סיכום: תחרות שחייה \ בנימין תמוז
http://xhfunho.blogspot.com › blog-...עמדתו השיפוטית של המספר –בולטת ביותר במשפט: "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". על אף הניצחון שבקרב- ...
תחרות שחייה / בנימין תמוז
http://img2.tapuz.co.il › CommunaFilesלכן הוא מסיים את הסיפור במשפט: "כאן בחצר הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים." דבריו בסיום מזכירים את דבריו של הסופר המינגוויי: "אין במלחמה מנצחים או מפסידים ...
עברית לבתי ספר ערביים - משרד החינוך
http://meyda.education.gov.il › HEB״כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים״. (15 נקודות). 10. בין חולות הישימון / יצחק שמי. (10 נקודות). א. תאר את דמותו של מנצור, כפי שהיא באה לידי ...
סיכומים: סיכום: תחרות שחייה \ בנימין תמוז
https://xhfunho.blogspot.com/2011/12/blog-post_25.htmlDec 25, 2011 · "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". על אף הניצחון שבקרב- המנצחים הם מנוצחים, ואילו עבדול כרים: "פניו לא היו פני אדם שהפסיד". 2 אפשרויות להבין את ההפסד:
קהילה ילידית מדומיינת: ספרות כנענית בתרבות הישראלית
www.jstor.org › stable › 23441833בגופתעבדול כרים ומסכם את המצב: "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים."2 "תחרות שחיה" היא דוגמא טיפוסית לסיפור שזוהה שוב ושוב כחלק אופייני של הקורפוס ה"כנעני" של התרבות הישראלית.
תחרות שחיה / בנימין תמוז - פרויקט בן־יהודה
benyehuda.org › read › 9162כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים. המלצות קוראים 1 קוראות וקוראים אהבו את היצירה
הפורצים חוזרים בתשובה / יוסף אורן - פרויקט בן־יהודה
benyehuda.org › read › 30116את יחסו זה לא שינה מאז מאמרו המפורסם על “הכנענים” שבו כתב: “מנקודת־ראות של רציפות ספרותית הרי ש”הכנענים”, כתופעה ספרותית־רוחנית, הם המשך עקבי של הקו האנטי־ייעודי שבספרותנו, מאז המאה הי“ט” (“ספרותנו החדשה – המשך או מהפכה”, עמ' 287). כאבותיהם הרוחניים הוא מונה את ...
הפורצים חוזרים בתשובה / יוסף אורן - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org/read/30116את יחסו זה לא שינה מאז מאמרו המפורסם על “הכנענים” שבו כתב: “מנקודת־ראות של רציפות ספרותית הרי ש”הכנענים”, כתופעה ספרותית־רוחנית, הם המשך עקבי של הקו האנטי־ייעודי שבספרותנו, מאז המאה הי“ט” (“ספרותנו החדשה – המשך או מהפכה”, עמ' 287). כאבותיהם הרוחניים הוא מונה את ...
תחרות שחייה / תמוז בנימין – סיכומונה
https://www.sikumuna.co.il/wiki/תחרות_שחייה_/_תמוז_בנימיןחדשות בן עזר - 498 - library.osu.edu
https://library.osu.edu/projects/hebrew-lexicon/hbe/hbe00498.phpכשהנשיא אובמה הצהיר על עמדתו למען מדינה ערבית ומדינה יהודית שיחיו בשלום וביטחון בפלשתינה, כל מה שראש ממשלת ישראל היה צריך לעשות מבחינה אסטרטגית, כדי לא לריב עם ארה"ב, היה – להצהיר שאם הערבים מקבלים את הגדרת המטרה של אובמה ושליחו מיטשל כלשונה, ישראל מוכנה להיכנס למו"מ מיידי ...
תחרות שחיה / בנימין תמוז - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org/read/9162כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים. המלצות קוראים 1 קוראות וקוראים אהבו את היצירה
סיכומים: סיכום: תחרות שחייה \ בנימין תמוז
xhfunho.blogspot.com › 2011 › 12Dec 25, 2011 · "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". על אף הניצחון שבקרב- המנצחים הם מנוצחים, ואילו עבדול כרים: "פניו לא היו פני אדם שהפסיד".
קהילה ילידית מדומיינת: ספרות כנענית בתרבות הישראלית
https://www.jstor.org/stable/23441833בגופתעבדול כרים ומסכם את המצב: "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים."2 "תחרות שחיה" היא דוגמא טיפוסית לסיפור שזוהה שוב ושוב כחלק אופייני של הקורפוס ה"כנעני" של התרבות הישראלית.
תחרות שחיה / בנימין תמוז - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org › readהיינו מטלטלים טלטול של נועם בתוך המושב עד שיצאנו מחוץ לעיר והתחילו הסוסים מושכים את הכרכרה בכבדות בתוך ... כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים.
ישראל בן-דור: הסיפור "תחרות שחיה" לבנימין תמוז – פרשנות ...
www.meisai.org.il › ישראל-בן-דורOct 03, 2012 · בסופו של הסיפור המספר מביט בפניו של עבדול כרים המת והרהר: "פניו [של עבדול כרים] לא היו פני אדם שהפסיד. כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". (עמ' 151). הקרבות בתל א-ריש וכיבוש יפו
תמוז נתן לנו את הרשות לבכות - פרוזה - הארץ
https://www.haaretz.co.il › prose ›כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים".
תחרות שחיה - מנוע חיפוש סרצ' - srch
https://srch.co.il › תחרות-שחיה״בשבוע שעבר״, אמרה נאהידה, ״ערכנו כאן תחרות שחיה בבריכה, ודודי נצח את כולם״. ״אם אתה רוצה״, אמרתי לו, ״נתחרה גם בשחיה״.
תחרות שחייה / תמוז בנימין - סיכומונה
http://www.sikumuna.co.il ›לכן הוא מסיים את הסיפור במשפט: "כאן בחצר הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים." דבריו בסיום מזכירים את דבריו של הסופר המינגוויי: "אין במלחמה ...
תחרות שחייה / תמוז בנימין – סיכומונה
www.sikumuna.co.il › wiki › תחרות_שחייהתחרות שחייה – סיפור בעל אופי אידיאולוגי
קהילה ילידית מדומיינת: "ספרות כנענית" בתרבות הישראלית - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapter"שלך המספר היהודי מתבונן בגופת עבדול כרים ומסכם את המצב : "כאן בחצר , הייתי אנוכי , היינו כולנו , המנוצחים " . " תחרות שחיה" היא דוגמא טיפוסית לסיפור שזוהה ...
ישראל בן-דור: הסיפור "תחרות שחיה" לבנימין תמוז – פרשנות היסטורית
https://www.meisai.org.il › ישראל-בן-ד...כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". (עמ' 151). הקרבות בתל א-ריש וכיבוש יפו. התיאור ההיסטורי אמנם שונה מהמתואר במקור, ...
תמוז נתן לנו את הרשות לבכות - פרוזה - הארץ
www.haaretz.co.il › literature › proseJul 01, 2019 · כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". ב"חולות הזהב" יש ביטוי לטראומה המוקדמת והמרכזית בחייו, מות אביו והעלבון שעלבו בו חייו בארץ
בין בדיון לממשות: סוגים בסיפור הישראלי, יחידות 9-11
https://books.google.com › booksגם כאשר נזכרת המלחמה , שגרמה את חורבן החצר , אין המספר קובע מי גרם את החורבן ומי אשם בו , אלא רק ... כאן , בחצר , הייתי אנוכי , היינו כולנו , המנוצחים .