חיפשת:

וידוי ביכורים

וידוי מעשרות (כ"ו, יב-טו) | vbm haretzion
https://torah.etzion.org.il/he/וידוי-מעשרות-כו-יב-טו
[22] אולם אפשר שהטעם לשם 'וידוי מעשר' הוא יותר פרוזאי: במשנה ביכורים פ"ב מ"ב נאמר: "המעשר (- השני) והביכורים טעונים הבאת מקום וטעונים וידוי". ובכן, גם מקרא ביכורים קרוי בפיהם של חז"ל 'וידוי ביכורים'.
כל החיים הם מצוות ביכורים | סיון רהב מאיר - ליבא
http://leeba.org.il › ...
ונעבור לשיעור השבוע: מה לומדים מ"מקרא ביכורים"? מה העיקרון הגדול של "וידוי מעשרות"? ואיך כל זה קשור לחודש אלול ולתקשורת השבוע? פרשת כי תבוא ...
מקרא ביכורים - – המכלול
https://www.hamichlol.org.il › מקרא_...
מקרא ביכורים. שפה; מעקב · עריכה. מקרא ביכורים (או וידוי ביכורים) הוא נוסח וידוי הנאמר בעת הבאת הביכורים אל בית המקדש.
וידוי ביכורים | פורום בכורים
https://www.kipa.co.il/community/show/6272254
הצטרפו לדיון בפורום בכורים בנושא וידוי ביכורים. היום במטבח עלתה בדעתי השאלה המתבקשת: למה הדברים הנאמרים בהבאת הביכורים ניקראים ´וידוי ביכורים´, וידוי משתייך אצלינו ליום כיפור ולחטא, אז …
ארץ ישראל | מקרא ביכורים ווידוי מעשר (7) | תורת הר עציון
https://etzion.org.il/he/halakha/studies-halakha...
Oct 08, 2018 · מצוות מקרא ביכורים ווידוי מעשר והאופן שבו ברית אבות וברית סיני משתקפות בפרטי המצוות הללו ארץ ישראל | מקרא ביכורים ווידוי מעשר (7) | תורת הר עציון
כי תבוא | וידוי מעשרות | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/torah/sefer...
Aug 11, 2014 · [22] אולם אפשר שהטעם לשם 'וידוי מעשר' הוא יותר פרוזאי: במשנה ביכורים פ"ב מ"ב נאמר: "המעשר (- השני) והביכורים טעונים הבאת מקום וטעונים וידוי". ובכן, גם מקרא ביכורים קרוי בפיהם של חז"ל …
וידוי על מצוה ולא רק על חטא / פרשת כי תבוא
https://hamidrashot.org.il › lesson › וי...
פרשתנו פותחת במצוות "מקרא ביכורים". הציווי על הבאת הביכורים הופיע כבר במקום אחר (דברים יב, ו) וכאן נתחדשה תוספת הדיבור הנלווה למצווה.
על וידוי מעשר ומקרא ביכורים - אוניברסיטת בר אילן
https://www2.biu.ac.il › kitabo › ben2
פרשתנו פותחת בשתי אמירות חובה שיש לאמרן בשעת קיום מצוות התלויות בארץ. האחת היא מקרא ביכורים (כו:ה-י), והשנייה - וידוי מעשר, בתום מחזור של שלוש שנות מעשר (יג-טו) ...
וידוי מעשרות (כ"ו, יב-טו) | vbm haretzion
torah.etzion.org.il › he › וידוי-מעשרות
[22] אולם אפשר שהטעם לשם 'וידוי מעשר' הוא יותר פרוזאי: במשנה ביכורים פ"ב מ"ב נאמר: "המעשר (- השני) והביכורים טעונים הבאת מקום וטעונים וידוי". ובכן, גם מקרא ביכורים קרוי בפיהם של חז"ל 'וידוי ביכורים'.
כי תבוא | מקרא ביכורים ווידוי מעשרות | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › tanakh
Jan 10, 2016 · ראב"ע מסביר כי אמנם מבחינת סדר הפרשות פרשיית מחיית עמלק קודמת לפרשיית מקרא ביכורים ופרשיית וידוי מעשרות, אך מבחינה כרונולוגית הסדר הוא הפוך - תחילה, עם הכניסה לארץ ("כי תבוא"), יש לקיים את מצוות ...
ביכורים - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › ביכורים
ביכורים. הפירות הראשונים של השנה משבעת המינים שהתברכה בהם ארץ ישראל. מצווה מהתורה להביא את הביכורים לבית המקדש ולהעניקם במתנה לכהנים. שפה ...
ביכורים – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
פרשה זו נקראת: פרשת מקרא ביכורים, או: וידוי ביכורים, כלומר תפילת הודיה לה' על החסדים שעשה עמנו, שהוציאנו ממצרים ונתן לנו את הארץ הזאת ארץ ...
