חיפשת:

מטרת הסיפור העממי

הסיפור העממי - orianit.edu-negev.gov.il
www.orianit.edu-negev.gov.il › hagorenchr › cp
הסיפור העממי מעדיף את הספרה 3 - השילוש נחשב גם מספר מקודש. ה-3 בא לידי ביטוי במספר הנפשות הפועלות, מספר הילדים וכו' , או בהיבט אחר כמו 3- שליחויות , 3- משימות, או בהיבט נוסף כמו 3- תכונות עיקריות (יפה ...
הסיפור העממי
https://sites.google.com/a/bz.tzafonet.org.il/sipur
כמו כן הסיפורים מרחיבים את אוצר המילים וידע העולם של התלמידים. הלמידה נעשית בדרך חווייתית העוזרת להבנה והפנמה של החומר הנלמד בצורה מעניינת ומסקרנת. בעבר הרחוק כשאדם שמע סיפור בעל פה, הוא מסר את...
הסיפור העממי - orianit.edu-negev.gov.il
www.orianit.edu-negev.gov.il/hagorenchr/cp/homepage...
הסיפור העממי מעדיף את הספרה 3 - השילוש נחשב גם מספר מקודש. ה-3 בא לידי ביטוי במספר הנפשות הפועלות, מספר הילדים וכו' , או בהיבט אחר כמו 3- שליחויות , 3- משימות, או בהיבט נוסף כמו 3- תכונות עיקריות (יפה ...
הסיפור העממי - פורטל עובדי הוראה | מרחב פדגוגי
pop.education.gov.il/tchumey_daat/ivrit_chinhch...
שנה את הדמות! (כיתות ג-ד) הרעיון שלי: זהבה הירט מצאה דרך מעניינת ללמד את תלמידיה את נושא האגדה- שינוי תכונות הדמות ובעקבותיו דיון בכיתה. שלוש משאלות - פעילות כתיבה בעקבות הסיפור (כיתה ג) פעילות כתיבה ברוח הסיפור "שלוש משאלות": כתיבת רשימת תלונות לפי הדוגמאות המובאות והעלאתן ...
סיפור עם – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › סיפור_עם
סיפור עם. מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית. המונח "סיפורי עמים" מפנה לכאן. לערך העוסק בסדרת טלוויזיה, ראו סיפורי עמים (סדרת טלוויזיה). סיפורי עם או אגדות, הם סיפורי פולקלור נפוצים, אשר דרך הפצתם היא לרוב מפה לאוזן. בדרך כלל, המחבר הוא אנונימי ואין מקום וזמן מוגדרים. סיפורי ...
מאפייני הסיפור העממי - Ourboox
https://www.ourboox.com › books
שמות הסטודנטים: קורל וייסמן, לינוי איובי ושחר רייזברג. מטרות יחידת ההוראה, קהל יעד וערכים מהשיעור. נושא הפעילות: הסיפור העממי ומאפייניו.
סיפורים עממיים: מהו סיפור עממי???
jajanada.blogspot.com › p › blog-page
המסרנים הצטיינו בזיכרון מעולה ובכושר משחק. פעולת העברת הסיפור נקראת "היגוד", והיא נעשתה בפני קהל, בסיטואציה עממית (משפחה, בית-ספר, וכדומה). המסרנים היו גם יוצרים, שהתאימו את העלילה לרוח התקופה אך נשארו נאמנים לאמצעים האומנותיים של הסיפור העממי. משמעותם של סיפורי העם נובעת ...
הסיפור העממי - Google Sites
https://sites.google.com › hamami
"הסיפור העממי" · מטרת היחידה לחשוף את התלמידים לסיפורים מעמים שונים, העוברים מפה לאוזן מדור לדור במשך הרבה שנים, ולהביא אותם להבנה שלכל עם יש תרבויות, מנהגים ...
