חיפשת:

משמעות השם ירושלים

משמעות השם ירושלים | התנך - אתר התנ"ך
https://www.hatanakh.com › articles › משמעות-השם-ירושלים
כחלק מסדרת שיעורים על ירושלים המקראית, עוסק הרב יצחק לוי בשם העיר "ירושלים" - במדרשי חז"ל, בפרשנות המסורתית, ... שיעור 11 - משמעות השם ירושלים.pdf.
משמעות השם ירושלים | פרטי השם ירושלים | פירוש השם ירושלים
www.shemli.co.il › hebnames › name_details
מידע מפורט על השם ירושלים. פירוש ומשמעות השם ירושלים, ערך נומרולוגי, מפורסמים בשם ירושלים, קטגוריות, שכיחות השם, אחוז בין בנים ובנות, ועוד.
ירושלים ומשמעויותיו
http://meyda.education.gov.il › files › noar › shalu4
משמעותו. המקורית. של. השם. " ירושלים ... השם. " ירושלים. " במקורות. העתיקים. שמה. של. ירושלים. נזכר. לראשונה. בהיסטוריה. בכתבי. הנפארות. המצריים.
12 דברים שכדאי לדעת על ירושלים
https://www.magicbible.co.il/12-דברים-שכדאי-לדעת-על-ירושלים
סמל האריה היה מאד חביב על שליטים רבים. וניתן למצוא את דמות האריה חקוק על מגינים, מצבות, בתים וחומות. האריה היה גם סמלו של שבט יהודה, שדוד מצאצאיו. וכך נאמר בברכת יעקב לבניו: גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה, מִטֶּרֶף בְּנִי עָלִיתָ; כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא, מִי יְקִימֶנּוּ ...
ירושלים בתנ"ך 2: מה מקור השם ירושלים? - משקפת
https://mishkefet.org.il/ירושלים-בתנך-2-מה-מקור-השם-ירושלים
Oct 16, 2018 · מדרשים קדומים על המקרא מייחסים את משמעות השם ירושלים למילה שלום או שלוה. כך ניתן לקרא בספר תהילים פרק קכב: שאלו שלום ירושלים, ישליו אוהביך. יהי שלום בחילך, שלוה בארמנותיך
ירושלים - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/ירושלים
מאוחר יותר מוזכרת היא במכתבי אל־עמרנה בצורת "אור-שלים" ursalimme , השוו "אור-כשדים" (בשומרית אור בהוראת עיר) . אצל חז"ל מופיע מדרש השם הבא: ”אַבְרָהָם קָרָא אוֹתוֹ יִרְאֶה, שֶׁנֶּאֱמַר: ( בראשית כב, פסוק יד) וַיִּקְרָא אַבְרָהָם שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא ה' יִרְאֶה.
מה זה ירושלים? | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › tanakh
Jan 03, 2016 · עד כה עיוננו עסק בתיאור המקראי של משמעות הדרך לירושלים, ובמהותה הרוחנית של העיר על פי הרמזים המופיעים בתורה. ברצוננו לעמוד בשיעור זה על משמעות השם 'ירושלים'. 1. מקורות חז"ל. א.
פירוש השם ירושלים | גלו הכל על משמעות השם ירושלים - Baby ...
https://www.baby-names.co.il/ירושלים
Feb 09, 2015 · לפי המדרש השם ירושלים מורכב מצירוף השם שאברהם קרא לה “הר ה’ יראה” עם השם “שלם” ולכן בתנ”ך מופיע שמה “ירושלם”. מקור השם בתנ”ך: “כִּי אָמַר דָּוִיד, הֵנִיחַ יְהוָה אֱלֹהֵי-יִשְׂרָאֵל לְעַמּוֹ; וַיִּשְׁכֹּן בִּירוּשָׁלִַם, עַד-לְעוֹלָם” דברי הימים א’ כ”ג כ”ה. בלועזית ...
ירושלים - ויקימילון
https://he.wiktionary.org › wiki › ירו...
”אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלָיִם תִּשְׁכַּח יְמִינִי“ (תהילים ... משמעות השם היא לפיכך "עיר שהוקמה על ידי (או: לכבוד) האל שָׁלֵם".
שמות ירושלים - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › שמות...
השם הקדום ביותר הידוע לעיר הוא גם הנפוץ ביותר: "ירושלם", (אם כי בתקופות הקדומות הוא נכתב ונהגה בצורה שונה מעט). ירושלים במקורות קדם עבריים[עריכת קוד מקור | ...
פירוש השם ירושלים | גלו הכל על משמעות השם ירושלים - Baby Names ...
https://www.baby-names.co.il › ירושלים
מהו פירוש השם ירושלים ? הכל על משמעות ופירוש השם ירושלים, מה מקור השם וכל הפרטים המלאים באתר Baby Names מאגר השמות המוביל בישראל !
מה זה ירושלים - מילון עברי עברי - מילוג
https://milog.co.il › ירושלים
יְרוּשָׁלַיִם היא עיר הבירה של מדינת ישראל והיא העיר עם האוכלוסייה ... פירוש השם ירושלים - משמעות השם ירושלים - פירוש ירושלים - ביטויים עם ירושלים.
שמותיה של ירושלים במקרא - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › שמותי...
לעיר ירושלים כינויים פיוטיים רבים במקרא: כלילת יופי, ... חוקרים אחדים ניסו לקשור את השם הזה לאלוהות האשורית Šulmānu הנזכרת בצורה 'שלמן' ...
מה זה ירושלים? | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › tanakh › s...
