר עמאן, בירת ירדן.
מילון מורפיקס | עמאן באנגלית | פירוש עמאן בעברית
https://www.morfix.co.il › עמאן
עמאן (בערבית عمان) או רבת עמון (בעברית ארכאית: רבת בני עמון), היא בירת ירדן, והיא העיר הגדולה בה ומשמשת כמרכז המסחר, התעשייה, התחבורה, החינוך והשלטון במדינה ...
ממלכת ירדן - שחף
https://ehadhaam.iscool.co.il › Default
עיר בירה: עמאן. ממלכת ירדן נמצאת באיזור שרובו המכריע מדברי (למעט איזורי הירמוך, עמק הירדן ובקעת הירדן). ... הכרזה על הממלכה ההאשמית של ירדן -1946.
בירת ירדן: מפה, תמונה. מהי בירת ירדן?
https://he.aroundtravels.com/articles-about-jordan/...
ירדן – ויקיטיול - Wikitravel
https://wikitravel.org › ירדן
מידע מהיר. שפה, ערבית. מטבע, דינר ירדני (JD). עיר בירה, עמאן (רבת-עמון). אזור זמן, UTC + 2. חשמל, 220 וולט, 50 הרץ. קידומת טלפון, 962+. סיומת אינטרנט .jo ...
גאוגרפיה של ארץ ישראל והמזרח התיכון: סיכום על ירדן
ziv-geo.blogspot.com › 2009 › 10
עמאן – עיר הבירה של ירדן. העיר עמאן שוכנת על רצועת ההר בגובה של 900 מ' מעל פני הים, על גבול המדבר (275 מ"מ גשם בשנה בממוצע). בעיר גרה יותר ממחצית מאוכלוסיית המדינה והיא מרכז הכובד הכלכלי והמדיני של ...
ירדן - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › ירדן
הגלריה הלאומית לאמנות ירדן היא מוזיאון גדול לאמנות מודרנית וממוקמת בעמאן, בירת ירדן. מוזיאונים[עריכת קוד מקור | עריכה]. המוזיאון הגדול ביותר בירדן הוא המוזיאון ...
בלי פקקים וצפיפות: ירדן בונה "עמאן חדשה" - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › יא אללה
פקקים וצפיפות הפכו למאפייניה העיקריים של עמאן בירת ירדן - והממשלה הירדנית רוצה לשנות זאת. ממשלת ירדן הכריזה בימים האחרונים באופן רשמי על הקמת ...
ירדן - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/ירדן
מדינה השוכנת מעברו המזרחי של נהר זה. עיר הבירה של ירדן היא רבת עמון. שם פרטי לזכר ולנקבה; גיזרון . השם ירדן מאוזכר לראשונה במאה ה-13 לפנהס בפפירוס אנסתזי 1;יארדֹן yrdwnꜣ.
מחוזות ירדן – ויקיפדיה
he.m.wikipedia.org › wiki › מחוזות_ירדן
ירדן מחולקת ל-12 מחוזות (בערבית: محافظة) ואלה מחולקים ל-52 נפות (בערבית: ناحية). בעוד השלטון המרכזי של המדינה מצויי בידי מלך ירדן , השלטון המקומי נמצא בידי מושלים אשר ממונים על ידי המלך.
מהי עיר הבירה של ירדן - למה כמה?
www.lamakama.co.il › מהי-עיר-הבירה-של
May 06, 2020 · שאלהמישהו יכול לומר לי את שמה של בירת ירדן? אשמח למידע נוסף אודות בירת ירדן.תשובה לשאלה: מהי עיר הבירה של ירדןעיר הבירה של מדינת ירדן היא עיר בשם – עמאן.
בירת ירדן: מפה, תמונה. מהי בירת ירדן?
he.aroundtravels.com › articles-about-jordan
עמאן - בירת ירדן
ירדן - ויקימילון
he.wiktionary.org › wiki › ירדן
מדינה השוכנת מעברו המזרחי של נהר זה. עיר הבירה של ירדן היא רבת עמון. שם פרטי לזכר ולנקבה; גיזרון . השם ירדן מאוזכר לראשונה במאה ה-13 לפנהס בפפירוס אנסתזי 1;יארדֹן yrdwnꜣ.
מהי עיר הבירה של ירדן - למה כמה?
https://www.lamakama.co.il/מהי-עיר-הבירה-של-ירדן
May 06, 2020 · שאלהמישהו יכול לומר לי את שמה של בירת ירדן? אשמח למידע נוסף אודות בירת ירדן.תשובה לשאלה: מהי עיר הבירה של ירדןעיר הבירה של מדינת ירדן היא עיר בשם – עמאן.
ירדן – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/ירדן
ממלכת ירדן (בערבית: الأردنّ אל-אֻרְדֻן, השם הרשמי: المملكة الأردنّيّة الهاشميّة אָלְמָמְלָכָּה (א)לְאֻרְדֻּנִּיָּה (א)לְהַאשִמִיָּה, הממלכה הירדנית ההאשמית) היא מדינה במזרח התיכון. היא גובלת בצפון בסוריה, במערב בישראל, בדרום בים האדום (מפרץ אילת) ובערב הסעודית, במזרח בערב הסעודית ובצפון-מזרח בעיראק. כ-92% מאוכלוסיית ירדן הם מוסלמים.
עמאן – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/עמאן
בממלכת ירדן - Hans Rey
https://hansrey.com › media › Israel Jordan Story
והמרהיבים הללו של עיר הבירה הנבטית יכלו לדבר... מפטרה המדהימה יצאנו לרכיבה בוואדי רום 60 קילומטרים מזרחית. לעקבה, במסלול שהוזכר רבות בסיפוריו של מי שמכונה ...
ירדן – מדריך למטייל בוויקימסע
https://he.wikivoyage.org/wiki/ירדן
עמאן ( רבת עמון ) - מטח
https://school.kotar.cet.ac.il › Page
עיר הבירה של ממלכת ירדן היא המרכז הכלכלי , המדיני והתרבותי שלה . עמאן , היא רבת עמון המקראית , החלה להתפתח רק בסוף המאה ה - 19 , תחת השלטון העות'מאני .
ירדן – מדריך למטייל בוויקימסע
https://he.wikivoyage.org › wiki › ירדן
עיר בירה, עמאן (רבת-עמון). שטח, 89,342 קמ"ר. אוכלוסייה, 7,930,491 תושבים (נכון ל-2014). צפיפות, 88.77 נפש לקמ"ר. שפה רשמית, ערבית. מטבע, דינר ירדני (JD).
ירדן – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › ירדן
פטרה (ידועה בכינוי "הסלע האדום"), עיר הבירה של הנבטים, החצובה בסלע. ג'רש , שרידי עיר יוונית-רומאית מצפון ל עמאן . הר נבו , המקום ממנו על פי ה תנ"ך השקיף משה רבנו על הארץ המובטחת.
עמאן – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › עמאן
גאוגרפיה ואקלים