חיפשת:

סיפורי עם יהודים

יום השואה: סיפורי המרידות והמחתרות שלא נכתבו בדפי ההיסטוריה ...
www.maariv.co.il › journalists › Article-832282
Apr 07, 2021 · יהודים רבים סירבו לברוח. חלקם מתוך תקווה שהגרמנים יותירו אותם בחיים, חלקם לא האמינו שאיש גסטפו גרמני באמת עוזר להם, והיו נשים, זקנים וילדים שחששו לחיות ביערות. ברחו כ־300 יהודים עם כל הנשק.
"סיפור השואה גורם ללא־יהודים להרגיש טוב עם עצמם" - ספרות ...
https://www.haaretz.co.il/gallery/literature/.premium-MAGAZINE-1.10676912
15/03/2022 · היא אומרת שהתהליך הזה, שנמשך לאורך ההיסטוריה, הוביל לדה־הומניזציה ולמחיקה, הן פיגורטיבית והן ממשית. הספר האחרון שלה, שהוא ספר העיון הראשון שכתבה, כיכב ברשימות רבי המכר של 2021 וזכה לאחרונה בארה"ב בפרס הלאומי לספרים יהודיים (NJBA). בשיחה מביתה בניו ג'רזי, שם היא מתגוררת עם בעלה וארבעת ילדיהם, אומרת הורן: "זה מפחיד עד כמה אנשים מעריכים את הספר הזה.
סיפורים יהודיים - שובב סיני ושובב יהודי - YouTube
https://www.youtube.com › watch
סיפורים יהודיים לילדים מסופרים ע"י משפחת תנעמי.
קטגוריה:אגדות יהודיות – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › קטגוריה:אגדות
סיפורי התנ"ך‏ (11 קט', 17 דפים) דפים בקטגוריה "אגדות יהודיות" דף קטגוריה זה כולל את 42 הדפים הבאים, מתוך 42 בקטגוריה כולה.
תעשיית הזנות שלא הכרתם: נוסעים להשתטח, אבל לא רק על קבר הרבי נחמן
www.mako.co.il › travel-weekend › Article-c63fca9f8a
Jun 17, 2015 · הנה דוגמה: יצחק, אב לשלושה בן 35, הגיע לראשונה לאומן לפני שלוש שנים. הוא השתטח על קברו של רבי נחמן מאומן, כדי להתחזק רוחנית ולקיים את המצווה החשובה שמבטיחה פרנסה טובה, מרפא לצרות וחיים מאושרים ...
קטגוריה:אגדות יהודיות – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/קטגוריה:אגדות_יהודיות
אנציקלופדיה של הסיפור היהודי ב בהמתן של צדיקים בכל אברהם בן אברהם ד דוד והצרעה והעכביש ה האוצר מתחת לגשר האפיפיור היהודי הגולם מפראג י יוסל'ה קמצן קדוש יוסף מוקיר שבת יוסף משיתא כ כה עשו אמותינו כה עשו חכמינו כסא שלמה מ מעשה בוך מעשה מסכת חגיגה מעשה נסים מצבת יגיד עליו רעו משה הרועה והגדי ס סיפורי חסידים סמבטיון ספר האגדה ספר הישר (אגדה) ע עושה פלא
פסטיבל מספרים סיפורים - פרקים מלאים לצפייה | כאן
https://www.kan.org.il/program/?catid=1788
פסטיבל מספרי סיפורים הוא מוותיקי הפסטיבלים בישראל, המספר את סיפורי מדינת ישראל על כל גווניה. היוצר והמנחה יוסי אלפי מארח אמנים, זמרים, עיתונאים, אנשי ציבור, סופרים היסטוריונים ואנשי תקשורת ...
