חוט הסיקרא - פורטל הדף היומי: הודעה בחלון חדש
https://daf-yomi.com › Messageזבחיםמו ע"איט טבת תשע"א12:00חוט הסיקרא / מתפעל ... ומאיפה דרשו חז"ל שצריך לצבוע חוט כזה במזבח? ולמה דוקא אדום? האם יש גמרא מפורשת על כך?
אנציקלופדיה יהודית דעת - חוט של סיקרא ;
https://daat.ac.il › encyclopedia › valueחוט הסיקרא שהיה מקיף את המזבח בבית המקדש, בא במקום מִכְבָּר הנחושת (שמות כ"ז, ד') שהיה על המזבח במשכן. המכבר התחיל מאמצע המזבח, נמשך אמה לגובה, ...
חוט הסיקרא – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › indexחוט הסיקרא. קו בצבע אדום שהקיף את המזבח באמצע גובהו. בגובה חמש אמות מהרצפה, וארבע אמות מהיסוד, הקיף את המזבח קו אדום ברוחב טפח, שהבדיל בין דמי חטאת בהמה ועולת העוף הניתנים למעלה מחוט הסיקרא ...
חוט הסיקרא - ויקימקדש
https://wiki.temple.org.il › חוט_הסיקראכנגד המכבר האמור במזבח שבמשכן, נקבע במקדש חוט הסיקרא. כרכוב המזבח במזבח שבמשכן נעשה כרכוב, העשוי רשת נחושת, וחוגר את המזבח באמצעו סביב, זאת, ...
'חוט הסיקרא' והמסתעף - ע"פ פשט, וכן בדרוש וסוד - פורום אוצר החכמה
forum.otzar.org › viewtopicכמדומה, שנתינת חוט הסיקרא (בצבע אדום) על המזבח שכולו לבן, הי' מסמל "אם יהיו חטאיכם כשנים - כשלג ילבינו", שבא בזה לכפר. אך אאל"ט, הי' פעמים(?) שאכן נהפך ללבן באופן ניסי. ונעלם מזכרוני היכן ראיתיו.
קבלה: האם חוט אדום שומר נגד עין הרע?
https://www.mako.co.il/spirituality-newage/...Apr 26, 2011 · אבן עזרא מסביר: "כי בלעם היה רע עין הנקרא מרע וברעת עינו היה עושה רעות" (במדבר כ"ד), ללמדנו כי עין הרע מסוגלת לרעות רבות בכל התחומים ויש להישמר ממנה מאוד. ואכן, הקבלה מלמדת כי ישנן …
חוט הסיקרא – ויקימקדש
https://wiki.temple.org.il/wt/חוט_הסיקראבמשכן: בעשיית המזבח נאמר בתורה: "ויעש למזבח מכבר מעשה רשת נחושת תחת כרכובו מלמטה עד חציו" [4]. בפירוש המושג 'מכבר' נאמרו הסברים שונים: יש מי שמסביר, כי היה זה לבוש חיצוני העשוי כמו רשת, שהיה …
חוט הסיקרא - – המכלול
https://www.hamichlol.org.il › חוט_הס...חוט הסיקרא הוא סימון בצבע אדום המקיף את המזבח החיצון במחצית גובהו, שנועד לסמן את הגבול בין חציו העליון של המזבח, המיועד לזריקת הדם בקורבן ...
Steinsaltz on Menachot 97b - Sefaria
https://www.sefaria.org › Steinsaltz_o...אלא מעתה שאמרנו כי בין הסובב לבין חוט הסיקרא (הנתון בחצי המזבח) יש מרחק של שלושה טפחים, הא דתניא [זו ששנינו בברייתא] גבי [אצל, בענין] דרך הקרבתה של עולת ...
חוט הסיקרא – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.phpבגובה חמש אמות מהרצפה, וארבע אמות מהיסוד, הקיף את המזבח קו אדום ברוחב טפח, שהבדיל בין דמי חטאת בהמה ועולת העוף הניתנים למעלה מחוט הסיקרא לדמי שאר הקרבנות ...
'חוט הסיקרא' והמסתעף - ע"פ פשט, וכן בדרוש וסוד - פורום אוצר …
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=55386כמדומה, שנתינת חוט הסיקרא (בצבע אדום) על המזבח שכולו לבן, הי' מסמל "אם יהיו חטאיכם כשנים - כשלג ילבינו", שבא בזה לכפר. אך אאל"ט, הי' פעמים(?) שאכן נהפך ללבן באופן ניסי. ונעלם מזכרוני היכן ראיתיו.
מזבח העולה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מזבח_העולהבית המקדש הראשון[ עריכת קוד מקור | עריכה] המזבח שהקים שלמה ב בית המקדש הראשון נזכר כ"מזבח נחושת", [3] אולם לפי פרשנים מסורתיים [4] הוא נעשה מאבן, והוא נקרא מזבח נחושת, משום שהוא ניצב …
קטגוריה:בראשית יד כג – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:בראשית_יד_כגאלא חוט של תכלת מאי היא? דתניא, היה ר' מאיר אומר: מה נשתנה תכלת מכל מיני צבעונין? מפני שהתכלת דומה לים וים דומה לרקיע ורקיע דומה לכסא הכבוד, שנאמר: "ויראו את אלהי ישראל ותחת רגליו כמעשה לבנת …
מזבח העולה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מזבח_העולהבית המקדש הראשון[ עריכת קוד מקור | עריכה] המזבח שהקים שלמה ב בית המקדש הראשון נזכר כ"מזבח נחושת", [3] אולם לפי פרשנים מסורתיים [4] הוא נעשה מאבן, והוא נקרא מזבח נחושת, משום שהוא ניצב במקום מזבח הנחושת, ומשום שהוא נעשה כתחליף למזבח הנחושת שעשה משה.
