חיפשת:

לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה

מפני שדנו בה דין תורה / איתמר נחמני - ישיבת ההסדר אהבת ...
https://sites.google.com/site/yeshivanetivot/articals/machshava/din-tora
"אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. - אלא דיני דמגיזתא לדיינו? - אלא אימא: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין " (בבלי, בב"מ ל' ע"א).
לא חרבה ירושלים, אלא... - News1 מחלקה ראשונה
https://www.news1.co.il › Archive
"לא חרבה ירושלים אלא שדנו בה דין תורה שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין" רב"ן יוחנן בן זכאי (תלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא ...
לפנים משורת הדין - חובה (בבא מציעא ל ע"א)
https://daf-yomi.com › DYItemDetails
דאמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. - אלא דיני דמגיזתא לדיינו? - אלא אימא: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין.
"לא חרב הבית אלא על הורים שדנו בו דין תורה" – על הורות וקנאות בסיפור
https://toravoda.org.il › כתבה › לא-חרב...
"אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. אלא דינים של מגיזתא [דינים שנעשים בגסות ובעיוות] ידונו?! אלא אמור: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו ...
לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה - קשר סבתא
https://www.keshersavta.co.il › ...
אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. אלא דינים של מגיזתא [דינים שנעשים בגסות ובעיוות] ידונו?! אלא אמור: שהעמידו דיניהם על ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - לפנים משורת הדין ;
https://daat.ac.il › encyclopedia › value
אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא... שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו [=עשו] לפנים משורת הדין (בבא מציעא ל ע"ב). על מקומה של מצוות "ועשית הישר והטוב ...
חתם סופר על קמצא ובר קמצא – על מה חרבה ירושלים | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › holiday=...
דאמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה ... שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין".
לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה - קשר סבתא
https://www.keshersavta.co.il/?p=9098
אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. אלא דינים של מגיזתא [דינים שנעשים בגסות ובעיוות] ידונו?! אלא אמור: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין בבלי בבא מציעא ל, ע"ב
לפנים משורת הדין – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/לפנים_משורת_הדין
מפני שדנו בה דין תורה / איתמר נחמני - ישיבת ההסדר אהבת ישראל נתיבות
https://sites.google.com › din-tora
"אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. - אלא דיני דמגיזתא לדיינו? - אלא אימא: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין ...
בבא מציעא ל ב - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › בבא...
... ר' יוחנן לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה אלא דיני דמגיזתא לדיינו אלא אימא שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עבדו לפנים משורת הדין:.
על מה בעצם חרבה ירושלים? - מידה
https://mida.org.il › כל הכתבות
לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביטלו בה קריאת שמע שחרית וערבית; – לא חרבה ירושלים אלא ... שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עבדו לפנים משורת הדין.
הסיפור של קמצא ובר קמצא - כך חרבה ירושלים - בין המצרים ...
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/533997
Jul 01, 2007 · והפתגם האהוב עליהם: "אין בכוחנו לשנות הלכה פסוקה", ולעזאזל התוצאות, לעזאזל המציאות. וידוע: "לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה". השב
על גלנט תיחרב ירושלים? - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › דיון › עיון
בגמרא (מסכת בבא מציעא) מביא רבי יוחנן סיבה נוספת לחורבן: "לא חרבה ירושלים - אלא על שדנו בה דין תורה". אמירתו של רבי יוחנן איננה ברורה: הרי ...
Bava Metzia 30b - Sefaria
https://www.sefaria.org/Bava_Metzia.30b
לא יהיה בך אביון שלך קודם לשל כל אדם there shall be no needy among you” (Deuteronomy 15:4). This verse can be understood as a command, indicating that it is incumbent upon each individual to ensure that he will not become needy.