חיפשת:

מי היה אברהם אבינו

יעקב – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/יעקב
השם מופיע ב אוגריתית בכתובת הקדשה בצורת - 'עבּדי-יקוּבו' (Abdi (m)-ya-qub-bu') בהוראת 'עבד-יעקוב'. מופיע גם בלשון אמורית: אחי-איקובּה (A-hi-i-ku-ba). יעקב מתפרש כ שם תאופורי מעיקרו, שהתקצר מיעקבאל או צורה דומה אחרת. שמות דומים הגזורים מן השורש עק"ב מצויים באוצר השמות הפרטיים ה שמי.
תעלומת קיפוח הבכור: למה הבן הנבחר הוא השני? - שיעור לפרשת ...
he.chabad.org › library › article_cdo
את השאלה הזו, לא אנחנו שואלים. מי שהעלה אותה היה אברהם אבינו בעצמו. כאשר הקב"ה מבשר לו על הנס המתקרב בלידת יצחק, אברהם מגיב אינסטינקטיבית עם מילים מדהימות:
אליעזר עבד אברהם – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אליעזר_עבד_אברהם
אברהם אבינו – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
לאחר מכן, אברהם מארח בביתו שלושה אורחים - שמבשרים לו שאשתו שרה תלד לו בן כעבור שנה, וכך יצחק נולד כשאברהם בן מאה ושרה בת תשעים. הקב"ה מצווה את ...
אברהם אבינו - שערי רחמים רמלה
https://shaarei-rachamim.org › אברהם-...
לאחר מותו, בגיל 175, נקבר אף הוא, בסמוך לשרה אשתו, במערת המכפלה. הרחבה: אברהם אבינו הוא אחד משלושת האבות של עם ישראל, והראשון שבהם. בנו של אברהם ...
הבכור לבית אבינו - בית אבי חי
https://www.bac.org.il › blog
על פי המסורת, אברהם אבינו נולד באור כשדים בסוף האלף הראשון לבריאת העולם ... על פי המדרש, בעודו נער, בא אברהם אל תרח אביו ושאל אותו: "אבי, מי ...
אברהם – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אברהם
אברהם מוזכר לראשונה בספר בראשית בשם "אברם", בסיפור על תרח אביו שעוזב את אור כשדים יחד איתו ועם אשתו שרי (לימים שרה) ובן אחיו לוט, במטרה להגיע לארץ כנען, אך הם לא מגיעים אליה אלא משתקעים בחרן.
סבו של אברהם אבינו - עזרה בפתרון תשבצים ותשחצים
https://www.note.co.il/solutions/סבו_של_אברהם_אבינו
אז מה היא התשובה הנכונה להגדרת תשחץ "סבו של אברהם אבינו" אותה אנו מחפשים? להלן פתרונות תשבץ עבור סבו של אברהם אבינו. אם גיליתם פתרון אחר שלא מופיע אצלנו, נשמח אם …
אברהם – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אברהם
אַבְרָהָם (במקור: אַבְרָם מכונה על פי המסורת היהודית גם אברהם העברי וגם אברהם אבינו) הוא דמות מקראית, הראשונה מבין שלושת האבות. אבי יצחק וישמעאל (שלפי הקוראן הערבים העדנאנים הם צאצאיו), המדיינים, ודרך נכדיו בני יצחק יעקב ועשו, אבי בני ישראל שהיהודים הם צאצאיהם), האדומים והעמלקים.
אברהם אבינו | ביוגרפיה :: מוסדות שמ"ע | הרב שלמה עופר
http://www.seumarom.org › avrahm_...
אברהם אבינו, נולד בשנת א'תתקמ"ח, באור כשדים שבדרום ארם נהריים, ... אל הרן אחי אברם ושאלוהו משל מי אתה ומאחר וראה הרן כי אחיו נצל אמר להם משל אברם אני!
תעלומת קיפוח הבכור: למה הבן הנבחר הוא השני? - שיעור לפרשת ...
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/4173953
שכן ההיגיון אומר שהוא הקריב את בנו הגדול ולא את הצעיר. הרמב"ן (טז,ו) מוסיף נקודה חמורה: הרמב"ן חי בספרד לפני כ-800 שנה, לאחר ימיו של הרמב"ם, בהם יהודים סבלו קשות מאימת השבטים המוסלמיים, פלוגות "אל מוואחידון" שהחלו להתפשט והכריחו יהודים להתאסלם או למות.
ברית מילה: כל מה שרציתם לדעת - ההיסטוריה, המשמעות והסיבות ...
