חיפשת:

לאומיות ליברלית מה זה

אודות - laytim.co.il
https://laytim.co.il/about.aspx
בתכל'ס, אם אתם מהמגזר, אז אתם יודעים מצויין מה זה דתי לייט ומה זה דתל"ש. ובקצרה ניתן לומר שלייטים הם חבר'ה שבאו ממשפחות דתיות לאומיות, והיום הם "מתכתבים" עם הדת בדרך אחרת. יש שיאמרו ליברלית יותר, או אולי מודרנית, או פשוט שונה. מעבר לזה, לייטים הם אנשים רגלים לגמרי, רק עם טוויסט ...
הלאומיות וחירות המערב - השילוח
https://hashiloach.org.il/הלאומיות-וחירות-המערב
מזה לאומיות אתנית ולאומיות פוליטית/אזרחית (כיתה ט') - FXP
https://www.fxp.co.il/showthread.php?t=11404680
Nov 09, 2009 · לאומיות ליברלית – אזרחית (לאומיות פוליטית): כאשר קבוצת אנשים מתלכדת סביב עקרונות מוסכמים המהווים ערכים משותפים, אידיאולוגיה משותפת, כגון חירויות הפרט, זכויות אדם, שוויון, הגדרה עצמית. יסודות אלה הם פרי בחירה. הקבוצה מעניקה משמעויות ערכיות לעקרונות אלו ומזדהה איתם.
לאומיות ליברלית
https://www.izs.org.il › 2019/06 › mikraa-short
"לאומיות ליברלית" - עבור רבים מדי, צמד המילים הזה נשמע כמו אוקסימורון; כדבר והיפוכו. ... של אנתולוגיה זו לסתום את הגולל על דיון חיוני זה.
18 הסוגים העיקריים של לאומיות - מַדָע
https://iw1.warbletoncouncil.org/tipos-nacionalismo-2074
זה ידוע גם בשם לאומיות אורגנית או זהותית. בסוג זה של לאומיות המדינה היא שמקבלת את הלגיטימיות הפוליטית שלה כביטוי אורגני וכביטוי של האומה או הגזע.
לאומיות ולאומנות | עמותת מידה
jsi.org.il › articles › לאומיות-ולאומנות
Mar 30, 2016 · אין זה מקרי, שעידן מהפכות השחרור הלאומיות במאה ה-19 נקרא "אביב העמים". הלאומיות מבוססת אמנם על חלוקת האנושות לאומות, מעין משפחות, אבל מבחינתה אין סתירה בין אהבת הלאום לבין אהבת האדם. הסופר היהודי מקס ברוד, מקורבו של קפקה, הגדיר זאת כך: לא ניתן לאהוב את כל האנושות על-ידי חיבוק ...
סוגי לאומיות - השוואה
https://citizenship.cet.ac.il/ShowItem.aspx?ItemID=...
אין חפיפה מלאה בין השייכות ללאום לבין האזרחות: לאום – שייכות לקבוצה האתנית, אזרחות – שייכות למדינת הלאום (יש גם קבוצות מיעוט אתני שחבריהן יכולים להיות אזרחי מדינת הלאום). תמיד מתקיימת חפיפה בין לאומיות לבין אזרחות. יש זהות בין השייכות ללאום הפוליטי לבין האזרחות.
לאומיות – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › לאומיות
לפי סמית, לא ניתן לראות את האומות המודרניות כיצירה מודרנית לחלוטין בשעה אותן קהילות עצמן, במקרים רבים, התקיימו גם בתקופות קודמות והן נושאות את אותו שם ואת אותו מטען תרבותי וסימבולי. סמית הגדיר כי המונח 'אתניות' הוא המקבילה הקדם-מודרנית ל'לאומיות' המודרנית.
לאומיות ולאומנות | עמותת מידה
https://jsi.org.il/articles/לאומיות-ולאומנות
Mar 30, 2016 · אין זה מקרי, שעידן מהפכות השחרור הלאומיות במאה ה-19 נקרא "אביב העמים". הלאומיות מבוססת אמנם על חלוקת האנושות לאומות, מעין משפחות, אבל מבחינתה אין סתירה בין אהבת הלאום לבין אהבת האדם. הסופר היהודי מקס ברוד, מקורבו של קפקה, הגדיר זאת כך: לא ניתן לאהוב את כל האנושות על-ידי חיבוק ...
ישראל כמדינה לאומית וליברלית - המרכז הבינתחומי הרצליה
https://www.idc.ac.il › law › gavison-oz-salzberger
לאומיות. ,. ליברליזם והכרעות משפטיות ושיפוטיות בישראל ... דיון זה הן על שאלת זהותה של ישראל והן על הסוגיה המוסדית. אם מקומו הנכון של.
דמוקרטיה ליברלית – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/דמוקרטיה_ליברלית
ליברליזם, רפובליקניזם, לאומיות – סיכום ביניים – מתן רוטמן
matanrotman.com › 2020/12/30 › liberalism
Dec 30, 2020 · זה לא חייב להיות הסיפור הלאומי בהכרח. היכולת של האדם לספר לעצמו סיפור על מי הוא היא יכולת חזקה מאוד. החולשה הזו באה לידי ביטוי בצורה החזקה ביותר כשמנסים להתחיל לפרוט לפרוטות את החזון הרפובליקני.
