חיפשת:

למלא או למלות

איך נכון לכתוב: למלא או למלות, לרפא או לרפות? | עלי דפנה
https://iedit.co.il › how-to-write-in-he...
איך נכון לכתוב: למלא או למלות, לרפא או לרפות, לדכא או לדכות? כדי למנוע בלבול קבעה האקדמיה ללשון העברית שפעלים מגזרת ל"א (כמו למלא) נוטים כמו פעלים מגזרת ...
למלא או למלאות - FXP
https://www.fxp.co.il/showthread.php?t=12582211
Sep 05, 2013 · אחת השגיאות הנפוצות בעברית היא לומר "למלות" (במקום "למלא"): "למלות כוס מים" "למלות תפקיד" וכו'.המילה הזאת נחשבת היום לשגיאה, וההסבר המקובל להווצרות השגיאה הזאת הוא הדמיון בין …
אל תשכחו למלא קערת מים לחתולי הרחוב. ‍‍ למלא ולא למלות! כך גם ...
https://www.facebook.com › photos
אבל עדיין רוצה לדעת איך מבטאים את המילה צוחקים. היית מבוטאת בשווי או כמו פתח.,? 1 yr Report. האקדמיה ללשון העברית, ...
למלא או למלאות? - עברית שפה קשה
http://hebrewlog.blogspot.com › blo...
למלא או למלאות? יש לומר למלֵא, כמו לקנא ולוודא. ראובן סיוון בלקסיקון דביר לשיפור הלשון מזכיר לנו שצורה זו היא לפי הלשון המקראית ואילו ...
למלא או למלות - Bk Kent Week
https://bkkentweek.com › למלא-או-למלות
See למלא או למלות gallery- you may also be interested in theלמלא או למלות סטיפס along with Dr Robert Hadden. More info. Changed. October 21 2021.
למלא או למלאות - FXP
www.fxp.co.il › showthread
Feb 28, 2012 · אחת השגיאות הנפוצות בעברית היא לומר "למלות" (במקום "למלא"): " למלות כוס מים" " למלות תפקיד" וכו'. המילה הזאת נחשבת היום לשגיאה, וההסבר המקובל להווצרות השגיאה הזאת הוא הדמיון בין שתי גזרות: גזרת ל"א ...
מִלּוּי - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/keyword/מִלּוּי
[post_title] => למלא או למלות? פועלי ל"א והגייתם התקנית [post_excerpt] => מכיוון שצורות נטייה רבות של פעלים מגזרת ל"א דומות לצורות של פעלים מגזרת ל"י, נוצר בקרב הדוברים בלבול בין שתי הגזרות.
מה זה למלא ומה זה למלות | תפוז פורומים
www.tapuz.co.il › threads › מה-זה-למלא-ומה
May 30, 2005 · קל מאוד לראות את ההבדל. בלשון חכמים יש עירוב גזרות לה"/ל"א, זה לא חדש; הערבוב וחוסר הבהירות לגבי הגזרות האלה שאנחנו רואים את שרידיהם כיום גם בעברית תקנית במילים כמו ביטוי, קרוי, בנאי, הלוואי ועוד - כל אלה נובעים מאותה תקופה לשונית שבה שימשו "מצינו" ו"מצאנו" בכפיפה אחת ובלי הבחנה.
למלא או למלאות - FXP
https://www.fxp.co.il › showthread
למלא או למלאות : היי לכולם, ישנם שגיאות נפוצות בעברית, ואחת מהשגיאות הן המילים: "למלא" ו"למלאות". להלן הסבר: מקור מקווה שזה.
איך נכון לכתוב: למלא או למלות, לרפא או לרפות? | עלי דפנה
https://iedit.co.il/how-to-write-in-hebrew-the-words-to-fill-to-heal-and-the-like
May 24, 2021 · הצורות הנכונות הן: לְמַלֵּא (כמו לְסַפֵּר. ולא: לְמַלּוֹת), לקנא, לדכא, לבטא, לרפא, לטאטא ( ולא: לקַנות, לְדַכּוֹת, לבַטות, לרַפות, לטאטות – שדומות לצורות בגזרת ל"י). מְמֻלָּא (כמו מְשֻׁמָּר, ולא: ממולֶא), מְדֻכָּא ( ולא: מדוכֶּא).
האקדמיה ללשון העברית on Twitter: "וכוס צריך למלא או למלות? על פי ...
https://twitter.com › status
על פי החלטות האקדמיה בדקדוק יש לומר למלא – כמו לבטא, לדכא, לקנא, ... הקיץ שהדבר הכי חשוב שם זה לשתות, באתי לברזיות וצעקתי "אסור למלות מים!
מִלֵּא_פועל - האקדמיה ללשון העברית
https://ahl.org.il › keyword › מִלֵּא...
מִלֵּא_פועל פירוש, משמעות, הגדרה, מילון, זכר או נקבה, ברבים, בניקוד. ... בתשובות באתר. מלצר ממלא כוס קפה והכיתוב: למלא או למלות?
