חיפשת:

כך או אחרת בארמית

עיונים לשוניים - כללי הדקדוק בארמית
https://www.hidush.co.il/hidush.asp?id=23344
Aug 21, 2019 · כך הבנתי גם מתשובה של הרב מאזוז, כי מדובר בטעות שהשתרשה, ולמעשה ודאי יש קמץ קטן בארמית (וכלשונו: "ועיין לרוב בספר דניאל"). יש להעיר שאולי יש עוד סיבה לטעות, מהמילה "לא", הנהגית …
Mishnat Eretz Yisrael on Pirkei Avot 1:13 - Sefaria
https://www.sefaria.org › Mishnat_Er...
היגד זה הוא נוסח ארמי של מימרה אחרת המיוחסת להלל: "הלל אומר. ... תורה (כך הסברנו את "אהב את המלאכה"), אלא התנגדות לקידום חברתי או כלכלי באמצעות לימוד תורה.
האחרון (בארמית) - עזרה בפתרון תשבצים ותשחצים
https://www.note.co.il/solutions/האחרון_בארמית
האחרון (בארמית) אנו מעוניינים למצוא פתרונות אפשריים להגדרת תשבץ: "האחרון (בארמית)". הגדרה זו הופיעה מספר פעמים בתשחצים שונים בעיתונים: ידיעות - מוסף 7 ימים, מעריב, הארץ ומגזינים שונים.
מילון ביטויים משפטיים בארמית - מחברות בחינה במשפטים
https://law-exams.com/התפלפלות-משפטית/מילון-ביטויים...
Mar 04, 2017 · איך אומרים מבחוץ בארמית? מלבר = מבחוץ (בארמית) איך אומרים מבפנים בארמית? מלגו = מבפנים (בארמית) איך אומרים מזל בארמית? גדא = מזל (בארמית) 4.6/5 - (13 votes) Tags: אַגַּב אוֹרְחָא, …
אלפבית ארמי – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אלפבית_ארמי
ت، ث. ܬ. /t/, /θ/. כתב עברי. מערכות אלפבית. אלפבית פרוטו-כנעני • אלפבית פיניקי • אלפבית עברי עתיק • אלפבית ארמי • אלפבית עברי. וריאציות של אלפבית עברי. כתב רש"י • כתב סת"ם • כתב רהוט. שונות.
האקדמיה ללשון העברית - מָרָנַן וְרַבָּנַן - Facebook
https://www.facebook.com › photos
... והשתלבו כל כך טוב בעברית עד שלעיתים נדמה כי אי אפשר לזהות שהן משפה אחרת – כך למשל ... לכל אוהבי הלשון העברית, אל תסתפקו ב"אהבתי" או "חיבבתי" בפייסבוק.
מילון ביטויים משפטיים בארמית - מחברות בחינה במשפטים
https://law-exams.com › מילון-ביטויים-...
אַגַּב אוֹרְחָא, דרך אגב. אדרבא ואדרבא, עדיף כך, רצוי מאוד, מצוין. אדרבא, להיפך, גדולה מזו, (במקור; הא דרבא – גדולה מזו).
‏כך או אחרת - תרגום לגרמנית - דוגמאות עברית | Reverso …
https://context.reverso.net/תרגום/עברית-גרמנית/כך+או+אחרת
תרגומים בהקשר של "כך או אחרת" עברית-גרמנית מתוך Reverso Context: אני אכנס למבצר הזה כך או אחרת. תרגום Context בדיקת איות מילים נרדפות הטיות
ארמית – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › ארמית
כך למשל אפשר למצוא בעברית את המילים הבאות: אגרה (=שכר), בר (=בן), בדיחה, בעתה, בחש (=ערבב), גושפנקא (=חותמת), דווקא (=בדיוק), דחליל, זבן (מוכר בחנות, בהגדה של פסח: "דזבן אבא בתרי זוזי"), אילן (=עץ), גלימה (=מעיל), דיעבד (=לאחר מעשה), חרך, טנף, כנופיה (=קבוצת אנשים), אתר (מקום), כפן (=רעב, בהגדה: "כל ...
למה ה'כְּתוּבָּה' כתוב בארמית? - יהדות כיצד?
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/4846436
בדומה ל'גֵ ט' (מסמך ה גירושין ), גם הכתובה נכתבת באופן מסורתי בשפה הארמית, שפת הדיבור העיקרית של היהודים בתקופת התלמוד. אבל מדוע ממשיכים לנהוג כך גם כיום כאשר רוב היהודים כלל אינם דוברים …
עיונים לשוניים - כללי הדקדוק בארמית
www.hidush.co.il › hidush
Aug 21, 2019 · השאלה היא אחרת. היהודים השתמשו בארמית בצורה רחבה החל מגלות בבל. עד כדי כך שחלק נכבד מספרי התנ"ך המאוחרים (דניאל, עזרא ונחמיה) כתוב בארמית. בהמשך בבית שני השתמשו רבות בארמית.
מסתבר שעד עכשיו כתבתם בארמית ולא ידעתם: האקדמיה ללשון מסבירה
https://www.kipa.co.il › חדשות
... נכתבות באופן לא נכון, או יותר נכון נכתבות בהשפעת שפה אחרת בכלל. ... לה"א הידיעה בעברית): כך למשל מַלְכָּא פירושו הַמֶּלֶךְ, ...
אַחֵר - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › אַחֵר
אַחֵר פירוש, משמעות, הגדרה, מילון, זכר או נקבה, ברבים, בניקוד. ... אַחֶרֶת · קְשֹׁט עַצְמְךָ וְאַחַר כָּךְ קְשֹׁט ...
