ירידת שכינה 1
http://in.bgu.ac.il › שיעור15ירידתשכינהמקורותמעולם לא עלה משה למרום ולא ירדה שכינה על הר סיני. <. וכן הוא או. ' השמים שמים. ' לה[. והארץ נתן לבני אדם אלא מלמד שאמר. ]המק[לו ]. ום למשה. >] הריני[.
הקודש הריק - מטח
https://kotar.cet.ac.il › Index › Chapter... אך דווקא הוא מבטא את ליבת הקשר : רבי יוסי אומר : מעולם לא ירדה שכינה למטה, ... נעצרת למטה מעשרה טפחים וכל ירידת אלוהים לארץ נותרת למעלה מעשרה טפחים . לא ...
שכינה למטה מעשרה - כתר תורה
https://tora-forum.co.il › viewtopicושאינה גבוהה עשרה טפחים: מנלן ארון תשעה וכפורת טפח הרי כאן עשרה וכתיב ונועדתי לך שם ודברתי אתך מעל הכפורת ותניא ר' יוסי אומר מעולם לא ירדה ...
עשרה טפחים--מנלן? - Sefaria
https://www.sefaria.org › sheets... אומר מעולם לא ירדה שכינה למטה ולא עלו משה ואליהו למרום שנאמר (תהלים קטו, ... ירדה שכינה למטה והכתיב (שמות יט, כ) וירד ה' על הר סיני למעלה מעשרה טפחים ...
סוכה ה א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › סוכ...ותניא ר' יוסי אומר מעולם לא ירדה שכינה למטה ולא עלו משה ואליהו למרום שנאמר (תהלים קטו, טז) השמים שמים לה' והארץ נתן לבני אדם ולא ירדה שכינה ...
סוכה ה א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/סוכה_ה_ארש"י []. ותניא מעולם לא ירדה שכינה למטה - וקרא כתיב דעל כפורת ירד ש"מ למעלה מעשרה מיפסקא רשותא: . למעלה מעשרה טפחים - תירוצא הוא: . שפירש שדי מזיו שכינתו - פרשז נוטריקון קא דריש: . מדת קומתה לא נתנה - מדת עוביה היא קומתה שהיא ...
וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ- שיחה לחג סוכות - כושרות
https://www.kosharot.co.il › index2כאשר המשנה קובעת את תחום גודלה של הסוכה שתהא לא פחות מעשרה טפחים ועד עשרים אמה ... ותניא, רבי יוסי אומר: מעולם לא ירדה שכינה למטה, ולא עלו משה ואליהו למרום, ...
Talmud - Sukkah 5a - Talmud Bavli
talmud-bavli.com › talmud-seder › seder-moedותניא מעולם לא ירדה שכינה למטה . וקרא כתיב דעל כפורת ירד ש"מ למעלה מעשרה מיפסקא רשותא: למעלה מעשרה טפחים . תירוצא הוא: שפירש שדי מזיו שכינתו . פרשז נוטריקון קא דריש: מדת קומתה לא נתנה .
קדושת ימי החנוכה מתוך הספר ליקוטי הלכות לחנוכה - ציון רבי ...
rabenu.org › ליקוטי-הלכות-לחנוכהליקוטי הלכות לחנוכה אורח חיים חלק ג' הלכות חנוכה ו' סעיף א'
HebrewBooks.org -בבלי - מסכת סוכה דף ה עמוד א
www.hebrewbooks.org › shasותניא מעולם לא ירדה שכינה למטה. וקרא כתיב דעל כפורת ירד ש"מ למעלה מעשרה מיפסקא רשותא: למעלה מעשרה טפחים. תירוצא הוא: שפירש שדי מזיו שכינתו. פרשז נוטריקון קא דריש: מדת קומתה לא נתנה.
משה עלה למרום? - מרכז שטיינזלץ
https://www.steinsaltz-center.org.il › ...ושואלים:וכי לֹא יָרְדָה שְׁכִינָה לְמַטָּה מעשרה טפחים? והכתיב [והרי נאמר]: "וַיֵּרֶד ה' עַל הַר סִינַי"(שמות יט, כ)! ומשיבים: אמנם ה' ירד ...
מעולם לא ירדה שכינה למטה
https://daf-yomi.com › DY_Item › 26050-sFileותניא, רבי יוסי אומר: מעולם לא ירדה שכינה למטה, ולא עלו משה ואליהו. למרום, שנאמר: ... נה אינה למטה מעשרה טפחים ועליית אדם אינה למעלה. מעשרה טפחים.