למלא או למלות? פועלי ל"א והגייתם התקנית - האקדמיה ללשון …
https://hebrew-academy.org.il/2019/04/18/למלא-או-למלות
Apr 18, 2019 · לכן הצורות הנכונות הן: לְמַלֵּא (כמו לְדַבֵּר), מְמֻלָּא (כמו מְדֻבָּר, ולא ממולֶא), הִתְמַלֵּא (כמו התלבש, ולא הִתְמַלָּא). מכיוון שצורות נטייה רבות של פעלים מגזרת ל"א דומות לצורות …
למלא או למלות? פועלי ל"א והגייתם התקנית - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › למלא-...
למלא או למלות? פועלי ל"א והגייתם התקנית. נקדים ונאמר שפעלים מגזרת ל"א (כלומר שהאל"ף היא האות האחרונה של השורש שלהם) נוטים על דרך הפעלים ...
מה זה למלא ומה זה למלות | תפוז פורומים
https://www.tapuz.co.il/threads/מה-זה-למלא-ומה-זה-למלות.5714501
May 30, 2005 · קל מאוד לראות את ההבדל. בלשון חכמים יש עירוב גזרות לה"/ל"א, זה לא חדש; הערבוב וחוסר הבהירות לגבי הגזרות האלה שאנחנו רואים את שרידיהם כיום גם בעברית תקנית במילים כמו ביטוי, קרוי, בנאי, הלוואי ועוד - כל אלה נובעים מאותה תקופה לשונית שבה שימשו "מצינו" ו"מצאנו" בכפיפה אחת ובלי הבחנה.
השפה העברית - למלא או למלאות
https://www.safa-ivrit.org/form/lemale.php
אחת השגיאות הנפוצות בעברית היא לומר "למלות" (במקום "למלא"): "למלות כוס מים" "למלות תפקיד" וכו'.המילה הזאת נחשבת היום לשגיאה, וההסבר המקובל להווצרות השגיאה הזאת הוא הדמיון בין שתי גזרות: גזרת ל"א וגזרת ל"י.
השפה העברית - למלא או למלאות
www.safa-ivrit.org › form › lemale
אחת השגיאות הנפוצות בעברית היא לומר "למלות" (במקום "למלא"): " למלות כוס מים" " למלות תפקיד" וכו'. המילה הזאת נחשבת היום לשגיאה, וההסבר המקובל להווצרות השגיאה הזאת הוא הדמיון בין שתי גזרות: גזרת ל"א ...
עברית שפה קשה: למלא או למלאות?
hebrewlog.blogspot.com › 2004 › 05
May 24, 2004 · למלא או למלאות? יש לומר למלֵא, כמו לקנא ולוודא. ראובן סיוון בלקסיקון דביר לשיפור הלשון מזכיר לנו שצורה זו היא לפי הלשון המקראית ואילו בספרות התלמודית נמצא גם למלאוֹת וכדומה, ולכן קובע שאין ...
מִלּוּי - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › keyword › מִלּוּי
[post_title] => למלא או למלות? פועלי ל"א והגייתם התקנית [post_excerpt] => מכיוון שצורות נטייה רבות של פעלים מגזרת ל"א דומות לצורות של פעלים מגזרת ל"י, נוצר בקרב הדוברים בלבול בין שתי הגזרות.
למלא או למלות? פועלי ל"א והגייתם התקנית - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › 2019/04/18 › למלא-או
Apr 18, 2019 · לכן הצורות הנכונות הן: לְמַלֵּא (כמו לְדַבֵּר), מְמֻלָּא (כמו מְדֻבָּר, ולא ממולֶא), הִתְמַלֵּא (כמו התלבש, ולא הִתְמַלָּא). מכיוון שצורות נטייה רבות של פעלים מגזרת ל"א דומות לצורות של פעלים מגזרת ל"י, נוצר בקרב הדוברים בלבול בין שתי הגזרות.
איך נכון לכתוב: למלא או למלות, לרפא או לרפות? | עלי דפנה
iedit.co.il › how-to-write-in-hebrew-the-words-to
הצורות הנכונות הן: לְמַלֵּא (כמו לְסַפֵּר. ולא: לְמַלּוֹת), לקנא, לדכא, לבטא, לרפא, לטאטא ( ולא: לקַנות, לְדַכּוֹת, לבַטות, לרַפות, לטאטות – שדומות לצורות בגזרת ל"י). מְמֻלָּא (כמו מְשֻׁמָּר, ולא: ממולֶא), מְדֻכָּא ( ולא: מדוכֶּא).
למלא או למלאות?? | תפוז פורומים
https://www.tapuz.co.il › threads › למ...
אם לדוגמא אני רוצה לומר: תמלאו את הטופס בפרטים... או למשל: צריך למלא את הטופס כראוי... אז שני המילים בסדר? ומתי משתמשים ב למלא / למלאות ??