אנציקלופדיה יהודית דעת - חוט של סיקרא
https://daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=2908חוט הסיקרא שהיה מקיף את המזבח בבית המקדש, בא במקום מִכְבָּר הנחושת (שמות כ"ז, ד') שהיה על המזבח במשכן.
משנה זבחים יד י – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_זבחים_יד_ימלאכת שלמה (שלמה עדני) [עריכה] ה"ג ומתן סובב: ופירש רש"י ז"ל מתן סובב מתן סביב שתהא נראית המתנה לשתי רוחות המזבח דהיינו שתי מתנות שהן ד': ר' יהודה אומר אין מנחה בבמה: ת"ק הוי ר"מ וכן הוא בברייתא …
חוט הסיקרא – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/חוט_הסיקראחוט הסיקרא. קו בצבע אדום שהקיף את המזבח באמצע גובהו. בגובה חמש אמות מהרצפה, וארבע אמות מהיסוד, הקיף את המזבח קו אדום ברוחב טפח, שהבדיל בין דמי חטאת בהמה ועולת העוף הניתנים למעלה מחוט …
משנה קנים א א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › משנ...חטאת העוף נעשית למטה: מזה דמה למטה מחוט הסיקרא שחוגר את המזבח באמצע גבהו, ... וא"כ על כרחך כולה קרא בקיר המזבח שתחת חוט הסיקרא מיירי, דאז גם דם ההזיה אפשר ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - חוט של סיקרא
daat.ac.il › encyclopedia › valueחוט הסיקרא שהיה מקיף את המזבח בבית המקדש, בא במקום מִכְבָּר הנחושת (שמות כ"ז, ד') שהיה על המזבח במשכן.
חוט הסיקרא – המכלול
www.hamichlol.org.il › חוט_הסיקראחוט הסיקרא הוא סימון בצבע אדום המקיף את המזבח החיצון במחצית גובהו, שנועד לסמן את הגבול בין חציו העליון של המזבח, המיועד לזריקת הדם בקורבן חטאת ובעולת העוף, לבין חציו התחתון, המיועד לזריקת הדם של שאר הקרבנות.
נשים למען המקדש - אנו ממשיכות ברמבם היומי. מהו חוט הסיקרא?
https://www.facebook.com › ... › נשים למען המקדש › Videosמרגשששש הרב שמואל אליהו מברך את העיסוק במקדש ואת תו... January 19, 2021 at 8:37 PM · 32 Views. 1 person likes this. 01:04. מוזמנות להפיץ!
מסכת קינים – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מסכת_קיניםמַסֶּכֶת קִנִּים היא המסכת האחת-עשרה והאחרונה בסדר קדשים, הסדר החמישי במשנה. יש בה שלושה פרקים, העוסקים בקינים - זוגות של עופות המיועדים לקרבן - שנתערבו זה בזה. למסכת זו אין תוספתא, תלמוד בבלי או תלמוד ירושלמי, אך היא מודפסת ברוב המהדורות של התלמוד הבבלי עם מסכתות מעילה, תמיד ומידות . המסכת נחשבת קשה, אך בעל ידע מתמטי עשוי לעשות שימוש בידע זה כדי להקל על עצמו …
חוט הסיקרא – המכלול
https://www.hamichlol.org.il/חוט_הסיקראחוט הסיקרא הוא סימון בצבע אדום המקיף את המזבח החיצון במחצית גובהו, שנועד לסמן את הגבול בין חציו העליון של המזבח, המיועד לזריקת הדם בקורבן חטאת ובעולת העוף, לבין חציו התחתון, המיועד לזריקת הדם …
'חוט הסיקרא' והמסתעף - ע"פ פשט, וכן בדרוש וסוד - פורום אוצר החכמה
https://forum.otzar.org › viewtopicבדבר חוט הסיקרא שהי' על המזבח החיצון, המפריד בין דמים עליונים ותחתונים (ועוד סיבות שנאמרו בזה) -- הנה כמה דברים שברצוני לברר:
חוט הסיקרא – ויקימקדש
wiki.temple.org.il › wt › חוט_הסיקראבמשכן: בעשיית המזבח נאמר בתורה: "ויעש למזבח מכבר מעשה רשת נחושת תחת כרכובו מלמטה עד חציו" [4]. בפירוש המושג 'מכבר' נאמרו הסברים שונים: יש מי שמסביר, כי היה זה לבוש חיצוני העשוי כמו רשת, שהיה באמצע המזבח ברוחב אמה – מתחת לחריץ המכונה "כרכוב"*, אשר אף הוא היה ברוחב אמה, והוא נעשה ...