חיפשת:

כבוד המורה לפי חז ל

כבוד הזולת - הידברות
https://www.hidabroot.org/article/2168
Oct 30, 2013 · לכן, ללא קשר למראהו, לגילו, למנת המשכל שלו, לסגנון דיבורו, למעמדו החברתי, לסכום הכספי העומד לרשותו, למצבו המשפחתי, לצבע עורו, לשכונת מגוריו, לייחוסו המשפחתי ולכל עניין אישי אחר, הלא צלם אלהים הוא! וככזה, עליך לכבדו. *. אדם המחנך את עצמו להיות רגיש לזולת ולהיזהר תמיד בכבודו של ...
כבוד התלמיד / הרב צבי א' סלושץ
https://daat.ac.il › he-il › slushz-kvod
לפי פירוש זה ישנה הגבלה מסויימת שאין הרב או המורה חייב לחלוק כבוד לתלמידיו ... חיוב כזה שיכבד האב את בנו, והרי חז"ל כינו את התלמידים כלפי המורה כבנים לאב.
כיבוד אב ואם – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/כיבוד_אב_ואם
Otsar Yisraʼel, entsiklopedyah le-khol miktsoʻot torat ...
https://books.google.com › books
מה שנוגע לדחיית ממון כבודו אין כבודו מחול ( קדושין ל"ב :) ואמרו יהי כבוד יש ... ואע"פ שאינה לפי כבודו , והרמ"א ( חום גדולה בורחת ממנו וכל הבורח מן הגדולה ...
כיבוד אב ואם – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › כיבוד_אב_ואם
מקור המצווה
"כנגד כולם" : פדגוגיה של חז"ל - CET
https://kotar.cet.ac.il/KotarApp/Index/Book.aspx?nBookID=94274790
דברי חז"ל בנושאי חינוך ובנושאי לימוד הם בעלי אופי אקלקטי. החומר מפוזר ברוב מסכתות התלמודים ובכל ספרי המדרש והאגדה. הדברים נאמרים במרוצת מאות שנים בארץ ישראל, בבבל ובארצות סמוכות.
חובת שמירת כבוד האישה על ידי הבעל לפי חז"ל | Science for ...
https://aflalo77.blogspot.com/2015/02/blog-post_16.html
חובת שמירת כבוד האישה על ידי הבעל לפי חז"ל פרק א'-"לכבדה יותר מגופו". ב [1] תלמוד הבבלי יבמות סב ע"ב כתוב שהבעל צריך לאהוב את אישתו כגופו אבל לכבדה יותר מגופו.
חכמת הקבלה - פניני החכמה: כל המורה הלכה בפני רבו חייב מיתה
www.hasulam.co.il › kabbalah › 27755
היות סימן לשלימות הוא, אם האדם הוא בשמחה. אחרת אין שלימות. וזהו כמו שאמרו חז"ל "אין השכינה שורה, אלא מתוך שמחה של מצוה". והפירוש הוא, כי הסיבה שהיא גורמת לו השמחה, הוא המצוה.
כבוד התלמיד / הרב צבי א' סלושץ
https://daat.ac.il/he-il/kitveyet/shematin/slushz-kvod.htm
לפי פירוש זה ישנה הגבלה מסויימת שאין הרב או המורה חייב לחלוק כבוד לתלמידיו באותה מידה שמכבדים אותו, כגון גם במורא, שהרי סוף סוף רבו הוא וצריך שתהיה יראת הרב או המורה על תלמידיו.
כבוד התורה ומוראה | הגאון הרב אברהם שפירא זצוק"ל | בית ...
https://www.yeshiva.org.il/midrash/13213
כך התייחסו חז"ל לדבר, בחומרה הנוראה ביותר. כבר הזכרנו לעיל, שמרגלא בפומיה של מורנו ורבנו הרב צבי יהודה זצ"ל לבאר, שחמור כבוד התורה יותר מלימוד התורה, משום שזה מה שקובע את היחס הכללי לערכה וחשיבותה של התורה, ולעומת זאת הלימוד עצמו, הוא רק התפרטות מן הכלל הזה.
כבוד התורה ומוראה | הגאון הרב אברהם שפירא זצוק"ל | בית המדרש
https://www.yeshiva.org.il › midrash
הדבקות בתלמידי חכמים; מורא תלמידי חכמים; החולק על רבו; מורה הלכה בפני רבו; מיהו רבו המובהק; האם רשאי תלמיד לחלוק על רבו; דוגמאות מהנהגותיהם של חז"ל בעניין ...
כיבוד מורים | שאל את הרב - כיפה
https://www.kipa.co.il › שאל-את-הרב
מצוות כיבוד מורים אינה כתובה בתורה, אולם חז"ל הוסיפו על מצוות כיבוד אב ואם את המצווה לכבד את הרב- מורו ורבו של האדם: "ומורא רבך - כמורא ...
כבוד במשפחה - אתר לב לדעת
www.levladaat.org › lesson › 203
דוגמה לעיוות כזה מובאת בדברי חז"ל, שאישה עינה צרה באורחים (בבא מציעא פ"ז, ע"א). ההסבר הפשוט הוא שהבעל מזמין אורחים ברוחב לב, בעוד האישה צריכה לטרוח סביבם, להכין אוכל, לשטוף כלים וכדומה, ויש בלבה ...
