חיפשת:

חוני המעגל סיפור

סיפור חוני המעגל – עיון מחדש | מחלקי המים
www.mayim.org.il
Dec 12, 2021 · סיפור שינת שבעים השנה של סבו של חוני המעגל שלנו, מנסה לגשר בין חורבן בית ראשון ובניית בית שני. גם חזרתו לעולם והאופן בו הוא מתקבל הם שונים בתכלית מזה שבתלמוד הבבלי.
» הסיפור על חוני המעגל מופת לרבים ללמד מהו כוחה של תפילהחב ...
https://abc770.org/article_node_1260
הסיפור על חוני המעגל מופת לרבים ללמד מהו כוחה של תפילה. חוני המעגל ברוב צדקותו היה במעמד ומצב מיוחד אצל הקב"ה, אולם סיפור זה צריך ללמד גם אותנו מהו כוחה של תפילה. פשוט מרגש לראות נברא המתחטא לפני אלוקיו כבן לפני אביו, ולא עוד אלא שעג עוגה וכביכול מאיים שלא יצא ממקומו עד שבקשתו ...
סיפור חוני המעגל – עיון מחדש | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il/?holiday=סיפור-חוני-המעגל-עיון-מחדש
Dec 12, 2021 · לפיכך, יש שרואים בקטע קצר זה של מגילת תענית את המקור הקדום ביותר, למרות שהוא מזכיר רק באופן כללי תקופת בצורת שהסתיימה בגשם שירד בכ' באדר, למרות שמלשונו משמע שהצום והתענית גרמו לגשם, לא התפילה של הצדיק. להרחבה בנושא זה, ראה ספרה של ורד נעם, מגילת תענית, יד בן צבי, תשס"ד .
מעמקים - סיפור חוני המעגל - תענית ע"א
daat.ac.il › daat › ktav_et
פשר השם "חוני המעגל" השם "חוני המעגל" קשור כמובן לעוגה אותה חוני עג בסיפור, אבל יש למונח "מעגל" גם הסבר נוסף: מעגל מלשון "מעגילה". המעגילה היא מכשיר לטיוח הגג, וזה היה מקצועו של חוני - מטייח גגות. להסבר זה של השם יש כמובן השלכות מאד חשובות.
חוני המעגל – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/חוני_המעגל
חוני המעגל היה חכם ארץ-ישראלי שחי בתקופת הזוגות, אשר נחשב לבעל מופת, בן דורו של שמעון בן שטח מן המאה ה-1 לפנה"ס. על פי המשנה, היה חוני בעל היכולת להביא לכך שתפילותיו תתקיימנה, ובשנת הבצורת הקשה התפלל על ירידת הגשמים ונענה . בתלמוד הבבלי מצוינת גם גדלותו בתורה, ונכתב שהוא היה בעל הסבר בהיר, ושהיה מתרץ כל קושיה שהקשו לו בבית המדרש .
סיפור חוני המעגל – עיון מחדש | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › holiday=...
סיפור חוני המעגל – עיון מחדש. הושענה רבה, שמיני עצרת, תפילות לגשם, תש"ס- תש"ע. עדכון אחרון: 26/09/2021. מגילת תענית. בעשרים ביה צמו עמא על מטרא ונחת להון.
חוני המעגל - סיפור,מצגת,דפי עבודה ופעילות נוספת
https://edu-il.co.il/דפי-עבודה-מבחנים-דפי-פעילות-לילדים...
סיפור חוני המעגל על כוחה של תפילה ומה אפשר ללמוד מזה חב”ד. מצגת חוני המעגל. מצגת מקסימה על חוני המעגל בליווי תמונות והסיפור של חוני המעגל כניסה למצגת. שאלות פתוחות ומשימת חיבור משפטים לתמונות בנושא חוני המעגל אתר דעת מיועד לכיתות ד-ו כניסה לדף העבודה בנושא חוני המעגל.
אתר האגדה - אוצר אגדות חז"ל ברשת
https://agadastories.org.il/kids/node/238
באתר ספר האגדה מבחר רחב של אגדות וסיפורי חז"ל מספר האגדה בעריכתם של ביאליק ורבניצקי. לצד הסיפורים מופיעים פירושים והרחבות, וניתן לחפש סיפור לפי נושא
חוני המעגל – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › חוני_המעגל
חוני המעגל היה חכם ארץ-ישראלי שחי ב תקופת הזוגות, אשר נחשב ל בעל מופת, בן דורו של שמעון בן שטח מן המאה ה-1 לפנה"ס . על פי ה משנה, היה חוני בעל היכולת להביא לכך ש תפילותיו תתקיימנה, ובשנת הבצורת הקשה התפלל על ירידת הגשמים ונענה. ב תלמוד הבבלי מצוינת גם גדלותו ב תורה, ונכתב שהוא היה בעל הסבר בהיר, ושהיה מתרץ כל קושיה שהקשו לו ב בית המדרש .
