חיפשת:

מה השורש של המילה חירות

פרשת השבוע / אסרו חג פסח - איילת השחר
https://www.ayelet.org.il › item
המילה "חירות" אינה מילה מקראית, מהתנ"ך אנחנו מכירים את המילה נופש: ... י) בתקופת המקרא היה ממה להשתחרר (אגב, שחרור וחירות הם מאותו שורש, השורש חרר).
חֵרוּת - חירות - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › חֵרוּת
על המילה חֵרוּת. במילון. חֵרוּת. (ללא ניקוד: חירות). מין, נקבה. שורש, חרר. נטייה, חירוּיוֹת. הגדרה. חופֶש, עצמאוּת. על יסוד מילון ההווה ...
פסח: חג החירות – מוֹעֲדִים לְשִׂמְחָה
https://moadimblog.wordpress.com/2019/04/17/פסח-חג-החירות/comment-page-1
Apr 17, 2019 · מה זה חירות ומה הקשר שלה לבגדי פאר ולעור בהיר ... גם בערבית, השורש חר"ר מציין חירות. "שחרור" הוא "תח'ריר", ומכאן שמה של הכיכר המפורסמת בקהיר. ... אם אכן מובנה המקורי של המילה הוא "לבן", זוהי אירוניה ...
חירות – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/חירות
חירות האדם – אחת מ זכויות האדם. חירות, שוויון, אחווה – ה מוטו הלאומי של צרפת. תנועת החרות – מפלגה שפעלה בישראל בשנים 1948-1965 בראשותו של מנחם בגין. חרות - התנועה הלאומית – …
מילוג - מילון עברי עברי
https://milog.co.il
מילוג, מילון עברי עברי, פירושים, ביטויים, ראשי תיבות, מילים נרדפות, תחביר, ציטוטים, חרוזים ...
מה זה חרות - מילון עברי עברי - מילוג
https://milog.co.il › חרות
מצאו מילה שמשלימה שני ביטויים - אחרי המילה הראשונה ולפני המילה השנייה. 1. הקל _____. 2. _____ שבט.
שורשים ומשפחות מילים
www.orianit.edu-negev.gov.il/hagorenchr/cp/homepage...
השורש מורכב בדרך כלל משלוש אותיות החוזרות על עצמן במשפחת מילים (ישנם שורשים בני ארבע אותיות וחמש אותיות). שורש הוא המרכיב הבסיסי של המילים בעברית. השורש נושא את …
הוועדה למילים בשימוש כללי - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › על-האקדמיה
חברי הוועדה
בלשנות כלכלית: מעבדות לחירות - ולהיפך - Ynet
https://www.ynet.co.il › articles
כמו בעברית, במילון וובסטר, שתי המילים משמשות זו בהגדרתה של זו, אבל בשימוש השוטף liberty משמשת יותר עבור זכויות – חירות חיובית, חופש לעשות דבר מה ...
מעבדות לחירות - האקדמיה ללשון העברית
Apr 17, 2011 · מעבדות לחירות. בחג הפסח, חג ה חירות, השתחררו בני ישראל משעבוד מצרים ויצאו אל ה חופש ואל ה דרור. ואולם כל מילות החופש האלה אינן נזכרות כלל בסיפור …
A Dictionary of Samaritan Aramaic (2 vols.)
https://books.google.co.id › books
שפה מיוסדת על מושג השורש ראויה שיתואר אוצר המילים שלה על היסוד שלה. ולא יפריד הפועל אחד בין אח ... הסופרים נוהגים חירות גדולה בהצגת "אותיות הגרון", דרך משל.
זכות - ויקימילון
he.wiktionary.org › wiki › זכות
בעוד שהפרטים מוסרים את זכותם הטבעית לחירות, הריבון אינו מוותר על זכות זו, והוא נשאר בעל חירות אבסולוטית.“ (מתוך הערך תומאס הובס בויקיפדיה) שבח או סנגוריה על האדם ועל מעשיו.
חרות - ויקימילון
https://he.wiktionary.org › wiki › חרות
כתיב מלא, חירות. הגייה, kherut. חלק דיבר, שם־עצם. מין, נקבה. שורש, ח־ר־ר. דרך תצורה, משקל קַטְלוּת ... על המילה 'חרות', באתר האקדמיה ללשון העברית.
