`אשה` `חוה` – שני שמות, מדוע? לקריאה | יהדות | ערכים
https://www.arachim.org › ArticleDet...שם נוסף קרא לאשתו: 'חוה', כנאמר (שם ג', כ'): "ויקרא האדם שם אשתו חוה, כי היא היתה אם כל חי". שמות אלו מלמדים על שני תפקידיה של האשה. השם "אשה" מלמד שיש לאשה ...
מדרש משלי (בובר) לא – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מדרש_משלי_(בובר)_לאמדרש משלי (בובר) לא ... " אישה יראת ה' היא ... בפסיקתא שם סיים במה דפתח: "אמר הקב"ה לישראל: בניי, היו קורין את הפרשה הזאת (רוצה לומר, "בחודש השלישי", ...
מדרש שם – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מדרש_שםמדרש שם הוא הסבר למקורו או למשמעותו של שם פרטי של אדם או של מקום.
מדרש משלי (בובר) ל – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מדרש_משלימדרש משלי (בובר) ל ... שלא היתה לו אלא אישה אחת והיטתו, ... ופן איוורש וגנבתי ותפשתי שם ...
מדרש משלי (בובר) ל – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מדרש_משלי_(בובר)_למדרש משלי (בובר) ל ... " ולא בינת אדם לי " - זה אדם הראשון, שלא היתה לו אלא אישה אחת והיטתו, ואני נשאתי אלף נשים, שנאמר (מלכים א יא ... ופן איוורש וגנבתי ותפשתי שם ...
מדרש הגדול: על המשה חומשי תורה, ספר בראשית,הוצא לאור...
https://books.google.com › booksוכי תעלה על דעתך תביאנו ( שם שם ) . ... ליה ועזר מצריו והיה ( שם שם ) ( ה ) . ... ובדיס שם . אישה מצא טוב ומוצא דכת ' ומוצא אני מר ממות 644 הגדול מקץ מדרש 643.
מדרשי שמות במקרא סדנא בנושא
cms.education.gov.il › NR › rdonlyresבמדרש שם. נותני השם הם: אם. אב. צד שלישי או האל. מדרש שם הוא סוג ספרותי רווח במקרא, המבקש להסביר את השם ע"י תיאור הסיבה שבעטייה ניתן השם. יש שני סוגים של מדרשי שם: מדרש שם גלוי
בראשית ג - Google Slides
docs.google.com › presentation › dהאדם קורא לאישה "אישה". משמעות השם ( מדרש שם): נוצרה מהאיש. בפרק ג' פס' 20– " וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁם אִשְׁתּוֹ חַוָּה כִּי הִוא הָיְתָה אֵם כָּל-חָי"
מדרשי שמות במקרא סדנא בנושא
https://cms.education.gov.il › rdonlyres › tov_shemמדרש שם הוא סוג ספרותי רווח במקרא, המבקש להסביר את השם ע"י תיאור הסיבה שבעטייה ניתן השם. יש שני סוגים של מדרשי שם: ... שמות כביטוי ליחסי גבר אישה – לוי.
בראשית ג - Google Slides
https://docs.google.com/presentation/d...האדם קורא לאישה "אישה". משמעות השם ( מדרש שם): נוצרה מהאיש. בפרק ג' פס' 20– " וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁם אִשְׁתּוֹ חַוָּה כִּי הִוא הָיְתָה אֵם כָּל-חָי"
חוה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › חוהאת שניהם העניק לה אדם. מדרש השם "אשה"[עריכת קוד מקור | עריכה].
מדרש שכל טוב: על ספר בראשית ושמות
https://books.google.com › booksמשנה שם נ"ד ע"ב : לט ) ר ' אליעזר . במשנה וברי"ף הגי ' ר ' אלעזר : 9 ) תנא כו ' . גמרא ורי"ף שם : [ פ " ] 6 ) במה אשה , יוצאה , משנה ריש פ"ו דף נ"ז ע"א : 3 ...
חוה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/חוהמדרש שם אחר, דורש את השם חוה, כמו חיווי - דיבור. באחת ממדרשי חז"ל נאמר: "דבר אחר - חוה-חיוה, (הגיד) לה האדם הראשון כמה דורות איבדה". [23]
פרשת פינחס: מדרש על עין אישה | Motele's Blog
motele.wordpress.com › פרשת-פינחס-מדרשפרשת פינחס: מדרש על עין אישה. בפרשת השבוע, פרשת פִּינְחָס, מופיע שם אישה: "וְשֵׁם בַּת אָשֵׁר שָׂרַח" שם שמופיע רק פעמיים נוספות בכל המקרא [1]. שם אישה אינו נפוץ במקרא, וודאי שם שאינו מלווה בתיאור ...
