לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה - קשר סבתא
https://www.keshersavta.co.il/?p=9098אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. אלא דינים של מגיזתא [דינים שנעשים בגסות ובעיוות] ידונו?! אלא אמור: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין בבלי בבא מציעא ל, ע"ב
לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה - קשר סבתא
https://www.keshersavta.co.il › ...אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. אלא דינים של מגיזתא [דינים שנעשים בגסות ובעיוות] ידונו?! אלא אמור: שהעמידו דיניהם על ...
לא חרבה ירושלים, אלא... - News1 מחלקה ראשונה
https://www.news1.co.il › Archive"לא חרבה ירושלים אלא שדנו בה דין תורה שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין" רב"ן יוחנן בן זכאי (תלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא ...
"לא חרב הבית אלא על הורים שדנו בו דין תורה" – על הורות וקנאות בסיפור
https://toravoda.org.il › כתבה › לא-חרב..."אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. אלא דינים של מגיזתא [דינים שנעשים בגסות ובעיוות] ידונו?! אלא אמור: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו ...
Bava Metzia 30b - Sefaria
https://www.sefaria.org/Bava_Metzia.30bלא יהיה בך אביון שלך קודם לשל כל אדם there shall be no needy among you” (Deuteronomy 15:4). This verse can be understood as a command, indicating that it is incumbent upon each individual to ensure that he will not become needy.
אנציקלופדיה יהודית דעת - לפנים משורת הדין ;
https://daat.ac.il › encyclopedia › valueאמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא... שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו [=עשו] לפנים משורת הדין (בבא מציעא ל ע"ב). על מקומה של מצוות "ועשית הישר והטוב ...
בבא מציעא ל ב - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › בבא...... ר' יוחנן לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה אלא דיני דמגיזתא לדיינו אלא אימא שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עבדו לפנים משורת הדין:.
על מה בעצם חרבה ירושלים? - מידה
https://mida.org.il › כל הכתבותלא חרבה ירושלים אלא בשביל שביטלו בה קריאת שמע שחרית וערבית; – לא חרבה ירושלים אלא ... שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עבדו לפנים משורת הדין.
מפני שדנו בה דין תורה / איתמר נחמני - ישיבת ההסדר אהבת ...
https://sites.google.com/site/yeshivanetivot/articals/machshava/din-tora"אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. - אלא דיני דמגיזתא לדיינו? - אלא אימא: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין " (בבלי, בב"מ ל' ע"א).
לפנים משורת הדין – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/לפנים_משורת_הדיןלפנים משורת הדין - חובה (בבא מציעא ל ע"א)
https://daf-yomi.com › DYItemDetailsדאמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. - אלא דיני דמגיזתא לדיינו? - אלא אימא: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין.
על גלנט תיחרב ירושלים? - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › דיון › עיוןבגמרא (מסכת בבא מציעא) מביא רבי יוחנן סיבה נוספת לחורבן: "לא חרבה ירושלים - אלא על שדנו בה דין תורה". אמירתו של רבי יוחנן איננה ברורה: הרי ...
חתם סופר על קמצא ובר קמצא – על מה חרבה ירושלים | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › holiday=...דאמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה ... שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין".
הסיפור של קמצא ובר קמצא - כך חרבה ירושלים - בין המצרים ...
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/533997Jul 01, 2007 · והפתגם האהוב עליהם: "אין בכוחנו לשנות הלכה פסוקה", ולעזאזל התוצאות, לעזאזל המציאות. וידוע: "לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה". השב
מפני שדנו בה דין תורה / איתמר נחמני - ישיבת ההסדר אהבת ישראל נתיבות
https://sites.google.com › din-tora"אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה. - אלא דיני דמגיזתא לדיינו? - אלא אימא: שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו לפנים משורת הדין ...