קדושת ימי החנוכה מתוך הספר ליקוטי הלכות לחנוכה - ציון רבי ...
https://rabenu.org/ליקוטי-הלכות-לחנוכהHebrewBooks.org -בבלי - מסכת סוכה דף ה עמוד א
https://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=7&daf=5&format=textותניא מעולם לא ירדה שכינה למטה. וקרא כתיב דעל כפורת ירד ש"מ למעלה מעשרה מיפסקא רשותא: למעלה מעשרה טפחים. תירוצא הוא: שפירש שדי מזיו שכינתו. פרשז נוטריקון קא דריש: מדת קומתה לא נתנה. מדת עוביה היא קומתה שהיא היתה לארון ...
פרשני:בבלי:סוכה ה א – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/פרשני:בבלי:סוכה_ה_אסוכה ה א. חברותא []. ותניא, רבי יוסי אומר: מעולם לא ירדה שכינה למטה, לעולם התחתון, ולא עלו משה ואליהו למרום, שנאמר (תהילים קטז טז), "השמים שמים לה', והארץ נתן לבני אדם". אם כן, כיצד יתכן שדברה השכינה עם משה מעל הכפורת, הרי לא ...
מתוך החסידות | בשביל הנשמה | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrashולמטה מעשרה - כי מעולם לא ירדה שכינה למטה מעשרה. רק שה' חושב מחשבות לבלתי ידח ממנו נדח, ה' כביכול יורד למטה מעשרה ומתקרב אל האדם להשיבו ולהחזירו אליו, ...
פורטל הדף היומי: השמים הם רק הגבול (סוכה ה ע"א)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=58054וכן הלאה (שבת פח ע"ב – פט ע"א). נקודת המפנה באגדה, זו שמאפשרת למשה רבנו לעמוד מול המלאכים ולדרוש שהתורה ניתנת לו, היא אחיזתו של משה בכיסא הכבוד. מרגע שמתגלה יכולתו של האדם לאחוז במימדים העליונים, יש לו יתרון על המלאכים.
שכינה למטה מעשרה - כתר תורה
https://tora-forum.co.il/keter/viewtopic.php?t=10165Apr 24, 2020 · מעולם לא ירדה שכינה למטה מעשרה ולא עלה משה ואליהו למעלה מעשרה, והאדם מיום הולדו הוא בהטפח האחרון, כי היצר מושך אותו מהשי"ת עד קצה האחרון, וכנגדו מגביה השי"ת עצמו …
Talmud - Sukkah 5a - Talmud Bavli
https://talmud-bavli.com/talmud-seder/seder-moed/sukkah/5aותניא מעולם לא ירדה שכינה למטה . וקרא כתיב דעל כפורת ירד ש"מ למעלה מעשרה מיפסקא רשותא: למעלה מעשרה טפחים . תירוצא הוא: שפירש שדי מזיו שכינתו . פרשז נוטריקון קא דריש: מדת קומתה לא נתנה . מדת עוביה היא קומתה שהיא היתה לארון ...
סוכה ה א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › סוכה_ה_אותניא ר' יוסי אומר מעולם לא ירדה שכינה למטה ולא עלו משה ואליהו למרום שנאמר (תהלים קטו, טז) השמים שמים לה' והארץ נתן לבני אדם ולא ירדה שכינה למטה והכתיב (שמות יט, כ) וירד ה' על הר סיני למעלה מעשרה טפחים והכתיב (זכריה יד, ד ...
פרשני:בבלי:סוכה ה א – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › indexסוכה ה א. חברותא []. ותניא, רבי יוסי אומר: מעולם לא ירדה שכינה למטה, לעולם התחתון, ולא עלו משה ואליהו למרום, שנאמר (תהילים קטז טז), "השמים שמים לה', והארץ נתן לבני אדם".
שכינה למטה מעשרה - כתר תורה
tora-forum.co.il › keter › viewtopicApr 24, 2020 · מעולם לא ירדה שכינה למטה מעשרה ולא עלה משה ואליהו למעלה מעשרה, והאדם מיום הולדו הוא בהטפח האחרון, כי היצר מושך אותו מהשי"ת עד קצה האחרון, וכנגדו מגביה השי"ת עצמו למעלה לרום, היינו שיש קטרוג על ...
פורטל הדף היומי: השמים הם רק הגבול (סוכה ה ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetailsרבי יוסי אומר: מעולם לא ירדה שכינה למטה, ולא עלו משה ואליהו למרום, שנאמר השמים שמים לה' והארץ נתן לבני אדם. ולא ירדה שכינה למטה? והכתיב וירד ה' על הר סיני! למעלה מעשרה טפחים.