סיפורים נבחרים | יד ושם - רשות הזיכרון לשואה ולגבורה | www ...
https://www.yadvashem.org/he/taxonomy/term/434.html
סיפורים נבחרים קז'ימיאז-מריאן וזופיה קורץ (קוז') לפני המלחמה חיו קז'ימיאז וזופיה קורץ בעיר טשביניה שבמחוז קרקוב. הם היו ידועים בחיבתם ליהודים ובהתנגדותם הגלויה לאפליה כנגדם. קורץ שהיה קצין בצבא הקבע הפולני ואשתו היו שייכים לאליטה הפולנית של עירם, והודות להשקפותיהם המתקדמות כיבדו אותם גם יהודי המקום. באוקטובר 1943 הגיע אל... Read more
פולין: סיפורי אגדות – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/פולין:_סיפורי_אגדות
לאחר ש עלה בשנית לארץ ישראל, בשלהי 1924, פרסם עגנון סיפורים נוספים במחזור סיפורים זה, והמחזור, שכלל 14 סיפורים, ובהם עיבוד מחדש של הסיפורים שפורסמו ב"התקופה", יצא לאור כספר בשם "פולין" בהוצאת "הדים" שבהנהלת אשר ברש. בסדרת "כל סיפוריו של שמואל יוסף עגנון", שיצאה לאור בשנת 1931, נכלל המחזור "פולין / סיפורי אגדות" בכרך שנקרא "מאז ומעתה".
תת-ייצוג במוזיאון האקדמיה לקולנוע? היהודים חיים בסרט - זה ...
https://www.haaretz.co.il/blogs/yigalravid/BLOG-1.10716247
03/04/2022 · הם שולטים בהוליווד ועוזרים אחד לשני". בכך מיצתה האם (לא הייתה קשורה לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה) את הדעה הרווחת לא רק בארה"ב, אלא בעולם כולו: היהודים שולטים בוול-סטריט ובהוליווד. וזה, מה לעשות, כבר מתכתב עם נרטיב אנטישמי. ההתנצלות של וופי גולדברג וופי גולדברג צודקת. אבל היא נגעה לנו בשואה וופי גולדברג טעתה אבל גם לישראלים לא יזיק ביקור ב"יד ושם"
11 סיפורי עם יהודיים לילדים - ספרים - indianaIceCenter
https://iw.indianaicecenter.com › 11-j...
רשימת ספרי תמונות של סיפורי עם יהודיים לילדים במסורת היידיש, הפסחא האירופית, הכוללים סיפורים מצחיקים, פולקלור ואגדות עם שיעורי מוסר.
קובץ סיפורי-עם מפי יהודים ספרדים
https://www.jstor.org/stable/23423371
קובץ סיפורי־עם מפי יהודים ספרדים תמר אלכסנדר מתילדה כהךסראנו, קואינטוס — סיפורים מהווי המשפחה היהודית ספרדית, ירושלים 1986, הוצאת כנה, 390 + xxix עמודים. א. הסיפורים כביטוי לזהות אתנית ואישית
סיפורים יהודיים - כיפה על הראש - YouTube
https://www.youtube.com › watch
סיפורים יהודיים לילדים מסופרים ע"י משפחת תנעמימוזמנים לבקר באתר שלנו https://amistory.co.il.
האב שהגן על בנו, השוטר שהסתער על המחבל: סיפורי הנרצחים בגל הטרור
www.ynet.co.il › news › article
מיטריק נכנס לישראל בשנת 2019, גם כן עם ויזת תייר. הוא שהה שלא כחוק מסוף ינואר של אותה שנה והתגורר עם חברתו. המחבל, דיא חמארשה, רצח את השניים כשישבו בפתח מכולת בבני ברק.
"סיפור השואה גורם ללא־יהודים להרגיש טוב עם עצמם" - ספרות - הארץ
www.haaretz.co.il › gallery › literature
Mar 15, 2022 · "אני כותבת שאנשים מספרים סיפורים על יהודים מתים, שגורמים להם להרגיש טוב יותר עם עצמם. והשואה היא אחד מהסיפורים שגורמים לאנשים להרגיש טוב יותר עם עצמם", היא אומרת.
