Tosafot Yom Tov on Pirkei Avot 1:13:1
https://www.sefaria.org/Tosafot_Yom_Tov_on_Pirkei_Avot.1.13.1נגד שמא אבד שמיה. פי' הר"ב מי שנמשך שמו וכו'. וכן פירש הרמב"ם. ובדרך חיים מדקדק שינוי לשון דמתחלה שונה שמא ואח"כ שמיה. ומפרש שכך הוא אומר נגד שמא ר"ל …
אבות, פרק א - daat.ac.il
daat.ac.il › he-il › toshbaנגד שמא אבד שמיה. מי שנמשך שמו למרחוק מתוך שררה ורבנות, מהרה יאבד שמו, שהרבנות מקברת את בעליה. נגד לשון משיכה. תרגום משכו, נגידו.
מסכת אבות - פרק א - משנה - יג - תלמוד בבלי
https://il.talmud-bavli.com › סדר-נזיקיןהוּא הָיָה אוֹמֵר, נָגֵד שְׁמָא, אָבֵד שְׁמֵהּ. ... ובמד"ש נגד שמא המושך שמו לעשות לו שם כשם הגדולים אבד שמיה שהיה לו כבר.
משנה אבות א יג – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › משנה_אבות_א_יגנגד שמא אבד שמיה. פי' הר"ב מי שנמשך שמו וכו'. וכן פירש הרמב"ם. ובדרך חיים מדקדק שינוי לשון דמתחלה שונה שמא ואח"כ שמיה. ומפרש שכך הוא אומר נגד שמא ר"ל שם השררה נגיד. וזה מורה על המשכה אבל אין זה ראוי כ"א אבד שמו של בעל השררה שהרבנות מקברת וכו'. וי"ג נגד שמא אבד שמא באל"ף. ובמד"ש נגד שמא המושך שמו לעשות לו שם כשם הגדולים אבד שמיה שהיה לו כבר.
משנה אבות א יג - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › משנ...וי"ג נגד שמא אבד שמא באל"ף. ובמד"ש נגד שמא המושך שמו לעשות לו שם כשם הגדולים אבד שמיה שהיה לו כבר. וישאר קרח מכאן ומכאן. ובשם החסיד הר"י ן' ...
המונח 'כתר תורה' בספרות חז"ל ומשמעותו החברתית (על מאבקם של חז ...
lib.cet.ac.il › pages › itemא. ראשית אזכורו של המונח 'כתר תורה'
משניות נזיקין מסכת אבות - טעמו וראו | הרב בועז שלום
taamu.co.il › משניות-נזיקין-מסכת14משנה אבות - פרק א - משנה יג - נגד שמא אבד שמיה 15משנה אבות - פרק א - משנה יד - אם אין אני לי מי לי
מחשבת אבות | פרק א משנה יג
daat.ac.il › chazal › avotנגד שמא אבד שמיה – הוא האדם המנסה לרכוש לעצמו שם וכבוד שקריים, אדם שאינו יודע לעצור ולומר: 'את זה יש לי, את זה אין לי'. אדם זה מנסה בכל מחיר למשוך ולמתוח את מה שיש לו למקומות שאינו שם. דלא מוסיף יסיף – הכוונה לאדם המסרב להתעדכן, המפסיק מתלמודו, ואינו מעוניין ללמוד מעבר למה שיודע.
משנה אבות א יג – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_אבות_א_יגנגד שמא אבד שמיה - מי שנמשך שמו למרחוק מתוך שררה ורבנות, מהרה יאבד שמו, שהרבנות מקברת את בעליה. נגד לשון משיכה. תרגום משכו, נגידו: ודלא מוסיף - מי שאינו מוסיף על לימודו: . יסיף - יסוף מפיו מה שכבר למד וישכח תלמודו.
משנה יג - פרקי אבות שלומית
http://www.pirkeyavotshlomit.co.il › ...נגד שמא אבד שמיה – (תרגום: "נגד" – נמשך. "שמא" – שם name. "נגד שמיה" – אבד שמו). מי ש"מושך את שמו", דהיינו, שבראש מעייניו עומדים פרסומו והאדרת שמו,.
פרקי אבות (א'-י"ג) - "נגד שמא אבד שמא..." - הרב אורי שרקי
https://ravsherki.org › ..."הוּא הָיָה אוֹמֵר: נְגַד שְׁמָא, אֲבַד שְׁמֵהּ. וּדְלָא מוֹסִיף, יָסֵיף. וּדְלָא יָלֵיף, קְטָלָא חַיָּב.
