סנהדרין עה א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › סנה...... דא"ר יצחק מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה שנאמר ... רבות ואין רוח קמה באיש להיות תאב לאשתו לפיכך ניטל טעם ביאה:.
משנה סוטה ט יב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_סוטה_ט_יברבן שמעון בן גמליאל אומר משום רבי יהושע, מיום שחרב בית המקדש, אין יום שאין בו קללה, ולא ירד הטל לברכה, וניטל טעם הפירות. רבי יוסי אומר, אף ניטל שומן הפירות.
החוק וטעמה של עבירה (סנהדרין עה ע"א) - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetailsדאמר רבי יצחק: 'מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר 'מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם'". נישואין לא יפתרו את התאווה החולנית, שכן, ...
Sanhedrin 75a - Talmud
https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/5458429/jewish/75a.htmThe Gemara comments: Rabbi Ya’akov bar Idi and Rabbi Shmuel bar Naḥmani disagree about this issue. One of them says: The woman in question was a married woman, and the other one …
משנה סוטה ט יב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › משנה_סוטה_ט_יבמשנה סוטה ט יב. משמתו נביאים הראשונים, בטלו אורים ותומים. משחרב בית המקדש, בטל השמיר ונופת צופים, ופסקו אנשי אמנה, שנאמר ( תהלים יב) הושיעה ה' כי גמר כט חסיד וגו'. רבן שמעון בן גמליאל אומר משום רבי ...
ט’ אב תש”פ – ‘מ[יום]שחרב בית המקדש’ – חיים בריבוע
haimvidal.com/ט-אב-תשפ-מיוםשחרב-בית-המקדשJul 29, 2020 · המהר”ל כותב(חידושי אגדות סנהדרין עה, א): “מיום שחרב בית המקדש וכו’, פירוש כי כאשר היה בית המקדש היה טעם ביאה, כי החבור אל השי”ת עם ישראל בבית המקדש חבור גמור, ומכח החבור הזה היה …
תרומה: געגועים לבית מקדש אירוטי - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › מרדכי גפני"אמר רבי יצחק, מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה (כלומר אלו מקיימים יחסי מין אסורים), שנאמר (במשלי ט', י"ז): מים גנובים ...
sann17.doc
https://meyda.education.gov.il › files › toshbammd... כדר' יצחק דאמר ר' יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה ... וכן אמרו בגלוי עריות באחד שנתן עיניו באשה והעלה לבו טינא" (בית הבחירה ...
טעם ביאה | דעת אמת
daatemet.org.il › he › questionעל כך השיבו, רעיון זה לא יספק את תשוקתו והוא ימשיך בחוליו משום שלאחר שיינשא לה תשוקתו תתפוגג והוא אומרם: "מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה שנאמר: 'מַיִם גְּנוּבִים ...
טו – בגלות ובגאולה – הרחבות לפניני הלכה
ph.yhb.org.il › plus › 14/03/15טו, א – המצב הרוחני של עם ישראל משפיע על שמחת מצוות עונה
ט' אב תש”פ – 'מ[יום]שחרב בית המקדש' - חיים בריבוע
http://haimvidal.com › ט-אב-תשפ-מיום...הם פותחים בדרך כלל בלשון: 'מ[יום]שחרב בית המקדש'. ... כדרבי יצחק, דאמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, ...
סנהדרין עה א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/סנהדרין_עה_אמיום שחרב בית המקדש - כשל הכח מדאגות רבות ואין רוח קמה באיש להיות תאב לאשתו לפיכך ניטל טעם ביאה: וניתן לעוברי עבירה - שיצר הרע תוקפן ומרבה תאותן: דכתיב ולחם סתרים ינעם - לישנא מעליא נקט כמו כי אם …
פורום: עצור כאן חושבים - למות מאהבה - בחדרי חרדים
https://www.bhol.co.il › forums › topic... דאמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה ( מיום שחרב בית ... לפיכך ניטל טעם ביאה ) וניתנה לעוברי עבירה ( שיצר הרע תוקפן ומרבה ...
