חיפשת:

התנגדות בטיפול פסיכולוגי

מהי "התנגדות" בטיפול פסיכולוגי? | פסיכותרפיה תל-אביב
https://www.giditherapy.co.il › resista...
רבים הפונים לטיפול פסיכולוגי מתוך רצון מודע לפתור בעיה שמציקה להם, אך מבטלים או דוחים פגישות, נתקעים בפקקים ומגלים התנגדות לא מודעת לשינוי.
גישה טיפולית ייחודית בהתמודדות מול התנגדות: תיאור מקרה
https://www.hebpsy.net › articles
מתוארת עבודה עם מטופלת בת 13 שהפגינה התנגדות עצומה לטיפול, על ידי מטפלת ויועץ שהוזמן להשתתף בטיפול על מנת לקדמו. טיפול פסיכולוגי מתבגרים תיאורי ...
התנגדות לטיפול פסיכולוגי: אלו שאינם 'ברי טיפול' | outreach ...
https://outreach.co.il/התנגדות-לטיפול-פסיכולוגי
התנגדות (פסיכולוגיה) – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › התנגדות
התנגדות (פסיכולוגיה) התנגדות בטיפול היא תופעה בה המטופל מתנהג במהלך פסיכותרפיה באופן שמטרתו להימנע משינוי במצבו, או שהוא מסרב לשוחח עם המטפל על חוויות רלוונטיות לטיפול. זיגמונד פרויד היה הראשון שדיבר על התנגדויות ב טיפול פסיכואנליטי, בו מוגדרת ההתנגדות במונחים של הימנעות מהעלאת תכנים לא מודעים אל ה מודעות של האדם, מה שמקשה על התקדמות הטיפול.
התנגדות בטיפול / מיכאלי
http://hametapel.com › ...
אנה פרויד: מסכימה עם פרויד – מה שמעורר הגנות בחיים או התנגדות בטיפול זו החרדה ... ואילו התנגדות זה הנסיון להגן על עצמנו מחרדות ולשמור על איזון פסיכולוגי.
התנגדות (פסיכולוגיה) - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › התנג...
התנגדות בטיפול היא תופעה בה המטופל מתנהג במהלך פסיכותרפיה באופן שמטרתו להימנע משינוי במצבו, או שהוא מסרב לשוחח עם המטפל על חוויות רלוונטיות לטיפול.
מהי התנגדות בטיפול פסיכולוגי דינמי? | איילת צמח, פסיכולוגית קלינית
https://www.tipulpsychology.co.il › r...
התנגדות בטיפול. ההגדרה הרחבה ביותר להתנגדות היא: אי רצון פרדוסקלי של המטופל להשתתף בתהליך הטיפולי (Weiner, 1975). אי רצון זה נובע מאופרציות הגנתיות שמקורן ...
התנגדות - בטיפולנט
https://www.betipulnet.co.il › lexicon
אחת הדרכים הבולטות ביותר להתנגדות בטיפול הוא באמצעות הצבתן של הגנות מצד המטופל, מודעות ולא מודעות, אשר מחזיקות באופן פעיל את זכרונות הילדות הלא נעימים מחוץ ...
מהי התנגדות בטיפול פסיכולוגי דינמי? | איילת צמח, פסיכולוגית ...
www.tipulpsychology.co.il › therapy › adults
מהי התנגדות בטיפול פסיכולוגי דינמי? | איילת צמח, פסיכולוגית קלינית התנגדות בטיפול ההגדרה הרחבה ביותר להתנגדות היא: אי רצון פרדוסקלי של המטופל להשתתף בתהליך הטיפולי (Weiner, 1975). אי רצון זה נובע מאופרציות הגנתיות שמקורן בנפש.
מאמרים מקצועיים - פסיכותרפיה - סנדלר - על התנגדות
http://www.amibronsky.com › Articl...
Resistance Sandler 1992. התנגדות. התנגדות = הכוחות של הפציינט להתנגד לטיפול. המונח "התנגדות" בהיבט קליני עלה לראשונה ע"י פרויד שניסה להעלות זיכרונות מודחקים ...
מהי "התנגדות" בטיפול פסיכולוגי? | פרופ' גידי רובינשטיין ...
www.giditherapy.co.il › resistance
רבים הפונים לטיפול פסיכולוגי מתוך רצון מודע לפתור בעיה שמציקה להם, אך מבטלים או דוחים פגישות, נתקעים בפקקים ומגלים התנגדות לא מודעת לשינוי.
התנגדות לטיפול - מילם
https://www.milam.org.il › uploads › 2020/02 › ה...
מהי התנגדות בטיפול ?. התנגדות בטיפול הינה ירידה בהשקעתו של האדם המטופל בטיפול .. המצב מבטא. פרדוקסליות. -. שכן המטופל מצהיר על רצונו בטיפול.
