חיפשת:

יוסף טרומפלדור מחזיק נשק

יוסף טרומפלדור – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › יוסף_טרומפלדור
יוסף (אוסיה) טרוּמְפֶּלְדוֹר (לעיתים תרומפלדור; ברוסית: Иосиф Владимирович (Вольфович) Трумпельдор, יוסף ולדימירוביץ' (ווֹלפוביץ') טרומפלדור; 3 בדצמבר 1880 ‏– 1 במרץ 1920, א' בטבת ה'תרמ"א - י"ב באדר ה'תר"ף) היה לוחם יהודי, מנהיג ציוני סוציאליסטי וחלוץ.
יוסף טרומפלדור – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/יוסף_טרומפלדור
יוסף טרומפלדור - נוסטלגיה אונליין - אתר הנוסטלגיה הישראלית
http://www.nostal.co.il › Site
הספדים מרגשים נשאו עליו טרומפלדור ז'בוטינסקי, יוסף חיים ברנר ורבים אחרים, ... עומדים שעות עוד קודם, מחזיקים בידינו בדגלי ישראל קטנים ומנפנפים בהם במרץ רב.
סרן יוסף טרומפלדור - אתר יזכור
www.izkor.gov.il › יוסף טרומפלדור › en
הדפסה. בן זאב. חייל בצבא ניקולאי הראשון. נולד בי"ח בכסלו תרמ"א (21.11.1880) בעיר פיאטיגורסק, בקאווקאז שברוסיה. תקופה קצרה למד ב"חדר" בעיר רוסטוב ואחר כך הועבר לבית ספר עממי רוסי.
לא רק לוחם שנפל: טרומפלדור היה אחד המנהיגים המבטיחים ...
https://www.davar1.co.il/211997
Mar 08, 2020 · יוסף טרומפלדור נולד ברוסיה בשנת 1880. שש שנים לפני דוד בן גוריון. אביו היה איש צבא מגיל 13. בגיל 14 גילה את הצמחונות, השיתוף והשוויון. נהג להעביר את עצמו מבחנים בהסתפקות במועט.
יוסף טרומפלדור | אוֹסיה
https://ytrumpeldor.wordpress.com/יוסף-טרומפלדור
יוסף טרומפלדור נפל באביב תר"פ, ומכיוון שחלפו יותר משבעים שנה, אין זכויות יוצרים על כתביו המקוריים, וכן על תרגומו של י.ח. ברנר ליומני גליפולי. לעומת זאת, יתכן שזכויות יוצרים על תרגומם של הפרקים ...
יוסף טרומפלדור סיכום - מנוע חיפוש סרצ'
https://srch.co.il › יוסף-טרומפלדור-סיכום
יוסף טרומפלדור (1880 – 1920) פעיל ציוני ולוחם אמיץ, איש תל-חי שהיה לגיבור לאומי. 1 הוא נולד ברוסיה לאביו, לוחם בצבא הצאר ניקולאי, וגדל רחוק ממרכזים יהודיים.
יוסף טרומפלדור - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › יוסף...
יוסף (אוסיה) טרוּמְפֶּלְדוֹר (לעיתים תרומפלדור; ברוסית: Иосиф Владимирович (Вольфович) Трумпельдор, יוסף ולדימירוביץ' (ווֹלפוביץ') טרומפלדור; ...
ציור לזכרו של יוסף טרומפלדור, 1920 - הספרייה הלאומית
https://web.nli.org.il › pages › viewer
ציור מאת הצייר נחום פלי לזכרו של טרומפלדור, שנפל בתל חי ביום י"א אדר תר"פ, 1 במארס 1920. בציור נראה טרומפלדור רגע לפני מותו מחזיק נשק בידו.
שלושה שבועות בהגנת תל-חי - במחיצתו של יוסף טרומפלדור - משה שרת ...
https://www.sharett.org.il › sal › sal
שלושה שבועות בהגנת תל-חי - במחיצתו של יוסף טרומפלדור ... הגדוד הארץ-ישראלי במלחמת העולם הראשונה ומעוזריו של אליהו גולומב בהשגת נשק וענייני הגנה אחרים; ...
ב. סיפורו של יוסף טרומפלדור: "טוב למות בעד ארצנו"
school.kotar.cet.ac.il › KotarApp › Index
יוסף טרומפלדור נולד ברוסיה ב . 1880 נהרג ב . 1920 שירת בהצטיינות בצבא הרוסי ואף נפצע קשה וידו נקטעה . בשנת 1912 עלה לארץ , ופעל בהתיישבות ובהגנה .
מי היה טרומפלדור? - אנציקלופדיית אאוריקה
https://eureka.org.il/item/15965/מי-היה-טרומפלדור
מה עשה טרומפלדור? יוסף טרומפלדור היה לוחם בצבא הרוסי, שהפך לחלוץ בגליל וחקלאי. הוא גם היה מפקד ונפל בקרב על תל חי, שבה חי ועבד. עוד בטרם הגיע לארץ ישראל, טרומפלדור היה רוסי. הוא התגייס לצבא הרוסי והיה לקצין היהודי הראשון בו.
מורים להיסטוריה: יוסף טרומפלדור - חייו ופועלו
history224.blogspot.com › 2016 › 11
יוסף טרומפלדור - חייו ופועלו מזל טוב ליוסף טרומפלדור היום בן 136 יוסף ולדימירוביץ' (ווֹלפוביץ') טרומפלדור היה לוחם יהודי, גידם מנהיג ציוני סוציאליסטי ואף צמחוני.