מנחת אשר | מצוות ביכורים - מנחת אשר
minchasasher.com › he › shiur
ובאמת לא ראיתי בראשונים טעם למש"כ הרי"ף דאין וידוי ביכורים אלא ביום ואין נראה מדברי הר"ן שכונתו לבאר דמשום דכתיב הגדתי היום הוא, דאינו אלא מביא את המקור למצוה זו וכמ"ש שם על הא דוידוי מעשר מה ...
מעשר ומקרא ביכורים ידוי ו- כי תבוא - ישיבת ברכת משה
http://www.ybm.org.il › LessonsFiles › Pdf
מצוות מקרא ביכורים ומצוות וידוי מעשר. המשותף. לשתי. מצוות. א. לו שהן מצוות של אמירה. אלו שתי המצוות. היחידות שבהן. התורה אומרת. לאדם מה. לומר במדויק.
ביכורים – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/ביכורים
על וידוי מעשר ומקרא ביכורים
www2.biu.ac.il/JH/Parasha/kitabo/ben2.html
שתי מצוות אלה (וידוי מעשר ומקרא ביכורים), מבוססות גם הן על מוטיב הברית. וידוי המעשר מסתיים בבקשה שה' יברך את עם ישראל ואת אדמת ארצו, גם עקב שבועת ה' לאבות וגם עקב שמירת המצוות, במיוחד המצוות ...
ביכורים – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › index
פרשה זו נקראת: פרשת מקרא ביכורים, או: וידוי ביכורים, כלומר תפילת הודיה לה' על החסדים שעשה עמנו, שהוציאנו ממצרים ונתן לנו את הארץ הזאת ארץ זבת חלב ודבש.
כי תבוא | מקרא ביכורים ווידוי מעשרות | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/torah/sefer...
Jan 10, 2016 · ראב"ע מסביר כי אמנם מבחינת סדר הפרשות פרשיית מחיית עמלק קודמת לפרשיית מקרא ביכורים ופרשיית וידוי מעשרות, אך מבחינה כרונולוגית הסדר הוא הפוך - תחילה, עם הכניסה לארץ ("כי תבוא"), …
וידוי בכורים | בינינו - מערכת שיעורי תורה לצפייה
beinenu.com › category › נושא-השיעור
סמיכות פרשת בכורים למחיית עמלק, מביאי בכורים מעיירות רחוקות מדוע לא הביאו קרבן תודה, וידוי ביכורים, יום טוב בקריאת הלל
מקראות בכורים - חלק ב' | מכון התורה והארץ-'למעשה' אקטואליה הלכתית
https://www.toraland.org.il › ביכורים
וידוי ביכורים. ב. מקרא ביכורים. מצות קריאת ביכורים היא מ"ארמי אבד אבי" ומספר בשבח הקב"ה, ואילו הפסוק "הגדתי היום" הוא מצות וידוי ביכורים, והוסיף שוידוי זה נלמד ...
כי תבוא | וידוי מעשרות | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › tanakh
Aug 11, 2014 · [22] אולם אפשר שהטעם לשם 'וידוי מעשר' הוא יותר פרוזאי: במשנה ביכורים פ"ב מ"ב נאמר: "המעשר (- השני) והביכורים טעונים הבאת מקום וטעונים וידוי". ובכן, גם מקרא ביכורים קרוי בפיהם של חז"ל 'וידוי ביכורים'.
נוסח הוידוי וחובת הוידוי של כל יחיד ביום הכיפורים | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/talmud/seder-moed/massekhet-yoma/נוסח-הוידוי...
Jan 04, 2015 · אלא משמע דהכי קתני, מצות וידוי של ערב יום הכיפורים שצריך להתודות כדי שיכנס ליום בתשובה הוא עם חשיכה סמוך ליום עצמו, שלא יהא שהות לחטוא בין הוידוי והיום, אבל חששו חכמים שמא תטרף דעתו …
ארץ ישראל | מקרא ביכורים ווידוי מעשר (7) - תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › halakha
התוכן וההקשר של מקרא ביכורים מוסיפים ותומכים בקשרים אלה. יתירה מזאת, הניגוד בין מקרא ביכורים לבין הקריאה המופיעה בפרשה הסמוכה, "וידוי מעשרות", ...
וידוי בכורים | בינינו - מערכת שיעורי תורה לצפייה
beinenu.com/category/נושא-השיעור/וידוי-בכורים
נושאי העלון: יום הבכורים, מחיית עמלק, הלל, פרשת כי תבוא, וידוי בכורים, קריאת הלל . אלול, כי תבוא תשע"ד . סמיכות פרשת בכורים למחיית עמלק, מביאי בכורים מעיירות רחוקות מדוע לא הביאו קרבן תודה, וידוי ...
מנחת אשר | מצוות ביכורים - מנחת אשר
https://minchasasher.com/he/shiur/פרשה-שיעורים/במצות-ביכורים
ובאמת לא ראיתי בראשונים טעם למש"כ הרי"ף דאין וידוי ביכורים אלא ביום ואין נראה מדברי הר"ן שכונתו לבאר דמשום דכתיב הגדתי היום הוא, דאינו אלא מביא את המקור למצוה זו וכמ"ש שם על הא דוידוי מעשר מה ...