לאומיות - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › לאומיות
לאומיות אזרחית - לאומיות זו, שהתפתחה בעקבות התפיסה האוניברסליסטית-ליברלית, ... בעיקר מסוף המאה ה-19 וגם בימינו, ניתנו גם פרשנויות קיצוניות לרעיון זה, ...
"התפרקות הלאומיות היא תחילת התפרקות הסולידריות החברתית ...
https://www.davar1.co.il › ...
פרופ' יולי תמיר בשיחה על לאומיות, ליברליזם ודמוקרטיה: "השמאל הליברלי מפסיד כי הוא לא יודע ... זה מצב מאוד לא מוגדר שאנחנו עוד צריכים לעכל.
לאומיות אתנית-היסטורית ולאומיות ליברלית-אזרחית - YouTube
https://www.youtube.com › watch
שיעור היסטוריה מצולם בנושא: לאומית אתנית-היסטורית ולאומיות ליברלית-אזרחיתהשיעור כולל:הבהרת המושגיםדוגמאותועוד...
ליברליזם, רפובליקניזם, לאומיות – סיכום ביניים – מתן רוטמן
https://matanrotman.com/2020/12/30/liberalism-republicanism-nationalism
Dec 30, 2020 · זה לא חייב להיות הסיפור הלאומי בהכרח. היכולת של האדם לספר לעצמו סיפור על מי הוא היא יכולת חזקה מאוד. החולשה הזו באה לידי ביטוי בצורה החזקה …
18 הסוגים העיקריים של לאומיות - מַדָע
iw1.warbletoncouncil.org › tipos-nacionalismo-2074
זה ידוע גם בשם לאומיות אורגנית או זהותית. בסוג זה של לאומיות המדינה היא שמקבלת את הלגיטימיות הפוליטית שלה כביטוי אורגני וכביטוי של האומה או הגזע.
הלאומיות וחירות המערב - השילוח
hashiloach.org.il › הלאומיות-וחירות
הכנסייה הרומית וחזונה האימפריאלי
מה זה הליכוד תנועה לאומית ליברלית - מילון עברי עברי - מילוג
https://milog.co.il › הליכוד_תנועה_לאומי...
פאן⁻ערביות היא תנועה הקוראת לאיחוד מדיני, חברתי וכלכלי בין העמים והמדינות הערביות במזרח התיכון. המונח קשור קשר הדוק ללאומיות הערבית.
כרך א /לאומיות ליברלית
https://www.infocenters.co.il › jabo › Books › לאומיו...
הלאומיות הליברלית. מאמריו העיוניים, העוסקים בלאומיות ובליברליזם, מובאים. בכרך זה ובכרך הבא. לאומיות ליברלית היא אידאולוגיה הומניסטית, המבוססת על הכרה בזכות.
לאומיות - לומדים אזרחות בכיף-שחר רגב
ezkef.weebly.com/1500148814931502149714931514.html
מדינת הלאום (רב-לאומית) הדמוקרטית מחויבת להעניק שוויון זכויות לכלל האזרחים. לדוגמה- שוויץ. מדינת לאום (אתנית-תרבותית)- מדינה המזוהה עם לאום אתני אחד. הסמלים, המועדים, החוקים ומוסדות המדינה נותנים ביטוי ליסודות האתניים התרבותיים (מוצא, שפה, תרבות, היסטוריה, ולפעמים גם דת) של ...
לאומיות – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/לאומיות
לאומיות היא תופעה חברתית אידאולוגית שלפיה לכל עם זכות לקיים ממשל עצמי. גישה זו קשורה קשר הדוק למדינת הלאום ושאיפתה העליונה היא, בדרך-כלל קיומה של מדינה כהגשמתו של עיקרון זה שהיא זכות להגדרה עצמית. הלאומיות בעיקרה מובילה להתגבשות של קהילה סביב צביון וערכים חברתיים משותפים, צורה קיצונית של לאומיות נקראת לאומנות, אשר עלולה להוביל לשנאה ולגזענותכלפי מי שאינו חלק מן הקהילה. דוגמאות לכך בהיסטוריה ניתן לראות …
דמוקרטיה ליברלית – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › דמוקרטיה
צירוף זה של האידאולוגיה ה ליברלית הקלאסית, עם עקרונות ה דמוקרטיה הייצוגית שאיפשרו את פעולתה של ה דמוקרטיה במדינה ה מודרנית, יצר יציר כלאיים שניתן ליישמו, בשינויים המחויבים, כך שיתאים למגוון של אידאולוגיות, גם כאלו שאינן מוגדרות כ"ליברליות", כגון שמרנות, סוציאל-דמוקרטיה ...
לאומיות ליברלית וזאב ז'בוטינסקי הרצאה בטקס חלוקת הפרסים
http://www.jabotinsky.org › media › גל-רהט
עבודת גמר לתואר שני בנושא: "אומה של מלכים: לאומיות ליברלית בכתביו של זאב ז'בוטינסקי ... זה, כבר הזכירני שגם פזמון אחר שמע מפי: "בראשית ברא אלוהים את האומה".
מה זה לאומיות ליברלית?
https://stips.co.il › ask › מה-זה-לאומיות-...
כי ההגדרה של לאומיות זה הזכות שלכל לאום/עם יהיה מדינה ושלטון משלו לא? ... כן בדיוק כי ליברלי זה פשוט עיקרון שתומך בחרויות האדם וממשל דמוקרטי.