חיפשת:

זמן רבינו תם

צאת הכוכבים – זמן רבינו תם - מילון המונחים • מקוה.נט
https://mikve.net › ‏ מילון מונחים‏
צאת הכוכבים – זמן רבינו תם - במילון המונחים של אתר מקוה.נטזמן תחילת הלילה הנקבע מזמן שנראו שלושה כוכבים. תחילתו על פי 'רבינו תם' 72 דקות לאחר השקיעה.
זמן רבינו תם – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
'זמן רבנו תם' הוא הכינוי לשיטת רבנו תם בעניין הגדרת זמני השקיעה וצאת הכוכבים. רבנו תם חידש שהשקיעה מתחילה כשהשמש נעלמת מעינינו, זמנה נמשך לזמן של הליכת ...
שאלה: מהו זמן "רבינו תם" שיש המחמירים להמתין לו בצאת השבת ...
halachayomit.co.il/he/Default.aspx?HalachaID=3170
גם אצל מרן זצ" היה הוא עושה הבדלה לפני סוף זמן רבינו תם. וילד היה מדליק את הנר, ומרן היה מבדיל כרגיל. ואין צורך להמתין עם ההבדלה עד אחרי זמן רבינו תם. רק לא לעשות מלאכות.
פסחים | דף צד | זמן רבנו תם | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/talmud/seder-moed/massekhet-pesachim/פסחים-דף-צד...
Aug 11, 2014 · רבנו תם מסביר כי למעשה יש "שתי שקיעות": השקיעה הראשונה היא היעלמות גלגל החמה מעינינו, ובזה עוסקת הסוגיה בפסחים. אמנם, אף לאחר "שקיעה זו" עדיין יום הוא, שכן גלגל החמה אינו נראה, ואולם העולם עדיין ...
זמן רבינו תם - מעיקר הדין לחומרא? מה המנהג? | דין - שאל את הרב
https://din.org.il/2021/05/12/זמן-רבינו-תם-מעיקר-הדין-לחומרא...
May 12, 2021 · זה בסדר גמור, כיון שהמנהג בארץ ישראל היה מזה דורות רבים שלא כרבינו תם, רבים נוהגים לחשוש לו רק לחומרא בנושאים דאורייתא כמו הוצאת שבת וחג ויום כיפור, כל אחד לפי יכולתו ולפי המצב. ערב טוב.
תפילה קדושה מרבינו תם - שלא יארע פגע - תפילות - תהילים
https://www.tehillim-center.co.il/תפילת-רבנו-תם
Jun 21, 2019 · בספר יוסף אומץ - תפלה זו קבלה מרבינו תם: "האומרה בכל יום, אני ערב בדבר שלא יארע לו שום פגע רע בכל אותו יום, ויצליח בכל דרכו". יש לנו 2 קבוצות ווטסאפ מרכזיות במוקד תהילים ארצי.
שאלה: מהו זמן "רבינו תם" שיש המחמירים להמתין לו בצאת השבת, והאם ...
http://halachayomit.co.il › ...
הלכה יומית על פי פסקי מרן הרב עובדיה יוסף - שאלה: מהו זמן "רבינו תם" שיש המחמירים להמתין לו בצאת השבת, והאם יש לנהוג בחומרא זו?
שאלה: מהו זמן "רבינו תם" שיש המחמירים להמתין לו בצאת השבת ...
halachayomit.co.il/he/default.aspx?HalachaID=433
תשובה: נודע הדבר, שיש מחלוקת עצומה בין רבותינו הראשונים, אודות שיעור זמן "צאת הכוכבים", (זמן "צאת הכוכבים", הוא הקובע אימתי מסתיים אותו היום ומתחיל היום שלאחריו לרוב דיני התורה, וכן לענין צאת השבת, אסור לעשות כל מלאכה עד לזמן צאת הכוכבים, שאז כבר יצאה שבת והתחיל ליל יום ראשון.)