כבוד המורה והמבוגר - מטח
https://school.kotar.cet.ac.il › Page
כבוד המורה והמבוגר אריך קסטנר התכוון להציג את פצפונת כילדה נועזת , המוכנה ... כלומר , חזל מכירים בחשיבותם הגדולה של המורים , וקובעים כי יש לנהוג בהם בכבוד .
כל המורה הלכה בפני רבו חייב מיתה – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › index
במשנה ובתלמוד
כבוד התורה ומוראה | הגאון הרב אברהם שפירא זצוק"ל | בית המדרש ...
www.yeshiva.org.il › midrash › 13213
חז"ל והראשונים לא העלו על דעתם לדבר על מצב, שתלמיד חכם בינוני, חולק על גדול הדור בלי שום ראיות, אלא ב'סברות כרס'. חז"ל בגמרא הביאו דוגמאות לכבוד הרב ביחס לגדול הדור גם אם אינו רבו המובהק: בשבת נא.
כבוד הזולת - הידברות
www.hidabroot.org › article › 2168
Oct 30, 2013 · לפיכך ציוונו חז"ל:[1] "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך". ´כבוד´, מלשון דבר כבד, בעל משקל. שיהיה חברך בעל משקל בעיניך, כלומר בעל ערך, ולא כדבר קל ומזולזל המסולק בהינף יד.
כבוד התלמיד / הרב צבי א' סלושץ
daat.ac.il › he-il › kitveyet
לפי פירוש זה ישנה הגבלה מסויימת שאין הרב או המורה חייב לחלוק כבוד לתלמידיו באותה מידה שמכבדים אותו, כגון גם במורא, שהרי סוף סוף רבו הוא וצריך שתהיה יראת הרב או המורה על תלמידיו.
חכמת הקבלה - פניני החכמה: כל המורה הלכה בפני רבו חייב מיתה
https://www.hasulam.co.il/kabbalah/27755
לא כל מי שמת רבו מותר לו להורות, אומר בעל הסולם, קראתי היכן שהוא באחד הכתבים, "שצדיק גדול במותו מבחייו" דהיינו כי ההסתלקות של הצדיק לכאורה נותנת מקום לעצמאות שלא תהיה לו סמיכה מרבו כדי שיגדל מצד עצמו, אבל זה רק בתנאי שהוא מוכשר להוראה, ואם לא כך "כי רבים חללים הפילה, וימותו ולא ...
כבוד הבריות במשפט העברי - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › כבוד...
לעומת זאת, לפי הגישה המצמצמת, 'כבוד האדם' כולל את מעגל המשמעות המיידית, ... כיוצא בזה, חז"ל תקנו תקנות שונות הקובעות אחידות בטקסי הוצאת המת ובניחום אבלים.
הזכות לכבוד – מלמדים זכות - משרד החינוך
https://meyda.education.gov.il › files › itonMadrich
ל. זכויות הילד. הגדרת 'כבוד האדם' איננה מוחלטת, אך ברור כי הערך כולל היבט פיזי )שמ ... לפי. מידת. התאמתם. לכיתה. והעדפתכם. האישית . מקרא לפינות העיתון:.
כבוד במשפחה - אתר לב לדעת
www.levladaat.org/lesson/203
המילה כבוד- מתקשרת הן לעולם המלכות- הוד, הדר, והן למילה כובד. כשאיש ואישה נוהגים כבוד זה בזה, אינם נוהגים בזלזול, בציניות, בביטול- הם כבני מלכים. הם משרים שכינה בביתם. כמו כן, הכבוד הוא נתינת משקל לשני- התייחסות מכבדת לדבריו, למעשיו, למחשבותיו- היא נתינת תוקף למי שהוא, כאדם.
על כבוד ומבחנים
https://www.shoresh.org.il/spages/articles/article313.htm
העיקרון שנתנו לנו חז"ל "אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו" נכון גם היום, ומתגלה ברגע בו מוסדות הכפייה מפסיקים לתפקד, כפי שאירע רק לפני שבועיים בניו אורלינס. מבחני כבוד הם סוג של חינוך.
כבוד הזולת - הידברות
https://www.hidabroot.org › article
לפיכך ציוונו חז"ל:[1] "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך". ... הרגישה אף יותר מנפש האדם הזר המתהלך ברחובה של עיר ואינו לומד אצל מורה זה.
הגרן: מאסף לחכמת ישראל - Volume 1 - Page 18 - Google Books Result
https://books.google.com › books
לא כן היא דעת הרמ"א לדעתו אשר דברי חז"ל אף על פי שלפעמים נראה לפי תחלת ... לומר כי חכמינו ז"ל לא ידעו דבריהם , אבל לא יחשוב האדם החם על כבוד קונו וכבוד חכמי ...
כבוד ה - aspaklaria.info
www.aspaklaria.info/020_KAF/כבוד ה.htm
כבוד ה. (ראה גם:אלקים-כבוד,עבודת ה', עמודענן, שכינה) מכילתא: והנה כבוד ה'נראה בענן,רבי יוסיהגלילי אומר כלזמן שישראלמבקשין לרגוםאת משה ואתאהרן, מידוכבוד ה' נראהבענן... וכל כךלמה, אמר הקב"המוטב שילקה עמודהענן, ואליסקל משהואהרן. (בשלח-ויסעפרשה ב) אמונותודעות: