חיפשת:

חוק וחברה ויקרא יט

הצד השווה בין חוקי המוסר בויקרא יט 11-12 וחוקי המשפט ...
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=11321
פרק 1 יט בספר ויקרא הוא הפרק המובהק של נושא הקדושה. הפרק פותח בציווי: "דבר אל כל עדת בני ישראל ואמרת אלהם קדשים תהיו כי קדוש אני ה' אלהיכם (פס' ב). בפירושי לספר ויקרא 2, השתדלתי להוכיח שהציוויים המרובים, שלכאורה פולחן ומוסר מופיעים בהם בערבוביה – אינם כאלה. לטענתי, הם נבחרו ע"י ...
סיכומים לבגרות בתנ"ך: חוק וחברה במקרא | טקסטולוגיה
www.textologia.net
חוק וחברה במקרא. מתוך מאגר המידע לקראת הבגרות בתנ"ך. כללי חוק – 1. דין, תקנה הנקבעת ע"י רשות עליונה והיא חובה על הכל. 2. מנהג שנתקבל ונעשה ברבות הימים חובה על הכל. 3.
חוק וחברה במקרא : הנושא 1 קל"י פרשת קדושים "ט
https://yiskayel.files.wordpress.com › vayikra
חוק וחברה במקרא. C:\Documents and Settings\. \יסכה. שולחן העבודה. \. סיכומים לאתר. \. חוק וחברה. \. ויקרא יט .doc. 1. פרשת קדושים.
ויקרא יט: חוקים חברתיים ומוסריים - פורטל עובדי הוראה | מרחב ...
pop.education.gov.il › tchumey_daat › tanach_mamlachti
ויקרא יט: חוקים חברתיים ומוסריים רובו המוחלט של ספר ויקרא עוסק במצוות ובחוקים. בכל הספר שני קטעים בלבד בעלי גוון סיפורי.
תנ"ך ממלכתי: נושא בחירה חוק וחברה : קדושים תהיו: ויקרא י"ט, 4 ...
www.youtube.com › watch
About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators ...
ויקרא יט: חוקים חברתיים ומוסריים - פורטל עובדי הוראה ...
pop.education.gov.il/tchumey_daat/tanach_mamlachti/yesodi/noseem...
ויקרא יט: חוקים חברתיים ומוסריים רובו המוחלט של ספר ויקרא עוסק במצוות ובחוקים. בכל הספר שני קטעים בלבד בעלי גוון סיפורי. עניינו של פרק י"ט בספר ויקרא הוא בחוקים השואפים ליצור חברה מוסרית, חברה שיש בה צדק ושיוויון, חמלה וחסד. בפרק שזורים יחד ציוויים דתיים ומוסריים.
חוקים סוציאליים (1) ויקרא יט 18-11 - תנ"ך חט"ע - Google Sites
https://sites.google.com › tanah2 › h...
חוקים סוציאליים (1) ויקרא יט 18-11. הקדמה -. ספר ויקרא נקרא בתרגומים עתיקים גם לויטיקוס - כלומר ספר הלווים. או תורת כוהנים.
ויקרא פרק י"ט – סיכומונה
sikumuna.co.il/wiki/ויקרא_פרק_י"ט
ויקרא פרק י"ט – סיכומונה סיכומונה נפתח מחדש לעריכה! על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון . ויקרא פרק י"ט נכתב ע"י המורה תמי בלנק, ביה"ס "אוסטרובסקי" רעננה פרק י"ט מתחיל את הפרשה שנקראת פרשת "קדושים", על סמך הפתיחה של הפרק. פרק יט הוא היחידי בספר ויקרא שיש בו שילוב של חוקים דתיים ומוסריים. מעין אלה הנמצאים בעשרת הדיברות. הפרק נאמר בעת `` הקהל``.
סיכום נושא חוק וחברה (תכנית חדשה) | 929 – תנך ביחד
https://www.929.org.il › tag › post
ויקרא יד. לאהוב כמוני? טעמי המקרא הם לא רק ניגונים, הם סימני פיסוק. כאן הם מלמדים אותנו משהו על אהבה. גלית כהן קדם. ויקרא יט. זה שאתה יכול, לא אומר שמותר.
סיכומים: סיכומים בתנ"ך: ויקרא יט :" פרשת קדושים"
https://xhfunho.blogspot.com/2013/06/blog-post_995.html
22.06.2013 · פרק ויקרא י"ט מהווה קובץ חוקים מתחומי החברה ,המוסר והפולחן. תפקיד הפזמון החוזר להפריד בין החוקים השונים ,אך גם לחברם לקובץ אחד ולהדגיש מיהו מקור החוק:ה' הוא המחוקק.כך ניתן תוקף אלוהי לחוקים. המפר אותם –מפר את חוקי האל. הביטוי השלם –"אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם" חוזר 8 פעמים. גם הביטוי החלקי–"אֲנִי יְהוָה" –חוזר 8 פעמים.
סיכומים לבגרות בתנ"ך: חוק וחברה במקרא | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net/?p=1240
חוק וחברה במקרא מתוך מאגר המידע לקראת ה בגרות בתנ"ך כללי חוק – 1. דין, תקנה הנקבעת ע"י רשות עליונה והיא חובה על הכל. 2. מנהג שנתקבל ונעשה ברבות הימים חובה על הכל. 3. תופעה קבועה ובלתי משתנה בטבע, בחיים, בחברה וכו'. חוקה – קונסטיטוציה, משטר המדינה, מערכת חוקי היסוד שלה. משפט – …
ויקרא יט: חוקים חברתיים ומוסריים - פורטל עובדי הוראה | מרחב פדגוגי
http://pop.education.gov.il › yesodi
ויקרא יט: חוקים חברתיים ומוסריים. רובו המוחלט של ספר ויקרא עוסק במצוות ובחוקים. בכל הספר שני קטעים בלבד בעלי גוון סיפורי. עניינו של פרק י"ט בספר ויקרא הוא ...
הצד השווה בין חוקי המוסר בויקרא יט 11-12 וחוקי המשפט בויקרא ה 20 ...
https://lib.cet.ac.il › pages › item
פרק1 יט בספר ויקרא הוא הפרק המובהק של נושא הקדושה. הפרק פותח בציווי: "דבר אל כל עדת בני ישראל ואמרת אלהם קדשים תהיו כי קדוש אני ה' אלהיכם (פס' ב).
תנ"ך מנוקד - ויקרא פרק יט
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t0319.htm
ויקרא פרק יט. א וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם--קְדֹשִׁים תִּהְיוּ: כִּי קָדוֹשׁ, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.
חוק וחברה - שיעור פתוח
https://the-openclass.org/core/topic/257
חוק וחברה. בפרק זה נעסוק בהיבטים של חוק ושל חברה כפי שהם באים לידי ביטוי בספרים השונים בתורה. סרטונים העוסקים בספר בראשית פרק ט' ניתן למצוא בפרק "ראשית העולם והאנושות". סרטונים העוסקים בספר שמות פרק כ' ניתן למצוא בפרק "ספר שמות - סיפורי התהוות האומה"
חוק וחברה - שיעור פתוח
the-openclass.org › core › topic
חוק וחברה. בפרק זה נעסוק בהיבטים של חוק ושל חברה כפי שהם באים לידי ביטוי בספרים השונים בתורה. סרטונים העוסקים בספר בראשית פרק ט' ניתן למצוא בפרק "ראשית העולם והאנושות".
סיכום בתנ"ך לבגרות: ויקרא י"ט 1-18 | טקסטולוגיה
www.textologia.net
סיכום בתנ"ך לבגרות: ויקרא י"ט 1-18. הפרק נפתח בדברי ה' "קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלהכים" – הקביעה כי אדם מישראל צריך להתעלות בהתנהגותו וייבדל משאר העמים בכך שידמה לה' בקדושתו.
ויקרא פרק יט - מאגר ספרות הקודש
https://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t0319.htm
יט אֶת-חֻקֹּתַי, תִּשְׁמֹרוּ--בְּהֶמְתְּךָ לֹא-תַרְבִּיעַ כִּלְאַיִם, שָׂדְךָ לֹא-תִזְרַע כִּלְאָיִם; וּבֶגֶד כִּלְאַיִם שַׁעַטְנֵז, לֹא יַעֲלֶה עָלֶיךָ.
סיכומים: סיכומים בתנ"ך: ויקרא, פרק י"ט
xhfunho.blogspot.com › 2013 › 06
Jun 22, 2013 · סיכומים בתנ"ך: ויקרא, פרק י"ט 11 – 18, 32 – 37 - חוקים מוסריים- חברתיים מתוך: סיכומים בתנ"ך - חוק וחברה במקרא ספר ויקרא ספר "וי...
סיכומים: סיכומים בתנ"ך: ויקרא יט :" פרשת קדושים"
xhfunho.blogspot.com › 2013 › 06
Jun 22, 2013 · סיכומים בתנ"ך: ויקרא יט :" פרשת קדושים" מתוך: סיכומים בתנ"ך - חוק וחברה במקרא פרק ויקרא י"ט מהווה קובץ חוקים מתחומי החברה ,המוסר וה...
סיכום בתנ"ך לבגרות: ויקרא י"ט 1-18 | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net › כתבות
חוקים אלו כבר מופיעים בעשרת הדיברות, אך כאן מוזכרת האם לפני האב בשונה מספר שמות וזה בא ללמד כי אין הבדל במעמדם. ... סיכומים בתנ"ך לבגרות – חוק וחברה במקרא ...
סיכומים בתנ"ך: ויקרא יט :" פרשת קדושים"
http://xhfunho.blogspot.com › blog-...
סיכומים בתנ"ך: ויקרא יט :" פרשת קדושים". מתוך: סיכומים בתנ"ך - חוק וחברה במקרא. פרק ויקרא י"ט מהווה קובץ חוקים מתחומי החברה ,המוסר והפולחן.
סיכום בתנ"ך לבגרות: ויקרא י"ט 1-18 | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net/?p=1248
ויקרא י"ט פסוקים 11-18: חוקים חברתיים. פס' 11-12 – קשר של גרירה בין העברות מי שגונב- יכחיש-ישקר- ישא את שם ה' לשווא ויחלל את כבודו. הפנייה היא פעם ברבים ופעם ביחיד, בכדי להדגיש את אחריות החברה יחד עם אחריות היחיד לקיום החוקים.
תנ"ך ממלכתי: נושא בחירה חוק וחברה : קדושים תהיו: ויקרא י"ט ...
https://www.youtube.com/watch?v=FGClSACz2XA
16.04.2020 · About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators ...