תחנת הרכבת התורכית בבאר שבע באתר גואל דרורי
http://drory.net › batim › rakevet1מתחם תחנת הרכבת התורכית הוא מהמרכזיים והחשובים שבמתחמי ... לראשוני המתיישבים היהודים בנגב, היה לורד אנגלי צעיר, הרוזן השני מאוקספורד.
רכבת טורקית בנגב
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2152795,00.htmlOct 02, 2002 · בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 (עד 1916) נעשו במזרח התיכון בכלל ובארץ ישראל בפרט עבודות סלילה של רשת רכבות שלא הייתה מביישת את רכבת ישראל גם בימים אלה. הבריטים, הצרפתים ובעיקר הטורקים בסיוע של מהנדסים גרמנים, פרסו וסללו רשת מסילות על פני המדבר מתוך שאיפות אמפריאליסטיות שונות.
רכבת טורקית בנגב - Ynet
https://www.ynet.co.il › articlesאנשי בי"ס שדה שדה בוקר יצאו לתעד את תוואי מסילת הרכבת הישנה שעבר מעפולה למצרים. ... הבריטים, הצרפתים ובעיקר הטורקים בסיוע של מהנדסים גרמנים, ...
בתחנה בבאר-שבע עמד קטר טורקי
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3004008,00.htmlNov 15, 2004 · אכן, המסלול הדרומי של הרכבת העות'מנית עבר בחולות הארץ, כמו שגם סיפורה נבלע בחולות אלה. בניגוד לרכבת שעברה בעמק יזרעאל וסיפוריה מוכרים, "רכבת הנגב" לא ייצרה זכרונות נוסטלגיים. כדי להתחקות אחריה צריך לחזור אחורה בהיסטוריה, אל פריצת מלחמת העולם הראשונה ב-1914, כשטורקיה הצטרפה אל ...
הרכבת בארץ ישראל במלחמת העולם הראשונה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/הרכבת_בארץ_ישראל_במלחמת_העולם...הרכבת הראשונה נכנסת לירושלים, ספטמבר 1892. תחנת הרכבת ב באר שבע. מסילות הברזל היו אמצעי הניוד המודרני היחיד ב ארץ ישראל בעשור הראשון של המאה ה-20. כלי רכב מוטוריים כמעט לא היו בארץ, ובוודאי שלא כלי תעופה. ולכן זכו פיתוח רשת הרכבות בארץ ישראל במהלך מלחמת העולם הראשונה והשימוש בהן ...
גשר הרכבת הטורקי על נחל ניצנה – ויקיפדיה
https://he.m.wikipedia.org/wiki/גשר_הרכבת_הטורקי_ניצנהגשר הרכבת הטורקי על נחל ניצנה היה גשר אבן שנבנה מעל נחל ניצנה (ואדי אל עוג'ה), בתקופת מלחמת העולם הראשונה כחלק מהתשתית שהקימו הטורקים עבור מסילת הרכבת מנחל שורק …
Beersheba Turkish railway station - Wikipedia
en.wikipedia.org › wiki › Beersheba_Turkish_Railway1915. Closed. 1927. Rebuilt. 2013. Previous names. 1915–1917: Birüssebi. 1917–1927: Beersheba. The Beersheba Turkish railway station ( Hebrew: תחנת הרכבת הטורקית בבאר שבע , Turkish: Beerşeba Türk Demiryolu İstasyonu) is an Ottoman railway station in the city of Beersheba, Israel, west of the Old City .
מסילת הרכבת מנחל שורק לקוסיימה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › מסיל...הטורקים השקיעו מאמצים מעוררי השתאות בתשתית מסילת הרכבת על מנת לשמור על מפלס ... אתרי המסילה הטורקית מגבול ישראל־מצרים עד מבואות באר שבע, באתר "רכבות בנגב" ...
