חיפשת:

טורקיה במלחמת העולם הראשונה

האימפריה העות'מאנית במלחמת העולם הראשונה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › האימ...
אך רוסיה לא מיהרה להכריז מלחמה. אחרי כישלון תוכנית שליפן ומפלתם בקרב על המַארן בצרפת, נכזבה תקוותם של הגרמנים לניצחון מהיר והם הגבירו את לחצם על ממשלת טורקיה ...
התנועה הציונית והישוב היהודי בארץ ישראל בזמן מלחמת העולם הראשונה
https://shavatz.co.il › uploads › 2017/09 › התנועה-...
באוגוסט 1914 פרצה מלחמת העולם הראשונה. זמן קצר לאחר מכן החליטה טורקיה להצטרף לצד "מעצמות המרכז" - גרמניה ואוסטרו הונגריה, במלחמתן נגד "מעצמות ההסכמה" ...
העולם מלחמת ערב
https://www.ybz.org.il › Article_29.2(1).pdf
תורכיה. ) 1942. ( . נוסף. לכך. ראיינתי. בשנת. 1984. שמונה. יהודים. יוצאי. תורכיה. על. מה. שהתרחש. בה. בשנות. מלחמת. -. העולם. השנייה.
מלחמת העולם הראשונה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מלחמת_העולם_הראשונה
יחסי גרמניה–טורקיה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/יחסי_גרמניה–טורקיה
יחסי גרמניה–טורקיה הם היחסים הבילטרליים בין הרפובליקה הפדרלית של גרמניה לבין הרפובליקה הטורקית. היחסים החלו בתקופת האימפריה העות'מאנית והגיעו לשיא עם התפתחות קשרים חזקים עם היבטים רבים הכוללים קשרים כלכליים, צבאיים, תרבותיים וחברתיים. היחסים בין שתי המדינות התדרדרו באופן משמעותי לאחר ניסיון ההפיכה הצבאית בטורקיה ביולי 2016. באוקטובר 2021 גירשה טורקיה את שגריר גרמניה בעקבות תמיכתו בשחרור עות'מאן קבאלה, שהשתתף בניסיון …
טורקיה במלחמת העולם השנייה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/טורקיה_במלחמת_העולם_השנייה
האימפריה העות'מאנית הצטרפה למעצמות המרכז במלחמת העולם הראשונה, בעיקר כדי לזכות בחזרה בשטחים שאבדו לידי הרוסים. בתקופה בה נכנסה האימפריה העות'מאנית למלחמה, הייתה החזית המערבית במלחמת חפירות סטטית, אולם הגרמנים השיגו ניצחונות גדולים נגד הרוסים בחזית המזרחית. העות'מאנים ...
הטרגדיה הארמנית בימי מלחמת העולם הראשונה - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › item
במהלכה של מלחמת העולם הראשונה, בשנים 1916-1915, ביצעו טורקים רצח בקרב הארמנים. מספר הקורבנות אינו ידוע, וההערכות נעות בין מאות אלפים ועד יותר ממיליון.
מלחמת העולם הראשונה - הספרייה הלאומית
https://www.nli.org.il › ... › היסטוריה
מלחמת העולם הראשונה פרצה ב-28 ביולי 1914, ונמשכה קצת יותר מארבע שנים. ב-11 בנובמבר 1918 חתמה גרמניה על הסכם שביתת ... מפה גרמנית של זירת המלחמה באזור טורקיה.
טורקיה במלחמת העולם הראשונה: היסטוריה - את הסיפור 2021
https://iw.sodiummedia.com/4318359-turkey-in-the-first-world-war-history
טורקיה במלחמת העולם הראשונה ביקשה להרחיב את אזור ההשפעה שלה בקווקז, אבל אחת החזיתות החשובות ביותר היתה גם הבעייתית ביותר.
מלחמת העולם הראשונה - זכרון יעקב שלי
https://myzy1882.wordpress.com › מ...
טורקיה הכריזה על המלחמה כמלחמת קודש (ג'יהאד). החיילים היהודים בשורות הצבא, הופכים מיד להיות כופרים ונחותים. הם מוצבים לגדודי עבודה שעיסוקם בסלילת כבישים וכד'.
מלחמת העולם הראשונה – קטעים - חגיגה לאוזניים!
https://historia.co.il › סדרות פודקאסט
החלק השני והאחרון בסיפורו המרתק של דוד הכהן, קצין ישראלי-טורקי במלחמת העולם הראשונה. על תינוקת ארמנית שנותרה לבדה והמסע אחר אמה. בסוף הפרק אספר על.