התנגדות (פסיכולוגיה) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/התנגדות_(פסיכולוגיה)
התנגדות בטיפול היא תופעה בה המטופל מתנהג במהלך פסיכותרפיה באופן שמטרתו להימנע משינוי במצבו, או שהוא מסרב לשוחח עם המטפל על חוויות רלוונטיות לטיפול. זיגמונד פרויד היה הראשון שדיבר על התנגדויות בטיפול פסיכואנליטי, בו מוגדרת ההתנגדות במונחים של הימנעות מהעלאת תכנים לא מודעים אל המודעות של האדם, מה שמקשה על התקדמות הטיפול. ההתנגדות בטיפול כזה עשויה להתבטא בשימוש עקשני במנגנוני הגנה מודעים ולא מודעים, במטרה להימנע מחשיפת דחפים, רגשות, דפוסי התנה…
גישה טיפולית ייחודית בהתמודדות מול התנגדות: תיאור מקרה
www.hebpsy.net › articles
Jan 19, 2011 · מתוארת עבודה עם מטופלת בת 13 שהפגינה התנגדות עצומה לטיפול, על ידי מטפלת ויועץ שהוזמן להשתתף בטיפול על מנת לקדמו. טיפול פסיכולוגי מתבגרים תיאורי מקרה שיטות טיפול נוספות
התנגדות לטיפול פסיכולוגי: אלו שאינם 'ברי טיפול' | outreach
https://outreach.co.il › התנגדות-לטיפול-...
התנגדות לטיפול פסיכולוגי נפוצה בקרב ילדים ובני נוער וגם אצל אחרים. הטיפול של Outreach מגיע אל המטופלים ומסייע להתמודד עם ההתנגדות.
מהי "התנגדות" בטיפול פסיכולוגי? | פרופ' גידי רובינשטיין ...
https://www.giditherapy.co.il/resistance
מהי "התנגדות" לטיפול? האם הכול נשאר ביני ובין המטפל? טיפול פסיכולוגי – השירות הציבורי או השוק הפרטי? האם אני זקוק לטיפול תרופתי? האם אני בדיכאון?
טיפול פסיכולוגי – גישות פסיכודינמיות | חיבורים
hiburimnamal.co.il › טיפול-פסיכולוגי
הפסיכואנליטיקאים מעודדים העברה משום שהיא מסייעת לחשוף קונפליקטים חבויים אצל המטופלים ולעבד אותם .כך העיבוד נעשה באופן חי בתוך הטיפול, ולא בשיחה מרוחקת יותר על העבר. התנגדות ניסיונות של המטופל לבלום את התקדמות הטיפול. זה נעשה בדרך כלל באופן לא מודע. ההתנגדות נובעת בדרך כלל מכך שהמטופלים חשים חרדה כאשר קונפליקטים לא מודעים מתחילים להתגלות.
התנגדות בטיפול / מיכאלי - hametapel.com
hametapel.com/individual1article14.htm
התנגדות זרה (ego alien) התנגדות מוכרת (ego syntonic) התנגדות זרה לאגו ההגיוני ובלי סיבה, לעומת התנגדות מוכרת, רציונלית ובעלת מטרה. גרינסון ניסח טכניקה של שש שלבים לטיפול בהתנגדות: זיהוי ההתנגדות.
גישה טיפולית ייחודית בהתמודדות מול התנגדות: תיאור מקרה
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=2549
Jan 19, 2011 · האם מספרת כי יעל היא הבת המועדפת עליה, ומציינת כי במהלך הגירושין ניתקה קשר עם שתיים מבנותיה אשר צידדו באב ואף העזו ו"הלשינו" עליה (על האם) במשטרה בטענה שהכתה אותן לפעמים. האם מדווחת כי החרימה את בנותיה, כי היא מסרבת לקבלן לביתה, וכי הבטיחה שלעולם לא תסלח להם.
התנגדות בטיפול / מיכאלי - hametapel.com
hametapel.com › individual1article14
(-פסיכודינמיות,פרויד), ההתנגדות נתפסת ככח טיפולי שלילי, והן מסכימות ברובן שמרכיב חשוב בתהליך הטיפול האנליטי הוא להביא את הפציינט למודעות להתנגדותו -וזו משימה לא קלה תפיסת ההתנגדות לפי הגישה הפסיכו-דינמית (גישה מסורתית), ההתנגדות היא באחריות המטופל גישה זאת לא התייחסה למטפל ולהקשר. כנ"ל גם בהתנגדות העברתית.
מהי התנגדות בטיפול פסיכולוגי דינמי? | איילת צמח ...
https://www.tipulpsychology.co.il/therapy/adults/resistance.html
התנגדות לטיפול פסיכולוגי: אלו שאינם 'ברי טיפול' | outreach ...
outreach.co.il › התנגדות-לטיפול
התנגדות לטיפול פסיכולוגי