תחנת הרכבת הטורקית (באר שבע) - היסטוריה על המפה
https://www.mapah.co.il › קצר-ולענייןתחנת הרכבת הטורקית הוקמה בתחילת המאה הקודמת (1900) והיתה צומת מסילות מרכזית בין לבנון לכיוון קסיימה שבסיני. המסילה מעולם לא הגיעה מסיני משום שלא היה בה שום ...
תחנות בזמן - רכבת ישראל
https://www.rail.co.il › pages › historyמלחמת העולם ה-1. 1915 – הרכבת החיג'אזית התורכית מגיעה לבאר שבע. הרכבת החיג'אזית חוברה גם לקו לירושלים, שמסילתו הורחבה מעט. במהלך המלחמה ...
טיול בנגב - בעקבות הרכבת התורכית - מסע אחר
https://www.masa.co.il › article › טיול...נצא בעקבות מסלול הדרומי של הרכבת התורכית, או בעצם מה שנותר ממנה. אבל לפני כן, צריך ללכת מעט אחורה בהיסטוריה, אל פריצת מלחמת העולם הראשונה, ...
תחנת הרכבת הטורקית (באר שבע) – היסטוריה על המפה
https://www.mapah.co.il/קצר-ולעניין/טיולים-ואטרקציות-בנגב...הבאר העברית הראשונה בנגב (קיבוץ רוחמה) חולות בצבעים (מכתש רמון) חוף מינרל (ים המלח) מוזיאון חיל האויר (קיבוץ חצרים) מצפור אסף סיבוני; תחנת הרכבת הטורקית (באר שבע) גן לאומי שבטה (דימונה)
מסילת הרכבת מנחל שורק לקוסיימה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מסילת_הרכבתמסילת הרכבת מנחל שורק לקוסיימה; גשר הרכבת מעל נחל גרר בקרבת תל שרע, 1917: מדינה האימפריה העות'מאנית: עיר: לוד, באר שבע: מפעיל: הרכבת הצבאית העות'מאנית: מידע על ההקמה; חברה בונה
טיול בנגב - בעקבות הרכבת התורכית - מסע אחר
https://www.masa.co.il/article/טיול-בנגב-בעקבות-הרכבת-התורכיתתחנת הרכבת התורכית מוקפת גושי בניינים מנהטנים עם שמות פלצניים, ואיש אינו חושב לחייב את הקבלנים לעשות סביב המבנה ההיסטורי פינת חמד וגן. לא רחוק ממנו נמצא בית הקברות לחללי מלחמת העולם הראשונה, אולי בית הקברות המטופח ביותר בארץ. שורות שורות של 1239 מצבות יפות, ועל אחת מהן מגן דוד ...
תחנת הרכבת הטורקית (באר שבע) – היסטוריה על המפה
www.mapah.co.il › קצר-ולענייןהבאר העברית הראשונה בנגב (קיבוץ רוחמה) חולות בצבעים (מכתש רמון) חוף מינרל (ים המלח) מוזיאון חיל האויר (קיבוץ חצרים) מצפור אסף סיבוני; תחנת הרכבת הטורקית (באר שבע) גן לאומי שבטה (דימונה)
טיול בנגב - בעקבות הרכבת התורכית - מסע אחר
www.masa.co.il › article › טיול-בנגבתחנת הרכבת התורכית מוקפת גושי בניינים מנהטנים עם שמות פלצניים, ואיש אינו חושב לחייב את הקבלנים לעשות סביב המבנה ההיסטורי פינת חמד וגן. לא רחוק ממנו נמצא בית הקברות לחללי מלחמת העולם הראשונה, אולי בית הקברות המטופח ביותר בארץ. שורות שורות של 1239 מצבות יפות, ועל אחת מהן מגן דוד ...
בתחנה בבאר-שבע עמד קטר טורקי
www.ynet.co.il › articles › 0,7340,L-3004008,00Nov 15, 2004 · אכן, המסלול הדרומי של הרכבת העות'מנית עבר בחולות הארץ, כמו שגם סיפורה נבלע בחולות אלה. בניגוד לרכבת שעברה בעמק יזרעאל וסיפוריה מוכרים, "רכבת הנגב" לא ייצרה זכרונות נוסטלגיים. כדי להתחקות אחריה צריך לחזור אחורה בהיסטוריה, אל פריצת מלחמת העולם הראשונה ב-1914, כשטורקיה הצטרפה אל ...