הרב זיני: חישוב זמן רבנו תם - טעות והחמרה
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4320137,00.html
Dec 16, 2012 · הרב זיני: חישוב זמן רבנו תם - טעות והחמרה. רב הטכניון וראש ישיבת ההסדר בחיפה, טוען כי מי שמחשב את זמני ההלכה לפי "רבנו תם" - טועה ומחמיר לשווא. בספר חדש הוא מוכיח כי כמה מהאחרונים שגו בהבנת שיטתו, "ואין מקום להמצאת חומרות המכבידות על כל ירא ה".
זמן רבינו תם – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/זמן_רבינו_תם
זמן רבינו תם. 'זמן רבנו תם' הוא הכינוי לשיטת רבנו תם בעניין הגדרת זמני השקיעה וצאת הכוכבים. רבנו תם חידש שהשקיעה מתחילה כשהשמש נעלמת מעינינו, זמנה נמשך לזמן של הליכת ארבעה מילים, ולאחר מכן מגיע זמן צאת הכוכבים. מקורות הסוגיה הגמרא במסכת שבת מביאה שיטת רבי יהודה, כפי שמסביר ...
זמן רבינו תם - חב"דפדיה
http://chabadpedia.co.il › index.php
זמן רבינו תם הוא שיטתו של רבינו תם בנוגע לזמנו המדויק וההלכתי של צאת הכוכבים, למעשה התקבל ברוב תפוצת ישראל שלא כדעתו אך ישנם קהילות המחמירים כשיטתו.
זמני היום - ניו יורק - MyZmanim.com
https://www.myzmanim.com › day
זמן ציצית ותפילין. 6:33:23, 10.2 מעלות תחת האופק. **הנץ החמה. 7:24:22, מישור בגובה פני הים. סוף זמן קריאת שמע מגן אברהם. 9:20:39, לפי 72 דקות במעלות.
הלכות זמני היום - הידברות
https://www.hidabroot.org/article/57601
May 14, 2014 · האם זמן "רבינו תם" לצאת השבת הוא זמן מוסכם, או שנחלקו בו? בגמרא מסכת פסחים (צ"ד ע"א) איתא: "משקיעת החמה ועד צאת הכוכבים ארבעת מילין".
זמני היום והשבת - לוח שנה
https://calendar.2net.co.il › todaytimes
סוף זמן קריאת שמע מג"א, 08:55 ... צאת הכוכבים לרבנו תם, 19:05 ... פלג המנחה, צאת הכוכבים וצאת הכוכבים רבינו תם וכן את שם הדף היומי הבבלי והירושלמי.
זמן רבינו תם | הרב נדב מיכאל שריפי - YouTube
https://www.youtube.com › watch
זמן רבינו תם | הרב נדב מיכאל שריפי ... 26 views • Oct 15, 2020 • צאת הכוכבים, שקיעה, זמן הדלקת נרות חנוכה, בין השמשות.
הרב זיני: חישוב זמן רבנו תם - טעות והחמרה - Ynet
https://www.ynet.co.il › articles
זמן רבנו תם – לא מה שחשבתם: מחקר הלכתי חדש קובע כי המנהג הרווח בחלק מקהילות ישראל לדחות את זמן "צאת הכוכבים" כמעט בשעה שלמה לענייני מצווה ...
ממשיכים בסדרת החיזוק של מרן בימים הנוראים - חובת הזהירות ...
https://forum.moreshet-maran.com/threads/ממשיכים-בסדרת-החיזוק-של...
Sep 09, 2021 · נושא נוסף עליו היה מרן חוזר ומעורר, בפרט בימי התשובה, הוא שמירת זמן רבינו תם במוצ"ש ויוה"כ, וכן הנחת תפילין דר"ת כמו גם שאר הנושאים שהבאתי במדור זה, כברת דרך ארוכה עברה עד שנושאים אלו השתרשו בקרב הציבור כדבר מובן מאליו ...
רבנו תם – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/רבנו_תם
פסחים | דף צד | זמן רבנו תם | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › seder-moed
פסחים | דף צד | זמן רבנו תם. ד"ת קצר; דף יומי. הרב אביהוד שוורץ. גמרא. 11.08.2014. אחת ההגדרות הידועות והמיוחדות למפעלם של חכמי אשכנז הראשונים, בעלי התוספות ...