שבעה נקיים בימינו - ישיבת הר ברכה
https://yhb.org.il/shiurim/revivim-3469וכן אמרו חכמים: "מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה" (סנהדרין עה, א). כיוצא בזה למדנו מדברי התנא רבי ישמעאל בן אלישע (בבא בתרא ס, ב), שהיה כהן גדול בעת חורבן בית המקדש השני, …
פורטל הדף היומי: הדף בקצרה
https://daf-yomi.com/Summary.aspx?m=306&p=75* מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה. * המשנה הראשונה בפרק תשיעי, המתחיל בעמוד זה, מפרטת מי הם שדינם בשריפה. * במשנה נאמר "ואלו הן הנשרפים הבא על אשה ובתה..."
מקורות לפרק
https://daat.ac.il/chazal/mefaresh.asp?masehet=23&perek=9&mefaresh=ginzeyמיום שחרב בית המקדש, ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה – [כי בבית המקדש היה חיבור גמור בין ה' וישראל [הערת המלקט: "בחדר המטות" (מל"ב יא, ב; דהי"ב כב, יא.
טעם ביאה | דעת אמת
https://daatemet.org.il/he/question/טעם-ביאהעל כך השיבו, רעיון זה לא יספק את תשוקתו והוא ימשיך בחוליו משום שלאחר שיינשא לה תשוקתו תתפוגג והוא אומרם: "מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה שנאמר: 'מַיִם גְּנוּבִים יִמְתָּקוּ וְלֶחֶם …
מקורות לפרק
https://daat.ac.il › chazal › mefareshמיום שחרב בית המקדש, ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה – [כי בבית המקדש היה חיבור גמור בין ה' וישראל [הערת המלקט: "בחדר המטות" (מל"ב יא, ב; דהי"ב כב, יא.
מקדש - מי צריך את זה? - Sefaria
https://www.sefaria.org › sheetsא"ר יצחק מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה (משכב) וניתנה לעוברי עבירה שנאמר (משלי ט, יז) מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם:.
טו – בגלות ובגאולה – הרחבות לפניני הלכה - ישיבת הר ברכה
https://ph.yhb.org.il › plusסנהדרין עה, א: "אמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר (משלי ט, יז): מַיִם גְּנוּבִים יִמְתָּקוּ וְלֶחֶם ...
מ"ג משלי ט יז – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מ"ג_משלי_ט_יז- לא מייתבה דעתיה, כדרבי יצחק, דאמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם.
פורטל הדף היומי: החוק וטעמה של עבירה (סנהדרין עה ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetailsדאמר רבי יצחק: 'מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר 'מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם'".
טו – בגלות ובגאולה – הרחבות לפניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/plus/14-03-15ט - מצוות עונה וטעם פנימי לסייגים - פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/18-01-09וכן אמרו חכמים (סנהדרין עה, א): "מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה". כיוצא בזה למדנו מדברי התנא רבי ישמעאל בן אלישע (ב"ב ס, ב), שהיה כהן גדול בעת חורבן בית המקדש השני, ולבסוף …
נגיעה באשה פנויה לצורך ריפוי נפשי | דין - שאל את הרב
https://din.org.il › ... › אישותלא מייתבה דעתיה, כדרבי יצחק, דאמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם.
ט’ אב תש”פ – ‘מ[יום]שחרב בית המקדש’ – חיים בריבוע
haimvidal.com › ט-אב-תשפ-מיוםשחרב-ביתJul 29, 2020 · ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה. אמר רב יהודה אמר רב: מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשה אחת, והעלה לבו טינה. ובאו ושאלו לרופאים, ואמרו: אין לו תקנה עד שתבעל. אמרו חכמים: ימות, ואל תבעל לו.