הרכבת בארץ ישראל במלחמת העולם הראשונה - המכלול
https://www.hamichlol.org.il › הרכבת...מפת מסילות הרכבת בשנת 1924 - לאחר סיום פעולת הרכבת הטורקית בשנת 1917 ... ארץ-ישראל: הפשיטה על מסילת הרכבת העות'מאנית בנגב, 1917, קתדרה 87, ...
Beersheba Turkish railway station - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Beersheba_Turkish_Railway_Station1927. Rebuilt. 2013. Previous names. 1915–1917: Birüssebi. 1917–1927: Beersheba. The Beersheba Turkish railway station ( Hebrew: תחנת הרכבת הטורקית בבאר שבע , Turkish: Beerşeba Türk Demiryolu İstasyonu) is an Ottoman railway station in the city of Beersheba, Israel, west of the Old City .
גשר הרכבת הטורקי על נחל ניצנה – ויקיפדיה
he.m.wikipedia.org › wiki › גשר_הרכבתגשר הרכבת הטורקי על נחל ניצנה היה גשר אבן שנבנה מעל נחל ניצנה (ואדי אל עוג'ה), בתקופת מלחמת העולם הראשונה כחלק מהתשתית שהקימו הטורקים עבור מסילת הרכבת מנחל שורק לקוסיימה.
הרכבת הלא-קלה - TheMarker Cafe
cafe.themarker.com/post/433135May 14, 2008 · חגיגות ה-60 עברו חלפו להן ואנחנו נותרנו עם ההנגאובר שאחרי, הריקנות שבאה אחרי הסיגריה שאחרי, ובקיצור, עם השגרה האפרורית שהיא כמו נעלי בית מרופטות וריחניות שקשה לזרוק …
מסילת הרכבת מנחל שורק לקוסיימה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מסילת_הרכבת_מנחל_שורק_לקוסיימהמסילת הרכבת מנחל שורק לקוסיימה (קרויה גם "המסילה הדרומית" ו"השלוחה המצרית") היא מסילת רכבת צבאית שנבנתה על ידי העות'מאנים, בתקופת מלחמת העולם הראשונה, לכיוון סיני, על מנת לתמוך, לוגיסטית, במתקפה לכיבוש תעלת סואץ מידי הבריטים. המסילה הייתה הארכה של המסילה המזרחית והתפצלה ממסילת הרכבת יפו–ירושלים ליד תחנת הרכבת נחל שורקוהמשיכה דרומה. התוכנית המקורית של הטורקים הייתה לסלול את הקו עד תעלת סואץ אולם כישלונם לכבוש את התע…
רכבת טורקית בנגב
www.ynet.co.il › articles › 0,7340,L-2152795,00Oct 02, 2002 · בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 (עד 1916) נעשו במזרח התיכון בכלל ובארץ ישראל בפרט עבודות סלילה של רשת רכבות שלא הייתה מביישת את רכבת ישראל גם בימים אלה. הבריטים, הצרפתים ובעיקר הטורקים בסיוע של מהנדסים גרמנים, פרסו וסללו רשת מסילות על פני המדבר מתוך שאיפות אמפריאליסטיות שונות.
100 שנה לרכבת הטורקית - המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל
https://shimur.org › 100-שנה-לרכבת-ה...בחודשים אלו מלאו 100 שנה להפעלת הרכבת הצבאית, שהניחו הטורקים כדי לקדם את ... קטעי המסילה בנגב נסקרו לפני מספר שנים: ד”ר אבי ששון ויעקב הוסטר ...
עוג'ה אל-חפיר – ויקיפדיה
https://he.m.wikipedia.org/wiki/עוג'ה_אל-חפיר