חֵרות - רוביק רוזנטל
https://www.ruvik.co.il › חרות
חרות פירושה חופש, אבל לא תמיד אפשר להחליף בין שתי המילים האלה, ... המילה חרות היא מן השורש חר"ר, ובשפות שמיות רבות מילים שקשורות בחופש הם מן השורש הזה.
מה מקור המילה חירות? - ביקורות ספרים ומאמרים
https://hagaibooks.wordpress.com › מ...
מה מקור המילה חירות?/ חקירה פרטית באקדמיה ללשון עברית כתבו: החֵרוּת מוכרת לנו מספרות חז"ל, וסביר שמקורה במילה הארמית חֵירוּתָא.
חֵרוּת - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/keyword/חֵרוּת
המילה חירות נשאלה ללשוננו מן הארמית בתקופת חז"ל. שורש המילה הוא חר"ר, ומכאן גם 'בן חורין' (חֹר פירושו 'אציל', 'אדם חופשי'). גם הפועל שִׁחְרֵר גזור מן השורש חר"ר. 7. מה הקשר בין הלל הזקן ללורד סנדוויץ'?
משק - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/משק
יש הגורסים את המילה "דמשק" בבראשית טו ב גזורה גם היא מן "משק". [ דרוש מקור ] רש"י גוזר מילה זו מן השורש נ־שׁ־ק , ואילו ראב"ע מביא שתי דעות: לפי האחת השורש הוא שׁ־ק־ק , …
לשון/תצורת השם/שורש במשקל – ויקיספר
https://he.m.wikibooks.org/wiki/לשון/תצורת_השם/שורש_במשקל
מה זה? - המשקל הוא צוּרָן (תבנית קבוע) שבו משבצים את השורש ליצירת מילים של שמות העצם ותארים (כמו: המשקל של מִדְרָכָה הוא מִקְטָלָה, מַסְמֵר – מַקְטֵל, נַגָּר – קַטָּל).
חֵרוּת - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › keyword › חֵרוּת
המילה חירות נשאלה ללשוננו מן הארמית בתקופת חז"ל. שורש המילה הוא חר"ר, ומכאן גם 'בן חורין' (חֹר פירושו 'אציל', 'אדם חופשי'). גם הפועל שִׁחְרֵר גזור מן השורש חר"ר. 7. מה הקשר בין הלל הזקן ללורד סנדוויץ'?
ההבדל בין חופש לחירות | השווה את ההבדל בין מונחים דומים ...
iw.strephonsays.com › freedom-and-vs-liberty-1607
מה ההבדל בין חופש לחירות? • המילה חופש משמשת בדרך כלל במובן של 'עצמאות'. • מצד שני, המילה חירות משמשת במובן 'נכון'. זהו ההבדל העיקרי בין שתי המילים. • האמונה כי החירות היא שורש החירות.
ההבדל בין חופש לחירות | 2020
iw.classicfoxvalley.com › collate › difference
Jan 26, 2020 · מה ההבדל בין חופש לחירות? • בדרך כלל משתמשים במילה חופש במובן של 'עצמאות'. • מצד שני, המילה חירות משמשת במובן של 'נכון'. זה ההבדל העיקרי בין שתי המילים. • האמינו כי חירות היא סיבת השורש לחופש.
מילוג - מילון עברי עברי
milog.co.il
מילוג, מילון עברי עברי, פירושים, ביטויים, ראשי תיבות, מילים נרדפות, תחביר, ציטוטים, חרוזים ...
זכות - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/זכות
זְכוּת: ·מעשים ראויים לשבח בעברו של אדם. צדקה או מצווה. פעולה חיובית שהאדם עשה ועומדת לזכותו. ”...שמגלגלים זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב.“ (בבלי, מסכת בבא בתרא – …
שורשים ומשפחות מילים
www.orianit.edu-negev.gov.il › hagorenchr › cp
השורש מורכב בדרך כלל משלוש אותיות החוזרות על עצמן במשפחת מילים (ישנם שורשים בני ארבע אותיות וחמש אותיות). שורש הוא המרכיב הבסיסי של המילים בעברית. השורש נושא את המשמעות העיקרית של המילה בעברית.
ההבדל בין חופש לחירות | 2020
Jan 26, 2020 · מה ההבדל בין חופש לחירות? • בדרך כלל משתמשים במילה חופש במובן של 'עצמאות'. • מצד שני, המילה חירות משמשת במובן של 'נכון'. זה ההבדל העיקרי בין שתי המילים. • האמינו כי חירות היא סיבת השורש לחופש.