חיפשת:

מי היה אבא של אברהם אבינו

אברהם – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אברהם
אַבְרָהָם (במקור: אַבְרָם מכונה על פי המסורת היהודית גם אברהם העברי וגם אברהם אבינו) הוא דמות מקראית, הראשונה מבין שלושת האבות. אבי יצחק וישמעאל (שלפי הקוראן הערבים העדנאנים הם צאצאיו), המדיינים, ודרך נכדיו בני יצחק יעקב ועשו, אבי בני ישראל שהיהודים הם צאצאיהם), האדומים והעמלקים.
אברהם אבינו – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › index
הולדתו
מי היה עמרם? - לימוד וערכים
he.chabad.org › library › article_cdo
הצדיק השביעי היה משה רבינו, שהשלים את התהליך והביא את הנוכחות האלוקית אל העולם בבניית המשכן. הראשון בשושלת היה אברהם אבינו, והשישי היה עמרם – אביו של משה6.
אברהם אבינו – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/אברהם_אבינו
נח - תרח (סיכום) - הרב אורי שרקי
http://ravsherki.org › ...
לאברהם אבינו היה אבא – תרח. עלינו ללמוד היטב את בית הגידול ממנו הופיע הישראלי הראשון, וממנו כל האומה הישראלית. אם נדע יותר על תרח, נדע יותר על אברהם אבינו, ...
מי זה אברהם אבינו? - הידברות | שאל את הרב - הידברות
https://www.hidabroot.org/question/76405
Sep 10, 2014 · כבוד הרב, ראשית תודה רבה על הכל. רציתי לדעת מי היה אברהם אבינו? כמובן הוא היה אבינו ומל את עצמו ביום ה99 ועמד בניסיון ה' ישתבח שמו. אבל לא לזה אני מתכוון, אני מתכוון לכך שכשכתוב: "חמשה קנינים קנה ...
תרח - המכלול
https://www.hamichlol.org.il › תרח
תֶּרַח היה עובד אלילים, אביו של אברהם אבינו. נולד בשנת א'תתע"ח לבריאת העולם (1883 לפנה"ס) ומת בשנת ב'פ"ג (1678 לפנה"ס), בגיל 205.
אברהם אבינו | ביוגרפיה :: מוסדות שמ"ע | הרב שלמה עופר
http://www.seumarom.org › avrahm_...
ילדותו: תרח אבי אברם היה עובד כוכבים ולמחייתו היה מוכר פסלים מעשי ידיו. בתחילת דרכו של אברם היה אף הוא עובד לפסילי אביו, אך מהר מאד הבין שאין בהם ולא כלום, ...
אברהם אבינו, אבי האומה - Mako
https://www.mako.co.il › kabbalah-h...
הוא היה הראשון שהפיץ את תודעת האל האחד בעולם, היה גדול המחזירים בתשובה, מל את עצמו בגיל 99 ואף זכה להיקרא אבא בשנית בגיל 100.
מי היה אבא של אברהם אבינו ומי היתה אמא של אברהם - למה כמה?
www.lamakama.co.il › מי-היה-אבא-של
May 06, 2020 · תשובה לשאלה: מי היה אבא של אברהם אבינו ומי היתה אמא של אברהם. אביו של אברהם אבינו היה תרח שהיה מצאצאיו של שם בן נח. שמה של אימא של אברהם לא מוזכרת במקרא. אבל לפי מדרש אגדה היא אמתלאי בת כרנבו.
אברהם אבינו - האושפזין ביום הראשון
dvar-tora.co.il › mamr
עד ימיו של אברהם אבינו לא היתה זיקנה בעולם. וכך קרה, שמי שרצה לשוחח עם אברהם, היה בטעות משוחח עם יצחק, מאחר והיו דומים מאוד, שלא היתה ניכרת התבגרותו של אברהם יותר מיצחק.
הבכור לבית אבינו | בית אבי חי
https://www.bac.org.il › article › hab...
