מפני שדנו בה דין תורה / איתמר נחמני - ישיבת ההסדר אהבת ...
https://sites.google.com/site/yeshivanetivot/articals/machshava/din-tora"אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. - אלא דיני דמגיזתא לדיינו? - אלא אימא: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין " (בבלי, בב"מ ל' ע"א).
לא חרבה ירושלים, אלא... - News1 מחלקה ראשונה
https://www.news1.co.il › Archive"לא חרבה ירושלים אלא שדנו בה דין תורה שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין" רב"ן יוחנן בן זכאי (תלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא ...
לפנים משורת הדין - חובה (בבא מציעא ל ע"א)
https://daf-yomi.com › DYItemDetailsדאמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. - אלא דיני דמגיזתא לדיינו? - אלא אימא: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין.
"לא חרב הבית אלא על הורים שדנו בו דין תורה" – על הורות וקנאות בסיפור
https://toravoda.org.il › כתבה › לא-חרב..."אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. אלא דינים של מגיזתא [דינים שנעשים בגסות ובעיוות] ידונו?! אלא אמור: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו ...
לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה - קשר סבתא
https://www.keshersavta.co.il › ...אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. אלא דינים של מגיזתא [דינים שנעשים בגסות ובעיוות] ידונו?! אלא אמור: שהעמידו דיניהם על ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - לפנים משורת הדין ;
https://daat.ac.il › encyclopedia › valueאמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא... שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו [=עשו] לפנים משורת הדין (בבא מציעא ל ע"ב). על מקומה של מצוות "ועשית הישר והטוב ...
חתם סופר על קמצא ובר קמצא – על מה חרבה ירושלים | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › holiday=...דאמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה ... שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין".
לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה - קשר סבתא
https://www.keshersavta.co.il/?p=9098אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. אלא דינים של מגיזתא [דינים שנעשים בגסות ובעיוות] ידונו?! אלא אמור: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין בבלי בבא מציעא ל, ע"ב
לפנים משורת הדין – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/לפנים_משורת_הדיןמפני שדנו בה דין תורה / איתמר נחמני - ישיבת ההסדר אהבת ישראל נתיבות
https://sites.google.com › din-tora"אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. - אלא דיני דמגיזתא לדיינו? - אלא אימא: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין ...
בבא מציעא ל ב - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › בבא...... ר' יוחנן לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה אלא דיני דמגיזתא לדיינו אלא אימא שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עבדו לפנים משורת הדין:.
על מה בעצם חרבה ירושלים? - מידה
https://mida.org.il › כל הכתבותלא חרבה ירושלים אלא בשביל שביטלו בה קריאת שמע שחרית וערבית; – לא חרבה ירושלים אלא ... שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עבדו לפנים משורת הדין.
הסיפור של קמצא ובר קמצא - כך חרבה ירושלים - בין המצרים ...
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/533997Jul 01, 2007 · והפתגם האהוב עליהם: "אין בכוחנו לשנות הלכה פסוקה", ולעזאזל התוצאות, לעזאזל המציאות. וידוע: "לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה". השב
על גלנט תיחרב ירושלים? - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › דיון › עיוןבגמרא (מסכת בבא מציעא) מביא רבי יוחנן סיבה נוספת לחורבן: "לא חרבה ירושלים - אלא על שדנו בה דין תורה". אמירתו של רבי יוחנן איננה ברורה: הרי ...
Bava Metzia 30b - Sefaria
https://www.sefaria.org/Bava_Metzia.30bלא יהיה בך אביון שלך קודם לשל כל אדם there shall be no needy among you” (Deuteronomy 15:4). This verse can be understood as a command, indicating that it is incumbent upon each individual to ensure that he will not become needy.