סופו לקיימה מעושר - שיעורי הרב שלמה אבינר
http://shlomo-aviner.net › ...רבנו, הרב צבי יהודה, היה מביא בשם סבתא של אשתו, אשת הרב הגאון יוסף זונדל הוּטנר, פירוש על המשנה ב'פרקי אבות': "כל המקיים את התורה מעוני, סופו לקיימה מעושר, ...
משנה אבות ד – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › משנה_אבות_דרבי יונתן אומר, כל המקיים את התורה מעוני, סופו לקיימה מעושר. וכל המבטל את התורה מעושר, סופו לבטלה מעוני. משנה י . רבי מאיר אומר, הוי ממעט בעסק, ועסוק בתורה. והוי שפל רוח בפני כל אדם.
כל המקיים את התורה מעוני סופה לקיימה מעושר – הרב יצחק ישראלי
https://millbasinshul.com › פרקי-אבות-...פרקי אבות – כל המקיים את התורה מעוני סופה לקיימה מעושר – הרב יצחק ישראלי. By Mill Basin Shul | May 15, 2015 | 0. הלל מחייב את העניים…
מחשבת אבות | פרק ד משנה ט
https://daat.ac.il › chazal › avotרבי יונתן אומר: כל המקיים את התורה מעוני, סופו לקיימה מעושר. וכל המבטל את התורה מעושר, סופו לבטלה מעוני. בפשטות נראה כי יסוד המשנה הוא העיקרון של 'מידה כנגד ...
משנה אבות ד – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_אבות_דרבי יונתן אומר, כל המקיים את התורה מעוני, סופו לקיימה מעושר. וכל המבטל את התורה מעושר, סופו לבטלה מעוני. משנה י . רבי מאיר אומר, הוי ממעט בעסק, ועסוק בתורה. והוי שפל רוח בפני כל אדם.
פרקי אבות - פרק ד` - משנה ט` לקריאה | יהדות | ערכים
https://www.arachim.org › ArticleDet..."רבי יונתן אומר: כל המקיים את התורה מעוני, סופו לקיימה מעושר, וכל המבטל את התורה מעושר, סופו לבטלה מעוני".
כל המקיים את התורה מעוני... האלשיך הקדוש - ב | הרב אמנון ...
https://shofar.tv/lessons/11503Sep 07, 2019 · כל המקיים את התורה מעוני... האלשיך הקדוש - ב | הרב אמנון יצחק בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק תאריך פרסום: 07.09.2019, שעה: 19:58
כל המקיים את התורה מעוני... האלשיך הקדוש - ב | הרב אמנון יצחק ...
shofar.tv › lessons › 11503Sep 07, 2019 · כל המקיים את התורה מעוני... האלשיך הקדוש - ב | הרב אמנון יצחק בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק תאריך פרסום: 07.09.2019, שעה: 19:58
מחשבת אבות | פרק ד משנה ט
www.daat.ac.il/chazal/avot.asp?perek=4&mishna=9רבי יונתן אומר: כל המקיים את התורה מעוני, סופו לקיימה מעושר. וכל המבטל את התורה מעושר, סופו לבטלה מעוני.
י”ב – מגילת רות – פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/12-13-12ונתקיימו ברות דברי המשנה (אבות ד, ט): “כל המקיים את התורה מעוני סופו לקיימה מעושר, וכל המבטל את התורה מעושר סופו לבטלה מעוני”, שלא נסתלקה רות מהעולם עד שראתה את צאצאיה דוד ושלמה, יושבים על כסא מלכות ישראל.
כל המקיים את התורה מעוני - סופו לקיימה מעושר - מכון מאיר
https://meirtv.com › שיעוריםכל המקיים את התורה מעוני – סופו לקיימה מעושר. הרב יהודה בן ישי · ט״ז בתמוז ה׳תשס״ט (יולי 8, 2009). שיתוף ב facebook. שיתוף ב print. שיתוף ב email.
פרקי אבות- ביאור פרק ד' משנה ט'
www.dvar-tora.co.il › mamrכל המקיים את התורה מעוני - כל מי שדחוק מבחינה כלכלית ובכל זאת מתבטל ממלאכתו כדי לעסוק בתורה, סופו לקיימה מעושר - שתהא פרנסתו מרובה ויוכל לעסוק בתורה ללא טרדות ודאגות
רמב"ם הלכות תלמוד תורה ג – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ם_הלכות_תלמוד_תורה_גכתר תורה – הרי הוא מונח ועומד ומוכן לכל, שנאמר (דברים לג ד): " מורשה קהילת יעקב"; כל מי שירצה, יבוא וייטול. שמא תאמר שאותן הכתרים גדולים מכתר תורה?