על פי המסורת, אברהם אבינו נולד באור כשדים בסוף האלף הראשון לבריאת העולם, לאביו תרח, מצאצאי שם - בן נוח. בעת לידתו שמו היה אברם.
אברהם – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אברהם
הסיבה לפי יוספוס פלביוס לבחירתו של אברהם היא כי הוא הפיץ אל כלל החברה את המונותיאיזם, הוא זה שהתווכח עם אנשי סביבתו ואף עם בני ביתו, הוא היה מוכן להיות נרדף, בשל אמונתו, ובגלל אמונתו ומסירותו לה'.
כיבוד האב של אברהם אבינו בפרשנות היהודית הקדומה ובמגילות קומראן*
http://www.herzog.ac.il › tvunot › mega46_eshel
הלומד בעיון את הפרטים הראשונים המובאים על אברהם אבינו בספר בראשית, ... נוסף לבעיה הפרשנית, כיצד עזב אברהם את תרח אביו בחרן והלך לו לארץ כנען.
אברהם אבינו - האושפזין ביום הראשון
dvar-tora.co.il/mamr.aspx?id=777
אברהם אבינו - האושפזין ביום הראשון. ממדרשי חז"ל - הלקחים הנלמדים משבעת האושפיזין שדווקא ביום הראשון של חג הסוכות מזמינים את "אברהם אבינו" - אם נבין כיצד הוא עשה את רצון ה' וניקח משהו מדרך עבודת ה' שלו הרי שהשנה הבעל"ט תיראה אחת לגמרי...
תרח - 9 עובדות על אביו של אברהם אבינו, תרח - הידברות
https://www.hidabroot.org › article
תרח - 9 עובדות על אביו של אברהם אבינו, תרח. כיצד הוכיח אברהם אבינו לאביו את השקר שבעבודה זרה, מיהו הגלגול של תרח, והאם תרח נחשב ל"סבא" של העם ...
יצחק – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/יצחק
מי היה אליעזר עבד אברהם ומהו תפקידו? - כיכר השבת
www.kikar.co.il › 255743
Nov 10, 2017 · פרשת חיי שרה מדברת על השליחות של אברהם שמשלח את אליעזר זקן ביתו המושל בכל אשר לו. מה היה תפקידו של אליעזר בסיפור ומדוע נהג כאשר נהג (פרשת השבוע , יהדות) היכנסו לקריאת הכתבה המלאה באתר כיכר השבת.
אברהם - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › אברהם
אַבְרָהָם (במקור: אַבְרָם מכונה על פי המסורת היהודית גם אברהם העברי וגם אברהם אבינו) הוא דמות מקראית, הראשונה מבין שלושת האבות.
מי היה אבא של אברהם אבינו ומי היתה אמא של אברהם - למה כמה?
https://www.lamakama.co.il/מי-היה-אבא-של-אברהם-אבינו-ומי...
May 06, 2020 · מי היה אבא של אברהם אבינו ומי היתה אמא של אברהם.
אנציקלופדיה יהודית דעת - אליעזר עבד אברהם ובתו
daat.ac.il › encyclopedia › value
"זקן ביתו של אברהם אבינו היה אליעזר, וכתב עליו 'עבד עולם'. וכשגמל חסד עם יצחק הוציאו לחירות עולם, ונתן לו הקב"ה שכרו בעולם הזה, והעמידו מלך והוא עוג מלך הבשן.
היכן נולד אברהם אבינו? - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapter
במספר מקומות בפירושי רש י , ראב ע ורד ק , מובא שאברהם נולד באור כשדים . דבריהם נסמכים על הפסוק וימת הרן על - פני תרח אביו בארץ מולדתו באור כשדים ( יא .
אברהם אבינו – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
הוא והלך לארץ כנען יחד אשתו, שרי, אשר שמה היה לשרה אימנו, בן אחיו לוט וכן "וְאֶת-הַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר-עָשׂוּ בְחָרָן" (ד'). בסוף פרשת נח מסופר על ...