סיפור עם – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/סיפור_עם
סיפורי עם או אגדות, הם סיפורי פולקלור נפוצים, אשר דרך הפצתם היא לרוב מפה לאוזן. בדרך כלל, המחבר הוא אנונימי ואין מקום וזמן מוגדרים. סיפורי העם, ככל יצירת פולקלור, מהווים חלק בלתי נפרד מן ההיסטוריה של תרבות מסוימת. סיפורי עם נהוגים ונפוצים בכל תרבות ידועה, ולרוב מכילים שילוב של מאפיינים כלל אנושיים ומאפיינים ייחודיים לתרבות בה מסופר הסיפור. דוגמה לשילוב כזה בין המקומי לכללי הם האויקוטיפים: סיפורים הקיימים בתרבויות רבות, אך מסופרים באופן שונה בכל תרבות, בהתאם למאפייניה.
הסיפור העממי -יחידת לימוד מתוקשבת בשפה.docx
http://www.orianit1.edu-negev.gov.il › regFiles
נושא היחידה השיעור, הסיפור העממי : א. מאפייני הסוגה. ב. הכרת סיפורי עם מעדות שונות. ג. ניתוח סיפור עממי עפ"י חוקי אולריק.
מאפייני הסיפור העממי - סיפורי עם
https://sites.google.com/site/shirisipurim/characteristic
חוק הניגוד (הקיטוב): הסיפור העממי מציג עולם קוטבי ומנוגד. בכל הסיפור מופיעים ניגודים רבים, בין דמויות (יפה מול מכוער, צעיר מול זקן, אדם מול מפלצת), בין מעשים ותוצאות, בין מצבים בסיפור (עושר מול...
סיפורים עממיים: מהו סיפור עממי???
https://jajanada.blogspot.com/p/blog-page.html
המסרנים הצטיינו בזיכרון מעולה ובכושר משחק. פעולת העברת הסיפור נקראת "היגוד", והיא נעשתה בפני קהל, בסיטואציה עממית (משפחה, בית-ספר, וכדומה). המסרנים היו גם יוצרים, שהתאימו את העלילה לרוח התקופה אך נשארו נאמנים לאמצעים האומנותיים של הסיפור העממי. משמעותם של סיפורי העם נובעת ...
סיפור עממי - Yschool
https://rsc.yschool.co.il › articles
אנר שצמח מתוך הסיפור העממי ובו מתקיימים. חוקים צורניים ותוכניים של הסיפור העממי . סופרים. רבים לקחו סיפורים ... מטרת הדו. -. שיח לרתק את קהל השומעים.
מהלך שיעור ראשון | יחידת הוראה- הסיפור העממי
https://hadarzenou.wordpress.com/מהלך-שיעור-שלישי
מטרת שפה- התלמיד יזהה את המשמעות הגלויה והסמויה בטקסט כגורם מזמן לכתיבה טיעונית. מטרת התוכן – "אל תשליכני לעת זקנה"- התלמיד יכיר בערך הכבוד כלפי הקשיש. אפתח את היחידה: ישנם סיפורים רבים ושונים .סיפורי אגדות ומשלים,סיפורים קצרים וארוכים,דמיוניים ומציאותיים . היום נפתח בלמידת ...
הסיפור העממי - פורטל עובדי הוראה | מרחב פדגוגי
http://pop.education.gov.il › yesodi
הסיפור העממי מהווה סוגה ספרותית והוא בעל מאפיינים ייחודיים. החוקר הדני, אקסל אולריק חקר סיפורי עם ארופאיים רבים ומצא שיש מכנה משותף לכולם.
הסיפור העממי
sites.google.com › a › bz
כמו כן הסיפורים מרחיבים את אוצר המילים וידע העולם של התלמידים. הלמידה נעשית בדרך חווייתית העוזרת להבנה והפנמה של החומר הנלמד בצורה מעניינת ומסקרנת. בעבר הרחוק כשאדם שמע סיפור בעל פה, הוא מסר את...