השפה העברית - מילון ארמי-עברי / מילים שמקורן בארמית
www.safa-ivrit.org › imported › aramaic
♦ מסתמא – מן הסתם [כך אפשר לצפות, כך קורה בדרך כלל]. ♦ מסתפינא – חושש אני, מתיירא אני. ┘ לולא דמסתפינא – אילו לא הייתי חושש [פתיחה זהירה לדברים שעלולים להיתקל בביקורת או בהתנגדות].
מה זה כך או אחרת - מילון עברי עברי - מילוג
https://milog.co.il › כך_או_אחרת
"דרך זו או אחרת" הוא קאבר שהוקלט על ידי להקת הבנים האנגלית⁻אירית One Direction, שיצא כסינגל הצדקה של Comic Relief 2013 ב⁻ 17 בפברואר 2013.
מילון ארמי-עברי / מילים שמקורן בארמית - השפה העברית
https://www.safa-ivrit.org › aramaic
אגרה – שכר, רווח [תשלום או מס שמשלמים לרשות עבור הזכות להשתמש בשרותיה]. ♢ אדיש – אדם שלא נוגע לו מה שקורה סביבו; שאין לו העדפה בין אפשרויות שונות.
הַיְנוּ הָךְ - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/2015/12/17/הינו-הך
Dec 17, 2015 · לפי ההסבר המקובל, המילה הארמית הַיְנוּ מולחמת מן הָדֵין ('זה') + הוּ ('הוא'). הסבר אפשרי אחר הוא שמדובר בהרכבה של הָאֵי ('זה') + נִיהוּ ('הוא'). כך או כך היינו משמעו 'זה הוא', 'זהו'. המילה הָךְ …
דווקא - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › 2021/10/03 › דווקא
Oct 03, 2021 · כך למשל המשפט "בישראל נוטעים עצים בט"ו בשבט" שונה במקצת בהוראתו מן המשפט "בישראל נוטעים עצים דווקא בט"ו בשבט". במשפט השני נוסף ממד יחסי – 'יחסית לשאר ימות השנה מעדיפים בישראל לנטוע עצים בט"ו בשבט'.
ארמית – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/ארמית
כך למשל אפשר למצוא בעברית את המילים הבאות: אגרה (=שכר), בר (=בן), בדיחה, בעתה, בחש (=ערבב), גושפנקא (=חותמת), דווקא (=בדיוק), דחליל, זבן (מוכר בחנות, בהגדה של פסח: "דזבן אבא בתרי זוזי"), אילן …
פתגמים ארמיים - ויקיציטוט
https://he.wikiquote.org › wiki › פתגמ...
דף זה מרכז רשימת פתגמים בשפה הארמית. כתיב בארמית. "או חברותא או מיתותא." ... הביטוי מתייחס לאדם ריק מתוכן, המרבה דיבור או עושה הרבה רעש מתוך בורות.
מילון ביטויים משפטיים בארמית - מחברות בחינה במשפטים
law-exams.com › התפלפלות-משפטית
Mar 04, 2017 · ביטויים משפטיים בארמית אַגַּב אוֹרְחָא דרך אגב אדרבא ואדרבא עדיף כך, רצוי מאוד, מצוין אדרבא להיפך, גדולה מזו (במקור; הא דרבא – גדולה מזו) אוּמְדָנָא הערכה אוֹרְחָא דרך אִטְלוּלָא ליצנות אִידךְ גִיסָא הצד שמנגד אֵין ...
כך או אחרת - עזרה בפתרון תשבצים ותשחצים
https://www.note.co.il/solutions/כך_או_אחרת_1
כך או אחרת אנו מעוניינים למצוא פתרונות אפשריים להגדרת תשבץ: "כך או אחרת". הגדרה זו הופיעה מספר פעמים בתשחצים שונים בעיתונים: ידיעות - מוסף 7 ימים, מעריב, הארץ ומגזינים שונים.
ארמית/דקדוק – ויקיספר
he.m.wikibooks.org › wiki › ארמית
יש ארמיים המשתמשים במלה "אֶת" (בארמית: "ית") ויש שאינם משתמשים בה. כך או כך - אין גם להשתמש וגם לא להשתמש בה באותו טקסט ארמי.
למה ה'כְּתוּבָּה' כתוב בארמית? - יהדות כיצד?
he.chabad.org › library › article_cdo
מבחינה תיאורטית אפשר אמנם ליצור גט או כתובה כשרים גם בשפה אחרת , ולא רק בארמית, במידה והנוסח אכן יהיה מדויק ויעמוד בכל התנאים ההלכתיים הרלוונטיים. אבל למעשה ההלכה מתירה זאת רק במקרים חריגים 4 ...
ג. מעמד הגרוניים בארמית
https://kotar.cet.ac.il/kotarapp/index/Chapter...
כבר הראו החוקרים שהעיצורים הגרוניים נתערערו במידה זו או אחרת בניבי הארמית של תקופת הבית השני , ויש הבדלים בהיקפו של הערעור : בארמית השומרונית — ערעור גמור , בארמית גלילית — ראשיתו של ערעור .
ארמי עברי מילון - Webydo
http://files.webydo.com › ...
האות אל"ף תבוא לפעמים בארמית במקום. המילה "על" או ... אם כֵּן, אם כך. אִ י ַמִ י. -. או גם. *. אִ יבַּעֲיָא לְהוּ ... ש י ו במש ה במסכת אחרת.
כך או אחרת - מילון אבניאון
https://www.milononline.net › do_se...
פירוש המילה כך או אחרת לפי מילון אבניאון \ ספיר, מילון עברי עברי בעריכתו של איתן אבניאון. דקדוק, ניבים ומילים נרדפות לכך או אחרת. משמעות המילה ופתגמים.