חיפשת:

מלכים א פרק כב אוצר התורה

תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - מלכים א פרק יב פסוק ג
https://www.mgketer.org/tanach/10/12/3
ויבאו ירבעם וכל קהל ישראל וגו' - נזכר בזה ביחוד , כמו שנזכר "כמהן" בענין דוד (ש"ב יט , מא) , כמו שכתבתי שם. ונכון מאד שירבעם השיא זאת העצה והוא היה המניע בזאת התלונה , כי בטח על נבואת אחיה; ועל הכל היה ...
תנ"ך מנוקד - מלכים א פרק כב
www.mechon-mamre.org › i › t
תנ"ך-מלכים - הכול. מלכים א פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכב- מלכים ב פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכה. האזנה לפרק זה. מלכים א פרק כב. אוַיֵּשְׁבוּ, שָׁלֹשׁ שָׁנִים: אֵין, מִלְחָמָה, בֵּין אֲרָם, וּבֵין יִשְׂרָאֵל. {פ} בוַיְהִי, בַּשָּׁנָה הַשְּׁלִישִׁית ...
מלכים א פרק כא | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים א' פרק כא'. ... ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים א' פרק כא'. מערכת אוצר התורה - ושננתם כב' אדר תשע"ח ...
שמואל ב פרק כא | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il/בית-המדרש/ביאור-ושננתם-על-התנך...
מה שנאמר שבנים לא יומתו על אבות, נאמר רק כאשר העונש הוא בידי אדם, אך בעונש בידי שמיים, ייתכן שבנים יומתו בגלל חטא אבות. מלבי"ם בפירושו לפסוק א': החטא של הריגת הגבעונים היה קטן בחומרתו מהחטאים האחרים של שאול, ולכן הוא לא נענש על כך מיד, אלא רק צאצאיו.
מלכים ב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
מלכים ב פרק כא. ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים ב' פרק כא'. כד' אדר תשע"ח. מלכים ב פרק כב. ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים ב' פרק כב'.
מלכים ב פרק כב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים ב' פרק כב'. ... (א) בֶּן שְׁמֹנֶה שָׁנָה יֹאשִׁיָּהוּ בְמַלְכוֹ וּשְׁלֹשִׁים וְאַחַת ...
שמואל א פרק כב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
שמואל א פרק כב. (א) וַיֵּלֶךְ דָּוִד מִשָּׁם וַיִּמָּלֵט אֶל מְעָרַת עֲדֻלָּם דוד ברח מגת אל מערה שנקראת "מערת עדולם",[1] ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - מלכים א פרק יב פסוק ג
www.mgketer.org › tanach › 10/12/3
מלכים א פרק יב פסוק ג - וישלחו ויקראו לו ירבעם וכל קהל ישראל וידברו אל רחבעם לאמר
מלכים א פרק יב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
www.otzar.org.il › בית-המדרש › ביאור
מלכים א פרק יב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה. דף הבית. בית המדרש. ביאור ושננתם על התנ"ך. ביאור ושננתם לספרי הנביאים. מלכים א. מלכים א פרק יב.
דף הבית | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
www.otzar.org.il
יישר כוחך על ספרך "אוצר ההדר". הוא אכן אוצר מהודר המכיל בתמצית את הלכות ארבעת המינים ומתייחס לשאלות המעשיות שהתעוררו בימינו. אמנם מצוות הידור מתייחסת לכל מצוות התורה, שנאמר: "זה אלי ואנוהו", אך בארבעת המינים מצוות ההידור מהודרת יותר. ההידור בהם הוא מעיקר הדין, ביתר המצוות ...
מלכים א פרק יט | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים א' פרק יט'. ... ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים א' פרק יט'. מערכת אוצר התורה - ושננתם כב' אדר תשע"ח ...
מלכים ב פרק א - מאגר ספרות הקודש
kodesh.snunit.k12.il › i › t
מלכים ב פרק א א וַיִּפְשַׁע מוֹאָב בְּיִשְׂרָאֵל, אַחֲרֵי מוֹת אַחְאָב. ב וַיִּפֹּל אֲחַזְיָה בְּעַד הַשְּׂבָכָה, בַּעֲלִיָּתוֹ אֲשֶׁר בְּשֹׁמְרוֹן--וַיָּחַל; וַיִּשְׁלַח מַלְאָכִים, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם לְכוּ ...