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/1670705
המדרש מספר 2 שכאשר החל לשרור רעב במצרים, הוא התנה את חלוקת המזון בקיום ברית המילה. אולם לאחר שיוסף נפטר, בני-ישראל נטמעו בקרב תושבי המקום, נטשו את המסורת והפסיקו למול את ילדיהם (רק שבט לוי, שהיה נאמן למסורת גם בשנות הגלות הקשות במצרים, המשיכו את המורשת ומלו את ילדיהם).
אברהם
https://lib.cet.ac.il › pages › item
המחבר מתאר בקצרה את תולדות אברהם, כאשר הוא מתייחס למעמדו כאב האומה, משמעות שמו וכן לעשרת הניסיונות בהם ניסה אותו האל. כמו כן, המחבר מוסיף פרטים על חיי אברהם ...
מי אתה אברהם אבינו? - מקור ראשון
https://www.makorrishon.co.il › opin...
בפרשתנו אנו נפגשים לראשונה 'באופן אישי' עם אברהם אבינו. כל מה שאנו יודעים עליו מסוף פרשת נח הוא את ייחוסו המשפחתי, ואת סיפור מסעם מאור כשדים ...
אברהם אבינו, אבי האומה - Mako
https://www.mako.co.il › kabbalah-h...
לרגל יום פטירתו, בואו להכיר מחדש את אברהם אבינו. דודו כהן | mako | פורסם 10:00 11.04.11. אין תמונה ... אאוץ'! אברהם אבינו (בגילומו של מוטי קירשנבאום).
סבו של אברהם אבינו - עזרה בפתרון תשבצים ותשחצים
www.note.co.il › solutions › סבו_של_אברהם
פתרונות תשחץ עבור סבו של אברהם אבינו - מילון הכי שימושי בישראל. כל התשובות, לכל ההגדרות של תשבצים ותשחצים: ידיעות (7 ימים), מעריב, הארץ, לאישה, ישראל היום!
מי היו שנים-עשר בניו של יעקב אבינו? - ויצא - Parshah
https://he.chabad.org/parshah/article_cdo/aid/2042780
התשובה – בקצרה – לפניכם. ראובן: ראובן היה הבן הבכור שנולד ליעקב מאשתו לאה. שמו מבטא את הסבל שעברה אימו לאה, ואת השמחה שחשה בעקבות לידתו. למעשה, יעקב היה מעוניין לשאת רק את רחל, אחותה הצעירה של לאה, לאישה. אך לבן הארמי אביהן רימה את יעקב והעניק לו גם את לאה. כאשר נולד לה בן, הביעה ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - נמרוד
daat.ac.il › encyclopedia › value
אברהם אבינו היה הראשון שמרד בו והשלך לכבשן האש וניצול. קיימים מדרשים רבים בחז"ל על נמרוד. הוא מופיע גם בקוראן לא בשם נמרוד אבל המוטיב של הויכוח בין אברהם לנמרוד "מי הוא האלוה?"
אליעזר עבד אברהם – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אליעזר_עבד_אברהם
השתתפותו במלחמת 5 המלכים
תרח - 9 עובדות על אביו של אברהם אבינו, תרח - הידברות
https://www.hidabroot.org › article
כיצד הוכיח אברהם אבינו לאביו את השקר שבעבודה זרה, מיהו הגלגול של ... כשהגיע תרח נחרד לגלות את הפסילים המנופצים ושאל את אברהם: "מי עשה זאת?!
אברהם אבינו – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › index
הולדתו
ברית מילה: כל מה שרציתם לדעת - ההיסטוריה, המשמעות והסיבות ...
he.chabad.org › library › article_cdo
מי היה הראשון שעבר ברית מילה? ומה המשמעות של כל זה? על כך ועוד במאמר שלפניכם. הראשון שעבר ברית מילה. האדם הראשון בעולם שעבר ברית מילה היה אברהם אבינו, והוא עשה זאת על פי בקשה מפורשת של האלוקים.
אברהם אבינו | 929 - תנך ביחד
https://www.929.org.il › tag
מי שר "לך לך" במצעדי הפזמונים, תהיתי? ולמה שמישהו יעסוק בציווי העתיק ההוא מבראשית פרק יב? דויד פרץ. בראשית יב.
אברהם - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › אברהם
אַבְרָהָם (במקור: אַבְרָם מכונה על פי המסורת היהודית גם אברהם העברי וגם אברהם אבינו) הוא דמות מקראית, הראשונה מבין שלושת האבות.
אברהם אבינו – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/אברהם_אבינו