סיפורים יהודיים - הרפתקאותיו של חיים - YouTube
https://www.youtube.com › watch
סיפורים יהודיים לילדים מסופרים ע"י משפחת תנעמי.
סיפורים לילדים - הקול היהודי
https://www.hakolhayehudi.co.il › סי...
סיפורי חסידים לילדים - בית המדרש לילדים בקול היהודי. ... סיפור לחודש שבט- רבי ישראל המתפלל - הבבא סאלי ... 4 יהודים נרצחו בפיגוע דריסה ודקירה בבאר שבע.
קטגוריה:אגדות יהודיות - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › קטגו...
ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]. קטגוריה:סיפורים קצרים בעברית ... מיתולוגיה יהודית‏ (8 קט', 42 דפים) ... סיפורי התנ"ך‏ (11 קט', 17 דפים) ...
סיפורים יהודיים - לאן נעלמו הדגים - YouTube
https://www.youtube.com › watch
סיפורים יהודיים לילדים מסופרים ע"י משפחת תנעמי.
סיפורי חפצים נבחרים - Yad Vashem
www.yadvashem.org › he › artifacts
סיפורי הצלה אלו הם מופת להתנהגות אנושית מוסרית. בין היהודים ששרדו מהשואה, חבים רבים את הצלתם לאותם אנשים אמיצים שברבות הימים זכו להוקרה על ידי יד ושם כ'חסידי אומות העולם'.
סיפורים מרגשים, מרתקים ומחכימים על החיים
https://www.hidabroot.org/magazine/category/443
סיפורים מרגשים ומחכימים על החיים, מותאמים לקטנים ולגדולים. היכנסו עכשיו לאתר הידברות ותיהנו מתוכן עשיר ומגוון
האב שהגן על בנו, השוטר שהסתער על המחבל: סיפורי הנרצחים בגל ...
https://www.ynet.co.il/news/article/hynngbv79
יזן פלאח נרצח מירי המחבלים איימן ואיברהים אגבריה, שפתחו באש לעבר קבוצת שוטרים שירדו מאוטובוס ברחוב הרברט סמואל בחדרה. קרוביו סיפרו שהתעקש להתגייס למג"ב. הוא הותיר אחריו את הוריו, רביע ודינה, ושתי אחיות, התאומה סלאם והאחות הצעירה עדן. שלשום, שלושה ימים אחרי הרצח, התקיימה עצרת ענק בהשתתפות אלפים לזכרו ביישוב הדרוזי כסרא-סמיע.
סיפורים יהודיים - חוצפתו של האורח העני - YouTube
https://www.youtube.com › watch
סיפורים יהודיים לילדים מסופרים ע"י משפחת תנעמימוזמנים לבקר באתר שלנו https://amistory.co.il.
יהודים – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › יהודים
אטימולוגיה
סיפורים יהודיים - הזברה גם רוצה - YouTube
https://www.youtube.com › watch
סיפורים יהודיים לילדים מסופרים ע"י משפחת תנעמי.
יהודיים - מסע מרכז סיפורי עם
http://folkmasa.org › masa
מס"ע. מרכז סיפורי עם ופולקלור. C. F. F. Center of Folktales and Folklore. חזרה לדף הראשי. סיפורי עם יהודיים. סיפורים של יהודי ספרד.
סיפורי סבתא: 5 מתכונים עם יידישקייט
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4053645,00.html
11/04/2011 · סלט תפודים לפסח סלט זה, ששמו ביידיש הוא "ציבא לעס מִיט אייער", נקרא דווקא על שם מרכיביו האחרים - ביצים ובצל - שאף הם נמצאים בו בשפע. ניתן להכין את הסלט מפירה נקי שנשאר או מתפוחי אדמה שבושלו בקליפתם במיוחד למטרה זו. כמו בכל המנות של תפוחי אדמה מבושלים, יש להקפיד שתפוחי האדמה יישארו יבשים לאחר הבישול ולא ספוגים במים. המרכיבים: 5 תפוחי אדמה בינוניים