מלכים א | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
מלכים א פרק ב. ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים א' פרק ב'. כב' אדר תשע"ח. מלכים א פרק ג. ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים א' פרק ג'.
דברים פרק כב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
דברים פרק כב. (א) לֹא תִרְאֶה אֶת שׁוֹר אָחִיךָ אוֹ אֶת שֵׂיוֹ נִדָּחִים וְהִתְעַלַּמְתָּ מֵהֶם אל תבוא לידי מקרה שבו תתעלם ...
דף הבית | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il
הוא אכן אוצר מהודר המכיל בתמצית את הלכות ארבעת המינים ומתייחס לשאלות המעשיות שהתעוררו בימינו. אמנם מצוות הידור מתייחסת לכל מצוות התורה, שנאמר: "זה אלי ואנוהו", אך בארבעת המינים מצוות ההידור מהודרת יותר. ההידור בהם הוא מעיקר הדין, ביתר המצוות - חובת ההידור היא חובת הגברא.
מלכים א פרק כ | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים א' פרק כ'. ... ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר מלכים א' פרק כ'. מערכת אוצר התורה - ושננתם כב' אדר תשע"ח ...
מלכים א פרק כב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
מלכים א פרק כב. (א) וַיֵּשְׁבוּ שָׁלֹשׁ שָׁנִים עם ישראל ישב בשקט במשך שלש שנים (מאז המלחמה השנייה נגד ארם),[1] אֵין מִלְחָמָה בֵּין ...
תנ"ך מנוקד - מלכים א פרק כב
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t09a22.htm
תנ"ך-מלכים - הכול. מלכים א פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכב- מלכים ב פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכה. האזנה לפרק זה. מלכים א פרק כב. אוַיֵּשְׁבוּ, שָׁלֹשׁ שָׁנִים: אֵין, מִלְחָמָה, בֵּין אֲרָם, וּבֵין יִשְׂרָאֵל. {פ} בוַיְהִי, בַּשָּׁנָה הַשְּׁלִישִׁית ...
בראשית פרק כב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש
ביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר בראשית פרק כב'. ... בראשית פרק כב. (א) וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה לאחר שאברהם כרת ברית עם אבימלך,[1] ...
מלכים א פרק יב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il/בית-המדרש/ביאור-ושננתם-על-התנך...
מלכים א פרק יב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה. דף הבית. בית המדרש. ביאור ושננתם על התנ"ך. ביאור ושננתם לספרי הנביאים. מלכים א. מלכים א פרק יב.
במדבר פרק כב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
www.otzar.org.il › בית-המדרש › ביאור
רמב"ן הסתפק אם הפירוש הוא שבלעם צריך לומר לשרי בלק שהוא יאמר רק את מה שה' אמר לו, או שמא הפירוש הוא שה' מחל לבלעם על חטאו, רק שיזכור את האזהרה שהזהיר אותו ה'. הסבר נוסף שכתב הרמב"ן הוא שבלעם כ"כ רצה לקלל את ישראל שבכל פעם שה' דיבר איתו, היה ה' צריך להזהיר אותו שלא יקלל את ישראל. [89 ...
במדבר פרק כב | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il/בית-המדרש/ביאור-ושננתם-על-התנך...
רמב"ן הסתפק אם הפירוש הוא שבלעם צריך לומר לשרי בלק שהוא יאמר רק את מה שה' אמר לו, או שמא הפירוש הוא שה' מחל לבלעם על חטאו, רק שיזכור את האזהרה שהזהיר אותו ה'. הסבר נוסף שכתב הרמב"ן הוא שבלעם כ"כ רצה לקלל את ישראל שבכל פעם שה' דיבר איתו, היה ה' צריך להזהיר אותו שלא יקלל את ישראל. [89 ...
שמואל ב פרק כא | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
www.otzar.org.il › בית-המדרש › ביאור
מה שנאמר שבנים לא יומתו על אבות, נאמר רק כאשר העונש הוא בידי אדם, אך בעונש בידי שמיים, ייתכן שבנים יומתו בגלל חטא אבות. מלבי"ם בפירושו לפסוק א': החטא של הריגת הגבעונים היה קטן בחומרתו מהחטאים האחרים של שאול, ולכן הוא לא נענש על כך מיד, אלא רק צאצאיו.