הפורצים חוזרים בתשובה / יוסף אורן - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org/read/30116את יחסו זה לא שינה מאז מאמרו המפורסם על “הכנענים” שבו כתב: “מנקודת־ראות של רציפות ספרותית הרי ש”הכנענים”, כתופעה ספרותית־רוחנית, הם המשך עקבי של הקו האנטי־ייעודי שבספרותנו, מאז המאה הי“ט” (“ספרותנו החדשה – המשך או מהפכה”, עמ' 287). כאבותיהם הרוחניים הוא מונה את ...
קהילה ילידית מדומיינת: ספרות כנענית בתרבות הישראלית
https://www.jstor.org/stable/23441833בגופתעבדול כרים ומסכם את המצב: "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים."2 "תחרות שחיה" היא דוגמא טיפוסית לסיפור שזוהה שוב ושוב כחלק אופייני של הקורפוס ה"כנעני" של התרבות הישראלית.
תחרות שחייה / תמוז בנימין – סיכומונה
www.sikumuna.co.il › wiki › תחרות_שחייהתחרות שחייה – סיפור בעל אופי אידיאולוגי
הפורצים חוזרים בתשובה / יוסף אורן - פרויקט בן־יהודה
benyehuda.org › read › 30116את יחסו זה לא שינה מאז מאמרו המפורסם על “הכנענים” שבו כתב: “מנקודת־ראות של רציפות ספרותית הרי ש”הכנענים”, כתופעה ספרותית־רוחנית, הם המשך עקבי של הקו האנטי־ייעודי שבספרותנו, מאז המאה הי“ט” (“ספרותנו החדשה – המשך או מהפכה”, עמ' 287). כאבותיהם הרוחניים הוא מונה את ...
תחרות שחיה / בנימין תמוז - פרויקט בן־יהודה
benyehuda.org › read › 9162כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים. המלצות קוראים 1 קוראות וקוראים אהבו את היצירה
סיכומים: סיכום: תחרות שחייה \ בנימין תמוז
https://xhfunho.blogspot.com/2011/12/blog-post_25.htmlDec 25, 2011 · "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". על אף הניצחון שבקרב- המנצחים הם מנוצחים, ואילו עבדול כרים: "פניו לא היו פני אדם שהפסיד". 2 אפשרויות להבין את ההפסד:
תחרות שחייה / תמוז בנימין – סיכומונה
https://www.sikumuna.co.il/wiki/תחרות_שחייה_/_תמוז_בנימיןתחרות שחייה / בנימין תמוז
http://img2.tapuz.co.il › CommunaFilesלכן הוא מסיים את הסיפור במשפט: "כאן בחצר הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים." דבריו בסיום מזכירים את דבריו של הסופר המינגוויי: "אין במלחמה מנצחים או מפסידים ...
ישראל בן-דור: הסיפור "תחרות שחיה" לבנימין תמוז – פרשנות ...
www.meisai.org.il › ישראל-בן-דורOct 03, 2012 · בסופו של הסיפור המספר מביט בפניו של עבדול כרים המת והרהר: "פניו [של עבדול כרים] לא היו פני אדם שהפסיד. כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". (עמ' 151). הקרבות בתל א-ריש וכיבוש יפו
סיכומים: סיכום: תחרות שחייה \ בנימין תמוז
xhfunho.blogspot.com › 2011 › 12Dec 25, 2011 · "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". על אף הניצחון שבקרב- המנצחים הם מנוצחים, ואילו עבדול כרים: "פניו לא היו פני אדם שהפסיד".
תחרות שחיה - מנוע חיפוש סרצ' - srch
https://srch.co.il › תחרות-שחיה״בשבוע שעבר״, אמרה נאהידה, ״ערכנו כאן תחרות שחיה בבריכה, ודודי נצח את כולם״. ״אם אתה רוצה״, אמרתי לו, ״נתחרה גם בשחיה״.
קהילה ילידית מדומיינת: "ספרות כנענית" בתרבות הישראלית - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapter"שלך המספר היהודי מתבונן בגופת עבדול כרים ומסכם את המצב : "כאן בחצר , הייתי אנוכי , היינו כולנו , המנוצחים " . " תחרות שחיה" היא דוגמא טיפוסית לסיפור שזוהה ...
תמוז נתן לנו את הרשות לבכות - פרוזה - הארץ
www.haaretz.co.il › literature › proseJul 01, 2019 · כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". ב"חולות הזהב" יש ביטוי לטראומה המוקדמת והמרכזית בחייו, מות אביו והעלבון שעלבו בו חייו בארץ
סיכום: תחרות שחייה \ בנימין תמוז
http://xhfunho.blogspot.com › blog-...עמדתו השיפוטית של המספר –בולטת ביותר במשפט: "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". על אף הניצחון שבקרב- ...
חדשות בן עזר - 498 - library.osu.edu
https://library.osu.edu/projects/hebrew-lexicon/hbe/hbe00498.phpכשהנשיא אובמה הצהיר על עמדתו למען מדינה ערבית ומדינה יהודית שיחיו בשלום וביטחון בפלשתינה, כל מה שראש ממשלת ישראל היה צריך לעשות מבחינה אסטרטגית, כדי לא לריב עם ארה"ב, היה – להצהיר שאם הערבים מקבלים את הגדרת המטרה של אובמה ושליחו מיטשל כלשונה, ישראל מוכנה להיכנס למו"מ מיידי ...
עברית לבתי ספר ערביים - משרד החינוך
http://meyda.education.gov.il › HEB״כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים״. (15 נקודות). 10. בין חולות הישימון / יצחק שמי. (10 נקודות). א. תאר את דמותו של מנצור, כפי שהיא באה לידי ...
ישראל בן-דור: הסיפור "תחרות שחיה" לבנימין תמוז – פרשנות היסטורית
https://www.meisai.org.il › ישראל-בן-ד...כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". (עמ' 151). הקרבות בתל א-ריש וכיבוש יפו. התיאור ההיסטורי אמנם שונה מהמתואר במקור, ...
תחרות שחיה / בנימין תמוז - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org/read/9162כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים. המלצות קוראים 1 קוראות וקוראים אהבו את היצירה
קהילה ילידית מדומיינת: ספרות כנענית בתרבות הישראלית
www.jstor.org › stable › 23441833בגופתעבדול כרים ומסכם את המצב: "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים."2 "תחרות שחיה" היא דוגמא טיפוסית לסיפור שזוהה שוב ושוב כחלק אופייני של הקורפוס ה"כנעני" של התרבות הישראלית.
תחרות שחיה / בנימין תמוז - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org › readהיינו מטלטלים טלטול של נועם בתוך המושב עד שיצאנו מחוץ לעיר והתחילו הסוסים מושכים את הכרכרה בכבדות בתוך ... כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים.
תמוז נתן לנו את הרשות לבכות - פרוזה - הארץ
https://www.haaretz.co.il › prose ›כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים".
בין בדיון לממשות: סוגים בסיפור הישראלי, יחידות 9-11
https://books.google.com › booksגם כאשר נזכרת המלחמה , שגרמה את חורבן החצר , אין המספר קובע מי גרם את החורבן ומי אשם בו , אלא רק ... כאן , בחצר , הייתי אנוכי , היינו כולנו , המנוצחים .
תחרות שחייה / תמוז בנימין - סיכומונה
http://www.sikumuna.co.il ›לכן הוא מסיים את הסיפור במשפט: "כאן בחצר הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים." דבריו בסיום מזכירים את דבריו של הסופר המינגוויי: "אין במלחמה ...