מאה שנה למות טרומפלדור: הושלמו עבודות השימור של התותבת ...
https://news.walla.co.il/item/3344995
Mar 07, 2020 · מוזיאון "בית טרומפלדור" בתל יוסף (צילום: מערכת וואלה! news, חיים שפיר)
סרן יוסף טרומפלדור - אתר יזכור
https://www.izkor.gov.il/יוסף טרומפלדור/en_65f5a245f59dc69bd165261439da8ac7
הדפסה. בן זאב. חייל בצבא ניקולאי הראשון. נולד בי"ח בכסלו תרמ"א (21.11.1880) בעיר פיאטיגורסק, בקאווקאז שברוסיה. תקופה קצרה למד ב"חדר" בעיר רוסטוב ואחר כך הועבר לבית ספר עממי רוסי.
ז'בוטינסקי וטרומפלדור המשותף והשונה
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=49
יוסף טרומפלדור וזאב ז'בוטינסקי - על ילדותם והחיבור לציונות, על המפגשים והדמיון והשוני ביניהם. על מאמציהם המשותפים בהקמת כוח עברי שישתתף בחזית ארץ-ישראל במלחמת העולם הראשונה וסיפור תל-חי - תחנת המפגש האחרונה ביניהם.
טרומפלדור יוסף הפרדות נהגי גדוד יומן - - יד בן צבי
https://www.ybz.org.il › _Uploads › Article_7.8.pdf
יוסף. טרומפלדור. -. יומן. גדוד. נהגי. הפרדות. לויטננט. -. קילונל . פאטרסון. מבראשונה ... מחזיק. בדעתי. הקודמת. -. החליטו. לפור ... נשק . עלינו. לשאוף. לארץ.
100 שנה למותו של יוסף טרומפלדור בקרב תל חי: 10 דברים שלא ידעתם ...
https://www.facebook.com › ... › קבוצת חובבי היסטוריה
בסרט העברי הראשון, 'חיי היהודים בארץ ישראל', נראה יוסף טרומפלדור חורש ... הצטרף כשותף לחברה לציוד חקלאי שבפועל עסקה בייצור נשק להגנת הארץ.
מי היה טרומפלדור? - אנציקלופדיית אאוריקה
eureka.org.il › item › 15965
יוסף טרומפלדור היה לוחם בצבא הרוסי, שהפך לחלוץ בגליל וחקלאי. הוא גם היה מפקד ונפל בקרב על תל חי, שבה חי ועבד. עוד בטרם הגיע לארץ ישראל, טרומפלדור היה רוסי.
מחיי יוסף טרומפלדור - WordPress.com
https://ytrumpeldor.files.wordpress.com › 2012/08
לפי השקפותי אינני איש-צבא ולקחת נשק ביד מוכן אני רק בשעה שאינני רואה לפני שום דרך ... את דבר הוצאת ״מחיי יוסף טרומפלדור״ הגו ראשונה חברי ״גדוד-העבודה על שם ...
מורים להיסטוריה: יוסף טרומפלדור - חייו ופועלו
https://history224.blogspot.com/2016/11/blog-post_21.html
יוסף טרומפלדור - חייו ופועלו מזל טוב ליוסף טרומפלדור היום בן 136 יוסף ולדימירוביץ' (ווֹלפוביץ') טרומפלדור היה לוחם יהודי, גידם מנהיג ציוני סוציאליסטי ואף צמחוני.
אוֹסיה | מבחר מכתבי יוסף טרומפלדור
https://ytrumpeldor.wordpress.com
טרומפלדור, שלחם ונפצע בשלוש מלחמות, העיד על עצמו במכתב לאחד-העם: לפי השקפותי אינני איש-צבא ולקחת נשק ביד מוכן אני רק בשעה שאינני רואה לפני שום דרך …
"מחיי יוסף טרומפלדור" / אהוד בן עזר - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org › read
“לא זכיתי להכיר את יוסף טרומפלדור מקרוב. ... איך שיהיה, לפי השקפותיי אינני איש־צבא ולקחת נשק ביד מוכן אני רק בשעה שאינני רואה לפניי שום דרך אחרת.
ב. סיפורו של יוסף טרומפלדור: "טוב למות בעד ארצנו"
https://school.kotar.cet.ac.il/KotarApp/Index/...
יוסף טרומפלדור נולד ברוסיה ב . 1880 נהרג ב . 1920 שירת בהצטיינות בצבא הרוסי ואף נפצע קשה וידו נקטעה . בשנת 1912 עלה לארץ , ופעל בהתיישבות ובהגנה . בזמן מלחמת העולם הראשונה נלחם במסגרת הצבא הבריטי והקים את גדוד נהגי הפרדות של ציון .
אוֹסיה | מבחר מכתבי יוסף טרומפלדור
ytrumpeldor.wordpress.com
טרומפלדור, שלחם ונפצע בשלוש מלחמות, העיד על עצמו במכתב לאחד-העם: לפי השקפותי אינני איש-צבא ולקחת נשק ביד מוכן אני רק בשעה שאינני רואה לפני שום דרך אחרת. לא איש צבא היה טרומפלדור אלא איש עבודה.
לא רק לוחם שנפל: טרומפלדור היה אחד המנהיגים המבטיחים והנועזים ...
www.davar1.co.il › 211997
Mar 08, 2020 · יוסף טרומפלדור נולד ברוסיה בשנת 1880. שש שנים לפני דוד בן גוריון. אביו היה איש צבא מגיל 13. בגיל 14 גילה את הצמחונות, השיתוף והשוויון. נהג להעביר את עצמו מבחנים בהסתפקות במועט.