Midrash Shmuel on Avot 1:13 - Sefaria
www.sefaria.org › Midrash_Shmuel_on_Avotוהמפרשים פירשו במה שאמר נגד שמא אבד שמיה כי השמיענו שהרודף אחר השררה לקנות שררה ומעלה לא מבעיא שלא ישיג אותה כי אפי' מה שהיה לו עד עתה בורחת ממנו וישאר קרח מכאן ומכאן וז"ש נגד שמא כלומר האיש המושך את השם לעשות לו שם כשם ...
מחשבת אבות | פרק א משנה יג
https://daat.ac.il › chazal › avotהוא היה אומר, נגד שמא - אבד שמיה, ודלא מוסיף יסיף, ודלא יליף קטלא חייב, ודאשתמש בתגא חלף. נגד שמא אבד שמיה – הוא האדם המנסה לרכוש לעצמו שם וכבוד שקריים, ...
מדרש שמואל/אבות/א/יג - אוצר הספרים היהודי השיתופי
https://wiki.jewishbooks.org.il › wikiואפשר עוד בשנדקדק השינוי שבא מדברי התנא דמעיקרא אמר שמא ואחר כך אמר שמיה בכינוי אליו והכי היה לו לכתוב נגד שמא אבד שמא או נגד שמיה אבד שמיה ...
משנה אבות א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_אבות_אהוא היה אומר, נגד שמא, אבד שמיה. ודלא מוסיף, ... הוא היה אומר נגד שמא אבד שמא דילא מוסיף יסוף ודילא יליף קטלא חייב ודישתמש בתגא חלף. (יד) הוא היה אומר אם אין אני לי מי לי וכשאני לעצמי מה אני ואם לא ...
Midrash Shmuel on Avot 1:13 - Sefaria
https://www.sefaria.org/Midrash_Shmuel_on_Avot.1.13והמפרשים פירשו במה שאמר נגד שמא אבד שמיה כי השמיענו שהרודף אחר השררה לקנות שררה ומעלה לא מבעיא שלא ישיג אותה כי אפי' מה שהיה לו עד עתה בורחת ממנו וישאר קרח מכאן ומכאן וז"ש נגד שמא כלומר האיש המושך את השם לעשות לו שם כשם ...
Tosafot Yom Tov on Pirkei Avot 1:13:1
www.sefaria.org › Tosafot_Yom_Tov_on_Pirkei_Avot1 נגד שמא אבד שמיה. פי' הר"ב מי שנמשך שמו וכו'. וכן פירש הרמב"ם. ובדרך חיים מדקדק שינוי לשון דמתחלה שונה שמא ואח"כ שמיה. ומפרש שכך הוא אומר נגד שמא ר"ל שם השררה נגיד. וזה מורה על המשכה אבל אין זה ראוי כ"א אבד שמו של בעל השררה שהרבנות מקברת וכו'. וי"ג נגד שמא אבד שמא באל"ף. ובמד"ש נגד שמא המושך שמו לעשות לו שם כשם הגדולים אבד שמיה שהיה לו כבר.
פרקי אבות - פרק א` - משנה י``ג לקריאה | יהדות | ערכים
https://www.arachim.org › ArticleDet..."הוא היה אומר, נגיד שמא – אבד שמיה, ודלא מוסיף – יסיף, ודלא יליף – קטלא חייב, ודאשתמש בתגא – חלף" (תרגום הדברים יובא בהמשך).
Tosafot Yom Tov on Pirkei Avot 1:13 - Sefaria
https://www.sefaria.org › Tosafot_Yo...נגד שמא אבד שמיה. פי' הר"ב מי שנמשך שמו וכו'. וכן פירש הרמב"ם. ובדרך חיים מדקדק שינוי לשון דמתחלה שונה שמא ואח"כ שמיה. ומפרש שכך הוא אומר נגד שמא ר"ל שם ...
מחשבת אבות | פרק א משנה יג
https://daat.ac.il/chazal/avot.asp?perek=1&mishna=13נגד שמא אבד שמיה – הוא האדם המנסה לרכוש לעצמו שם וכבוד שקריים, אדם שאינו יודע לעצור ולומר: 'את זה יש לי, את זה אין לי'. אדם זה מנסה בכל מחיר למשוך ולמתוח את מה שיש לו למקומות שאינו שם.
אבות, פרק א - daat.ac.il
https://daat.ac.il/he-il/toshba/mishna/masechet-a-b/avot/avot1.htmנגד שמא אבד שמיה. מי שנמשך שמו למרחוק מתוך שררה ורבנות, מהרה יאבד שמו, שהרבנות מקברת את בעליה. נגד לשון משיכה. תרגום משכו, נגידו.