פורטל הדף היומי: עובר ירך אמו (סנהדרין פ ע"ב)
daf-yomi.com › DYItemDetailsעובר ירך אמו הוא. תוספות מסכת סנהדרין דף פ עמוד ב 1. עובר ירך אמו - משמע שכן הלכה מדלא פריך הניחא למ"ד ירך אמו אלא למ"ד לאו ירך אמו מאי איכא למימר כדפריך מזה וזה גורם מכך שהגמרא הביאה באופן סתמי רק את השיטה שסוברת "עובר ירך אימו" משמע שכך הלכה. 1.1 נראה לי שמשמע מדבריו שהביטוי "הניחא למאן דאמר... אלא למאן דאמר...
רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק יב הלכה כ - פ' משנת יעקב
https://hebrewbooks.org › rambamובחי' הגרע"א שם תמה בזה דכיון דקי"ל עובר לאו ירך אמו הוא, וא"כ מה דעלתה לו טבילה לעובר הוא משום דהיינו רביתיה ואין זה חציצה, אבל מ"מ גרות אין כאן, ...
עובר ירך אמו – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/עובר_ירך_אמועובר ירך אמו הוא כלל תלמודי, לפיו עובר נחשב כחלק מגוף אמו ואין להחשיבו כגוף נפרד. משמעות הביטוי היא שעובר שווה במעמדו לירך אמו, כלומר כאילו היה איבר מאיבריה. הכלל נתון במחלוקת בין רבי יוחנן הסובר שעובר אינו נחשב לחלק מאמו, ובין רבא הפוסק שעובר ירך אמו. במסכת יבמות דנה הגמרא בנוגע לציווי התורה כי עד
עובר ירך אמו – האנציקלופדיה היהודית
https://jewiki.org.il/w/עובר_ירך_אמועובר ירך אמו הוא כלל תלמודי, לפיו עובר נחשב כחלק מגוף אמו ואין להחשיבו כגוף נפרד.משמעות הביטוי היא שעובר שווה במעמדו לירך אמו, כלומר כאילו היה איבר מאיבריה. הכלל נתון במחלוקת בין רבי יוחנן הסובר …
העובר בהלכה / אליקים גציל אלינסון
https://www.daat.ac.il › haubar-4העובר בתור איש ד . זכיה לעובר - מקור ראשון ה . זכיה לעובר - בגמרא ובפוסקים ו . סטאטוס העובר בנוגע לממון בשולחן ערוך ז . קדושין בעובר במעי אמו ח . עובר ירך ...
אנציקלופדיה תלמודית:עובר ירך אמו – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.phpאנציקלופדיה תלמודית:עובר ירך אמו. שפה; מעקב · עריכה. הגדרת הערך - עובר שבמעי האם נחשב כגוף האם וכאחד מאיבריה ...
עובר ירך אמו – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/עובר_ירך_אמומעמד העובר בהלכה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מעמד_העובר_בהלכהעובר ירך אמו - בנושאים הלכתיים שונים נחשב העובר כאחד מאברי אימו, ולא כבעל ישות חיים עצמאית. כך למשל אשה שנתגיירה בעודה מעוברת, הצאצא שייוולד נחשב ליהודי מכח גיור האם, אף שיצירתו היתה בעוד אמו עדיין היתה גויה. עובר בן פחות מארבעים יום [ עריכת קוד מקור | עריכה] עובר אנושי ב אורך של כ עשרה מ"מ בשבוע השביעי ל היריון, בתוך ארבעים יום להיווצרו
פורטל הדף היומי: עובר ירך אמו (סנהדרין פ ע"ב)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=40072עובר ירך אמו - משמע שכן הלכה מדלא פריך הניחא למ"ד ירך אמו אלא למ"ד לאו ירך אמו מאי איכא למימר כדפריך מזה וזה גורם מכך שהגמרא הביאה באופן סתמי רק את השיטה שסוברת "עובר ירך אימו" משמע שכך הלכה. …
תמורה דף י – עובר ירך אמו | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/talmud/seder-kodashim...Jul 28, 2019 · להלן (יא ע"א) הגמרא עוסקת במקרה בו אדם הקדיש בהמה שהתעברה רק לאחר מכן. במקרה זה גם רבי יוחנן מסכים שהעובר מתקדש אגב אמו, אולם עדיין יש מחלוקת מתי העובר מתקדש – מיד כשהוא נוצר, …
עובר ירך אמו | vbm haretzion
https://torah.etzion.org.il/he/עובר-ירך-אמועובר ירך אמו הרב ירון בן צבי דף יומיומי תמורה דף י – עובר ירך אמו כאשר אדם מקדיש אבר אחד של בהמת חולין, הקדושה חלה על אותו האבר ומתפשטת ממנו לכל הבמה. לכן, כל הבהמה קדושה. רבי יוסי למד זאת מהפסוק …
אנציקלופדיה יהודית דעת - עובר
https://daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=747עובר יצור חי בראשית התהוותו, מרגע ההפריה ועד צאתו לאוויר העולם תוכן הערך: א. הגדרת המושג ב. רקע היסטורי תיאוריות היסטוריות שיטות שונות לאבחון העובר ג. רקע מדעי שלבי ההתפתחות של העובר ד. העובר …