מאה שנים של ג'יהאד
https://mida.org.il/2014/11/11/גיהאד-טורקיה-מלחמת-העולם-הראשו
היישוב היהודי בארץ ישראל בתקופת מלחמת העולם הראשונה | - ארכיון ...
https://catalog.archives.gov.il › chapter
עם כניסת טורקיה למלחמה החריף מצבם של יהודי ארץ ישראל. כמחצית מהם הפכו לנתיני מדינת אויב, בעיקר כ-40,000 אזרחי רוסיה ועוד כמה אלפי יהודים בעלי אזרחות צרפתית ...
מלחמת יוון–טורקיה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מלחמת_יוון–טורקיה
מלחמת יוון–טורקיה (בטורקית: Türk-Yunan Cephesi, ביוונית: Μικρασιατική εκστρατεία או Ελληνοτουρκικός πόλεμος 1919-1922) הייתה עימות מזוין לאחר מלחמת העולם הראשונה וחלק ממלחמת העצמאות של טורקיה, שהתרחש במערבה של אסיה הקטנה בין התנועה הלאומית הטורקית ולאחר מכן כוחות האספה הלאומית ...
הטורקים הפעילו נגד הבריטים גם כוחות ניידים של פרשים. בתצלום
http://www.avot-meyasdim.co.il › images › attack...
במצגת זו בחרתי להתמקד בתפקיד שמילאה עזה במלחמת העולם הראשונה, כאשר חסמה את התקדמותו של ... לפני מלחמת העולם הראשונה נוצרו קשרים עמוקים בין טורקיה לגרמניה.
בחופי טורקיה הפכו שרידי ספינות ממלחמת העולם הראשונה ...
https://www.haaretz.co.il/travel/instanbul/.premium-1.10231989
Oct 01, 2021 · בחופי טורקיה הפכו שרידי ספינות ממלחמת העולם הראשונה לאטרקציה תיירותית. 106 שנים אחרי הקרב שכמעט חיסל את צ'רצ'יל, נפתחה ה-HMS מג'סטיק כאתר הצלילה הראשון של הפארק התת ימי של צ'נקלה שעתיד לכלול 28 כלים ימיים שהוטבעו במהלך המערכה על גליפולי. איתן לשם. 01 באוקטובר 2021.
רצח העם הארמני | הוועד למאבק ברצח עם
combatgenocide.org/il/?page_id=168
ממשלת טורקיה מכחישה עד היום את רצח העם הארמני. רקע: מוצאו של העם הארמני מיוחס לשבטים קדומים שהתיישבו ברמת ארמניה בערך בשנת 1000 לפנה"ס. בשנת 782 לפנה"ס נוסדה העיר ירוואן שלימים הפכה לבירה של האימפריה הארמנית הקדומה. הארמנים הם העם הראשון שקיבל על עצמו את הדת הנוצרית, במאה ...
האימפריה העות'מאנית במלחמת העולם הראשונה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/האימפריה_העות'מאנית_במלחמת...
במלחמת העולם הראשונה נגררה האימפריה העות'מאנית למלחמה לצד מעצמות המרכז מבלי שהחליטה על כך מראש. לפני המלחמה היא לא הייתה חברה בברית מדינות ולא התחייבה להשתתף במלחמה. הצטרפותה למלחמה נגרמה על ידי פעולות שנעשו והחלטות שהתקבלו, לעיתים על ידי זרים, ולרוב ללא התייעצויות ודיונים מסודרים. עם זאת, הצטרפותה למלחמה השפיעה רבות על מהלכה ותוצאותיה.
המשט לעזה (2010) – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › המשט_לעזה_(2010)
העוינות לטורקיה התבטאה גם בהפגנות, כולל הפגנה בת כ-2000 איש מול שגרירות טורקיה בתל אביב בה נשרף דגל טורקיה, ובהשחתת האנדרטה לחללי טורקיה במלחמת העולם הראשונה בבאר שבע.
טורקיה במלחמת העולם השנייה - Wikiwand
https://www.wikiwand.com/he/טורקיה_במלחמת_העולם_השנייה
במהלך רוב מלחמת העולם השנייה הייתה הרפובליקה הטורקית נייטרלית, אך בשלהי המלחמה, כאשר הסתמנה ירידת מעמדם וכוחם של מדינות הציר, הצטרפה לצד בעלות הברית. טורקיה לא נטלה חלק פעיל במלחמה אם כי לאחריה נהנתה מסיוע אמריקאי כחלק מתוכנית מרשל, במסגרתה הושקעו בטורקיה כ-300 מיליון דולר.