חיפשת:

מקור המילה שנייה

קרן - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/2019/04/28/קרן
Apr 28, 2019 · המילה קֶרֶן במשמעות סכום כסף התגלגלה מן המילה האכדית qerenu המציינת ביסודה עֲרֵמָה, מצבור, ואין למילה הזאת קשר היסטורי למילה קֶרֶן בשאר ההוראות. שלמה מורג, 'אור זרוע' (תהילים צז, יא); 'ומתערה כאזרח רענן' (תהילים לז, לה), בתוך ש' מורג מחקרים בלשון המקרא, ירושלים תשנ"ו, עמ' 185–217.
שנייה באנגלית | פירוש שנייה בעברית - מילון מורפיקס
https://www.morfix.co.il › שנייה
שנייה באנגלית- תרגום לאנגלית של המילה שנייה על ידי אתר מורפיקס, מילון עברי אנגלי ואנגלי עברי חינמי המוביל ברשת, הכולל: תרגום, הקראת מילים, משפטי דוגמה, ...
באסה - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/באסה
בַּאְסָה: ·[סלנג] אכזבה, עגמת נפש, תחושה רעה. חיכיתי, חיכיתי, בכיתי, בכיתי, ומי לא בא? מיכאל ...
עוד דקה נשוב - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › item
מה מקור המילה דקה והמילה שנייה, והאם יש קשר בין דקה לדבר דק, ובין שנייה למילה שנייה כצורת נקבה של שֵנִי? כשאנשי מדע המתמטיקה חילקו מעגל הנדסי ל-60 חלקים ...
פירוש המילה שנייה ,פרוש, הסבר, משמעות והגדרה - מילון אבניאון
https://www.milononline.net › do_se...
פירוש המילה שנייה לפי מילון אבניאון \ ספיר, מילון עברי עברי בעריכתו של איתן אבניאון. דקדוק, ניבים ומילים נרדפות לשנייה. משמעות המילה ופתגמים.
מאיפה צצה המילה הזו
www.mivzakon.co.il/News_Articles/17_05_2009/index9.html
מהו מקור המילה "סבבה "? מקורה במילה הערבית צבאבה (צ´ נשמעת כמו ס´ כבדה). בערבית הפלסטינית המדוברת פירושה "יופי, מצוין". מהו מקור המילה "פשקוויל", כרזת חוצות המוכרת מן הרחוב החרדי?
האקדמיה ללשון העברית - קחו שנייה ללמוד על השנייה... ‍‍‍‍‍‍ ‍‍ החלוקה ...
https://www.facebook.com › photos
המילה דַּקָּה מתרגמת את המילה הלטינית minuta שמשמעותה המילולית 'קטנה'. ‍‍‍‍‍‍ ‍‍ ⏰ המילה 'שעה' הגיעה אלינו מן הארמית, והיא רווחת בספרות חז" ...
מקור המילה "כפפה" ועובדות מעניינות
https://iw.birmiss.com/מקור-המילה-כפפה-ועובדות-מעניינות
מקור המילה "הכפפה" קשור גם עם המילה "pereschAtka" מ ניב Pudozh (קרליה מודרנית), מומר "perstatki". "Prstatitsa", אשר גם הפך מאוחר יותר "perstatki" נרשם בתולדות פסקוב ב 1722. לכן, עד כה, יש בלשנים אין הסכמה, המסביר את מקור המילה "כפפה".
פרנקים (כינוי) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/פרנקים_(כינוי)
מה מקור שמו של הפסנתר? - מלניק פסנתרים
https://melnikpianos.co.il/what-is-the-name-of-the-piano
Dec 24, 2017 · שמו המקורי של הפסנתר הוא Piano – Forte, על שום היכולת לשלוט על חוזק הצליל שהוא מפיק באמצעות עוצמת הלחיצה על הקליד: צליל חלש – פיאנו וצליל חזק – פורטה. בשפות רבות נקרא הפסנתר עד היום "פיאנו" (Piano) כקיצור של שם זה.
בורסה לניירות ערך – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/בורסה_לניירות_ערך
שְׁנִיָּה - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › שְׁנ...
על המילה שְׁנִיָּה ... ‍‍‍‍‍‍‍‍‍מילים בסיומת ־ִיָּה, כגון שְׁנִיָּה ומִטְרִיָּה, נכתבות בלי ניקוד בשתי יו"דים: שנייה, מטרייה.
שנייה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › שנייה
שנייה היא יחידת המידה לזמן במערכת היחידות הבינלאומית, SI. ... מקור המספר 60 בהנחה הלא-מדויקת כי שנה (הקפה סביב השמש על ידי כדור הארץ) היא בת 360 ימים, ...
במחשבה שנייה - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/2014/11/10/במחשבה-שנייה
מה זה שנייה - מילון עברי עברי - מילוג
https://milog.co.il › שנייה
החלק ה⁻60 של דקת קשת, שהיא החלק ה⁻60 של מעלה המודדת זווית. שנייה היא 1/3600 ממעלה אחת. 3. (שניה!) בקשה להמתין רגע קצר; רגע! 4. פרק זמן קצר מאוד, רגע קצר.
קומה - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/קומה
גובה. ”וְהַבַּיִת, אֲשֶׁר בָּנָה הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה לַיהוָה--שִׁשִּׁים-אַמָּה אָרְכּוֹ, וְעֶשְׂרִים רָחְבּוֹ; וּשְׁלֹשִׁים אַמָּה, קוֹמָתוֹ.“. ( מלכים א, פסוקים ו – ב) ”שניהם היו בנים לבעלי-בתים בינוניים, לא עשירים ולא עניים, ושניהם היו …
שניה - ויקימילון
https://he.wiktionary.org › wiki › שניה
כתיב מלא, שנייה. הגייה, shniya. חלק דיבר, שם־עצם. מין, נקבה. שורש, שׁ־נ־י/ה ב נחי ל"ה. דרך תצורה, משקל קְטִילָה נ' מן שני.