מאפייני הסיפור העממי כיתה ה - מנוע חיפוש סרצ' - srch
https://srch.co.il › מאפייני-הסיפור-העממי-...
קהל היעד כיתות ה'-ו' טקסטים מרכזיים קערת העץ, סעדי נא גלימה, אלישבע מה נחמדת מטרות בתחום השפה עולם השיח הספרותי- הכרת מאפייני הסיפור העממי השיח הכתוב ...
מהלך שיעור שני | יחידת הוראה- הסיפור העממי
https://hadarzenou.wordpress.com/מהלך-שיעור-שני
מהלך שיעור שני. מטרות בתחום השפה – עולם השיח הספרותי- הכרת מאפיין נוסף של הסיפור העממי – חוק הקיטוב. מטרות בתחום התוכן- אנשים מתייחסים לזולת ע"פ הופעתו החיצונית. השלבים והפעילויות המתוכננות : פתיח לשיעור. 10 דקות – חזרה קצרה על המאפיינים שלמדנו בסיפור הקודם "קערת העץ".
מאפייני הסיפור העממי - סיפורי עם
sites.google.com › site › shirisipurim
חוק הניגוד (הקיטוב): הסיפור העממי מציג עולם קוטבי ומנוגד. בכל הסיפור מופיעים ניגודים רבים, בין דמויות (יפה מול מכוער, צעיר מול זקן, אדם מול מפלצת), בין מעשים ותוצאות, בין מצבים בסיפור (עושר מול...
הסיפור העממי - פורטל עובדי הוראה | מרחב פדגוגי
pop.education.gov.il › tchumey_daat › ivrit_chinhch_leshony
שנה את הדמות! (כיתות ג-ד) הרעיון שלי: זהבה הירט מצאה דרך מעניינת ללמד את תלמידיה את נושא האגדה- שינוי תכונות הדמות ובעקבותיו דיון בכיתה. שלוש משאלות - פעילות כתיבה בעקבות הסיפור (כיתה ג) פעילות כתיבה ברוח הסיפור "שלוש משאלות": כתיבת רשימת תלונות לפי הדוגמאות המובאות והעלאתן ...
דמות האישה בסיפור המודרני לעומת הסיפור העממי
https://www.ubank.co.il/essay/20883/%e3%ee%e5%fa...
אלעד עמי (מתרגם), מעבר לאופק הקרוב- סיפורים ערביים בני זמננו, הוצאת כתר, ירושלים, 1993. אלעד עמי- בוסקילה, ספרות ערבית בלבוש עברי, ירושלים, 1995. בארון דבורה, פרשיות, מוסד ביאליק, ירושלים, תשכ"ח. בן מרדכי יצחק,"על קהל וקהילה בסיפוריה של דבורה בארון", אשל באר שבע, תשמ"ג, ג'.
מאפייני סיפור עממי - סיפור עממי
sites.google.com › a › mag
חוק הניגוד (הקיטוב): הסיפור העממי מציג עולם קוטבי ומנוגד. בכל הסיפור מופיעים ניגודים רבים, בין דמויות (יפה מול מכוער, צעיר מול זקן, אדם מול מפלצת), בין מעשים ותוצאות, בין מצבים בסיפור (עושר מול...
הסיפור העממי - קלאס – שיתוף שיעורים
https://www.class.org.il › class › הסיפו...
מטרות. הכרת מאפייני הסיפור העממי תלמיד יזהה את מאפייני הסיפור העממי בסיפורים אותם הוא קורא, התלמיד יכיר מהם המאפיינים של הסיפור העממי, התלמיד יכיר כי קיים ...
הסיפור העממי - Fun Experiments, Cool Facts ...
https://aflalo77.blogspot.com/2017/10/blog-post_76.html
Oct 27, 2017 · הסיפור העממי – ריכוז קישורים ברשת האינטרנט ליקטה וערכה: אילנה כהן, רכזת מידע מתי"א תל-אביב העשרה למורה: ספרות עממית ...