מכילתא שמות
https://www.daat.co.il › daat › shmot15מכילתא, שמות, פרק טו ... גאני על הים, שנאמר: ויסע מלאך האלהים, אף אני גאתיו על הים ושרתי לפניו שירה, שנאמר: אשירה לה' כי גאה גאה. דבר אחר: כי גאה גאה -
הרב דוד בצרי, 09 מדרש מכילתא בשלח פרשת ויסע- א - קול הלשון
https://www.kolhalashon.com › Mediaנתיב: עברית, לתנ"ך, פרשה ומועדים, חומש רש"י, מדרשים ומפרשי התורה, מדרשים, הרב דוד בצרי - מדרש, מכילתא. כותרת השיעור: 09 מדרש מכילתא בשלח פרשת ויסע- א ...
מכילתא על שמות טו – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מכילתא_על_שמות_טומכילתא על שמות טו ... דבר אחר כי גאה גאה גאני וגאתיו גאני על הים שנ' ויסע מלאך האלהים (שמות יד) אף אני גאתיו על הים ושרתי לפניו שירה שנ' אשירה לה' כי גאה גאה. ד"א כי גאה גאה, גאה ועתיד להתגאות שנ' כי ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - מכילתא ;
https://www.daat.ac.il › valueבידינו שתי מכילתות: מכילתא דרבי ישמעאל, ומכילתא דרבי שמעון בר יוחאי. ... ומדרשו של ר"א המודעי על הפסוק להמית את כל הקהל ברעב (פרשת ויסע סוף פ"א).
אינטרעסאנטע זאכן אויפן פרשה - חקת - אידישע וועלט פארומס
https://www.ivelt.com › viewtopicוהנראה בעיני בסוד הדבר הזה, כי הוא מדרכי התורה שכל מעשיה נס בתוך נס, תסיר הנזק במזיק ותרפא החולי במחליא, כמו שהזכירו (מכילתא ויסע א): ...
מכילתא על שמות טו – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מכילתא_על_שמותויסע משה, אמר רבי יהושע זו נסיעה לא נסעו אלא על פי משה ושאר כל המסעות כולן נסעו על פי הגבורה שנ' על פי ה' יחנו ועל פי ה' יסעו (במדבר ט) אבל נסיעה זו לא נסעו אלא על פי משה שנ' ויסע משה את ישראל ר ...
זיו מלאכה: זיו מלאכה
https://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/...מכילתא, בשלח, ויסע, ב האדם, החיה והמלאכה . רבי שמעון בן אלעזר אומר: מימי לא ראיתי צבי קייץ וארי סבל, ושועל חנוני, והם מתפרנסים שלא בצער, והם לא נבראו אלא לשמשני, ואני נבראתי לשמש את קוני.
מכילתא דרבי ישמעאל | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il/?midrashim=מכילתא-דרבי-ישמעאלSep 02, 2022 · מסכתא דוַיַסַע – פרשת "ויסע משה את ישראל מים סוף" (שמות ט"ו, כב – י"ז, ז). ה. מסכתא דעמלק – פרשות "ויבא עמלק" "וישמע יתרו" (שמות י"ז, ח – י"ח, כז).
מכילתא על שמות יד – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מכילתא_על_שמות_ידמכילתא על שמות יד ... ויסע מלאך האלהים ההולך, ר' יהודה אומר הרי זה מקרא עשיר במקומות הרבה. משל למה הדבר דומה לאחד שהיה מהלך בדרך והיה מנהיג את בנו לפניו באו לסטים לשבותו מלפניו נטלו מלפניו …
זיו מלאכה: זיו מלאכה
cms.education.gov.il › EducationCMS › Unitsשונה אדם שתי הלכות בשחרית ושתי הלכות בערבית ועוסק במלאכתו כל היום, מעלין עליו כאילו קיים את כל התורה כולה. מכילתא, בשלח, ויסע, ב האדם, החיה והמלאכה רבי שמעון בן אלעזר אומר: מימי לא ראיתי צבי קייץ וארי סבל, ושועל חנוני, והם מתפרנסים שלא בצער, והם לא נבראו אלא לשמשני, ואני נבראתי לשמש את קוני.
רמב"ן על במדבר כא ט – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ן_על_במדבר_כא_טרמב"ן על במדבר • פרק כא • א • ט • יג • יד • טו • טז • יח • כא • כב • כו • כז • כח • כט • לד • " ויעש משה נחש נחשת" - לא נאמר לו לעשותו של נחשת אלא אמר משה הקב"ה אמר לי נחש אני אעשנו של נחשת לשון נופל …
ביאור:מכילתא מנוקדת ומעוצבת/ויסע – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:מכילתאשֶׁנֶּאֱמַר: ( במדבר ט כג) "עַל פִּי יי יַחֲנוּ, וְעַל פִּי יי יִסָּעוּ." ר' יהושע מייחס את הנסיעה ואת ההסעה (היציאה לדרך) למשה. ר' אליעזר טוען שגם כאן נסעו על פי הקב"ה, אבל משה הוא שהוביל אותם, משתי ...
מכילתא דרבי ישמעאל י״ט:ב׳:י
https://www.sefaria.org.il › ... › פסוק ב׳ויחן שם ישראל. כל מקום שהוא אומר ויסעו ויחנו, נוסעים במחלוקת וחונים במחלוקת, אבל כאן השוו כולם לב אחד, לכך נאמ' ויחן שם ישראל נגד ההר.
