חיפשת:

מצרים הם אשכנזים

יציאת מצרים ממצריים - The Jewish Agency for Israel
https://archive.jewishagency.org › blog
יציאת מצריים קרתה בדור הזה גם כן : יציאת מצרים של יהודי מצריים קרתה באורח ... הם לא היו צריכים לברוח אבל הם חמקו לשכונה שבה יהודים התגוררו", היא מספרת.
לב מצרי, לב יהודי | ישראל היום
https://www.israelhayom.co.il › article
הם השאירו את מצרים בקופסה, ב־ד' אמות המשפחה. ... יהודים אשכנזים שהגיעו ממזרח אירופה - היה בית כנסת אשכנזי בקהיר; היו יהודים שהגיעו מאגן הים ...
נכון שמצרים לא נחשבים מזרחים כי את מרוקו תימן וכו לקחו אותם ...
https://stips.co.il › ask › נכון-שמצרים-ל...
או אשכנזים נכון שאני צודקת!! 9 בנובמבר 2020, 03:43. מצריםערביתהיסטוריה. 30 תשובות ... מצרים הם חלק מ-22 מדינות ערב ומז"א "לא כל ערבי-יהודי מזרחי"?
האם האשכנזים הם כוזרים? הרב אבינר עושה סדר - סרוגים
https://www.srugim.co.il/286117-האם-האשכנזים-הם-כוזרים-הרב...
אם זה הטיעון היחיד שלהם, נוכל להסתדר, ונמסור את המדינה לספרדים, שהם ודאי לא צאצאי הכוזרים, והאשכנזים יהיו אורחים שלהם בארץ. אבל לגופו של ענין, אין הוכחה שהאשכנזים הם צאצאי הכוזרים. אפשר לבדוק .D.N.A? כן. מתברר שהגנים של האשכנזים אינם זהים לגנים של אלה שגרים באזור הכוזרים, אלא כמו גנים של ארצות המזרח. מסתבר שבאו משם. אז גם האשכנזים הם במקור ספרדים.
רופאים הייתם במצרים - מכתבים למערכת - הארץ
https://www.haaretz.co.il/opinions/letters/.premium-1.10610478
Feb 14, 2022 · באותה תקופה חיה גם משפחתי בקהיר, והשמות ה"אשכנזים" המוזכרים הם שמות משפחה שהיו נהירים לאוזני בילדותי. סבי ברוך זק"ש נולד בירושלים להורים חרדים שעלו לארץ באמצע המאה ה–19 מליטא. בגיל 16 נשלח לברלין ללמוד רבנות, אך מהר מאוד החליף אותם בלימודי הרפואה. בתום לימודיו חזר ב-1902 לפלשתינה, ועסק ברפואת עיניים בבית הוריו במאה שערים.
בתפוצות השאלה החשובה היא: מיהו אשכנזי ומיהו ספרדי? - מקור ראשון
https://www.makorrishon.co.il › juda...
אכן, עוד מתחילת דרכו, בעת יציאת מצרים והכניסה לארץ ישראל ובזמן בית ... אבל כמובן, לא כל היהודים שגרו ביבשת אירופה הם אשכנזים – לא יהודי ספרד ...
יהדות אשכנז – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/יהדות_אשכנז
יהדות מצרים - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › יהדו...
התוצאה הייתה נהירה של יהודים, כולל אשכנזים למצרים. ההגירה של יהודי מזרח-אירופה גברה ... לאור האקלים היבש של מצרים הם נשארו שלמים. פיענוחם לא הסתיים עד היום.
עלייתה ושקיעתה של קהילת קאהיר : טראנספורמאציה של קהילה
https://lib.cet.ac.il › pages › item
לשונם ומינהגיהם היו קרובים לאלה של סביבתם המצרית; למען הדיוק, הם היו 'היהודים ... קהילה אשכנזית נוסדה בקאהיר בשנת 1865, אולם הגל העיקרי של מהגרים אשכנזים בא ...
קהל קדוש אשכנזים במצרים - עיון - הארץ
https://www.haaretz.co.il › study ›
כמה אשכנזים התגוררו בקהיר במחצית הראשונה של המאה העשרים והאם התערו בקהילה ... במקרה של מצרים, בהשוואה למדינות אחרות באזור, נותרו השבועונים ...
קהל קדוש אשכנזים במצרים - עיון - הארץ
https://www.haaretz.co.il/literature/study/.premium-1.10513089
Jan 04, 2022 · ממצאים חדשים מאינדקס ההולך ונבנה בימים אלה של שמות המשפחות היהודיות שהתגוררו בערי המזרח התיכון יעקב רוזן־קניגסבוך 04 בינואר 2022 בשנים האחרונות אני שוקד על אינדקס וקטלוג של שמות המשפחות היהודיות שהתגוררו בערי המזרח התיכון כדי לבנות מסד נתונים בסיסי שיאפשר בחינת היבטים שונים של הקהילות גם מהזווית של מוצא ודפוסי הגירה.
היו גם זמנים אחרים: על יהדות מצרים של פעם - וואלה! חדשות
https://news.walla.co.il › item
חלקם גם היו אשכנזים שגורשו מארץ ישראל משום שסירבו להתגייס לצבא ... יהודי מצרים הם ה'ייקים' של המזרח התיכון, חשוב היה להם שהכול יהיה מושלם.
רבי משה קאסטילאץ מחכמי מצרים רבו של pp אשכנזים …
https://www.jstor.org/stable/23588810
האשכנזים בצפת עוררו קטרוג כנגד "שלושה החכמים" של קהלם, שהם נוהגים שדדה על הציבור "מתאכזרים על העניים בתכלית האכזריות, אם מענין ההספקה... ואם בענין החילוקים שלפעמים בא חלוק לידם ומחלקים שלל ביניהם ומסתירים את הדבר" 16. בשנת שע"א הגיעה לידם תרומה מק"ק קאבאלה "ואמרו כי מהר"ד משה קאשטילץ לקח מאותו חילוק הנד ג' פעמים".
יהדות מצרים – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/יהדות_מצרים
כבר בתקופת המקרא מצרים שימשה כמקלט פוליטי לנרדפים מארץ ישראל, אך ראשיתו של היישוב היהודי הנוכחי במצרים נזכר רק בקשר לימי בית ראשון. אחרי רצח גדליה, שמונה על ידי בבל להנהיג את שארית הע…