» הסיפור על חוני המעגל מופת לרבים ללמד מהו כוחה של תפילהחב"ד ...
abc770.org › article_node_1260
הסיפור על חוני המעגל מופת לרבים ללמד מהו כוחה של תפילה יום ראשון ה׳ כסלו ה׳תשע״ג חוני המעגל ברוב צדקותו היה במעמד ומצב מיוחד אצל הקב"ה, אולם סיפור זה צריך ללמד גם אותנו מהו כוחה של תפילה. פשוט מרגש לראות נברא המתחטא לפני אלוקיו כבן לפני אביו, ולא עוד אלא שעג עוגה וכביכול מאיים שלא יצא ממקומו עד שבקשתו תתמלא. ומה הוא מבקש דורש ותובע?
חוני המעגל מוריד גשמים - אתר האגדה
https://agadastories.org.il › node
באתר ספר האגדה מבחר רחב של אגדות וסיפורי חז"ל מספר האגדה בעריכתם של ביאליק ורבניצקי. לצד הסיפורים מופיעים פירושים והרחבות, וניתן לחפש סיפור לפי נושא.
מספר סיפורים - הניסים של חוני המעגל
http://www.mesaper.co.il › Story
7. הסיפור. מאת: ליאור, 30/10/2011. סיפור יפה מאוד וגם מלמד ...
חוני המעגל - סיפור על גשם לילדים - הרב ליאור והרב יצחק - YouTube
www.youtube.com › watch
About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators ...
סיפורו של חוני המעגל ועץ החרוב - מדור חינוך - קק"ל
www.kkl.org.il › youth-and-education › halon
חוני המעגל, התנא הצדיק, פגש איש נוטע עץ חרוב, ותהה מדוע הוא נוטע אותו אם יניב החרוב פרי רק בעוד 70 שנה, והוא, האיש, לא יוכל ליהנות ממנו. סיפור חוני המעגל מותאם לצעירים. עץ חרוב. מניב פירות רק אחרי 70 ...
הסיפור על חוני המעגל מופת לרבים ללמד מהו כוחה של תפילה
https://abc770.org › article_node_1260
חוני המעגל ברוב צדקותו היה במעמד ומצב מיוחד אצל הקב"ה, אולם סיפור זה צריך ללמד גם אותנו מהו כוחה של תפילה. פשוט מרגש לראות נברא המתחטא לפני אלוקיו כבן לפני ...
מעמקים - סיפור חוני המעגל - תענית ע"א
daat.ac.il/daat/ktav_et/maamar.asp?ktavet=1&id=147
שלמה טנאי ("חוני המעגל" בתוך "משא" אוקטובר 1984) אהרון אלמוג ("רחוב הרצל" 1987) את חוני אפשר למצוא גם בפזמון של אהוד בנאי "זמנך עבר" (1987). ראה גם את מאמרה של נילי בן ארי על חוני המעגל
מספר סיפורים - הניסים של חוני המעגל
www.mesaper.co.il › Screens › Story
מספר סיפורים - הניסים של חוני המעגל הניסים של חוני המעגל נכתב על ידי: מן המקורות פעם אחת יצא רב אדר ולא ירדו גשמים. אמרו לחוני המעגל, התפלל וירדו גשמים. התפלל, לא ירדו. מה עשה? עג עוגה ואמר – ריבונו של עולם בניך בקשו ממני ואני הרי כבן בית לפניך, אני נשבע בשמך הגדול שאיני זז מכאן עד שלא ירדו גשמים. התחיל לטפטף.
חוני המעגל - Sefaria
https://www.sefaria.org › sheets
A source sheet created with Sefaria's Source Sheet Builder.
חוני המעגל - סיפור על גשם לילדים - הרב ליאור והרב יצחק ...
https://www.youtube.com/watch?v=r6owj5lqYRg
Oct 26, 2020 · חוני המעגל - סיפור על גשם לילדים - הרב ליאור והרב יצחק - YouTube.
Honi HaMe'agel - Wikipedia
https://en.wikipedia.org › wiki › Honi_HaMe'agel
1 Circle drawing incident · 2 Extended sleep story. 2.1 In the Babylonian Talmud (Carob tree story); 2.2 In the Jerusalem Talmud · 3 Death · 4 Explanation of the ...
סיפורו של חוני המעגל ועץ החרוב - מדור חינוך - קק"ל
https://www.kkl.org.il/youth-and-education/halon...
חוני המעגל היה תנא צדיק אשר נחשב בעיני אנשי דת רבים לבעל מופת, בן דורו של שמעון בן שטח מן המאה הראשונה לפנה"ס. על פי המשנה, היה חוני בעל יכולת להביא לכך שתפילותיו יתקיימו. בתלמוד הבבלי מצוינת גם גדלותו בתורה ונכתב שהוא היה בעל הסבר בהיר, ושהיה מתרץ כל קושיה שהקשו לו בבית המדרש.
מספר סיפורים - הניסים של חוני המעגל
www.mesaper.co.il/Screens/Story.aspx?ID=9dad3307...
המצב של בורות ריקים חמור במיוחד לא רק בשל היותם מקור מרכזי למים לתושבי ירושלים - ובסוף החורף המשמעות של בורות ריקים הינה לבטח סכנת צמא נורא - אלא במיוחד בערב הפסח, עת מגיע מספר עצום של עולי רגלים לעיר. בורות המים היו מאגרי המים היחידים לשתיה.