עובר ירך אמו « מה זה, מי זה ומה הפירוש של - מידע מהיר
www.clue.co.il › עובר-ירך-אמועובר ירך אמו הוא כלל תלמודי, לפיו עובר נחשב כחלק מגוף אמו ואין להחשיבו כגוף נפרד. משמעות הביטוי היא שעובר שווה במעמדו לירך אמו, כלומר כאילו היה איבר מאיבריה. הכלל נתון במחלוקת בין רבי יוחנן הסובר שעובר אינו נחשב לחלק מאמו, ובין רבא הפוסק שעובר ירך אמו. נלקח מויקיפדיה הגדרות נוספות הקשורות ל עובר ירך אמו: • כללים ועקרונות בהלכה • היריון ולידה בהלכה
עובר ירך אמו - Wikiwand
https://www.wikiwand.com/he/עובר_ירך_אמועובר ירך אמו - Wikiwand עובר ירך אמו הוא כלל תלמודי, לפיו עובר נחשב כחלק מגוף אמו ואין להחשיבו כגוף נפרד. משמעות הביטוי היא שעובר שווה במעמדו לירך אמו, כלומר כאילו היה איבר מאיבריה. הכלל נתון …
אנציקלופדיה תלמודית:עובר ירך אמו – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/אנציקלופדיה_תלמודית...בקדשים איסורי מזבח. כל האסורים לגבי מזבח, ולדותיהם מותרים.ור' אליעזר אוסר.ונחלקו אמוראים: רב הונא בר חיננא אמר רב נחמן סובר שמחלוקתם כשנתעברו ולבסוף נרבעו, שר' אליעזר סבר עובר ירך אמו הוא - והיא אף …
עובר ירך אמו – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › עובר_ירך_אמועובר ירך אמוהוא כלל תלמודי, לפיו עוברנחשב כחלק מגוף אמו ואין להחשיבו כגוף נפרד. משמעות הביטוי היא שעובר שווה במעמדו לירךאמו, כלומר כאילו היה איבר מאיבריה. הכלל נתון במחלוקת בין רבי יוחנןהסובר שעובר אינו נחשב לחלק מאמו, ובין רבאהפוסק שעובר ירך אמו. ייחוס משפחתי[עריכת קוד מקור| עריכה]
עובר ירך אמו « מה זה, מי זה ומה הפירוש של - מידע מהיר
https://www.clue.co.il/עובר-ירך-אמועובר ירך אמו יונ מאת razzel כל מה שרצית לדעת על עובר ירך אמו: עובר ירך אמו הוא כלל תלמודי, לפיו עובר נחשב כחלק מגוף אמו ואין להחשיבו כגוף נפרד. משמעות הביטוי היא שעובר שווה במעמדו לירך אמו, כלומר …
עובר ירך אמו – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › indexיחוס
עובר ירך אמו (סנהדרין פ ע"ב)
https://daf-yomi.com › DYItemDetailsהרב יוסף שמשי, מחבר תוכנת "גמראור" עקרונות בכללי הגמרא ובלשונה עובר ירך אמו; "הניחא למאן דאמר..."; "תיובתא... תיובתא" [תנאים ואמוראים; כללי...
עובר ירך אמו - תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › talmudעובר ירך אמו · תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות) · Recommended · מומלצים.
תמורה דף י – עובר ירך אמו | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › talmudJul 28, 2019 · במקרה זה גם רבי יוחנן מסכים שהעובר מתקדש אגב אמו, אולם עדיין יש מחלוקת מתי העובר מתקדש – מיד כשהוא נוצר, או רק בזמן הלידה. לדעת בר פדא, מחלוקת זו קיימת גם במקרה בו אדם הקדיש בהמה מעוברת – העובר מתקדש אגב אמו, והשאלה היא רק ממתי הקדושה חלה עליו. כעת נותר להבין מדוע לדעת בר פדא, הסובר שהעובר נחשב כירך אמו, אין הקדושה מתפשטת לאם במקרה של הקדשת העובר.
מה זה עובר ירך אמו - מילון עברי עברי - מילוג
https://milog.co.il › עובר_ירך_אמועובר ירך אמו הוא כלל תלמודי, לפיו עובר נחשב כחלק מגוף אמו ואין להחשיבו כגוף נפרד. משמעות הביטוי היא שעובר שווה במעמדו לירך אמו, כלומר כאילו היה איבר מאיבריה ...
פורטל הדף היומי: עובר ירך אמו; מקנה/מזכה... (תמורה כה ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetailsעובר לאו ירך אמו הוא". במקומות רבים במסכת תמורה, וגם בשאר מסכתות, הוזכרה המחלוקת אם עובר נחשב לירך אמו – כאחד מאברי אמו, או שהוא נחשב לבעל ישות עצמאית. במקומות רבים נוספים בגמרא קיימות מחלוקות נוספות בענין עובר ודבר שלא בא לעולם, מחלוקות שנראות כשייכות ותלויות במחלוקת זו. אולם לאותן מחלוקות יש שם אחר, וגם החולקים בהן הם תנאים אחרים.