בראשית | האישה בבריאה | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › philosophyJan 23, 2018 · "אדם שם משותף, והוא שם לאדם הראשון כמו שיבואר ולמין האנושי הנחלק לזכרים ונקבות. והכוונה בו בפסוק זה ובמה שבא אחריו המין, שהרי הוא מבואר 'זכר ונקבה ברא אותם' " (פירוש ר' אברהם בן הרמב"ם, בראשית א', כז).
חוה - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › חוהלשם הראשון של אישה בתנ"ך, חַוָּה, ניתנו שני פירושים – האחד מלשון חיים והאחר מן ... איור בן אדם מחזיק בתג שם 'חוה' וכיתוב "שמות ומשמעויות" ...
מדרשי שם - CET
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14211מדרש שם הוא הסבר לשם של אדם או של מקום. ההסבר לשמו של אדם ניתן, בדרך-כלל, בעת מתן השם (למשל, ההסבר לשם "אישה" בבראשית ב 23: "לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה, כִּי מֵאִישׁ לֻקְחָה זֹּאת ").
מדרשי שמות במקרא סדנא בנושא
https://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/357C386A...מדרש שם הוא סוג ספרותי רווח במקרא, המבקש להסביר את השם ע"י תיאור הסיבה שבעטייה ניתן השם. יש שני סוגים של מדרשי שם: ... שמות כביטוי ליחסי גבר אישה – לוי. שמעון.
מדרשי שם - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › itemמדרש שם הוא הסבר לשם של אדם או של מקום. ההסבר לשמו של אדם ניתן, בדרך-כלל, בעת מתן השם (למשל, ההסבר לשם "אישה" בבראשית ב 23: "לְזֹאת יִקָּרֵא ...
מדרש שם – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מדרש_שםמדרש בראשית רבה מציע הסבר אחר: "יצא חוק לעולם". לעיתים תולה מדרש השם את אופיו של האדם בשמו: בפיה של אביגיל, אשתו של נבל הכרמלי, ישנו מדרש שם לבעלה: ”כִּי כִשְׁמוֹ כֶּן הוּא - נָבָל שְׁמוֹ ...
פרשת פינחס: מדרש על עין אישה | Motele's Blog
https://motele.wordpress.com/פרשת-פינחס-מדרש-על-עין-אישהפרשת פינחס: מדרש על עין אישה. בפרשת השבוע, פרשת פִּינְחָס, מופיע שם אישה: "וְשֵׁם בַּת אָשֵׁר שָׂרַח" שם שמופיע רק פעמיים נוספות בכל המקרא [1]. שם אישה אינו נפוץ במקרא, וודאי שם שאינו מלווה בתיאור ...
אישה, מסכה ותחפושת בספרות האגדה של חז"ל
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=16870פירוש השם חוה | שאל את הרב - כיפה
https://www.kipa.co.il › שאל-את-הרבלכן נאמר אחרי האכילה מעץ הדעת לאדם הראשון (בבראשית פרק ג ): "וְעַתָּה פֶּן יִשְׁלַח יָדוֹ וְלָקַח גַּם מֵעֵץ הַחַיִּים ...
מדרשי שם - CET
lib.cet.ac.il › pages › itemמדרש שם הוא הסבר לשם של אדם או של מקום. ההסבר לשמו של אדם ניתן, בדרך-כלל, בעת מתן השם (למשל, ההסבר לשם "אישה" בבראשית ב 23: "לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה, כִּי מֵאִישׁ לֻקְחָה זֹּאת ").
מדרש בריאת האדם בבראשית ב' | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net › כתבותמדרש בריאת האדם בבראשית פרק ב' ... גן עדן – מצד מזרח "ושם שם את האדם" (אחר כך יסלק מגן עדן) ... לפי פירוש בריאת האדם אנדרוגינוס למה היה צריך לברוא אישה?
מדרש הגדול על חמשה חומשי תורה: ספר בראשית
https://books.google.com › booksוכי תעלה על דעתך תביאנו ( שם שם ) . ... ליה ועזר מצריו תהיה ( שם שם ) ( ח ) . ... ובריס שם . אישה מצא טוב ומוצא דכת ' ומוצא אני מר ממות 644 הגדול מקץ מדרש 643.
שמות פרק ב' - CET
https://mikranet.cet.ac.il/mikradidact/pages/item.asp?item=22417שם מצאה אותו בת פרעה שהחליטה לאמצו לבן ולגדלו. אישה זו, שעל תכונותיה עמדנו, היא המתאימה ביותר לגדל את המושיע שימשה את בני ישראל משעבוד מצרים. יותר מזה, אין כמו חינוך בבית פרעה להצמחת מנהיג.