משמעות השם ירושלים. עד כה עיוננו עסק בתיאור המקראי של משמעות הדרך לירושלים, ובמהותה הרוחנית של העיר על פי הרמזים המופיעים בתורה.
"ירושלים" - מקור השם ומשמעותו | בני ציון - בונים קומה בתנ"ך
https://www.bneyzion.co.il › יהושע › י...
חז"ל אמרו במדרש בראשית רבה (נו, י) שמקור השם "ירושלם" נובע מצירוף שני השמות שקראו אברהם אבינו בעקדת יצחק, ומלכי צדק מלך שלם: "ירו" שבגימטריא "יראה" - השם שקרא ...
שמות ירושלים – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › שמות_ירושלים
הרב יצחק לוי, משמעות השם ירושלים, באתר "בית המדרש הווירטואלי של ישיבת הר עציון. מאמרים יואל אליצור, שמותיה של ירושלים במקרא , המאמר מבוסס על ספרו של יואל אליצור "מקום בפרשה", תל אביב 2014, עמ' 261–272 ...
ירושלים - ויקימילון
he.wiktionary.org › wiki › ירושלים
כיום מקובל לגזור את השם ירושלים מהשורש י־ר־י/ה, שמשמעו הקמה (של עיר או יישוב) ומהשם שָׁלֵם, שמו של אל כנעני קדום. משמעות השם היא לפיכך "עיר שהוקמה על ידי (או: לכבוד) האל שָׁלֵם". עד תקופת בית שני ...
ירושלים – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/ירושלים
יְרוּשָׁלַיִם (בערבית: الْقُدْس, הגייה: אל-קֻדְס (מידע • עזרה), או أُورُشَلِيم (הגייה: אוּרֻשַׁלִים)) היא עיר הבירה של מדינת ישראל ושל מחוז ירושלים, והעיר הגדולה ביותר בישראל בגודל האוכלוסייה. נכון לשנת 2021, מתגוררים בה כ-958 אלף תושבים . בירושלים שוכנים מוסדות הממשל של ישראל: הכנסת, בית המשפט העליון, משכן הנשיא, בית ראש הממשלה ורוב משרדי הממשלה. ירושלים שוכנת בהרי יהודה, על קו פרשת המים הארצי של ארץ ישראל, בין הים התיכון וים המלח, ברום של 570 עד 857 מטרים מעל פני הים.
משמעות השם ירושלים | פרטי השם ירושלים | פירוש השם ירושלים
www.shemli.co.il/hebnames/name_details.seam?nameID=7260
מקור השם: תנ"ך. מין: בינלאומי: ערך בגימטריה: 596. ערך נומרולוגי: 2. ניתוח נומרולוגי: מייצג אנשים רודפי שלום, רגישים , טובים בשותפות, אוהבים לרצות, שונאים ויכוחים, נוטים לתווך במצבים סבוכים ורגישים. טקטיקנים ודיפלומטים, בעלי אינטואיציה גבוהה, בעלי דמיון. זקוקים לאהבה, חום ומגע.
מה זה ירושלים? | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/studies-tanakh/...
Jan 03, 2016 · מסביר בעל ה'תורה תמימה' שם: "הבת ירושלים - שהיתה יראה ומשלמת לי, וייתכן שהוא מלשון ארמי ועניינו מסירה ונתינה, כמו שתרגם 'וה' הסגירם' (דברים ל"ב, ל) - וה' אשלמנון. ובחגיגה ה ע"א 'ומשלים ליה לדומה', כלומר - ומוסר אותו. והוי הכוונה שיראה ומשלמת לי, שהיתה נמסרת אלי תמיד, שהיית מוסרת נפשך ...
שמות ירושלים – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/שמות_ירושלים
בהיותה מרכזית בזהות היהודית והעברית, העיר ירושלים צברה במהלך השנים שמות וכינויים רבים. שמות אלו נובעים ממקורות שונים: רובם מהתנ"ך, חלקם מכתבי חז"ל, אחרים הם שמות בארמית. מקצת מהשמות הם בשפות לועזיות בנות זמננו.
ירושלים בתנ"ך 2: מה מקור השם ירושלים? - משקפת
https://mishkefet.org.il › ירושלים-בתנך...
לפני שנשקע עמוק בתוך המקורות, עניין אותנו לדעת: מה מקור השם ירושלים? בכתבים העתיקים, נכתב השם ירושלים – ירשלם, או: ירושלם.
ירושלים – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › ירושלים
ירושלים נבחרה לאחת מ–25 הערים המובילות בעולם מבחינת האקו־סיסטם היזמי־טכנולוגי שלה, לפי הדירוג הבינלאומי Startup Genome. ירושלים גם מהווה אכסניה לכ-15 קרנות הון-סיכון, שהידועה בהן היא JVP.
פירוש השם ירושלים | גלו הכל על משמעות השם ירושלים - Baby ...
www.baby-names.co.il › ירושלים
הכל על משמעות השם ירושלים פירוש השם: העיר הגדולה במדינת ישראל וזו גם בירתה. לפי המדרש השם ירושלים מורכב מצירוף השם שאברהם קרא לה “הר ה’ יראה” עם השם “שלם” ולכן בתנ”ך מופיע שמה “ירושלם”.
ירושלים בתנ"ך 2: מה מקור השם ירושלים? - משקפת
mishkefet.org.il › ירושלים-בתנך-2-מה
Oct 16, 2018 · מדרשים קדומים על המקרא מייחסים את משמעות השם ירושלים למילה שלום או שלוה. כך ניתן לקרא בספר תהילים פרק קכב: שאלו שלום ירושלים, ישליו אוהביך. יהי שלום בחילך, שלוה בארמנותיך