חיפשת:

מצור על ירושלים

המצור על ירושלים
https://www.aish.co.il/h/10t/48870497.html
Jan 02, 2004 · המצור על ירושלים. צום "עשרה בטבת", מציין את המצור שהטיל נבוכדנצר על ירושלים, לפני 2,500 שנה! מה לנו ולאירוע כה נושן?
המערכה על ירושלים במלחמת העצמאות – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/המערכה_על_ירושלים_במלחמת_העצמאות
מרדכי נאור (עורך), ירושלים בתש"ח, ספריית עידן, הוצאת יד יצחק בן-צבי, 1988 (חלקו הראשון של הספר זמין לצפייה באתר כותר) צביקה דרור, הראל, חטיבת פלמ"ח-הראל במערכה על ירושלים תש"ח, תל אביב 2005.
המצור על ירושלים (1099) – ויקיפדיה
https://he.m.wikipedia.org/wiki/המצור_על_ירושלים_(1099)
המצור על ירושלים בשנת 1099 הוא מצור שערכו הצלבנים על ירושלים במסגרת מסע הצלב הראשון. המצור ארך חמישה שבועות ובסופו נכבשה העיר ותושביה נטבחו על ידי הצלבנים. כיבוש העיר היה נקודת השיא והשגת המטרה שלשמה יצא מסע הצלב מאירופה, ותחילתה של ממלכת ירושלים הצלבנית.
ירושלים במצור - CET
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=1801
בהצהרת העצמאות נקבע שהחל מ- 15 במאי תפעל "מועצת העם" בתור "מועצת המדינה הזמנית", ו"מינהלת העם" בתור הממשלה הזמנית. בן-צבי היה חבר מועצת המדינה הזמנית, וההפוגה בקרבות אפשרה, לראשונה, לבן-צבי ולשאר חברי מועצת המדינה הזמנית שישבו בירושלים לרדת לתל אביב ולהשתתף בישיבותיה.
המצור על ירושלים – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/המצור_על_ירושלים
המצור על ירושלים (701 לפנה"ס) – מצור שהוטל במסגרת מסע סנחריב בארץ ישראל. המצור על ירושלים (588 לפנה"ס) – עשרה בטבת ( 588 לפנה"ס) – המצור שהטיל נבוכדנאצר מלך בבל על ירושלים. המצור על ירושלים (63 לפנה"ס) – המצור וכיבוש ירושלים על ידי פומפיוס.
ירושלים הנצורה במלחמת העצמאות דצמבר 1947 עד יוני 1948
https://archives.mod.gov.il/Exhib/jerusalem/Pages/default.aspx
בגלל מיקומה הגיאוגרפי, המוצא היחיד של ירושלים לאזור רצועת החוף העברית היה הכביש שהתפתל ממערב לעיר בין ההרים בואכה באב אל ואד (שער הגיא) ומשם המשיך דרך חולדה לתל אביב וליישובים היהודיים בשפלת החוף.
עשרה (יו"ד) בטבת - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › item
עשרה בטבת הוא יום צום המציין את תחילת המצור של נבוכדנאצר מלך בבל על ירושלים. המצור החל ביום עשרה (יו"ד) בטבת בשנת 588 לפני הספירה, ונמשך שנה וחצי - עד כיבוש ...
תריץ אחורה - המצור על ירושלים במלחמת השחרור - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=sa-R7nHLYIY
Jul 17, 2016 · המאבק על העיר ירושלים במלחמת השחרור היה חלק מהמאבק על המדינה כולה;הימים ימי מלחמת העצמאות, ועל ירושלים מוטל ...
מתיא ירושלים
maty.manhi.org.il/BRPortal/br/P100.jsp
מתיא ירושלים עוד » פדגוגיה ... קישור לכתבה ובה מרוכזים מבדקים ומיפויים בחינוך לשוני ובמתמטיקה על פי שכבות הגיל השונות. אתם מוזמנים להיעזר במבדקים אלו על מנת לבנות תכנית אישית וכיתתית לתלמידיכם.
המצור על ירושלים (588 לפנה"ס) – ויקיפדיה
https://he.m.wikipedia.org/wiki/המצור_על_ירושלים_(588_לפנה"ס)
המצור על ירושלים על ידי נבוכדנאצר בימי צדקיהו המלך החל בעשרה בטבת בשנת 588 (587) לפנה"ס, והסתיים בט' בתמוז כשנתיים וחצי לאחר מכן בחורבן ירושלים ובית המקדש הראשון. ספר מלכים מתאר רק את שלביה האחרונים של המערכה על ירושלים ואת חורבן העיר , אך פרטים רבים על השתלשלות המצור עולים מנבואות ירמיהו ויחזקאל.
קורות המצור הבבלי על ירושלים | התנך
https://www.hatanakh.com › node
נבואת החורבן הראשונה של יחזקאל על מצרים חושפת לנו במפתיע פרטים חשובים על המצור על ירושלים. וְיָדְעוּ כָּל יֹשְׁבֵי מִצְרַיִם כִּי אֲנִי ה' ...
Siege of Jerusalem (587 BC) - Wikipedia
https://en.wikipedia.org › wiki › Siege_of_Jerusalem_(...
In 589 BC, Nebuchadnezzar II laid siege to Jerusalem, culminating in the destruction of the city and its temple in the summer of 587 according to Albright, ...
המצור על ירושלים במלחמת העצמאות – בצבע - בלוג הספרייה הלאומית
https://blog.nli.org.il › chov-jerusale...
צילום: משה לוין, מתוך אוסף מיתר, הספרייה הלאומית. מיד בימיה הראשונים של מלחמת העצמאות הוטל מצור על ירושלים. זה לא היה המצור הראשון שראתה העיר: ...
המצור על ירושלים (70) - Wikiwand
https://www.wikiwand.com › המצור_ע...
המצור על ירושלים שהתרחש בשנת 70 לספירה , היה השלב הסופי בהכנעת המרד הגדול נגד השלטון הרומאי, שהתרחש בארץ ישראל בשנים 70-66 לספירה.[1] המצור הסתיים בכיבושה ...
מצור - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/מצור
מצור הגייה * matsor: חלק דיבר: שם־עצם מין: זכר שורש: צ־ו־ר: דרך תצורה: משקל מִקְטָל: נטיות
מצור טיטוס על ירושלים - הצעת שחזור מנגנון האספקה הרומי
https://www.ariel.ac.il › sites › 2019/02 › בר-כוכבא
בתיאורו המפורט של יוספוס את המצור בירושלים לא מוזכרים מצוקה ... מצור; טיטוס; אספקה; מזון; לוגיסטיקה; יוסף בן מתתיהו; ירושלים מילות מפתח:.
המצור על ירושלים (587 לפנה"ס)
https://iw.wikiqube.net › wiki › Siege...
המצור על ירושלים (587 לפנה"ס) - Siege of Jerusalem (587 BC) ... להתבלבל עם המצור הראשון על ידי נבוכדנצר, שניתן למצוא ב המצור על ירושלים (597 לפני הספירה).
עשרה בטבת וחורבן ירושלים שער
http://www.tali.org.il › pirsoum_images
מטרות. : תוכן. התלמידים יכירו. את ה. שלבים שקדמו לחורבן שני בתי המקדש. ה(. מצור על ירושלים. ,. פריצת חומותיה. והעלת. ן ב. אש. ). התלמידים יתוודעו לכך ש.