משנה אבות ד ט - – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › משנ...רבי יונתן אומר, כל המקיים את התורה מעוני, סופו לקיימה מעושר. וכל המבטל את התורה מעושר, סופו לבטלה מעוני.
Mamar for parshas Vayeitzei 5775 | Shvilei Pinches שבילי פנחס
https://shvilei.wordpress.com/2014/11/26/mamar-for-parshas-vayeitzei-5775Nov 26, 2014 · “כל המקיים את התורה מעוני סופו לקיימה מעושר” “והנה סולם מוצב ארצה” – ניסיון העוני, “וראשו מגיע השמימה” – ניסיון העושר, “והנה ה’ נצב עליו” לשומרו
Midrash Shmuel on Avot 4:9 - Sefaria
https://www.sefaria.org › Midrash_S...יש לדקדק שהרי אנו רואים כמה וכמה שקיימו את התורה מעוני ולא קיימוה בסופה מעושר, ואפשר לומר כי על שני העולמות דבר כל המקיים את התורה בעוני בעולם הזה סופו ...
פרקי אבות- ביאור פרק ד' משנה ט'
www.dvar-tora.co.il/mamr.aspx?id=1432כל המקיים את התורה מעוני - כל מי שדחוק מבחינה כלכלית ובכל זאת מתבטל ממלאכתו כדי לעסוק בתורה, סופו לקיימה מעושר - שתהא פרנסתו מרובה ויוכל לעסוק בתורה ללא טרדות ודאגות
יב – מגילת רות – הרחבות לפניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/plus/12-13-12כהמשך לזה כתב החיד"א בספרו שמחת הרגל (רות לימוד ג'), שקריאת רות נועדה ללמד ש"כל המקיים את התורה מעוני סופו לקיימה מעושר וכל המבטל את התורה מעושר סופו לבטלה מעוני" (אבות ד, ט).
מחשבת אבות | פרק ד משנה ט
www.daat.ac.il › chazal › avotרבי יונתן אומר: כל המקיים את התורה מעוני, סופו לקיימה מעושר. וכל המבטל את התורה מעושר, סופו לבטלה מעוני.
רמב"ם הלכות תלמוד תורה ג – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רמב"ם_הלכותכתר תורה – הרי הוא מונח ועומד ומוכן לכל, שנאמר (דברים לג ד): " מורשה קהילת יעקב"; כל מי שירצה, יבוא וייטול. שמא תאמר שאותן הכתרים גדולים מכתר תורה?
משנה אבות ד ט – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › משנה_אבות_ד_טכל המקיים את התורה מעוני. פירש הר"ב שהוא דחוק וכו' כדי לעסוק וכו' והא דלא תנן העוסק. משום סיפא דלא בעי למתני כל שאינו עוסק דהוה אמינא משום גבהות לבו מעושרו אינו עוסק בתורה.
משנה אבות ד ט – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_אבות_ד_טכל המקיים את התורה מעוני. פירש הר"ב שהוא דחוק וכו' כדי לעסוק וכו' והא דלא תנן העוסק. משום סיפא דלא בעי למתני כל שאינו עוסק דהוה אמינא משום גבהות לבו מעושרו אינו עוסק בתורה.
רבי יונתן – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › רבי_יונתןהפתגם "כל המקיים את התורה מעוני סופו לקיימה מעושר" וכו', מיוחס במקור לרבי נתן בן יוסף, וכן בכמה מקומות נוספים ניתן למצוא אמירות בשם רבי יונתן בן יוסף, שבמקומות אחרים נאמרו בשם רבי יונתן. כתוצאה מכך יש שמזהים את רבי יונתן עם רבי יונתן בן יוסף, וכן כמחבר מגילת אבות דרבי נתן .
רבי יונתן – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/רבי_יונתןהפתגם "כל המקיים את התורה מעוני סופו לקיימה מעושר" וכו', מיוחס במקור לרבי נתן בן יוסף, וכן בכמה מקומות נוספים ניתן למצוא אמירות בשם רבי יונתן בן יוסף, שבמקומות אחרים נאמרו בשם רבי יונתן. כתוצאה מכך יש שמזהים את רבי יונתן עם רבי יונתן בן יוסף, וכן כמחבר מגילת אבות דרבי נתן .