מכילתא על שמות יד – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מכילתא_על_שמותמכילתא על שמות יד ... מוצא מלאך ה' בכל מקום ויאמר לה מלאך ה' וירא מלאך ה' וכאן הוא אומר ויסע ...
מכילתא מנוקדת ומעוצבת מסכתא דויסע בשלח – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מכילתא_מנוקדת_ומעוצבת_מסכתא...אֲבָל נְסִיעָה זוֹ, לֹא נָסְעוּ אֶלָּא עַל פִּי מֹשֶׁה, שֶׁנֶּאֱמַר: (שְׁמוֹת טו,כב) "וַיַּסַּע מֹשֶׁה אֶת יִשְׂרָאֵל". רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר: עַל פִּי הַגְּבוּרָה נָסְעוּ, שֶׁכֵּן מָצִינוּ בִשְׁנַיִם וּשְׁלֹשָׁה מְקוֹמוֹת, שֶׁלֹּא נָסְעוּ אֶלָּא עַל פִּי הַגְּבוּרָה ...
קטגוריה:מכילתא – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:מכילתאביאור:מכילתא מנוקדת ומעוצבת/ויסע ביאור:מכילתא מנוקדת ומעוצבת/עמלק ביאור:מכילתא מנוקדת ומעוצבת/שירה
Rashi on Exodus 19:1 - Sefaria
https://www.sefaria.org › Rashi_on_...... מַה בִּיאָתָן לְמִדְבַּר סִינַי בִּתְשׁוּבָה, אַף נְסִיעָתָן מֵרְפִידִים בִּתְשׁוּבָה (מכילתא): ויסעו מרפידים AND THEY ...
מכילתא מנוקדת ומעוצבת מסכתא דויסע בשלח – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מכילתא_מנוקדתמכילתא מנוקדת ומעוצבת מסכתא דויסע בשלח. מְכִילְתָא דְּרַבִּי יִשְׁמָעֵאל. מְנֻקֶּדֶת וּמְעֻצֶּבֶת עַל יְדֵי הָרַב דָן בְּאֵרִי. מַסֶּכְתָּא דְפִסְחָא (בֹּא) · מַסֶּכְתָּא דְ"וַיְהִי ...
קטגוריה:מכילתא – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › קטגוריה:מכילתאדפים בקטגוריה "מכילתא" קטגוריה זו מכילה את 12 הדפים המוצגים להלן, ומכילה בסך־הכול 12 דפים. מכילתא
מכילתא מנוקדת ומעוצבת מסכתא דויסע בשלח - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › מכי...מַסֶּכְתָּא דְ"וַיַּסַּע" (בְּשַׁלַּח) ... מְכִילְתָא דְּרַבִּי יִשְׁמָעֵאל, מַסֶּכְתָּא ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - מכילתא
https://daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=982בידינו שתי מכילתות: מכילתא דרבי ישמעאל, ומכילתא דרבי שמעון בר יוחאי. הוראת "מכילתא" בלשון ארמית כמו "מידה" בעברית תרגום "משורה" (דהי"ב ג' כ"ט) – "מכילתא". השם הושאל לכללים שבהם נדרשת התורה. דרכי …
מ"ג במדבר כא ט – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מ"ג_במדבר_כא_טעריכה. " ויעש משה נחש נחשת ". לרמז שהגם שמצד טבע גופו היה נחש מזיק ומחומר הנחשת שמורה על כח הסט"א כמ"ש במק"א, בכ"ז וישימהו על נס וירם קרן אל הרוחנית, ובזה אם נשך הנחש את איש והביט אל נחש …
ביאור:מכילתא מנוקדת ומעוצבת/ויסע – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:מכילתא_מנוקדת_ומעוצבת...לפי הדרשה מתפרש הפסוק 'ניתנה ראש' וכו' כנסיון לחזור לעבוד ע"ז ולחזור ולהשתלט על מצרים. חטא העגל הוא הביטוי ליוזמה הזאת. ניתן לראות השתקפות בין שתי הגרסאות של ר' אליעזר: בראשונה הדרשה בזכותם של ...
מכילתא דרבי ישמעאל בשלח - מס' דשירה בשלח פרשה ג
https://people.brandeis.edu › azyashir... ירדו לים שכינה עמהם שנ' ויסע מלאך האלהים ההולך לפני מחנה ישראל (שמות יד יט), יצאו למדבר שכינה עמהם שנ' ... מכילתא דרבי ישמעאל בא - מס' דפסחא בא פרשה א.
אנציקלופדיה יהודית דעת - מכילתא
daat.ac.il › encyclopedia › valueביוחסין נאמר, כי בן עזאי, שהיה תלמיד חבר לרבי עקיבא, עשה ספר מ"ואלה שמות" עד סוף התורה שנקרא מכילתא, וי"א שבן עזאי או רבי עקיבא בעצמו כתב המכילתא מהפרשה שסיים ר' ישמעאל עד סוף התורה. ומה שכתב בעל הלכות גדולות כי מכילתא דר' ישמעאל מתחיל מ"ואלה שמות", אין הכוונה ממש מהפרשה הראשונה, אלא מ"החדש הזה לכם". וכן כתב הערוך ערך טמא.